Gå til innhold

Menn bør kunne ha juridisk abort på lik linje som kvinner kan ta abort


Enterprises

Anbefalte innlegg

linsejesus skrev (13 minutter siden):

Hva er det jeg har sagt som har gitt deg det inntrykket?

Dette tror jeg egentlig ikke du mener. Samfunnet er lagt opp slik at fellesskapet betaler også for ting som ikke angår oss personlig. Jeg som bor på vestlandet betaler for at folk i nord skal ha veier, for eksempel. Det synes jeg er helt greit, selv om jeg gjerne skulle sett at skattepengene ble fordelt annerledes på mange områder. Og du mener sikkert at barn skal ha gratis skolegang, uten at du dermed mener at du personlig skal betale for alle barna.

Det er ikke "alt mulig annet," men å støtte alenemødre økonomisk. Det synes jeg vil skal gjøre uavhengig av grunnen til at de er alenemødre.

Igjen må jeg spørre om hva jeg har sagt som gir deg inntrykk av at jeg mener det bare er kvinner som skal ha ansvar for prevensjon.

Ja, det kan han hvis juridisk abort blir en realitet. På samme måte som kvinner kan gå til legen og velge å ikke ta de naturlige konsekvensene av ubeskyttet sex.

Nei, de må ikke ta 100% av konsekvensen. Hvis det var tilfelle ville ingen argumentert for juridisk abort. Men kvinnen velger altså på vegne av både seg selv, mannen og barnet.

Jo selvsagt mener jeg at de som er for juridisk abort må tenke konsekvenser. Men det er vel vanskelig å tenke konsekvenser for samfunnet når man ikke engang greier å tenke at man må bruke kondom. 

Selvsagt må kvinnen ta 100% av konsekvensen dersom menn kan ta juridisk abort. Hvordan ellers ser du for deg at konsekvensene skal bli fordelt? Kvinnen kan faktisk ikke signere på et skjema og så blir graviditeten borte på magisk vis. 

Kvinnen er da nødt til å ta det fulle ansvaret for prevensjon om menn kan signere fra seg ansvaret for et barn Fordi det er bare kvinnen det går ut over om hun da skulle bli gravid. Menn blir å bry seg enda mindre om å bruke kondom enn tidligere, fordi det vil ha 0 konsekvenser for dem om en dame blir gravid. 

Du skriver i innlegget tidligere "og tallet ville dessuten synke etter hvert som kvinner kanskje ble litt mer kresne på hvem de har ubeskyttet sex med."   Altså sier du her indirekte at kvinner som har sex og blir gravid, har ubeskyttet sex. Har du hørt om diaré for eksempel? Vet du hvordan det påvirker p-pillen? Vet du at man kan bli gravid selv om man skulle ta p-pillen hver eneste dag? Det virker ikke sånn.

Og så mener du at det er kvinner som skal bli mer kresne på hvem de har sex med, som også betyr at du selvsagt mener kvinner igjen har all skyld. Det er kvinnene som må bli mer kresne, og det er kvinnene som må tenke seg om. Ikke de stakkars mennene som synes kondom setter ned følelsen, og det kan vi jo ikke ha noe av, så da må de selvsagt få signere fra seg et barn som er helt uskyldig oppi dette. 

Jeg håper det kommer hormonspiral for menn på markedet som de får satt inn i testiklene, og selvsagt vil det innebære bivirkninger som nedsatt sexlyst, humørsvigninger, ereksjonsproblemer og kvalme. Jeg er veldig spent på hvor mange menn som er villig til å sette inn en sånn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

linsejesus skrev (30 minutter siden):

Det stemmer. Og i motsatt fall kan ikke mannen velge å ikke få barn, eller å angre seg etter at graviditeten er et faktum, i motsetning til kvinner. Nå er det for så vidt ikke noe nytt at menn kan stikke av og at noen av dem gjør det.

