Gå til innhold

Menn bør kunne ha juridisk abort på lik linje som kvinner kan ta abort


Enterprises

Anbefalte innlegg

Enterprises skrev (6 minutter siden):

Men det er jo ikke rettferdig. At kun en person har noe å si her. 

Mor bestemmer rett og slett over hvordan deler av livet til en mann skal være de neste 18++ åra. Og det er vell ikke riktig?

Du kan fritt gi faen i barnet. Det er det samme du gjør ved juridisk abort. Forskjellen er vel at du også vil slippe de økonomiske konsekvensene. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ha med barnets rettigheter? 

Anonymkode: 61e50...0bc

Barn har rett til kontakt med begge foreldre, men man kan uansett ikke tvinge en mor eller far til å ha kontakt med eget barn om viljen absolutt ikke er tilstede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, IDGAF said:

Står det noen plass i loven at menn blir nektet å ta abort dersom de er gravide? Nope, det gjøre det ikke. Først den dagen det står kan du begynne å rope om likestilling. 

Både menn og kvinner kan ta abort dersom de blir gravide, men fra naturens side blir ikke menn det. 

Nå sporer du av. 

Det er ikke noe likestilling pr i dag mtp graviditet. Kvinner kan gjøre det de vill, uten at mannen har noe han skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, IDGAF said:

Står det noen plass i loven at menn blir nektet å ta abort dersom de er gravide? Nope, det gjøre det ikke. Først den dagen det står kan du begynne å rope om likestilling. 

Både menn og kvinner kan ta abort dersom de blir gravide, men fra naturens side blir ikke menn det. 

Nå sporer du av. 

Det er ikke noe likestilling pr i dag mtp graviditet. Kvinner kan gjøre det de vill, uten at mannen har noe han skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Nå sporer du av. 

Det er ikke noe likestilling pr i dag mtp graviditet. Kvinner kan gjøre det de vill, uten at mannen har noe han skulle ha sagt.

På hvilken måte er det å spore av? Du sier at det ikke er likestilling, det er nettopp det det er.

Skal jeg si at det er mot likestillingen at jeg som kvinne ikke kan ta en prostataoperasjon? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Begge har rett til å bestemme over sin kropp.

Menn kan kutte strengen om de ikke ønsker barn. 

Men et barn har ikke et valg - og har med det rett på to foreldre. 

Anonymkode: 61e50...0bc

Kvinner kan også sterilisere seg hvis de ikke ønsker barn. Altså ikke  noe behov for at staten skal tilby abort.

Jeg er tilhenger av fri abort altså. Jeg blir bare provosert av den åpenbare dobbeltmoralen.

Endret av Isambard
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brunello said:

Du kan fritt gi faen i barnet. Det er det samme du gjør ved juridisk abort. Forskjellen er vel at du også vil slippe de økonomiske konsekvensene. 

Det jeg vil er at begge parter skal ha noe å si. Ikke bare mor. Og da mener jeg at far kan si fra seg barn og all videre oppfølging dvs institusjoner pålegger menn i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Gjerne utdyp hva du mener her

Det burde ikke være nødvendig. Barns rettigheter trumfer de voksnes rettigheter. 
En abort fører ikke til barn, så hvorfor skal retten til abort gi økonomiske fordeler for menn hvis de får barn? Det er ingen tråd her, ingen sammenheng…

Vil du diskutere abort, så gjør du det.Vil du diskutere menns økonomiske ansvar, så kan du det.De henger ikke sammen.

Skal de kvinner som tar abort mot mannens vilje straffes med at mennene til de kvinner som beholder barnet kan velge seg bort?? Altså ingen sammenheng… 

Det er som å diskutere at man skal bøtelegge og straffe kvinner som får barn og nok en gang finne smutthull som tilkjennegir at menn skal få pule fritt, men kvinner skal passe seg her i verden.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (3 minutter siden):

Jeg sa vell at det er en annen diskusjon, gjorde jeg ikke? 

Slik det er i dag er det ganske en sides til kvinnens fordel. Jeg mener det bør være likt og at begge parter bør ha en saying her. Ikke bare mor

Ja, men det er samme diskusjon.

Det er ganske åpenbart at kvinnen har mer å si. Det er hun som er gravid. 

En annen sak er at ca. 50% av verdens kvinner ikke ser på abort som et reelt alternativ ved en normal graviditet. Den følelsesmessige prisen er for høy for de, og de vil ikke klare å «leve med» valget. Er det likestilling å gi menn et enkelt valg som bare har positive konsekvenser for mannen, mens kvinnen må ta valgene som har moralsk betydning?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Det jeg vil er at begge parter skal ha noe å si. Ikke bare mor. Og da mener jeg at far kan si fra seg barn og all videre oppfølging dvs institusjoner pålegger menn i dag

De «institusjonene» ivaretar barnet.

