Gå til innhold

Skal vi danse 2021


Krutthøna

Anbefalte innlegg

Interessant førsteprogram! Syns de har klart å få en fin mix av kjente/ukjente, unge/litt eldre og flinke/ikke fullt så flinke denne gangen. Alltid noe å klage på så klart; Katrine Moholt kunne blitt erstattet, men hun sier ikke så mye egentlig. Anders Hoff er etter min mening helt perfekt, selv om han noen ganger blitt litt for tullete. Morten Hegseth skjønner jeg virkelig ikke hva gjør der, og det blir litt for useriøst for min smak. Tore Petterson hadde en mer lun og rolig humor, og han hadde i det minste danset! Egor Filipenko burde selvfølgelig også fortsatt! Av deltakerne holder jeg en knapp på Joakim, Vinni og kanskje Anniken kan nok gjøre det stort. Joakim var fantastisk til å være første program og Benjamin er noe av det beste som har danset i SVD! 10 var likevel litt i meste laget. Perfekt var det jo ikke! Holder alltid med Rikke, for hun er utrolig flink til å danse og spille partneren sin god. Det er viktig å ikke kjøre på med alle skillza sine når partneren aldri har danset før. Da blir det en veldig stor kontrast, og det har hun skjønt. Tror det kan bli en spennende sesong! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morten Høgseth jeg får på grensen til høyt blodtrykk av han. Jeg savner Egor og Tore.

Endret av Oppland
Manglet et ord.
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller virker programmet litt på lavbudsjett i år? Synes kjolene til damene virker hjemmesydde og bomsete (feks Iselin som stilte i slapp topp og strikkskjørt og hun artisten som så ut som hun hadde på en omsydd Vero Moda-topp), og mange av mennene hadde t-skjorte/skjorte og bukse - jeg vil se paljetter, skreddersøm og eleganse, takk! 😉

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokia skrev (8 timer siden):

Er det bare meg, eller virker programmet litt på lavbudsjett i år? Synes kjolene til damene virker hjemmesydde og bomsete (feks Iselin som stilte i slapp topp og strikkskjørt og hun artisten som så ut som hun hadde på en omsydd Vero Moda-topp), og mange av mennene hadde t-skjorte/skjorte og bukse - jeg vil se paljetter, skreddersøm og eleganse, takk! 😉

 

Pluss at de har kuttet to proffdommere og erstattet med en tullete fjasefyr som ikke kan noe om dans. 😛

Kult at Joakim danset med Benjamin. Men, hvis vi skal normalisere det faktum at to menn danser sammen burde vi ikke hause det opp. Vi burde bare la de holde på videre uten å ha fokus på kjønn. (Og der var jeg med på å hause det opp. :p)

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88

Hva gjør Morten der i det hele tatt? Han har jo allerede favorisert Joakim. Maren Lundby virker ikke som har lyst å være der i det hele tatt, veldig synd å se egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvordan spesielt Egor kunne bli droppet til fordel for Morten i dommerpanelet! "Folkets stemme"? Lurer på om de egentlig har gjort noe research på folks mening på forhånd, fordi her inne er det jo tydelig at folk misliker det de har gjort med dommerpanelet. Jeg vil ha tilbake fire proffdommere! Jeg syns det var teit at Tore var dommer også, siden han ikke har vært proff, men han hadde nå i hvert fall danset en del. Morten Hegseth passer absolutt ikke inn i dette konseptet! 

Endret av Arabella3
Skrivefeil
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabella3 skrev (26 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan spesielt Egor kunne bli droppet til fordel for Morten i dommerpanelet! "Folkets stemme"? Lurer på om de egentlig har gjort noe research på folks mening på forhånd, fordi her inne er det jo tydelig at folk misliker det de har gjort med dommerpanelet. Jeg vil ha tilbake fire proffdommere! Jeg syns det var teit at Tore var dommer også, siden han ikke har vært proff, men han hadde nå i hvert fall danset en del. Morten Hegseth passer absolutt ikke inn i dette konseptet! 

Jeg skjønner ikke hvorfor TV2 vil ha med en person i dommerpanelet som skal være "folkets stemme" i vurderingen av deltakerne når folket bokstavelig talt skal stemme på deltakerne. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (10 timer siden):

Var ikke noe galt der. Slapp av. 