Kvinner kan ikke bare angre seg etter at graviditeten er et faktum. De kan ikke bare bestemme seg for at de angrer seg, og så er de plutselig ikke gravid. Det er ikke slik det fungerer. De må faktisk fjerne fosteret, og det er ikke slik at de bare svelger en tablett og så er det hele over. Svangerskapshormoner gjør at mange kvinner føler en tilknytning til fosteret selv om det bare er et foster, og derfor får så mange også kvaler med å ta abort, fordi mange føler at de fjerner livet i magen. En abort er både fysisk og psykisk vanskelig for de aller fleste kvinner å gå igjennom. Det virker som om at det er dette som er så vanskelig å forstå, at kvinnen er nødt å ta ansvar uansett. Hun er nødt å ta ansvar for å ikke bli gravid, og om hun skulle bli gravid er hun nødt til å ta ansvar uansett hva hun velger. Det finnes derfor ingen likestilling i at menn skulle kunne ta juridisk abort. Den eneste likestillingen som er mulig, er at menn kan få spiral slik som kvinner. Problemet er at menn ikke vil ha hormonprevensjon fordi de ikke vil ha bivirkninger. De forstår ikke at det ikke finnes bivirkningsfri medisin, og de forstår ikke at de samme bivirkningene er noe vi kvinner er nødt til å leve med. Jeg har f.eks en tørr vagina stort sett hele tiden. Så når jeg har samleie får jeg gjerne rifter og blør selv om vi bruker glidemiddel. Jeg har også vært kjempedeprimert i flere mnd av hormonprevensjon. For de fleste menn er det visst helt uaktuelt med ereksjonsproblemer og depresjon av hormonprevensjon, men for oss kvinner er vi uansvarlige om vi ikke bruker det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zikkzakk said:

Jo selvsagt mener jeg at de som er for juridisk abort må tenke konsekvenser. Men det er vel vanskelig å tenke konsekvenser for samfunnet når man ikke engang greier å tenke at man må bruke kondom. 

Ja, jeg kan godt være med på påstanden om at menn er ganske dumme når de velger å ikke bruke kondom når de ikke ønsker å få barn. Det er tydeligvis en del kvinner som likevel ønsker å ha ubeskyttet sex med disse mennene.

Quote

Selvsagt må kvinnen ta 100% av konsekvensen dersom menn kan ta juridisk abort. Hvordan ellers ser du for deg at konsekvensene skal bli fordelt?

Jeg leste litt for fort der, jeg trodde du mente at kvinner har 100% ansvar i dag. Men ja, hvis juridisk abort blir en realitet, vil det være kvinnens fulle ansvar om hun skal få barn eller ikke. I dag har hun ikke det fulle ansvaret, bare fulle rettigheter.

Quote

Kvinnen kan faktisk ikke signere på et skjema og så blir graviditeten borte på magisk vis. 

Ikke magisk, men ja, hun kan i praksis signere et skjema for å avslutte graviditeten.

Quote

Kvinnen er da nødt til å ta det fulle ansvaret for prevensjon om menn kan signere fra seg ansvaret for et barn Fordi det er bare kvinnen det går ut over om hun da skulle bli gravid. Menn blir å bry seg enda mindre om å bruke kondom enn tidligere, fordi det vil ha 0 konsekvenser for dem om en dame blir gravid. 

Du skriver i innlegget tidligere "og tallet ville dessuten synke etter hvert som kvinner kanskje ble litt mer kresne på hvem de har ubeskyttet sex med."   Altså sier du her indirekte at kvinner som har sex og blir gravid, har ubeskyttet sex. Har du hørt om diaré for eksempel? Vet du hvordan det påvirker p-pillen? Vet du at man kan bli gravid selv om man skulle ta p-pillen hver eneste dag? Det virker ikke sånn.

Ja, prevensjon kan svikte og det kan være et herk å styre med, ingen tvil om det. Men det er altså fullt mulig å unngå graviditet, og kvinner har veldig mange flere valg enn menn. Ser man bort fra voldtekt er det egentlig ingen grunn i dag til at en kvinne skulle bli gravid mot sin vilje. Hun kan til og med bruke flere prevensjonsmidler samtidig, for ikke å snakke om å kreve at mannen også bruker det.

