Gå til innhold

Skal vi danse 2021


Krutthøna

Anbefalte innlegg

Pikeliten skrev (1 time siden):

Helt enig! Tidligere har det luksuriøse stoffer, paljetter, perler, fjær og full pakke. I år ser det ut som at det er kunst og håndverk på ungdomsskolen/videregående som har sydd kostymene. Det er billige stoffer, dårlig passform og et helt annet nivå.

Hva har skjedd?

Jeg er helt enig, bortsett fra noen av antrekkene i går! Vinni i kjole og hvitt og Rikke i en nydelig kjole! Samt Anniken og Santino. I tillegg syns jeg kjolen til Royane var utrolig flott! 😍 

Her kommer min analyse av gårdagens antrekk 😂

Antrekkene til Siri og Tarjei skjønte jeg ingenting av 😛 Jeg hadde kanskje tenkt at de ville få antrekk som minte mer om friends, men jeg var 4 år i 1995 og husker ikke klesmoten da. Var antrekkene deres representativt for år 1995? :P 

Vinni og Rikke var som sagt helt nydelige! 😍 Ingenting å utsette der, altså (antrekkene)

Joakim og Benjamin kunne man se at var fra 1700-tallet, men tja, jeg var vel ikke helt fan av antrekkene.. 

Dennis og Lillian sine antrekk, eller kostymer er vel mer riktig her, ga meg assosiasjoner til romfart 🙈 Ikke akkurat ABBA som kanskje var meningen. Da hadde det vært bedre om de hadde hatt på seg klær med sterke farger og slengbukser. Hvis noen har sett "Mamma Mia"-filmene, så skjønner man hva jeg kanskje mener.

Alejandro og Maria sine antrekk var helt greie. Verken mer eller mindre. Jeg fikk vel ikke helt assosiasjoner til 80-tallet, men jeg var ikke født da, så jeg vet jo ikke med 100% sikkerhet. 

Maren og Philip. Tja, hvor skal jeg begynne? 😂 Kveldens kanskje verste outfit? 🙈 Gikk man kledd slik på 60-tallet?? Buksa til Philip passa jo ikke LITT til resten av kostymet (ja, dette ble mer et kostyme enn antrekk for meg). Her har stylistene mista malingsspannene og laget en salig røre av fargemix. Hadde det i det minste vært en "rød tråd" ved å la fargen fra buksa gå igjen i overdelen, kunne det blitt noe annet, men jeg finner det ikke 🙈 Dessuten har partnerne pleid å matche hverandre nogenlunde, men her ble det bare totalt kræsj.. Kjolen til Maren var også grusom og jeg mangler som sagt en "rød tråd" her.

Simon og Helene.  Vel, en nydelig rumba får man si! Litt usikker på hva jeg syns om antrekkene 🙈 Her er et tydelig eksempel for meg at det er lavbudsjett. Kjolen til Helene er grei nok. Simon ble litt, tja, casual for meg.

Elin og Bjørn så man tydelig at kom fra 1920-tallet i USA! Flotte antrekk! Hadde bare dansen stått i stil 😅 MEN hun er utrolig tøff som har blitt med på dette! Det skal hun absolutt ha!

Royane og Ole Thomas. En veldig fin cha-cha-cha, og her er antrekkene veldig flotte, syns jeg! Her har de (endelig) truffet, sånn utenom Kjole&hvitt og vanlig dress (det slår jo aldri feil)!  Her har Royane på seg en nydelig kjole som er blå i fargen, og Ole Thomas matcher antrekket hennes til det fulle! Den blå fargen har han både på bukse, jakke og slips, og en "gull"gul-farget skjorte som passer bra inn i fargepaletten, eller hva jeg skal kalle det 😅

Anniken og Santino i en nydelig slowfox og også i flotte antrekk! 😍 Santino i sort smoking og Anniken i en nydelig sort fotsid kjole og tiara på hodet.  Ingenting mer å si på dette. 

