Gå til innhold

Menn bør kunne ha juridisk abort på lik linje som kvinner kan ta abort


Enterprises

Anbefalte innlegg

Just now, Brunello said:

Fordi barnet er født. Har ikke noe som helst med likestilling å gjøre. Det er biologi.

Okey? Nå tror jeg, jeg ikke helt henger med. Vi snakker om før barnet er født.

Regner med at du er enig i at det blir feil at mannen skal kunne bestemme om mor skal føde eller ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enterprises skrev (2 minutter siden):

Mener grensen skal følge kvinners abort grense. Altså tidsgrensen kvinner har i dag før de ikke kan ta abort lenger. Men er det rettferdig det du sier der?

Hva er det du lurer på om er rettferdig? At det er barnet som har rettigheter?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Enterprises said:

Det er ingen som kan bestemme over en kvinnes kropp i dag. Da blir det vell også feil at noen bestemmer over en manns kropp?

Du tar jo til orde for at menn skal kunne bestemme over kvinners kropp, jeg sier at da skal det i så fall gå andre veien også.

Eller kanskje det er bedre at de menn som ikke ønsker farskap, tar sine forholdsregler før de gjør kvinner gravide.

Anonymkode: 8e07e...aad

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hmmmmmm said:

Menn har alltid hatt rett til å bestemme om de vil det. Mange har barn de ikke har kontakt med. 

De har jo ikke det. 

Det er fortsatt en institusjon som forfølger de de neste 18++ åra

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Okey? Nå tror jeg, jeg ikke helt henger med. Vi snakker om før barnet er født.

Regner med at du er enig i at det blir feil at mannen skal kunne bestemme om mor skal føde eller ikke?

Nei, det gjør du åpenbart ikke på mange måter. Du må forstå at dersom mannen tar juridisk abort, vil barnet like fullt bli født. Da hjelper det null og niks for barnets rettigheter at faren sa fra før uke 10 at han ikke ville bli far. Barnet er der, og faren er far.

Anonymkode: 10b52...291

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Brunello said:

Hvorfor det. Det er en konsekvens av det du foreslår. Når nye regler vedtas foretas det en konsekvensanalyse. Noe sier meg at du ikke er så god på det.

Vi kan prøve å holde oss til saken og ikke spore helt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Brunello said:

Hva er det du lurer på om er rettferdig? At det er barnet som har rettigheter?

Jeg mener at siden en kvinne kan bestemme om det skal få leve eller ikke, bør far kunne bestemme om han skal være der eller ikke. 

Uten konsekvenser de neste 18++ åra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (10 minutter siden):

Menn har alltid hatt rett til å bestemme om de vil det. Mange har barn de ikke har kontakt med. 

 

Endret av mordi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ha med barnets rettigheter? 

Anonymkode: 61e50...0bc

Hva skal et barn med en far som ikke ønsker dem det må da være mye verre for ett barn ?? Jeg er forøvrig enig med ts

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (Akkurat nå):

Vi kan prøve å holde oss til saken og ikke spore helt av?

Man må vel tenke hva forslaget innebærer av konsekvenser før man foreslår noe. Du sier at viktige konsekvenser for samfunnet ved forslaget ikke behøver å diskuteres. Forslaget er bra for utelukkende en gruppe. Det er menn som ikke vil ta ansvar for handlingene sine. For alle andre er det et negativt forslag.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tar jo til orde for at menn skal kunne bestemme over kvinners kropp, jeg sier at da skal det i så fall gå andre veien også.

Eller kanskje det er bedre at de menn som ikke ønsker farskap, tar sine forholdsregler før de gjør kvinner gravide.

Anonymkode: 8e07e...aad

Hvordan kom du frem til det? 

Det er helt riktig at en kvinne kan bestemme om de skal ta abort eller ikke uavhengig av hva far eller andre måtte mene.

Men da bør også far kunne bestemme om han skal være der eller ikke. Selvfølgelig lenge før det er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en idiotisk tråd der man ikke forstår forskjellen på et levende barn og en tidligere gravid kvinne.

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enterprises skrev (3 minutter siden):

Jeg mener at siden en kvinne kan bestemme om det skal få leve eller ikke, bør far kunne bestemme om han skal være der eller ikke. 

Uten konsekvenser de neste 18++ åra

Men det er ikke rettferdig for barnet , barnets mor og samfunnet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det gjør du åpenbart ikke på mange måter. Du må forstå at dersom mannen tar juridisk abort, vil barnet like fullt bli født. Da hjelper det null og niks for barnets rettigheter at faren sa fra før uke 10 at han ikke ville bli far. Barnet er der, og faren er far.

Anonymkode: 10b52...291

Men det er jo ikke rettferdig. At kun en person har noe å si her. 

Mor bestemmer rett og slett over hvordan deler av livet til en mann skal være de neste 18++ åra. Og det er vell ikke riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Brunello said:

Man må vel tenke hva forslaget innebærer av konsekvenser før man foreslår noe. Du sier at viktige konsekvenser for samfunnet ved forslaget ikke behøver å diskuteres. Forslaget er bra for utelukkende en gruppe. Det er menn som ikke vil ta ansvar for handlingene sine. For alle andre er det et negativt forslag.

Jeg sa vell at det er en annen diskusjon, gjorde jeg ikke? 

Slik det er i dag er det ganske en sides til kvinnens fordel. Jeg mener det bør være likt og at begge parter bør ha en saying her. Ikke bare mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MapleSirup said:

Nok en idiotisk tråd der man ikke forstår forskjellen på et levende barn og en tidligere gravid kvinne.

 

 

Gjerne utdyp hva du mener her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noen plass i loven at menn blir nektet å ta abort dersom de er gravide? Nope, det gjøre det ikke. Først den dagen det står kan du begynne å rope om likestilling. 

Både menn og kvinner kan ta abort dersom de blir gravide, men fra naturens side blir ikke menn det. Det er altså ikke loven som ikke likestiller. 

Endret av IDGAF
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Brunello said:

Men det er ikke rettferdig for barnet , barnets mor og samfunnet.

Det er det vell ikke for barnet heller når mor velger å kvitte seg med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...