Gå til innhold

Nakstad bagatelliserer menstruasjonsforstyrrelser i forbindelse med vaksinen.


MonicaH

Anbefalte innlegg

Ichiko skrev (7 timer siden):

Om ett år, to år og videre framover i tid, vil vi ha mer kunnskap om hva effektene av vaksinene er, enten de er postive eller negative; midlertidige, langvarige eller permanente.

Nettopp. Jeg synes også det er ekkelt det fakta at det forekom 21 sene aborter (etter uke 12’) og dødsfødsler i Norge samme året blant kvinner som tok svineinfluensa vaksinen. Vi fikk aldri noen forklaring på dette. Helsedepartemntet skyldte på at de ikke hadde råd til å forske på det..

Vi vet enda ikke om denne vaksinen kan gi økt risiko for senabort og dødsfødsler. Men jeg hadde nok ventet med vaksinen om jeg hadde blitt gravid nå og holdt meg hjemme så mye som mulig…

https://www.tv2.no/a/12612260/

Endret av Jullen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

velociraptor skrev (2 timer siden):

Nei, kvinner får menstruasjonsforstyrrelser når noe er galt. Det betyr at det er krøll med hormonene. Jeg har hatt blødningsforstyrrelser to ganger, ene gangen ble jeg da utredet og fikk påvist lavt stoffskifte, andre gangen var jeg gravid. Det er ikke noe som stadig skjer med friske kvinner. Minst en gang i løpet av livet stemmer helt sikkert, fordi noe da er galt. Ikke nødvendigvis alvorlig galt, men galt.

Det du sier stemmer rett og slett ikke. Sitat fra Felleskatalogen:
"De fleste kvinner har opplevd blødningsforstyrrelser en eller flere ganger i livet, og bare hos et fåtall skyldes det sykdom. Omkring en femtedel av kvinner i 15-20-årsalderen har uregelmessige blødninger i løpet av et år. Ofte skyldes det tilfeldige og ufarlige hormonforstyrrelser som går over av seg selv. Blødningsforstyrrelser er også hyppige hos kvinner i overgangsalderen, men blødningsforstyrrelser kan komme i alle aldre."

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (17 minutter siden):

Det du sier stemmer rett og slett ikke. Sitat fra Felleskatalogen:
"De fleste kvinner har opplevd blødningsforstyrrelser en eller flere ganger i livet, og bare hos et fåtall skyldes det sykdom. Omkring en femtedel av kvinner i 15-20-årsalderen har uregelmessige blødninger i løpet av et år. Ofte skyldes det tilfeldige og ufarlige hormonforstyrrelser som går over av seg selv. Blødningsforstyrrelser er også hyppige hos kvinner i overgangsalderen, men blødningsforstyrrelser kan komme i alle aldre."

Men det er jo merkelig når kvinner som ALDRI har opplevd noe uregelmessig plutselig får veldig annerledes symptomer rett etter vaksinen og at det skjer med mange. Så selv om det kan være tilfeldig, så er det jo litt for påfallende å bare avfeie det med at det er «normalt».

Hvis det skyldes vaksinen så er det jo en grunn til at den påvirker dette, og det burde man undersøke siden det kan påvirke så store og vitale deler av kvinnens liv. Så ja kanskje er det midlertidig forstyrrelse, men syns ikke man bør slå seg til ro med det uten å undersøke det, for da er det jo isåfall en grunn til at det skjer!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Blondie65 said:

Jeg har ALDRI hørt noen bli kalt antivaksere fordi de ikke tok svineinfluensavaksinen. Jeg er en av de som ikke har tatt den. Det har aldri blitt sett på som negativt.