At du ikke ser hva som var galt i den kommentaren understreker poenget mitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor TV2 vil ha med en person i dommerpanelet som skal være "folkets stemme" i vurderingen av deltakerne når folket bokstavelig talt skal stemme på deltakerne. 😅

Enig! 
 

Jeg vil ha proffe folk til å dømme. Jeg liker Hegseth, men han passer virkelig ikke som dommer i SKD. Det spørs om jeg orker å se denne sesongen så lenge han er dommer. Et tap for SKD å kvitte seg med Tore. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (21 minutter siden):

Enig! 
 

Jeg vil ha proffe folk til å dømme. Jeg liker Hegseth, men han passer virkelig ikke som dommer i SKD. Det spørs om jeg orker å se denne sesongen så lenge han er dommer. Et tap for SKD å kvitte seg med Tore. 

Morten prøver å overgå deltakerne, det gjorde ikke Tore. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (18 minutter siden):

Morten prøver å overgå deltakerne, det gjorde ikke Tore. 

Jupp. Slitsomt!

 

Derfor jeg savner Tore i SKD. Jeg håper han kommer tilbake. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janzypants skrev (11 timer siden):

Jeg syns egentlig ikke de to tingene kan sammenliknes. Jeg er enig med deg hva gjelder karakterer på skolen, men det blir feil å sammenlikne det med dans. F.eks matteprøven. Der er det jo en fasit som ikke er tolkbar, eller hva jeg skal si. Har man en matteprøve som man maximalt kan få 100 poeng på, og man f.eks får 95 poeng, så skal jo det være en 6'er. Eller historieprøven. Der er det jo også en fasit som ikke er tolkbar. Fakta er fakta, liksom. Dans derimot, det er følelser, hvordan man uttrykker seg, beveger kroppen osv. Dans er mer tolkning og hvilke følelser som man setter i sving (hvertfall i mitt hode). Og så har man jo selvsagt visse regler også innenfor dans (her stopper min kompetanse hva gjelder dans🙈), men nei, de to tingene syns jeg ikke kan sammenliknes.

Det å få gode karakterer tidlig i semesteret skal være like vanskelig som resten av året. Der er det kunnskapen som burde bestemme hvilken karakter man har fortjent; ikke hvor man er i skoleåret. 

Jo, jeg er jo egentlig helt enig med deg, men la meg sitere enn av mine lærere 

«du fortjener egentlig en 6 i standpunkt, men vi gir deg 5 så du har noe å strekke deg etter til neste år»

NEI. Fortjener jeg 6 så skal jeg ha 6. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, så utrolig negativ og klagende tråd det her ble til da gitt 😂 Er det ikke slitsomt å være så innmari sure? Håper det går seg til litt, kan jo være gøy å diskutere sånne programmer med flere. 

Synes det var en ganske bra start jeg! Relativt enig med poenggivingen, dommerne får selvsagt kritikk for å være for snille, for strenge og alt på en gang, men synes den generelle plasseringen av deltakerne ble ganske riktig. Kanskje mest overrasket over at Anniken fikk ganske dårlige poeng? Ikke at det var sykt bra, men likevel. 

Er heller ikke fan av sympatistemmer/poeng, men synes det blir for ille når deltakerne får så intenst negativt fokus for å fremme noe som i utgangspunktet er positivt (samme greia med Birgit i fjor). Hendte jeg tenkte at jeg ikke personlig syntes det var så bra som poengene tilsa, men jeg innehar ikke fasit eller forutsetninger for å sammenligne rullestoldans med "vanlig" dans. Joakim synes jeg var svært bra i dag, uavhengig av annet rundt! Det er null stress å gi høye poeng i de tidlige programmene (det har de vel alltid gjort - må jo kunne skille mellom de beste og dårligste i hvert program, ikke bare bruke mellompoengene fordi det ikke er perfekt enda) betyr ikke at de vil få 10-ere hver uke det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at det er ganske usjarmerende med voksne, heterofile, hvite mennesker som slenger ut negative bemerkninger om hvor overdrevet og unødvendig dette fokuset på representasjon er - for det representerer jo ikke dem, må vite. For de (særlig barn og unge) som faktisk føler på vanskelige følelser rundt hudfarge, funksjonshemninger, legning og hva enn betyr det kanskje litt mer, men... 🙂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sigyn skrev (3 timer siden):

