Gå til innhold

Skal vi danse 2021


Krutthøna

Anbefalte innlegg

MarianneE skrev (1 minutt siden):

Det var min tanke og. Dvs, jeg slo på nå for jeg synes egentlig programmet er kjedelig. Skal det danses to menn hele veien?

Joakim og Benjamin er dansepartnere denne sesongen ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns dommerne er altfor snille med poengene i de første programmene. 8, 9 og 10 i program 1?? Altså, da har ikke deltakerne noe å strekke seg etter. Når det er sagt, så syns jeg en del av dømminga i kveld har vært merkelig. Jeg mener, at det skal skille to poeng fra den dårligste til en som danser relativt bra. Nå husker jeg ikke poengene eksakt, så dette blir mer som et eksempel. Dennis fikk 3x3 poeng og totalt 9 poeng, noe som var helt greit. Anniken fikk 17 (?) poeng, men så vidt jeg husker, fikk hun 5 poeng av Trine. Det er kun 2 poeng bedre enn Dennis, og jeg syns hun danset bedre enn en 5. Eller, egentlig ikke, men når de bruker såpass høye tall allerede fra første sending, så blir det slik. De kunne med fordel brukt både enerne og toerne også, fordi det er program 1! De skal ha noe å strekke seg etter! 

Dette ble veldig rotete, og usikker på om jeg fikk frem budskapet helt 100%

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Benjamin og Joakim var råflinke jeg!! Uavhengig av at det er to menn som danser sammen, så var dette en av de beste dansene i dag. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Benjamin og Joakim var veldig flinke. Synes ikke Morten gjorde det så godt som dommer. Siden det er første gang får vi vel gi han en sjanse til. Synes det fungerer bedre med 4 dommere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (1 minutt siden):

Ja, de to skal danse sammen hele sesongen.

Håper bare det ikke blir slik at de blir å vinne pga at de er to menn sammen. Det blir feil for meg.

Enig, men han var den beste i kveld synes jeg. Om det var verdt en tier vet jeg ikke,  men 🤷‍♀️ Uansett så synes jeg at han ligger på topp , fortjent  , i kveld:)  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janzypants skrev (Akkurat nå):

Syns dommerne er altfor snille med poengene i de første programmene. 8, 9 og 10 i program 1?? Altså, da har ikke deltakerne noe å strekke seg etter. Når det er sagt, så syns jeg en del av dømminga i kveld har vært merkelig. Jeg mener, at det skal skille to poeng fra den dårligste til en som danser relativt bra. Nå husker jeg ikke poengene eksakt, så dette blir mer som et eksempel. Dennis fikk 3x3 poeng og totalt 9 poeng, noe som var helt greit. Anniken fikk 17 (?) poeng, men så vidt jeg husker, fikk hun 5 poeng av Trine. Det er kun 2 poeng bedre enn Dennis, og jeg syns hun danset bedre enn en 5. Eller, egentlig ikke, men når de bruker såpass høye tall allerede fra første sending, så blir det slik. De kunne med fordel brukt både enerne og toerne også, fordi det er program 1! De skal ha noe å strekke seg etter! 

Dette ble veldig rotete, og usikker på om jeg fikk frem budskapet helt 100%

Neida, helt enig, å begynne med 10 i første program, blir litt tåpelig. De er faktisk ikke så flinke til å danse enda. Og, hva skal de jobbe med fremover da?  Likte bedre dengang det var mer fokus på at kjendisene skulle ha fremgang. Dette ble litt overkill for meg, hele greien.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var mye bedre tidligere. Synes det bare blir mer og mer fjas for hver sesong. Synd,for jeg gledet meg alltid til lørdagskvelden før.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleugla skrev (7 minutter siden):

Synes Benjamin og Joakim var veldig flinke. Synes ikke Morten gjorde det så godt som dommer. Siden det er første gang får vi vel gi han en sjanse til. Synes det fungerer bedre med 4 dommere.