Quote

Og så mener du at det er kvinner som skal bli mer kresne på hvem de har sex med, som også betyr at du selvsagt mener kvinner igjen har all skyld. Det er kvinnene som må bli mer kresne, og det er kvinnene som må tenke seg om. Ikke de stakkars mennene som synes kondom setter ned følelsen, og det kan vi jo ikke ha noe av, så da må de selvsagt få signere fra seg et barn som er helt uskyldig oppi dette.

Jeg har ikke sagt at det bare er kvinnene som skal bli mer kresne. Jeg legger ikke mer skyld på det ene kjønnet for at uønsket graviditet skjer, selv om kvinner som sagt har flere muligheter enn menn til å beskytte seg. LItt av poenget her er at så mange stiller helt forventninger til kvinner og menn. Hvis hun blir gravid mot hans vilje, er det hans egen feil og han får bare se til å ta konsekensene av det. Om det skjer mot hennes vilje, så skal hun selvsagt få slippe. Hvis mannen ikke fortjener sympati for å ikke ha brukt prevensjon, gjør vel ikke kvinnen det heller?

Quote

Jeg håper det kommer hormonspiral for menn på markedet som de får satt inn i testiklene, og selvsagt vil det innebære bivirkninger som nedsatt sexlyst, humørsvigninger, ereksjonsproblemer og kvalme. Jeg er veldig spent på hvor mange menn som er villig til å sette inn en sånn. 

Sikkert ikke mange. Det som er greit med kondomer er at både kvinner og menn kan ha noen i lomma hvis de tenker de kan komme til å ha sex med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Zikkzakk said:

Menn blir å bry seg enda mindre om å bruke kondom enn tidligere, fordi det vil ha 0 konsekvenser for dem om en dame blir gravid.

Du snakker som om menn ikke blir påvirket av å få barn annet enn økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Zikkzakk said:

Kvinner kan ikke bare angre seg etter at graviditeten er et faktum. De kan ikke bare bestemme seg for at de angrer seg, og så er de plutselig ikke gravid. Det er ikke slik det fungerer. De må faktisk fjerne fosteret, og det er ikke slik at de bare svelger en tablett og så er det hele over. Svangerskapshormoner gjør at mange kvinner føler en tilknytning til fosteret selv om det bare er et foster, og derfor får så mange også kvaler med å ta abort, fordi mange føler at de fjerner livet i magen. En abort er både fysisk og psykisk vanskelig for de aller fleste kvinner å gå igjennom. Det virker som om at det er dette som er så vanskelig å forstå, at kvinnen er nødt å ta ansvar uansett. Hun er nødt å ta ansvar for å ikke bli gravid, og om hun skulle bli gravid er hun nødt til å ta ansvar uansett hva hun velger.

Ja, selvsgat er graviditet en større belastning for kvinner. Likvel velger altså utrolig mange av dem å ha ubeskyttet sex. Er det synd på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann får holde tissemannen unna en dame hvis han ikke klarer å bruke kondom

Mannen som gjør en dame gravid er den som må betale sin andel

Hvis mannen ikke hjelper med barnet så er han drittsekk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

linsejesus skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg kan godt være med på påstanden om at menn er ganske dumme når de velger å ikke bruke kondom når de ikke ønsker å få barn. Det er tydeligvis en del kvinner som likevel ønsker å ha ubeskyttet sex med disse mennene.

Jeg leste litt for fort der, jeg trodde du mente at kvinner har 100% ansvar i dag. Men ja, hvis juridisk abort blir en realitet, vil det være kvinnens fulle ansvar om hun skal få barn eller ikke. I dag har hun ikke det fulle ansvaret, bare fulle rettigheter.

Ikke magisk, men ja, hun kan i praksis signere et skjema for å avslutte graviditeten.

Ja, prevensjon kan svikte og det kan være et herk å styre med, ingen tvil om det. Men det er altså fullt mulig å unngå graviditet, og kvinner har veldig mange flere valg enn menn. Ser man bort fra voldtekt er det egentlig ingen grunn i dag til at en kvinne skulle bli gravid mot sin vilje. Hun kan til og med bruke flere prevensjonsmidler samtidig, for ikke å snakke om å kreve at mannen også bruker det.