Hvis du går inn på den siden jeg linket til i innlegget mitt, https://www.vg.no/protokoll/bivirkninger-av-svineinfluensavaksinen/452/ , skal man ikke lenger ned enn innlegg 7 før noen skriver "Alvoprlig talt, er så lei dere anti vaksine folk. Dere er jo med på å få dette viruset værende her." Så jo, det var dessverre flere som kastet rundt seg med slike kallenavn den gangen også. Ikke i ettertid, selvfølgelig, da vi fikk vite mer om bivirkningene etter denne vaksinen, men mens det pågikk var det flere som kalte de som ikke ville ta vaksinen for "anti vaksine folk"..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (18 timer siden):

Det er normalt, uavhengig av hva du føler. Og normalt eller ikke - det er uansett en ufarlig bivirkning.

Kvinnehelse nedprioriteres veldig ofte, men ikke i dette tilfellet. P-piller har mange av de samme bivirkningene som vaksinen, bare at bivirkningene til p-piller er mye vanligere. Kan ikke se at menn/vaksinemotstandere uttaler seg om det, eller om kvinnehelse forøvrig. Altså er kvinnehelse bare viktig for dem når de kan bruke det for å pushe sin agenda mot vaksiner.

Tull. Har jenter, kone, søster, mor. Bare pisspreik. Kvinnehelse blir prioritert ned og det irriterer meg. Ingen kvinner ingen barn.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (13 minutter siden):

Men det er jo merkelig når kvinner som ALDRI har opplevd noe uregelmessig plutselig får veldig annerledes symptomer rett etter vaksinen og at det skjer med mange. Så selv om det kan være tilfeldig, så er det jo litt for påfallende å bare avfeie det med at det er «normalt».

Hvis det skyldes vaksinen så er det jo en grunn til at den påvirker dette, og det burde man undersøke siden det kan påvirke så store og vitale deler av kvinnens liv. Så ja kanskje er det midlertidig forstyrrelse, men syns ikke man bør slå seg til ro med det uten å undersøke det, for da er det jo isåfall en grunn til at det skjer!

Det stemmer ikke at det har blitt rapportert om "mange" tilfeller av blødningsforstyrrelser. Det var vel rundt 50 som hadde meldt om dette? Det er ikke mange når man tenker på at flere hundre tusen kvinner har blitt vaksinert. Det undersøkes selvsagt, men enn så lenge er det ingen påvist sammenheng.

Mannjessheim1984 skrev (1 minutt siden):

Tull. Har jenter, kone, søster, mor. Bare pisspreik. Kvinnehelse blir prioritert ned og det irriterer meg. Ingen kvinner ingen barn.

Øh, okei. Jeg er kvinne, og er enig i at kvinnehelse nedprioriteres. Men vaksinen er ikke et eksempel på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus24 skrev (1 time siden):

Det du sier stemmer rett og slett ikke. Sitat fra Felleskatalogen:
"De fleste kvinner har opplevd blødningsforstyrrelser en eller flere ganger i livet, og bare hos et fåtall skyldes det sykdom. Omkring en femtedel av kvinner i 15-20-årsalderen har uregelmessige blødninger i løpet av et år. Ofte skyldes det tilfeldige og ufarlige hormonforstyrrelser som går over av seg selv. Blødningsforstyrrelser er også hyppige hos kvinner i overgangsalderen, men blødningsforstyrrelser kan komme i alle aldre."

Har jeg påstått at det er snakk om FARLIGE hormonforstyrrelser? 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (3 minutter siden):

Har jeg påstått at det er snakk om FARLIGE hormonforstyrrelser? 

 

Du påsto at "det er ikke noe som stadig skjer med friske kvinner", noe som beviselig er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HanneH1980 skrev (47 minutter siden):

Hvis du går inn på den siden jeg linket til i innlegget mitt, https://www.vg.no/protokoll/bivirkninger-av-svineinfluensavaksinen/452/ , skal man ikke lenger ned enn innlegg 7 før noen skriver "Alvoprlig talt, er så lei dere anti vaksine folk. Dere er jo med på å få dette viruset værende her." Så jo, det var dessverre flere som kastet rundt seg med slike kallenavn den gangen også. Ikke i ettertid, selvfølgelig, da vi fikk vite mer om bivirkningene etter denne vaksinen, men mens det pågikk var det flere som kalte de som ikke ville ta vaksinen for "anti vaksine folk"..