Vi får håpe det er litt "learning by doing" for Morten. Nye muligheter neste lørdag, heldigvis....både for dommere og dansere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (1 minutt siden):

Neida, helt enig, å begynne med 10 i første program, blir litt tåpelig. De er faktisk ikke så flinke til å danse enda. Og, hva skal de jobbe med fremover da?  Likte bedre dengang det var mer fokus på at kjendisene skulle ha fremgang. Dette ble litt overkill for meg, hele greien.

For å få 10 poeng, da burde dansen være nærmest 100% perfekt, noe det egentlig sjelden er, og spesielt i første program. Jeg kan skjønne at de får 10'ere når vi er i program 7-8-finale (husker ikke hvor mange program det er frem til finalen), men da har de hatt mange uker på å trene og øve, og å få dansen litt mer "under huden". Det å være på topp allerede i første program vil jo bare si at fallhøyden blir veldig stor. Tenk neste gang, hvis Joachim "bare" får en 6'er. Da må jo han bli kjempeskuffa? Selvom 6 poeng egentlig er dritbra etter så kort tid🙈 

Nei, jeg kjenner jeg er litt "redd" for at de også blir veldig hypa opp fordi det er to menn som danser sammen. Det er sikkert fint det altså, men ikke gi de ekstra poeng for dét. Døm dem på akkurat samme grunnlag som resten av gjengen. Jeg følte vel kanskje litt at Morten lot følelsene ta litt vel mye styring da han ga de 10 poeng 🙈 Ikke for det; jeg tror Joachim kan bli en veldig flink danser. Jeg ser absolutt potenisale hos han, men nei, 10 poeng var ikke fortjent i program 1 uansett hvordan man vrir og vender på det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk ikke helt dette styret.

Da Espen/Ester Pirelli Benestad danset som kvinne sammen med sin kvinnelige partner (to med kvinneuttrykk danset sammen) ble det ikke så veldig mye oppstuss, men når to menn danser sammen er det historisk, sensasjonelt og helt utrolig...

Hva er forskjellen? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så gøy dette var! :hjerte: 💃 Man kan si hva man vil om Anders Hoff, men jeg greier ikke annet enn å le :ler:

Sikkert jeg som er gammel, som bare elsker han i programlederrollen 🙈 

Ellers er det standard for meg hvert år, at jeg heier litt ekstra på Bjørn :hjerte: Den karismaen hans. Han er utvilsomt en tålmodig og raus sjel! :Nikke:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner faktisk ikke helt dette styret.

Da Espen/Ester Pirelli Benestad danset som kvinne sammen med sin kvinnelige partner (to med kvinneuttrykk danset sammen) ble det ikke så veldig mye oppstuss, men når to menn danser sammen er det historisk, sensasjonelt og helt utrolig...

Hva er forskjellen? 

Forskjellen er at det er noen år siden. I dag skal det hypes og hylles no så inmaaaaaari. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janzypants skrev (1 minutt siden):

For å få 10 poeng, da burde dansen være nærmest 100% perfekt, noe det egentlig sjelden er, og spesielt i første program. Jeg kan skjønne at de får 10'ere når vi er i program 7-8-finale (husker ikke hvor mange program det er frem til finalen), men da har de hatt mange uker på å trene og øve, og å få dansen litt mer "under huden". Det å være på topp allerede i første program vil jo bare si at fallhøyden blir veldig stor. Tenk neste gang, hvis Joachim "bare" får en 6'er. Da må jo han bli kjempeskuffa? Selvom 6 poeng egentlig er dritbra etter så kort tid🙈 

Nei, jeg kjenner jeg er litt "redd" for at de også blir veldig hypa opp fordi det er to menn som danser sammen. Det er sikkert fint det altså, men ikke gi de ekstra poeng for dét. Døm dem på akkurat samme grunnlag som resten av gjengen. Jeg følte vel kanskje litt at Morten lot følelsene ta litt vel mye styring da han ga de 10 poeng 🙈 Ikke for det; jeg tror Joachim kan bli en veldig flink danser. Jeg ser absolutt potenisale hos han, men nei, 10 poeng var ikke fortjent i program 1 uansett hvordan man vrir og vender på det.