Jeg har ikke sagt at det bare er kvinnene som skal bli mer kresne. Jeg legger ikke mer skyld på det ene kjønnet for at uønsket graviditet skjer, selv om kvinner som sagt har flere muligheter enn menn til å beskytte seg. LItt av poenget her er at så mange stiller helt forventninger til kvinner og menn. Hvis hun blir gravid mot hans vilje, er det hans egen feil og han får bare se til å ta konsekensene av det. Om det skjer mot hennes vilje, så skal hun selvsagt få slippe. Hvis mannen ikke fortjener sympati for å ikke ha brukt prevensjon, gjør vel ikke kvinnen det heller?

Sikkert ikke mange. Det som er greit med kondomer er at både kvinner og menn kan ha noen i lomma hvis de tenker de kan komme til å ha sex med noen.

Du må gjerne fortelle om hvordan fosteret bare forsvinner når mor signerer dette skjemaet. Veldig interessert i å høre om det. Da er det isåfall rart kvinnene som tar abort i dag velger medisinsk eller kirurgisk abort, når man bare kunne signert på et skjema. 

Du har sagt at kvinnene må bli mer kresne på hvem de har ubeskyttet sex med. Du har lagt det fulle ansvaret over på kvinnene. Hvordan ellers skal ansvaret fordeles når menn bare kan la være å ta ansvar og ta juridisk abort? Da kan de jo bare la være å bruke prevensjon, fordi de slipper ansvar uansett. 

Det er hverken en mann eller en kvinnes feil at sex ender i svangerskap. Det er faktisk en ganske naturlig konsekvens. Og om en mann ikke ønsker å bli far, er det i alle fall ikke barnet som kommer til verden som skal måtte ta straffen for at det er blitt født. For det er barnet det går ut over om far tar juridisk abort. 

Kvinner har KUN flere muligheter for å beskytte seg fordi menn ikke GIDDER å bruke hormonprevensjon med bivirkningene det er forventet at kvinner skal tåle. Det er den eneste årsaken til at hormonprevensjon for menn ikke er på markedet.

Det er så rart at det man diskuterer først og fremst er juridisk abort, fremfor at menn faktisk må ta ansvar og bruke hormonprevensjon med de bivirkningene det innebærer. Fordi menn er faktisk voksne mennesker på lik linje som kvinner og da er det selvsagt uaktuelt at de kan signere fra seg ansvar for et barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsejesus skrev (7 minutter siden):

Ja, selvsgat er graviditet en større belastning for kvinner. Likvel velger altså utrolig mange av dem å ha ubeskyttet sex. Er det synd på dem?

Visste du at aborttallene aldri har vært lavere pga at de aller fleste kvinner bruker prevensjon? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tråd om dette. Dere må gjerne gnåle om juridisk abort i det uendelige. Det kommer ikke til å skje.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (11 timer siden):

Som overskriften sier.

Jeg mener at menn bør ha samme rettigheter ang abort som det kvinner har i dag. 

Altså en kvinne kan, uten samtykke bestemme om hun vil ta abort (helt enig, kvinnen skal selv få bestemme over egen kropp) 

Men er det ikke da rettferdig at far kan ta juridisk abort. Innen for en viss tid selvfølgelig. Uten konsekvenser slik som kvinner har det. 

Stjeler også et sitat fra nettet 

Change my mind

 

Nei. Han har ikke livmor i sin kropp. Å kutte ut et levende barn, fjerner ikke fakta. Det viser bare at han er i stand til å svikte et barn. Juridisk abort er et fint ord for å svikte er barn han er der til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsejesus skrev (11 minutter siden):

Du snakker som om menn ikke blir påvirket av å få barn annet enn økonomisk.

Nei, da misforstår du. Det handler om at ekstremt mange menn har sex uten kondom med tilfeldige damer, og kommer på i ettertid at han kanskje skal spørre om hun bruker prevensjon. Likevel kunne de ikke tenke seg å bli far. Det handler om en forforståelse om at prevensjon er kvinnens ansvar, og dermed en manglende ansvarsfølelse og konsekvenstekning. Og det kommer absolutt ikke til å bli noe bedre om disse mennene samtidig kan velge å juridisk abortere et barn, fordi når de ikke evner å tenke at sex kan føre til et barn, greier de i alle fall ikke tenke at den juridiske aborten kun går ut over et barn. 