Magnus og Ewa. Året var 1972, og jeg er igjen usikker på hva slags klesstil som dominerte på den tiden, men jeg kan uansett si at overdelen til Magnus ikke er min "cup of tea" 😛 Jeg kommer ikke på hva det heter, men gjennomsiktig sort netting"skjorte" er det beste jeg kan beskrive det som. Vanlig sort bukse hvor man har festet et oransje "skjerf"? som belte. Dette skal binde han og makker Ewa sammen, da hun har på seg sort overdel og et oransje skjørt med et gjennomsiktig sort skjørt utenpå der igjen (slik jeg tolker det). Ingenting å si på hennes antrekk, men ikke fan av hans antrekk. 

Det er med andre ord mye rart i år, syns jeg. Det er vel flere år siden jeg har syns at antrekkene har vært "luksuriøse". Det virker ikke som at SVD har et veldig stort budsjett hva gjelder klær, eller så er stylistene på en helt annen planet enn meg selv. 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, Ewna said:

Kan hende det bare er meg, men jeg synes tidvis at Trine er ufin mot Morten og at det er ubehagelig å se på. Avbryter ham, og når han svarer henne sitter hun og rister på hodet. Virker som hun har et behov for å hakke på Morten og rette på ham. Man kan jo synes hva man vil om at Morten er dommer, men synes ikke det er greit å være sånn mot en kollega, hun bør heller prøve å spille ham god.

Bra observert. Selv har jeg en gryende brannfakkel på innsiden som snart mener at selv Trine, bør byttes ut 🙊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (6 timer siden):

Bra observert. Selv har jeg en gryende brannfakkel på innsiden som snart mener at selv Trine, bør byttes ut 🙊

Jeg er enig. Jeg mener Trine har vært dømmer lenge nok nå. 

Katrine Moholt er den andre jeg mener bør skiftes ut.

Anders Hoff sier mye fjas, han får holde et par sesonger til, men så er det nok. Han glimter noen ganger  til som en god programleder, men så fjaser han det til.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden, Oppland said:

Jeg er enig. Jeg mener Trine har vært dømmer lenge nok nå. 

Katrine Moholt er den andre jeg mener bør skiftes ut.

Anders Hoff sier mye fjas, han får holde et par sesonger til, men så er det nok. Han glimter noen ganger  til som en god programleder, men så fjaser han det til.

 

Jeg synes Katrine og Anders er stødige som par. Jeg e.l.s.k.e.r Anders og synes han er det beste som har skjedd programmet :klappe: :hjerte: :Nikke:

Synes det er befriende med program hvor Katrine slipper å synge :ler: Og det er deilig med erfaringen som gjør at hun ikke trenger fysiske manuskort. Så som duo, får de noen år til av meg! :Nikke:  

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen skal byttes ut så må det være Morten. Hva gjør han der? Ikke kan han dans og hr overtenning hele tiden - kleint rett og slett. Ikke gir han logiske poeng heller! Moholt kan også byttes ut hun har holdt på for lenge.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amber skrev (1 time siden):

Hvis noen skal byttes ut så må det være Morten. Hva gjør han der? Ikke kan han dans og hr overtenning hele tiden - kleint rett og slett. Ikke gir han logiske poeng heller! Moholt kan også byttes ut hun har holdt på for lenge.

Amen!🙏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amber skrev (4 timer siden):

Hvis noen skal byttes ut så må det være Morten. Hva gjør han der? Ikke kan han dans og hr overtenning hele tiden - kleint rett og slett. Ikke gir han logiske poeng heller! Moholt kan også byttes ut hun har holdt på for lenge.

Morten tar for mye plass i programmet. Han ødelegger hele greia. Han roper, veiver med armene, har overtenning, snakker om seg selv hele tiden - han er så slitsom...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (På 7.9.2021 den 0.52):

Jeg lurer på hvordan proffdanserne får tildelt sine kjendiser. Jeg mener, er kjendisene på en slags audition slik at produksjonen kan se hvem som er ræva fra start og hvem som har noen lunde potensiale til å nå langt? Eller ser man kanskje for seg hvem som mangler rytme og hvem som er dancing queen/king? 

F.eks som det var vært nevnt tidligere, kan det se ut som det er et mønster i det hele. Bjørn blir alltid matcha opp med de som har dårligst utgangspunkt, mens Benjamin alltid blir matcha opp med den man lett kan se stå i finalen. For å si det sånn; jeg tviler på at det er loddtrekning 😂  Får proffdanserne selv velge hvem de ønsker å danse med? Får kjendisene kanskje velge hvem de ønsker å danse med? Eller er det rett og slett produksjonen som bestemmer det hele? 