Du har så rett, samme opplegget da. Men da som nå var folk overivrige etter å ta den betinget godkjente vaksinen så før det kom til «tvang» var faren over. Eller faren var over mye tidligere men det holdt helsemyndigheten for seg selv og utad messet de videre om den enorme faren og nødvendigheten av vaksinen. Ungene ble vaksinert på skolene selv om vaksinen ikke var testet på barn. De fikk utrolig mye kritikk i ettertid for håndteringen av den pandemien og skremselspropagandaen de drev med. Tror kritikken blir massiv etter denne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (8 timer siden):

Perikarditt og mykokarditt er eksempler på tilstander som først og fremst rammer menn, og som har blitt rapportert inn som mulige bivirkninger av vaksinen. Kan ikke se at vaksineringen har blitt stoppet umiddelbart, kan du? Potensproblemer er en bivirkning blant mange legemiddel, som f.eks. antidepressiva. Likevel anbefaler man antidepressiva til menn.

 Perikarditt og myokarditt er såpass sjeldne tilstander at de ikke lengre er i tvil om at den økte forekomsten av dette etter vaksinering skyldes vaksinen. I tillegg er det vanligst hos gutter/menn mellom 12-29 år. Derfor skal USA nå skrive advarsel på pakken om hjertesykdom. Så det blir tatt tak i og vurdert nøye fortløpende.

Jeg tipper de lot være å sette vaksinen på vent her fordi ingen har dødd av det enda og det har stort sett vært milde og kortvarige forløp. De fleste har komt seg rimelig kjapt etter et lite opphold på sykehuset.

Ca 50 stk har meldt i fra om hjertebetennelse hos oss, og vi har ikke en gang begynt å vaksinere i den aldersgruppen tilstanden forekommer mest… Jeg stiller meg derimot tvilende til at vi vil åpne for vaksinering av barn ned i 12 års alderen her hos oss med tanke på disse ekle bivirkningene. Da ville jeg blitt nokså overrasket.

https://www.tv2.no/a/14080550/

Endret av Jullen
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (48 minutter siden):

Du påsto at "det er ikke noe som stadig skjer med friske kvinner", noe som beviselig er feil.

Nei, det er ikke beviselig feil. Du må lese hva du selv skriver.

Kanskje vi ikke har samme definisjon på hva en frisk kvinne er heller. Har man hormonforstyrrelser anser jeg ikke det som å være frisk.

venus24 skrev (2 timer siden):

Det du sier stemmer rett og slett ikke. Sitat fra Felleskatalogen:
"De fleste kvinner har opplevd blødningsforstyrrelser en eller flere ganger i livet, og bare hos et fåtall skyldes det sykdom. Omkring en femtedel av kvinner i 15-20-årsalderen har uregelmessige blødninger i løpet av et år. Ofte skyldes det tilfeldige og ufarlige hormonforstyrrelser som går over av seg selv. Blødningsforstyrrelser er også hyppige hos kvinner i overgangsalderen, men blødningsforstyrrelser kan komme i alle aldre."

Jeg leser hva du skriver. Og jeg ser at det står «De fleste kvinner har opplevd blødningsforstyrrelser en eller flere ganger i livet», mao er det ikke noe som «stadig skjer» med friske kvinner, er det vel?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (18 minutter siden):

 Perikarditt og myokarditt er såpass sjeldne tilstander at de ikke lengre er i tvil om at den økte forekomsten av dette etter vaksinering skyldes vaksinen. I tillegg er det vanligst hos gutter/menn mellom 12-29 år. Derfor skal USA nå skrive advarsel på pakken om hjertesykdom. Så det blir tatt tak i og vurdert nøye fortløpende.