Jeg forstår at noen føler det er urettferdig at kvinnen er den som kan velge å bære frem et barn, men mannen kan ikke fjerne dette barnet ved å skrive under på et papir. Så lenge menn ikke kan gå gravid, kan de heller ikke fjerne et foster. Slik er det bare. Da må de isåfall velge å ta ansvar ved å bruke hormonprevensjon. Og så lenge de ikke gidder å hverken bruke hormonprevensjon eller kondom så får de jo bare ha det så godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zikkzakk said:

Du må gjerne fortelle om hvordan fosteret bare forsvinner når mor signerer dette skjemaet. Veldig interessert i å høre om det. Da er det isåfall rart kvinnene som tar abort i dag velger medisinsk eller kirurgisk abort, når man bare kunne signert på et skjema. 

Jeg tror du egentlig forstår det jeg prøver å si, som er at det ikke er vanskelig å få abort. Det har alle kvinner rett til. Om de synes det er vanskelig er en annen sak. Men det er en situasjon de selv har valgt å havne i.

Quote

Du har sagt at kvinnene må bli mer kresne på hvem de har ubeskyttet sex med. Du har lagt det fulle ansvaret over på kvinnene. Hvordan ellers skal ansvaret fordeles når menn bare kan la være å ta ansvar og ta juridisk abort? Da kan de jo bare la være å bruke prevensjon, fordi de slipper ansvar uansett. 

Ja, ved juridisk abort vil ansvaret være 100% kvinnens, hvis mannen frasier seg farskapet. Da har kvinnen både 100% rettigheter og 100% ansvar. Jeg tenker at ansvar generelt bør følge forpliktelser.

Quote

Det er hverken en mann eller en kvinnes feil at sex ender i svangerskap. Det er faktisk en ganske naturlig konsekvens. Og om en mann ikke ønsker å bli far, er det i alle fall ikke barnet som kommer til verden som skal måtte ta straffen for at det er blitt født. For det er barnet det går ut over om far tar juridisk abort. 

Hvordan går det ut over barnet?

Hvis det går ut over barnet, kan jo moren velge å ikke få barnet i utgangspunktet.

Quote

Kvinner har KUN flere muligheter for å beskytte seg fordi menn ikke GIDDER å bruke hormonprevensjon med bivirkningene det er forventet at kvinner skal tåle. Det er den eneste årsaken til at hormonprevensjon for menn ikke er på markedet.

Jeg tror nok en del menn ville bruke det. Men i likhet med i dag ville det nok fortsatt være mange kvinner som velger å ligge med dem uansett.

Quote

Det er så rart at det man diskuterer først og fremst er juridisk abort, fremfor at menn faktisk må ta ansvar og bruke hormonprevensjon med de bivirkningene det innebærer. Fordi menn er faktisk voksne mennesker på lik linje som kvinner og da er det selvsagt uaktuelt at de kan signere fra seg ansvar for et barn. 

Og igjen, akkurat de samme argumentene kan brukes mot kvinners rett til abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Zikkzakk said:

Visste du at aborttallene aldri har vært lavere pga at de aller fleste kvinner bruker prevensjon? 

Ja, det visste jeg, og jeg er glad for det. Men når vi likevel har et så høyt antall aborter, jeg tror det ligger på omtrent 11000 årlig, er det åpenbart at det er ganske mange som dropper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

linsejesus skrev (6 timer siden):

Man straffer ikke hverken moren eller barnet, man gir faren samme rettighet som moren til å velge om han skal være (juridisk) forelder.

 

 

Nei. Man truer mor med 12-ukersgrensen og menn får ikke bagatellisere svangerskap hos kvinner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (18 timer siden):

Den store og helt sentrale forskjellen er at det ikke blir født et barn når kvinnen tar abort. Dersom menn skulle kunne ta juridisk abort, vil det like fullt bli født et barn. Det er dette barnet som har rettigheter mot far. Ikke kvinnen. At menn skal kunne frasi seg farskapet blir derfor helt feil.

