Gå til innhold

Er det greit å bade naken på offentlige steder?


Gab

Er det greit å bade naken på offentlige steder?  

285 stemmer

  1. 1. Er det greit å bade naken på offentlige steder?

    • Ja, det er greit
      97
    • Nei, det er ikke greit
      149
    • Bryr meg ikke
      39


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Peonjenta said:

Kan ikke si jeg føler noen lider noen nød fordi de ikke får vise fram tissen sin. Idag er det sånn 1356799 nettsteder man kan dele denslags om man ønsker. Å sammenligne det med kvinners stemmerett blir litt «off».

 

Forstår at å vise seg frem er den eneste grunnen du kunne tenke deg for å være naken sammen med andre. Er du fullstendig ute av stand til å tro på andre når de sier at de er nakne med andre motiver? Tror du de lyver eller tror du at du vet bedre enn de selv hva som er deres egentlige motiv?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, helt nydelig i dag. Er på ferie langs sørlandskysten, var en tur utover en av øyene i ettermiddag (ganske populært sted, både for folk til beins og til båts). På et av stedene hvor det er litt opparbeiden med utedo, benker og søppelkasser satt en mann splitter naken. Han hadde tilbragt natten der i båt(så han i går ettermiddag også, da med klær). Hadde med 6-åringen, og jeg kunne ikke brydd meg mindre at han nøt livet i nettoen der. Det var noe naturstiopplegg rundt der også (for godt voksne....) som førte til at det var flere personer ute på den odden der. Det så heller ikke ut som de brydde seg av en naken mann. Livsnyter kaller jeg han, helt usjenert sådan. Hadde nesten lyst å "slå følge med han" , men hadde nå med meg 6-åringen så kunne ikke akkurat det :)

For de som måtte lure, det var en skjeggete, godt voksen mann, velutstyrt var han også :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Ovi skrev (På 21.7.2021 den 14.14):

Forhold deg til samfunnets normer, og bruk de stedene der nakenbading er ok.

Jeg forholder meg til loven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Peonjenta skrev (På 21.7.2021 den 17.34):

Kan ikke si jeg føler noen lider noen nød fordi de ikke får vise fram tissen sin. Idag er det sånn 1356799 nettsteder man kan dele denslags om man ønsker. Å sammenligne det med kvinners stemmerett blir litt «off».

 

Det er en god sammenligning. Vi skal være glade for de som går foran og utfordrer samfunnets normer. Også de vi er uenige med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at folk sprader rundt nakne. Hvorfor, spør du kanskje? Fordi jeg føler meg som en kikker bare jeg ser i retningen de befinner seg. Jeg bader mye naken selv da, men det er kun langt inni gokk i marka. Holder meg for penis for å skjule den mens jeg går uti vannet + tar på meg shorts ASAP når jeg kommer i land. Dersom noen mot formodning ser noe så vil de legge merke til at det på ingen måte er intendert fra min side. Er generell motstander av nakenhet i det offentlige rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2021 at 1:33 PM, Honey Dew said:

En barnevogn har ingenting på en nakenstrand å gjøre.

Jeg vet ikke hva du har vært utsatt for i ditt (antakeligvis foreløpig korte) liv, men altså: Vi blir født nake, og det første vi får dyttet i ansiktet er en naken pupp...

Hva er det som får deg til å tro at nakne mennesker er skadelig for barn? Eller hvemsomhelst for den saks skyld?

Dette sammen med mange andre svar i denne tråden får meg oppriktig til å lure.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny "naken utendørs" opplevelse i dag. Var i en bortgjemt liten badekulp i midt-norge, og i en anne kulp litt lengre oppe var det to menn som badet nakne. Det skal sies at den er ganske bortgjemt og ligger ganske nærme et hus (derfor er den ganske privat). Men så de nok.. :)

Virker som det er mye mer fokus på naturisme i nettavisene i sommer også, både dagbladet og nettavisen kjører jo mange saker om nakenbading. Nå har de jo alltid vært opptatt av nakenhet i disse mediene, men synes det er flere "ordentlige" saker enn før. Vet ikke om det bare er meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratinara skrev (På 19.7.2021 den 19.16):

De som liker å vise seg frem nakne er ofte folk med veldig fine kropper som ønsker mye oppmerksomhet eller de med dingleballer og vom. Er ihvertfall mitt inntrykk etter å ha saumfart mange nudiststrender.. Vanlige folk går liksom ikke på nudiststrand

Min erfaring etter å ha vært på naturiststrand flere ganger er at det er på tekstilstrender folk er for å vise seg frem...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
indigob skrev (På 13.7.2021 den 22.59):

Nei, det er ikke greit. Det kalles blotting og er ulovlig ifølge norsk lov. Det finnes nudist strender og nudist områder for folk som har slike interesser og det er 18 års grense der nettop fordi at barn skal slippe å se på slikt. 

