Gå til innhold

Menn bør kunne ha juridisk abort på lik linje som kvinner kan ta abort


Enterprises

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, IDGAF said:

Ja, det er synd, men det er jo ikke barnets feil? 

Men er det et barn før uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enterprises skrev (7 minutter siden):

Vi snakker om før barnet er født. At noen stikker fra et født barn er noe av det verste jeg ser

En kvinne kan velge å fjerne det. Da bør far også kunne velge å ikke være der. Uten forfølgelse de neste 18++ åra. 

Så far skal ikke ha angrerett? Fedre knytter seg til barn og i mindre grad til fosteret. Dette er så lite gjennomtenkt!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (4 minutter siden):

Det en én og samme situasjon. En kvinne er gravid med et embryo. Begge må velge om de ønsker å få et barn eller ikke.

Forskjellen er at det er hun som må føde barnet. Ellers har de akkurat samme rettigheter og plikter.

Ingen her påstår at faren skal tvinge henne til å ta abort eller bære frem barnet. Juridisk abort innebærer at han (før uke 12) bestemmer om han vil være far eller si fra seg alle rettigheter og plikter. Så får hun ta et valg basert på det.

Idéen er at dette er det nærmeste man kommer like rettigheter. Hun har full råderett over egen kropp og eget liv. Der er det ingen diskusjon. Hun har derimot ikke full råderett over mannens liv. Hvis hun velger å bære frem barnet selv om han ikke vil være far, så er det hennes. Et valg som hun alene må ta ansvar for.

Nei, dette er ikke i nærheten av samme rettigheter.. At dere ikke ser det, sier meg at vi må endre skolesystemet her i Norge, for så sped forståelse og dårlig logisk sans er det ikke lov å ha.. 

Anonymkode: 90401...0aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn har gjort dette i alle tider. Mine foreldre skilte seg da jeg var 3 år (grunnet hans utroskap). Traff min far 2 ganger etter det. Ikke betalte han bidrag heller. 

Anonymkode: c0573...7fb

stemmer for juridisk abort. Menn kan ikke bestemme om kvinnen skal føde eller ikke, og det er sånn det skal være. Men da skal ikke mannen tvinges til å bli pappa. De må få lov til å bestemme om de vil være pappa på papir eller ikke. Det kan gå hardt utover økonomien deres, men det burde selvfølgelig gjøres innenfor en viss tid. Ikke vente for lenge heller

Anonymkode: 95d6a...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Men er det et barn før uke 12?

Nei, da kan menn juridisk abortere barnet fra uke 12 til det blir født, og så bli far igjen den dagen barnet blir født 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MapleSirup said:

Så far skal ikke ha angrerett? Fedre knytter seg til barn og i mindre grad til fosteret. Dette er så lite gjennomtenkt!!!

Ta gjerne å forklar. Jeg henger ikke helt med på hvor du vil hen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, IDGAF said:

Nei, da kan menn juridisk abortere barnet fra uke 12 til det blir født, og så bli far igjen den dagen barnet blir født 👍

Ikke helt det vi diskuterer her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men tenker at hvis menn ikke vil ha barn så tre på den jævla kondomen før gladlaksen skal dyppes 🙄 problem solved🤪

Anonymkode: 93678...683

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (1 minutt siden):

Ta gjerne å forklar. Jeg henger ikke helt med på hvor du vil hen her

Du skriver at far skal fraskrive seg rett til et foster….Hva med når barnet er er faktum. «Dumt av deg, far…Nå kan du angre! Men det hjelper ikke….»

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et juridisk OG menneskelig ståsted er ikke disse situasjonene forenlig.

Det er en ikke-debatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (2 minutter siden):

Ikke helt det vi diskuterer her

Du sa at far kan juridisk abortere et foster, men ikke et barn. Ergo må han bli far igjen når fosteret blir til et barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede en løsning på dette og det er å klippe strengen. Når det er gjort og du har testet at det ikke kommer noen sædceller ut, ja da har du foretatt juridisk abort for det vil aldri bli noe barn på deg.

 

Anonymkode: 956f4...a14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men tenker at hvis menn ikke vil ha barn så tre på den jævla kondomen før gladlaksen skal dyppes 🙄 problem solved🤪

Anonymkode: 93678...683

Kan du si det samme til en kvinne? 