Kvinner kan ALDRI frasi seg ansvar for uønsket svangerskap!! Det finnes ikke en eneste lettvint løsning for kvinnen. Hvordan skal dette bli «likt» ved at menn kan stikke av? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, IDGAF said:

På hvilken måte er det å spore av? Du sier at det ikke er likestilling, det er nettopp det det er.

Skal jeg si at det er mot likestillingen at jeg som kvinne ikke kan ta en prostataoperasjon? 

Det er ikke noe likestilling slik det er i dag. Og ja vi er forskjellig bygget. Og derfor vil utfallet uansett bli forskjellige. Men slik det er i dag. Er det absolutt ikke rettferdig. Far har 0 rettigheter når det kommer til et barn før det er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunello said:

Ja, men det er samme diskusjon.

Det er ganske åpenbart at kvinnen har mer å si. Det er hun som er gravid. 

En annen sak er at ca. 50% av verdens kvinner ikke ser på abort som et reelt alternativ ved en normal graviditet. Den følelsesmessige prisen er for høy for de, og de vil ikke klare å «leve med» valget. Er det likestilling å gi menn et enkelt valg som bare har positive konsekvenser for mannen, mens kvinnen må ta valgene som har moralsk betydning?

At det er negativ eller positivt kommer av at vi er forskjellig biologisk. Skal vi trekke inn følelser havner vi fort utenfor tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isambard skrev (3 minutter siden):

Kvinner kan også sterilisere seg hvis de ikke ønsker barn. Altså ikke  noe behov for at staten skal tilby abort.

Jeg er tilhenger av fri abort altså. Jeg blir bare provosert av den åpenbare dobbeltmoralen.

Vi har jo ikke abort for at kvinner skal slippe å bli mor. Vi har abort fordi kvinner som ikke ønsker det, skal slippe å gå gjennom et svangerskap og en fødsel. 

Dersom fosteret utvikler seg til å bli et barn, har mor og far de samme mulighetene og ansvaret.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MapleSirup said:

De «institusjonene» ivaretar barnet.

Kvinner kan ALDRI frasi seg ansvar for uønsket svangerskap!! Det finnes ikke en eneste lettvint løsning for kvinnen. Hvordan skal dette bli «likt» ved at menn kan stikke av? 

Tenker at vi legger følelser til side her. Da blir det fort veldig mye krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg som kvinne og mor mener absolutt at dette er rettferdig. Altfor mange menn som tvinges til farskap. 

Anonymkode: 805bf...404

Menn kan sikre seg hvis de vil. Muligens ikke om de er psykisk utviklingshemmet, men det er kanskje heller ikke de mennene damer går for hvis de skal sikre barnets fremtid med betaling av fete bidrag.

Anonymkode: d4ebc...1a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, MapleSirup said:

Det burde ikke være nødvendig. Barns rettigheter trumfer de voksnes rettigheter. 
En abort fører ikke til barn, så hvorfor skal retten til abort gi økonomiske fordeler for menn hvis de får barn? Det er ingen tråd her, ingen sammenheng…

Vil du diskutere abort, så gjør du det.Vil du diskutere menns økonomiske ansvar, så kan du det.De henger ikke sammen.

Skal de kvinner som tar abort mot mannens vilje straffes med at mennene til de kvinner som beholder barnet kan velge seg bort?? Altså ingen sammenheng… 

Det er som å diskutere at man skal bøtelegge og straffe kvinner som får barn og nok en gang finne smutthull som tilkjennegir at menn skal få pule fritt, men kvinner skal passe seg her i verden.

Vi snakker ikke om økonomisk vinning her. Vi snakker om rettferdighet og likestilling på et tema.

Far har 0 han skulle sagt i dag mtp abort (enig han skal ikke bestemme over kvinnens kropp) og derfor mener jeg at menn burde kunne ta juridisk abort. Før en viss tid selvfølgelig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (2 minutter siden):

Tenker at vi legger følelser til side her. Da blir det fort veldig mye krøll.

 Det er ikke følelser at kvinner ikke har gode valg. Det er virkeligheten.

Hvordan er det «mer likt» mellom mann og kvinne ved at barnet mister retten på sin far?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Vi snakker ikke om økonomisk vinning her. Vi snakker om rettferdighet og likestilling på et tema.

Far har 0 han skulle sagt i dag mtp abort (enig han skal ikke bestemme over kvinnens kropp) og derfor mener jeg at menn burde kunne ta juridisk abort. Før en viss tid selvfølgelig

 

Far har rettigheter ift barnet og visa versa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (1 minutt siden):

Vi snakker ikke om økonomisk vinning her. Vi snakker om rettferdighet og likestilling på et tema.

Far har 0 han skulle sagt i dag mtp abort (enig han skal ikke bestemme over kvinnens kropp) og derfor mener jeg at menn burde kunne ta juridisk abort. Før en viss tid selvfølgelig

 

Far bestemte over kvinnens kropp i det øyeblikket han gjorde henne gravid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...