Grunnen til at jeg lurer, er egentlig at jeg hadde sett for meg at Vinni skulle være bedre (altså misforstå meg rett. Etter såpass kort tid med dans er han kjempeflink, men han er fremdeles ikke den flinkeste der og jeg hadde sett for meg at han ville ligge i øvre del av poengtavla fra start). Vinni er matcha opp med Rikke (som virker som en fantastisk flink danselærer i tillegg til at hun danser helt nydelig 🥰) Rikke har fra før av danset med Jan Gunnar Solli (2.plass Slått av Einar Nilsson), Victor Sotberg (3.plass Slått av Alexander Hetland og Jørgine Massa Vasstrand), Thomas Alsgaard (4.plass Slått av Marte Bratberg, Nate Kahungu og Andreas Wahl), så hun har jo kommet langt med alle sine partnere. 

Ja, nei, jeg lurer på hvordan tildelingen av dansepartnere skjer! 

Bjørn vant med Kathrine Moholt https://www.vg.no/rampelys/tv/i/GzLjJ/nesten-en-million-saa-katrine-vinne-skal-vi-danse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (28 minutter siden):

Ja, det vet jeg, men etter sesong 1 så hadde han en lang pause til sesong 9, hvor han danset med Eli Hagen. Så hadde han et opphold igjen til sesong 13 hvor han fikk Trude Drevland som partner. Deretter har han vært med i alle sesongene , altså sesong 14, 15, 16 og nå 17. Dansepartnerne  har vært disse damene:
- Sesong 1 - Katrine Moholt
- Sesong 9 - Eli Hagen
- Sesong 13 - Trude Drevland
- Sesong 14 - Marianne Krogness (Hvis jeg husker korrekt, var disse de første til å ryke ut av konkurransen)
- Sesong 15 - Sandra Borch
- Sesong 16 - Agnete Husebye aka Agnetesh  
- Sesong 17 - Elin Ørjasæter

https://no.wikipedia.org/wiki/Skal_vi_danse
Blar man helt ned på siden så finner du kilden min. Der kan man se alle proffdansere som har vært med på SVD og hvilken "kjendis" de har danset med. Veldig god og fin oversikt! 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for dumt med Morten som dommer. Nå er det faktisk sånn at dommerpoeng teller 50%, og da blir det for dumt at han bare slenger ut poeng. Føler han gav Siri 7 (Trine gav henne 8 og Merete 9!) fordi han ikke liker Friends, og at det dermed ikke var så gøy for han med en Friends-inspirert quickstep.. Også gir han Joakim (som knapt danset cha cha) og Elin like mye som Siri. For å ha en sjanse for å få høye poeng fra Morten må man jo vite hva som treffer han. Hadde Siri og Tarjei danset til en tvserie han elsker, så hadde han sikkert gitt 8-9. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (9 timer siden):

Morten tar for mye plass i programmet. Han ødelegger hele greia. Han roper, veiver med armene, har overtenning, snakker om seg selv hele tiden - han er så slitsom...

Pluss at han både elsker og er glad i deltakerne, når han ikke har noe annet vettugt å si. 
 

Jeg har trykket på mute-knappen hver gang han prater. Det er det samme hver gang.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (20 timer siden):

Bra observert. Selv har jeg en gryende brannfakkel på innsiden som snart mener at selv Trine, bør byttes ut 🙊

Trine bør absolutt slutte, men det er fordi programmet har utviklet seg i den retningen det har gjort.  Hun er for proff til å være med slik det er nå, når det er mer fokus på underholdning enn dans.

Da hun i det siste programmet nå sa temmelig krasst:"da får jeg snakke om dansen da.  Er det greit? Får jeg lov til det?" fikk vi virkelig se hvor frustrert hun er over at det dansetekniske kommer i bakgrunnen.

 

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (4 minutter siden):

Trine bør absolutt slutte, men det er fordi programmet har utviklet seg i den retningen det har gjort.  Hun er for proff til å være med slik det er nå, når det er mer fokus på underholdning enn dans.