Dette er på godt norsk piss. Når far må betale flere tusen i morgen inn på mors konto- uten å ha noe krav på å få se hva pengene blir brukt på så snakker man om mors rettigheter .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (4 timer siden):

Nei. Man truer mor med 12-ukersgrensen og menn får ikke bagatellisere svangerskap hos kvinner.

 

Og de skjønner ikke at mange kvinner bare vil holde kjeft om svangerskapet til de passerer denne 12-ukersgrensen hvis slik juridisk abort blir innført. Da blir retten til å fraskrive seg barnet juridisk bare en illusjon. For man kan ikke bevise at kvinnen visste at hun var gravid og bevisst ikke fortalte mannen hun hadde sex med før 12-ukersgrensen var passert. Jeg vet om flere som lot være å fortelle omgivelsene om graviditeten før 12-14 uker, og ingen mistenkte noe som helst før de fortalte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen ting disse juridisk abort-tilhengere ikke skjønner, er at de økte utgiftene som staten får i forbindelse med forsørgelse av barn som fedre fraskrev seg ansvaret for, må dekkes andre steder. Statsbudsjettet er ikke en bunnløs kilde. Så da blir man nødt til enten å kutte i andre ytelser, eller å øke skatter og avgifter. Er disse menneskene villige til å betale mer i skatter og avgifter eller få mindre i ytelser fra NAV for at enkelte menn skal kunne frasi seg økonomisk ansvar for barn de var med på å skape? Jeg er bare genuint nysgjerrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så hadde jeg syns det var greit hvis man ordnet en bedre støtte fra staten. Der menn ikke tar ansvar må staten ta regningen, og det må være må være en solid ordning. Et barn skal ikke lide fordi far ikke tar ansvar. Barnet kommer først. 
 

Jeg hadde heller vært alene med et barn enn å delt foreldrerett med noen som hadde vært villig til å ta juridisk abort. Hvis man fraskriver seg alle rettigheter over eget barn for evig og alltid, så er man ikke verdig barnet.
 

Det er nok dessverre mange som ville gjort det. Sånn har det alltid vært. Jeg kjenner til fedre som betaler bidrag men som nekter å møte barnet sitt. Du kan tvinge dem til å betale bidrag, men du kan ikke tvinge dem til å ha samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (24 minutter siden):

For å være helt ærlig, så hadde jeg syns det var greit hvis man ordnet en bedre støtte fra staten. Der menn ikke tar ansvar må staten ta regningen, og det må være må være en solid ordning. Et barn skal ikke lide fordi far ikke tar ansvar. Barnet kommer først. 
 

Jeg hadde heller vært alene med et barn enn å delt foreldrerett med noen som hadde vært villig til å ta juridisk abort. Hvis man fraskriver seg alle rettigheter over eget barn for evig og alltid, så er man ikke verdig barnet.
 

Det er nok dessverre mange som ville gjort det. Sånn har det alltid vært. Jeg kjenner til fedre som betaler bidrag men som nekter å møte barnet sitt. Du kan tvinge dem til å betale bidrag, men du kan ikke tvinge dem til å ha samvær.

Dette. De skjønner ikke hvor stort omfang det vil kunne få. Det fødes allerede så få barn i Norge, at statsministeren må oppfordre norske kvinner til å føde flere barn. I Oslo ligger snittet på rundt 1 per kvinne, hvis jeg ikke tar helt feil. Hvis det kun blir født barn som er nøye planlagt, vil fødselstallene i Norge stupe ytterligere. Og det betyr at man må tar inn enda flere innvandrere for å fylle arbeidsplassene, blant annet på sykehjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (13 timer siden):

Men med juridisk abort har mannen et pressmiddel, som kan gjøre at en kvinne føler seg tvunget til å ta abort. 
Da er det mannen som på en måte har presset henne til det, og på den måten fratatt henne råderett over egen kropp.

Nei, det er faktisk mange kvinner som ønsker barn uten at det er en mann involvert. Abort er hennes valg, uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...