Gå til innhold

Er det greit å bade naken på offentlige steder?


Gab

Er det greit å bade naken på offentlige steder?  

285 stemmer

  1. 1. Er det greit å bade naken på offentlige steder?

    • Ja, det er greit
      97
    • Nei, det er ikke greit
      149
    • Bryr meg ikke
      39


Anbefalte innlegg

Gjest Gratinara
Gliffy skrev (Akkurat nå):

Det er ikke meningen man skal "saumfare" naturiststrender. 

Det er jo akkurat det jeg påpeker i innlegget, vanlige folk går ikke på nudiststrand og saumfarer...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Det finnes egne naturiststrender til formålet. Hvorfor er ikke det nok? 

Skal vi se

Disse naturisstrendende er få og gjør vi de for bra blir de tekstilstrender

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratinara skrev (1 time siden):

De som liker å vise seg frem nakne er ofte folk med veldig fine kropper som ønsker mye oppmerksomhet eller de med dingleballer og vom. Er ihvertfall mitt inntrykk etter å ha saumfart mange nudiststrender.. Vanlige folk går liksom ikke på nudiststrand

Mitt inntrykk er at de med såkalte perfekte kropper holder seg til tekstilstrendene men så har jeg aldri saumfart de strendene 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (40 minutter siden):

Skal vi se

Disse naturisstrendende er få og gjør vi de for bra blir de tekstilstrender

Da blir mitt neste spørsmål: Hvis alle strender skal være nakenstrender, skal det da bli obligatorisk å være naken? På naturist/nudiststrender er det jo forbudt med klær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (45 minutter siden):

Da blir mitt neste spørsmål: Hvis alle strender skal være nakenstrender, skal det da bli obligatorisk å være naken? På naturist/nudiststrender er det jo forbudt med klær.

Hvorfor skulle det være forbudt å gå med klær?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

La folk være folk, unger eller voksne blir ikke skadet liksom av en tur til syden der fendere og dingleballer henger fritt. Ta et slag for kroppspositivisme liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-Rex skrev (På 8.7.2021 den 16.37):

Nei, det er fordi NRKs spørreundersøkelser er juks.

Årets scoop hvis du kan underbygge påstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

 På naturist/nudiststrender er det jo forbudt med klær.

Nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (9 timer siden):

Fascinerende hvor skummelt en naken naturlig kropp kan være. Jeg mistenker at det handler mer om en underbevisst aggresjon mot noe annerledes og behov for noe å moralisere over uten at det nødvendigvis er så gjennomtenkt. 

Velkommen til verden. 😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (10 timer siden):

Viser en seg frem naken på et offentlig sted, er en blotter.

Kilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Da blir mitt neste spørsmål: Hvis alle strender skal være nakenstrender, skal det da bli obligatorisk å være naken? På naturist/nudiststrender er det jo forbudt med klær.

Er det? Er faktisk de som bruker badeklær på min nærmeste naturiststrand, selv om de naturligvis er langt færre enn de av oss som bader el naturell

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg bader ofte naken på et offentlig sted. Det er et sted med lite folk og siden det ikke er veldig lett å komme i og opp av vannet er det nesten aldri barn der. Det er svaberg og sol langt ut på kvelden, så jeg reiser ofte ned for et kveldsbad.

Oftest finner jeg en plass i en liten grop for meg selv og et stykke fra andre. Da bader og soler jeg meg naken. En sjelden gang er det såpass mange der at jeg tar på meg badeshorts. Det er en slags konsensus på dette stedet at her bader mange nakne, så jeg anslår at en tredel gjør som meg. Jeg jar observert én gang at noen har blitt tilsnakket, men han hadde en adferd som mest sannsynlig ville gitt samme reaksjon på en fristrand. Ellers er alt helt lugnt. Her er folk i alle aldre. Ensomme, par, vennegjenger, folk i alle aldre fra unge voksne og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet med spørsmålet er at offentlig sted kan være så mye forskjellig. Det er er vel ingen som synes det er greit at noen bader naken i en byfontene på en folkerik dag mens nærmest alle synes vel det er greit om noen bader naken en tidlig morgen ved et fjellvann milevis fra folk. Begge steder er offentlige steder men veldig forskjellig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brutex skrev (17 minutter siden):

Noe av problemet med spørsmålet er at offentlig sted kan være så mye forskjellig. Det er er vel ingen som synes det er greit at noen bader naken i en byfontene på en folkerik dag mens nærmest alle synes vel det er greit om noen bader naken en tidlig morgen ved et fjellvann milevis fra folk. Begge steder er offentlige steder men veldig forskjellig.

Akkurat derfor jeg ikke kunne svare på undersøkelsen. 

Jeg bader gjerne naken, men som regel på steder jeg vet det er liten sjanse for å bli sett. Eller på tidspunkt det vanligvis ikke er folk på di mer populære stedene, men dog aldri i ei fontene. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (På 19.7.2021 den 19.02):

Hvorfor er det nok?

Jeg klarer ærlig talt ikke se problemet med at folk går nakne. 

Det er et problem i de fleste siviliserte land.  Ikke så mye mer å diskutere. Det er ikke sosialt aksepterert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du bade naken, går du enten på nudiststrand, eller på et skjermet sted. Ditt behov for å bade naken, der andre ikke gjør det, er ikke et behov du har krav på å få dekket. Forhold deg til samfunnets normer, og bruk de stedene der nakenbading er ok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peonjenta skrev (1 time siden):

Det er et problem i de fleste siviliserte land.  Ikke så mye mer å diskutere. Det er ikke sosialt aksepterert. 

At det ikke er sosialt akseptert er nå så sin sak. Men det burde likevel være uproblematisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Peonjenta said:

Det er et problem i de fleste siviliserte land.  Ikke så mye mer å diskutere. Det er ikke sosialt aksepterert. 

Tja, om alle alltid skal følge hva som er sosialt akseptert så utvikler ikke samfunnet seg. Da hadde ikke kvinner hatt stemmerett, mange yrker hadde vært uaktuelle og kvinner kunne ikke gått i bukse/bikini/toppløs. Homofile kunne ikke bodd sammen og ikke kunnet gi hverandre et kyss/kjærtegn på offentlig sted. Samboerskap hadde selvfølgelig også vært uaktuelt.

Fordi noen trosset hva som var sosialt akseptert så fikk vi disse endringene. Mange vil si at det var en fordel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutex skrev (1 time siden):

Tja, om alle alltid skal følge hva som er sosialt akseptert så utvikler ikke samfunnet seg. Da hadde ikke kvinner hatt stemmerett, mange yrker hadde vært uaktuelle og kvinner kunne ikke gått i bukse/bikini/toppløs. Homofile kunne ikke bodd sammen og ikke kunnet gi hverandre et kyss/kjærtegn på offentlig sted. Samboerskap hadde selvfølgelig også vært uaktuelt.

Fordi noen trosset hva som var sosialt akseptert så fikk vi disse endringene. Mange vil si at det var en fordel.

Kan ikke si jeg føler noen lider noen nød fordi de ikke får vise fram tissen sin. Idag er det sånn 1356799 nettsteder man kan dele denslags om man ønsker. Å sammenligne det med kvinners stemmerett blir litt «off».

 

Endret av Peonjenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (4 timer siden):

Det er et problem i de fleste siviliserte land.  Ikke så mye mer å diskutere. Det er ikke sosialt aksepterert. 

Hva som er sosialt akseptert er alltid i endring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...