Jeg tipper de lot være å sette vaksinen på vent her fordi ingen har dødd av det enda og det har stort sett vært milde og kortvarige forløp. De fleste har komt seg rimelig kjapt etter et lite opphold på sykehuset.

Ca 50 stk har meldt i fra om hjertebetennelse hos oss, og vi har ikke en gang begynt å vaksinere i den aldersgruppen tilstanden forekommer mest… Jeg stiller meg derimot tvilende til at vi vil åpne for vaksinering av barn ned i 12 års alderen her hos oss med tanke på disse ekle bivirkningene. Da ville jeg blitt nokså overrasket.

https://www.tv2.no/a/14080550/

Selvsagt skal USA skrive advarsel på pakken, ellers risikerer de å bli saksøkt. Rundt 300 tilfeller blant 50 millioner vaksinerte er ekstremt sjeldent.

velociraptor skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke beviselig feil. Du må lese hva du selv skriver.

Kanskje vi ikke har samme definisjon på hva en frisk kvinne er heller. Har man hormonforstyrrelser anser jeg ikke det som å være frisk.

Jeg leser hva du skriver. Og jeg ser at det står «De fleste kvinner har opplevd blødningsforstyrrelser en eller flere ganger i livet», mao er det ikke noe som «stadig skjer» med friske kvinner, er det vel?

Hva er din definisjon av å være frisk, da? Er man syk hvis man har hodeverk, for eksempel?
Jo, det er beviselig feil at menstruasjonsforstyrrelser er sjeldent blant friske kvinner. Se f.eks. denne artikkelen om menstruasjonsforstyrrelser som mulig bivirkning av vaksine:

"Menstruasjonsforstyrrelser er svært vanlig, og nå er mange kvinner vaksinert. Mange kvinner vil derfor oppleve forstyrrelser i tidsmessig relasjon til vaksinering.
- Det er ingenting som tilser at dette har sammenheng med vaksinen, men vi følger med. Menstruasjonsforstyrrelser er svært vanlig, og det kan være mange årsaker til at det oppstår. Det er viktig at kvinner oppsøker lege ved vedvarende eller bekymringsfulle symptomer slik at eventuelle andre årsaker til endret menstruasjonsmønster oppdages, sier medisinsk fagdirektør Steinar Madsen.
Det er ikke holdepunkter for at noen av koronavaksinene påvirker kvinners fruktbarhet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (1 time siden):

Selvsagt skal USA skrive advarsel på pakken, ellers risikerer de å bli saksøkt. Rundt 300 tilfeller blant 50 millioner vaksinerte er ekstremt sjeldent.

300 av 50 mill vaksinerte i USA..Og samtidig 50 av 2 mill (delvis) vaksinerte i Norge, og som ikke en gang har startet vaksinering av unge menn og gutter😶

Her er det lett å skjønne at noen holder igjen opplysninger eller at det e noe som ikke stemmer. Ikke desto mindre grunn til å trå litt varsomt..

 

Endret av Jullen
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi kvinner tuklet med mensen i årtier og mange av oss stopper den i åresvis også blir noen hysteriske av en mens som kommer noen dager for sent??   herregud

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

student86 skrev (På 3.7.2021 den 20.12):

Kvinnehelse blir ofte nedprioritert, og for meg er dette med bagatellisering av blødninger etter vaksinering bare nok et eksempel på det. Personlig syns ikke jeg det er greit å ta så lett på dette, og vil vite mer om årsaken(e) til det. Har lest at det kan ha noe med kvinners immunforsvar å gjøre, men hva betyr det i detalj?

Lol? At man blør litt heftigere etter vaksinering er da vitterlig ingen alvorlig bivirkning, og ingenting å hause seg opp over. Ok, vi har sett at det er sånn, kan dere roe dere ned? Det bagatelliseres jo ikke når det ikke er alvorlig - det bare er ikke en veldig viktig bivirkning ut ifra den kunnskapen vi har i dag. Er både lege og kvinne og synes dette er enormt opphauset. Det er så mange kvinner som bruker alle kortene de kan for å vifte fram feminismen og viktigheten av kvinnehelse. Ja, det er viktig, men kan dere chille litt, og ikke tvinge fram at uviktige ting skal være så innmari viktige, slik som økte mensblødninger? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd det ikke er ereksjonen som sakte , men sikkert dør ut av vaksinen. som vanlig er det kvinnene som må lide........