Vil legge til at det er ganske usjarmerende med voksne, heterofile, hvite mennesker som slenger ut negative bemerkninger om hvor overdrevet og unødvendig dette fokuset på representasjon er - for det representerer jo ikke dem, må vite. For de (særlig barn og unge) som faktisk føler på vanskelige følelser rundt hudfarge, funksjonshemninger, legning og hva enn betyr det kanskje litt mer, men... 🙂

Det er ingenting i veien med å sette fokus på noe, noe annet er å gi fordeler basert på hudfarge, funksjonhemning, legning osv. Da er man ute å kjører ettersom dette er et program hvor alle stiller på like vilkår.

Men hypen i forkant og bare på en eps viser at det overrasker ingenting hvis f.eks Joakim vinner i år, det gjenstår å se om høy poenggiving gjentar seg i program etter program. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (8 minutter siden):

Det er ingenting i veien med å sette fokus på noe, noe annet er å gi fordeler basert på hudfarge, funksjonhemning, legning osv. Da er man ute å kjører ettersom dette er et program hvor alle stiller på like vilkår.

Men hypen i forkant og bare på en eps viser at det overrasker ingenting hvis f.eks Joakim vinner i år, det gjenstår å se om høy poenggiving gjentar seg i program etter program. 

Og det er på plass med kritikk dersom det helt åpenbart ikke er sammenheng mellom dans og poeng, men det er ikke noe som tyder på det så langt synes jeg, så ingen grunn til å ta sorgene på forskudd helt enda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigyn skrev (3 timer siden):

Vil legge til at det er ganske usjarmerende med voksne, heterofile, hvite mennesker som slenger ut negative bemerkninger om hvor overdrevet og unødvendig dette fokuset på representasjon er - for det representerer jo ikke dem, må vite. For de (særlig barn og unge) som faktisk føler på vanskelige følelser rundt hudfarge, funksjonshemninger, legning og hva enn betyr det kanskje litt mer, men... 🙂

Det er flere ting jeg reagerer på med TV2 i denne sammenhengen, og det  reagerer mest på er at det blir sagt at det er historisk.

Nei det er ikke historisk.  Det er 14 år siden to personer med samme kjønnsuttrykk danset sammen i Skal vi danse første gang. (Jeg tror 3 av 4 danser ble danset med kvinneuttrykk)

Hvorfor skal ikke det Esben Esther Pirelli Benestad gjorde den gangen anerkjennes? 

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ble en pangstart i går, koste meg veldig! Jeg var stort sett enig med dommerpoengene og synes Joakim og Royane imponerte stort. Siri viste potensial og Magnus kan nok også imponere etter hvert. Enig i at Anniken fikk litt lavere poeng enn forventet.

Jeg har sett mye på den britiske versjonen av Skal vi danse og dette med klein humor fra programlederne og at én av dommerne representerer "folket" er en del av konseptet, tror jeg. 😄 Jeg foretrekker personlig den nye dommeren over Tore, men aller helst ville jeg hatt tilbake Egor - eller en annen proffdanser eller proff dommer.

Jeg tror dessverre at Joakim slettes ikke vil få noen "fordeler" ved å skille seg ut, for det er mange med fordommer der hjemme som ikke vil stemme på ham ene og alene fordi han er åpent homofil eller fordi det er uvant eller "sært" at to menn danser sammen. Det var utrolig mye negativitet rundt Birgit i fjor, som jeg synes var enda mer uforståelig, men det endte jo ikke slik mange spådde: Hun vant ikke, fikk slettes ikke bare "sympatistemmer" (det var jo kjempegøy å se på dansene hennes!), ble ikke favorisert av dommerne osv. Husker mange lagde konspirasjonsteorier om at Nate ville vinne, også, men det skjedde heller ikke.

Dersom Joakim faktisk ender opp med å vinne i år vil det være fordi han har vært desidert best, siden mange uansett ikke vil stemme på ham pga. legningen og framtoningen hans.

Gleder meg til Dansebobla, og neste lørdag!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...