Burde lese tråden så du henger litt mer med i hva vi snakker om

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, MapleSirup said:

Du skriver at far skal fraskrive seg rett til et foster….Hva med når barnet er er faktum. «Dumt av deg, far…Nå kan du angre! Men det hjelper ikke….»

Det er nettopp derfor jeg ønsker å ha en diskusjon om tema. For i dag mener jeg det ikke er rettferdig at en man ikke har noe han skulle sagt før uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har allerede en løsning på dette og det er å klippe strengen. Når det er gjort og du har testet at det ikke kommer noen sædceller ut, ja da har du foretatt juridisk abort for det vil aldri bli noe barn på deg.

 

Anonymkode: 956f4...a14

Kan du si det samme til en kvinne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, dette er ikke i nærheten av samme rettigheter.. At dere ikke ser det, sier meg at vi må endre skolesystemet her i Norge, for så sped forståelse og dårlig logisk sans er det ikke lov å ha.. 

Anonymkode: 90401...0aa

Hvis du er opptatt av logikk og forståelse bør du klare å formulere noen argumenter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Kan du si det samme til en kvinne? 

Burde lese tråden så du henger litt mer med i hva vi snakker om

Du tar utgangspunkt i at alle kvinners uønskede svangerskap som fører til barn er deres egen feil og dermed noe menn skal unnslippe. 
Du har ikke et eneste argument som ikke feies bort av barnets rett. Menns lommebok er helt underordnet. Alt koster penger. Å pule  koster penger.

 

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Det er nettopp derfor jeg ønsker å ha en diskusjon om tema. For i dag mener jeg det ikke er rettferdig at en man ikke har noe han skulle sagt før uke 12

Og hvordan bøter man på dette ved å straffe kvinnen og barnet? Kvinnene har ikke så mange valg de heller. 
Ingenting av det du skriver omhandler annet enn fars lommebok.

De færreste menn er i stand til å ta avgjørelsen om man skal ivareta et barn innen 12 uker. Kvinner tvinges til å ta standpunkt.

Du skal tvinge kvinner til å ta abort innen uke 12 ellers blir de stående helt alene. Litt av et valg! Skikkelig «likt»

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Brunello said:

Fordi barnet er født. Har ikke noe som helst med likestilling å gjøre. Det er biologi.

Tror du misforstår uttrykkene du bruker her nå, biologi har ingenting å gjøre med systemene vi bruker for barneoppdragelse og økonomi. Om vi har statsfinansiert (kollektiv) støtte til barn eller pappabank, det har ingenting å gjøre med biologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MapleSirup said:

Du tar utgangspunkt i at alle kvinners uønskede svangerskap som fører til barn er deres egen feil og dermed noe menn skal unnslippe. 
Du har ikke et eneste argument som ikke feies bort av barnets rett. Menns lommebok er helt underordnet. Alt koster penger. Å pule  koster penger.

 

Og hvordan bøter man på dette ved å straffe kvinnen og barnet? Kvinnene har ikke så mange valg de heller. 
Ingenting av det du skriver omhandler annet enn fars lommebok.

De færreste menn er i stand til å ta avgjørelsen om man skal ivareta et barn innen 12 uker. Kvinner tvinges til å ta standpunkt.

Du skal tvinge kvinner til å ta abort innen uke 12 ellers blir de stående helt alene. Litt av et valg! Skikkelig «likt»

Ingen skal bestemme om en kvinne skal ta abort eller ikke. Og det er jeg helt enig i. 

Det som ikke er likt er at en kvinne kan bestemme om det skal få leve eller ikke før uke 12. Og det er kvinnens fulle rett og bestemme dette selv. Jeg er helt enig i det. 

Det jeg ikke er enig i er at far ikke kan velge juridisk abort før uke 12. 

Alt dette kan virke ensides og det er det. Fordi kvinner har rettigheter på dette punktet. Menn har ikke en eneste rettighet. 

Kvinner kan gå på en smell og har et valg, menn har ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi biologien har bestemt at kvinner bærer barnet i magen og må presse ut barnet etter en smertefull prosess. Og risikerer livet for det mens menn bare kan komme med sæd så får han barn. Det negativet med det er at han ikke får bestemme over magen til mor og må bli far eller betale bidrag om kvinnen blir gravid. Sånn er det bare kvinner må bære barn og da får de bestemme hva som skal skje. Juridisk abort er en dårlig ide. Barnebidrag er for å beskytte mor og barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...