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Druid skrev (På 2.7.2021 den 11.40):

Det er ingen sammenheng mellom at det er meldt om noe , og at det er påvist en sammenheng. Jeg vet ikke når denne ble påvist, men det er garantert ikke i januar. 

Det ble i hvert fall snakket om i februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (40 minutter siden):

300 av 50 mill vaksinerte i USA..Og samtidig 50 av 2 mill vaksinerte i Norge som ikke en gang har startet vaksinering av unge menn og gutter😶

Her er det lett å skjønne at noen holder igjen opplysninger eller at det e noe som ikke stemmer. Ikke desto mindre grunn til å trå litt varsomt..

 

Har du noen grunn til å mistenke at USA ikke rapporterer så alvorlige bivirkninger? Rart at de skulle opplyst om disse 300-og-noe tilfellene av hjerteproblemer hvis de bevisst prøver å fremstille det som om vaksinene ikke gir bivirkninger.

Vi kan jo sammenligne: I aldersgruppen 12-29 er det meldt om 323 tilfeller av hjertebetennelser, som mulig skyldes vaksinen. Ingen av disse har dødd. I samme aldersgruppe er det meldt om rundt 2.700 korona-dødsfall. Kanskje vi skal bli hakket mindre skeptiske til vaksinen, og hakket mer skeptiske til sykdommen?

gira97 skrev (2 minutter siden):

synd det ikke er ereksjonen som sakte , men sikkert dør ut av vaksinen. som vanlig er det kvinnene som må lide........

Men så er det ingen som helst grunn til å tro at kvinners sexlyst, menstruasjon eller noe annet knyttet til vår reproduktive helse vil "sakte, men sikkert dø ut av vaksinen" heller. Tøysete påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (37 minutter siden):

Her har vi kvinner tuklet med mensen i årtier og mange av oss stopper den i åresvis også blir noen hysteriske av en mens som kommer noen dager for sent??   herregud

Ingen som er hysteriske her. Og det er nok få som reagerer på litt forsinket mens. Tipper vel tvert imot de fleste dropper å melde inn om den bare er snakk om litt forsinkelse. 

Det er derimot de som plutselig får unormalt sterke blødninger og menssmerter etter vaksine, eller de som plutselig får store blødninger igjen flere år uten mens, som nå reagerer slik de skal og melder inn. Men som da blir forklart at  ‘dette er helt normalt og ikke har noe med vaksinen å gjøre..

https://www.tv2.no/a/14092392/

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (På 5.7.2021 den 2.26):

Har du noen grunn til å mistenke at USA ikke rapporterer så alvorlige bivirkninger? Rart at de skulle opplyst om disse 300-og-noe tilfellene av hjerteproblemer hvis de bevisst prøver å fremstille det som om vaksinene ikke gir bivirkninger.

Sier vel bare at det er litt merkverdig at USA melder rundt 300 tilfeller av hjerteproblemer med sine over 50 mill vaksinerte. Og vi har over 50 tilfeller blant våre knapt 2 mill.

Tenker vel heller underrapportering og mørketall. Blir litt som med AstraZenica vaksinen, da Storbritannia hadde 0 sjeldne blodpropptilfeller å melde blant sine 11 millioner vaksinerte. Etterhvert kom det frem til at de hadde 5 tilfeller…Imens Norge hadde 4 av 130 000. Vi skjønte jo fort at noe ikke stemte. Og det fikk vi jo bekreftet etterhvert da det er registrert over 175 sjeldne blodpropptilfeller der.

Endret av Jullen
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...