Enig! 10 poeng bør være forbeholdt skikkelig perfekt dans, ikke bare fordi det er kult at to menn danser sammen. 

Jeg og syntes Joachim var flink, men det var ingen dans verdt 10. Håper TV2 klarer å få vekk dette fokuset på 2menn! Det gagner ingen å hyle det så mye.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (2 minutter siden):

Enig! 10 poeng bør være forbeholdt skikkelig perfekt dans, ikke bare fordi det er kult at to menn danser sammen. 

Jeg og syntes Joachim var flink, men det var ingen dans verdt 10. Håper TV2 klarer å få vekk dette fokuset på 2menn! Det gagner ingen å hyle det så mye.

Samme greia var det i fjor når Birgitte danset i rullestol, og jeg tror det er vanskelig å komme utenom for å være ærlig, fordi det engasjerer folket, og det er jo tross alt et underholdningsprogram. Men jeg er enig, kanskje dette bidrar til å normalisere også det at to menn danser sammen. 

Endret av Lacuna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Wow, har det noen gang blitt gitt ut en 10'er på premieren før? Håper det ikke bare er for at de er to menn sammen liksom.

Kathrine Sørland fikk 39 poeng første program i 2013 :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow ble bare så sykt imponert av Joakim. Hadde ingen tro på han, men jeg synes den dansen der var råtøff. Det oste lidenskap og passion. Hadde trodd det skulle være rart og sært med to menn, men det var det ikke. Hvertfall ikke i denne dansen. 

Synes også Simon var kjempeflink. Siri også er god, men hun hadde litt overtenning, så hvis hun får roet litt så tror jeg hun kan bli god. Fikk dessverre ikke med meg Royane som fikk gode poeng. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner faktisk ikke helt dette styret.

Da Espen/Ester Pirelli Benestad danset som kvinne sammen med sin kvinnelige partner (to med kvinneuttrykk danset sammen) ble det ikke så veldig mye oppstuss, men når to menn danser sammen er det historisk, sensasjonelt og helt utrolig...

Hva er forskjellen? 

Ikke bare ble det lite oppstuss den gangen; det ble vel til og med kritisert.  Dette var imidlertid i 2007. Det var en tid hvor folk ikke var så krenkbare og ikke alt skulle være så politisk korrekt osv. Misforstå meg rett, altså. Jeg hadde ingenting i mot at Esben Esther danset som kvinne den gangen, og jeg har ingen problemer med at to menn danser sammen nå. Jeg ser bare veldig stor forskjell på samfunnet fra den gangen til nå. Det er vel nesten som dag og natt å regne? 🤔

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (2 minutter siden):

Ikke bare ble det lite oppstuss den gangen; det ble vel til og med kritisert.  Dette var imidlertid i 2007. Det var en tid hvor folk ikke var så krenkbare og ikke alt skulle være så politisk korrekt osv. Misforstå meg rett, altså. Jeg hadde ingenting i mot at Esben Esther danset som kvinne den gangen, og jeg har ingen problemer med at to menn danser sammen nå. Jeg ser bare veldig stor forskjell på samfunnet fra den gangen til nå. Det er vel nesten som dag og natt å regne? 🤔

 

Enig i din analyse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Wow, har det noen gang blitt gitt ut en 10'er på premieren før? Håper det ikke bare er for at de er to menn sammen liksom.

Veldig PK og veldig «inn i tiden» å gi den homofile full pott. Det blir vel han som vinner hele greia. Bare sånn for å gjøre det så «historisk» som mulig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...