Da hun i det siste programmet nå sa temmelig krasst:"da får jeg snakke om dansen da.  Er det greit? Får jeg lov til det?" fikk vi virkelig se hvor frustrert hun er over at det dansetekniske kommer i bakgrunnen.

 

Jeg er uenig med deg. 
 

Det er vel meningen at deltakerne skal utvikle seg gjennom hele sesongen, både show og dans. Da må de lære seg de ulike dansestilene også. 
 

Trine og Merete må få bli. Morten ut! Jeg savner han strenge dommeren fra de første sesongene. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, bonsaijenta said:

Jeg er uenig med deg. 
 

Det er vel meningen at deltakerne skal utvikle seg gjennom hele sesongen, både show og dans. Da må de lære seg de ulike dansestilene også. 
 

Trine og Merete må få bli. Morten ut! Jeg savner han strenge dommeren fra de første sesongene. 

Ja, hvem savner ikke denne sjarmklumpen her :Knegg:.

Tor Fløysvik himself 🥰 

20210913_132536.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Janzypants skrev (10 timer siden):

Ja, det vet jeg, men etter sesong 1 så hadde han en lang pause til sesong 9, hvor han danset med Eli Hagen. Så hadde han et opphold igjen til sesong 13 hvor han fikk Trude Drevland som partner. Deretter har han vært med i alle sesongene , altså sesong 14, 15, 16 og nå 17. Dansepartnerne  har vært disse damene:
- Sesong 1 - Katrine Moholt
- Sesong 9 - Eli Hagen
- Sesong 13 - Trude Drevland
- Sesong 14 - Marianne Krogness (Hvis jeg husker korrekt, var disse de første til å ryke ut av konkurransen)
- Sesong 15 - Sandra Borch
- Sesong 16 - Agnete Husebye aka Agnetesh  
- Sesong 17 - Elin Ørjasæter

https://no.wikipedia.org/wiki/Skal_vi_danse
Blar man helt ned på siden så finner du kilden min. Der kan man se alle proffdansere som har vært med på SVD og hvilken "kjendis" de har danset med. Veldig god og fin oversikt! 
 

Men, dette går på pedagogiske egenskaper. Bjørn har veldig gode pedagogiske egenskaper, som er veldig viktig når man skal lære feks Trude Drevland å danse, som har null forutsetninger. Han er vel den proffdanseren som er best på dette. De er proffdansere av en grunn. Det er jo ikke sånn at han går rundt og klager. Han får jo betalt hele sesongen uansett. Herlighet så mye rart folk henger seg opp i her inne. Her må man se hele bildet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (6 timer siden):

Synes det blir for dumt med Morten som dommer. Nå er det faktisk sånn at dommerpoeng teller 50%, og da blir det for dumt at han bare slenger ut poeng. Føler han gav Siri 7 (Trine gav henne 8 og Merete 9!) fordi han ikke liker Friends, og at det dermed ikke var så gøy for han med en Friends-inspirert quickstep.. Også gir han Joakim (som knapt danset cha cha) og Elin like mye som Siri. For å ha en sjanse for å få høye poeng fra Morten må man jo vite hva som treffer han. Hadde Siri og Tarjei danset til en tvserie han elsker, så hadde han sikkert gitt 8-9. 

Fælt å si det, men jeg håper Joakim går ut. Synes han roper, skriker og tar for mye plass. Og Morten stemmer ukritisk på han samtidig som han roper og skriker. Dette har ingenting med legning å gjøre, er selv skeiv. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (1 time siden):

Pluss at han både elsker og er glad i deltakerne, når han ikke har noe annet vettugt å si. 
 

Jeg har trykket på mute-knappen hver gang han prater. Det er det samme hver gang.

Og når han ikke har fått snakketid av programlederne, så bare MÅ han si noe når han skal avlegge stemmen sin. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (2 minutter siden):

Og når han ikke har fått snakketid av programlederne, så bare MÅ han si noe når han skal avlegge stemmen sin. 

Jaaaa! Argh! 
 

Det er så irriterende. Det er ikke akkurat bare ett ord eller setning heller, men det han rekker å si på utpust😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...