Aner ikke hvorfra du har dette med at det er 18 års-grense på naturiststrender, men om du finner ei slik strand eller et slikt område hvor det opplyses om 18 års aldersgrense, så er IKKE dette ei naturiststrand, men ei sex-strand. Naturisme/nudisme må aldri forveksles med sex. Naturisme er familievennlig og barnevennlig. Barn elsker å være nakne og de har et naturlig forhold til nakenhet helt til de lærer av de voksne at rumpe, tiss og pupper er noe skumle, nærmest utenomjordiske greier som må gjemmes bort og dekkes til. På alle naturiststrender og naturist-resorts som jeg vet om, er barn og familier velkomne sammen med tenåringer og besteforeldre.

Endret av aksase
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er avhenging av hva man er vant med. Hadde man spurt i Norge for 100 år siden om det var greit å bruke bikini på offentlige strender så hadde nesten 100 % svart nei. Hadde man spurt i Øst-Tyskland om det var greit å være naken på offentlige strender så hadde 90% svart ja og 80% vært det selv. Slike spørsmål forteller ikke noe om hva som er riktig og galt, heller ikke hva vi instinktivt mener. Det forteller kun noe om hva kulturen rundt oss sier for øyeblikket.

Endret av Bag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst
aksase skrev (14 timer siden):

Aner ikke hvorfra du har dette med at det er 18 års-grense på naturiststrender, men om du finner ei slik strand eller et slikt område hvor det opplyses om 18 års aldersgrense, så er IKKE dette ei naturiststrand, men ei sex-strand. Naturisme/nudisme må aldri forveksles med sex. Naturisme er familievennlig og barnevennlig. Barn elsker å være nakne og de har et naturlig forhold til nakenhet helt til de lærer av de voksne at rumpe, tiss og pupper er noe skumle, nærmest utenomjordiske greier som må gjemmes bort og dekkes til. På alle naturiststrender og naturist-resorts som jeg vet om, er barn og familier velkomne sammen med tenåringer og besteforeldre.

Fint skrevet.  Det skrives så mye stygt om naturisme, og folk kobler det med sex.  Jeg har vært medlem i 20 år, og fått et mye bedre forhold til kropp, både egen og andres.  Det er et snilt og trygt miljø.  Naturistsentrene er noe av det tryggeste steder man kan reise med barn på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Du kan gjerne bade naken på en offentlig strand om du ikke er til sjenanse for noen. Dvs. at utover høsten er det mange som går og finner seg en grei badeplass.  Ellers, i sommersesongen, er det ikke alment akseptert, og da bør man heller finne et egnet, usjenert sted, eller en fristrand.

For naturister er det en uskreven regel om man ikke skal provosere og sjenere andre med sin nakenhet.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 7/19/2021 at 9:19 PM, Era Vulgaris said:

Da blir mitt neste spørsmål: Hvis alle strender skal være nakenstrender, skal det da bli obligatorisk å være naken? På naturist/nudiststrender er det jo forbudt med klær.

 

On 7/20/2021 at 12:27 AM, Fru Uperfekt said:

Er det? Er faktisk de som bruker badeklær på min nærmeste naturiststrand, selv om de naturligvis er langt færre enn de av oss som bader el naturell

Det er ikke obligatorisk å være naken på offentlig naturist-/fristrand. Når vi i min familie drar er 3 nakne og 1 ikke. Ingen som har klaget etter over 2 tiår på min nærmeste naturiststrand.

På naturistsentra kan det være områder med påbud om nakenhet, ref. f.eks. ordensregler for Sjøhaug naturistsenter, men det er jo ikke en offentlig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tøddel skrev (På 13.7.2021 den 22.53):

Men da blir det veldig mange som går hjemme og noen ytterst få som går på stranden. 

Det tror jeg ikke, alt som er naturlig går seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (På 24.11.2021 den 2.12):

Om det er greit? Kommer an på hvem som bader.

388 Old Ugly Man Photos and Premium High Res Pictures - Getty Images 100 Sexy Girl Names with Seriously Sexy Vibes

Hvis du tenker at utseende har betydning for om nakenbad er greit eller ikke, da er du ikke bare på jordet, men på helt fullstendig feil jorde. Naturisme er for alle, uansett utseende. Hvis du sliter med å forholde deg til det, da er det ditt problem, og da skal du fortsette å la det være ditt problem, og ikke overføre det problemet til andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Amanda28 skrev (På 27.9.2021 den 23.40):

Nei, det kalles blotting. Det finnes egne strender for de som ønsker det.

Det er ei blotting men innenfor lovverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...