Gå til innhold

Nakstad bagatelliserer menstruasjonsforstyrrelser i forbindelse med vaksinen.


MonicaH

Anbefalte innlegg

Bie-damen skrev (14 timer siden):

Ja, dette bør bli tatt alvorlig. Er det virkelig hensiktsmessig å gi vaksine til kvinner som ønsker seg barn i framtida? Og hvordan påvirker vaksinen mannlig fertilitet? Det må være lov å stille spørsmål om dette.

Her har du misforstått. Vaksinen gir enkelte kvinner en MIDLERTIDIG bivirkning… Ingen grunn til å mistenke at det påvirker fertiliteten.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Realverdien skrev (13 timer siden):

Dersom valget stod mellom det. Men med tanke på at kvikksølv f.eks. er ingrediens i vaksiner, er det vel ikke så enkelt at man velger mellom en redusert dose og full dose. Thiomersal er et annet eksempel på ingrediens.

Har stor tillit til etablerte vaksiner som har funnes i mange tiår. Merker meg at hurtigutviklede vaksiner innføres uten noen særlig kontroll og resulterte i 173 søksmål mot staten for nevrologiske skader etter svineinfluensavaksinen. Når man vet hvor mye som skal til for å slå staten norge i retten, så antar jeg det betyr titusenvis av reelle skadelidende av vaksinen.

Nei, venter tålmodig på at Pfizer enten godkjennes av seriøs forskning, eller blir forbudt, akkurat som sputnik, Johnson og Aztra Zeneka. 


For min del virker det som snittalderen er ca 90 år for dem som dør av korona. Kan ikke si jeg føler for å knuse landets økonomi og avlyse ungdomsidretten i årevis for å berge akkurat denne aldersgruppa. 

 

At du tror det faktisk er kvikksølv i ren form vitner om manglende kunnskap.Vaksinen er heller ikke hurtigdannet. Det er elementer av den som er tilpasset C19.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (4 minutter siden):

Her har du misforstått. Vaksinen gir enkelte kvinner en MIDLERTIDIG bivirkning… Ingen grunn til å mistenke at det påvirker fertiliteten.

Tror ikke du hadde sittet med en særlig god følelse dersom du prøvde å bli gravid og plutselig ble rammet av menstruasjonsforstyrrelser etter vaksinen. Livmoren er i mine øyne det helligste av det hellige i kvinnekroppen, og har ikke tenkt å sprøyte i meg noe som 'angriper' den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (2 minutter siden):

At du tror det faktisk er kvikksølv i ren form vitner om manglende kunnskap.Vaksinen er heller ikke hurtigdannet. Det er elementer av den som er tilpasset C19.

Har jeg sagt det er kvikksølv i ren form? Jeg nevnte det som et eksempel på noe som har fått kritikk i enkelte vaksiner. 

Pfizer er, som andre har påpekt og jeg har linket til, hastegodkjent av EMA i USA. Eller har du hørt noe annet?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stwo skrev (1 minutt siden):

Tror ikke du hadde sittet med en særlig god følelse dersom du prøvde å bli gravid og plutselig ble rammet av menstruasjonsforstyrrelser etter vaksinen. Livmoren er i mine øyne det helligste av det hellige i kvinnekroppen, og har ikke tenkt å sprøyte i meg noe som 'angriper' den.

Menstruasjonsforstyrrelser rammer kvinner hele livet. Det er ikke uvant eller skremmende for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Stwo said:

Ærlig talt, de fleste friske kvinner får ikke menstruasjonsforstyrrelser.

Det gjør ikke de fleste som får vaksine heller, så det kan man strengt tatt ikke trekke noen konklusjon fra. Det kan godt være at vaksinen forårsaker det for enkelte kvinner siden det er kjent at andre vaksiner kan gjøre det. Det betyr ikke at det er noen stor grunn til bekymring. Blandt alle som svarte at de hadde hatt det i en amerikansk undersøkelse var det forbigående, og det er ingenting som tyder på at det påvirker fertiliteten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MapleSirup skrev (3 minutter siden):

Menstruasjonsforstyrrelser rammer kvinner hele livet. Det er ikke uvant eller skremmende for meg.

Det er bare tull. Dersom kvinner har menstruasjonsforstyrrelser er det tegn på at noe er ute av balanse enten du liker det eller ikke. Det skyldes sykdom, medisin, prevensjonsmidler, stress eller usunn livsstil. En frisk og sunn kvinne har regelmessig menstruasjon. Og en person som melder inn dette som bivirkning gjør ikke det dersom det er normalt for vedkommende.

Endret av Stwo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stwo skrev (1 minutt siden):

Det er bare tull. Dersom kvinner har menstruasjonsforstyrrelser er det tegn på at noe er ute av balanse enten du liker det eller ikke. Det skyldes sykdom, medisin, prevensjonsmidler, stress eller usunn livsstil. En frisk og sunn kvinne har regelmessig menstruasjon. Og en person som melder inn dette som bivirkning gjør ikke det dersom det er normalt for vedkommende.

Det er fint at de melder fra. Men det har fortsatt ingenting med fertilitet å gjøre, såvidt vi vet. Det finnes ikke noe grunnlag for å mistenke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
Stwo skrev (16 minutter siden):

Det er bare tull. Dersom kvinner har menstruasjonsforstyrrelser er det tegn på at noe er ute av balanse enten du liker det eller ikke. Det skyldes sykdom, medisin, prevensjonsmidler, stress eller usunn livsstil. En frisk og sunn kvinne har regelmessig menstruasjon. Og en person som melder inn dette som bivirkning gjør ikke det dersom det er normalt for vedkommende.

I alle dager. Er du mann? Jeg er så og si den eneste i venninnegjengen som har regelmessig syklus gjennom mesteparten av livet. Jeg har frustrerte venninner som går jevnlig til lege fordi de blør så sinnsykt ofte og lenge av gangen, og andre venninner som får mensen kanskje 4 ganger i året. Og alt de får beskjed om er at beklager, deal with it, dette er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg hadde selv en blødning tidligere i år som er noe av det sykeste jeg har vært med på. Jeg trodde jeg spontanaborterte eller noe, det bare flommet. Men jeg tenkte ikke mer over det med det første. Noen uker etterpå leste jeg om dette for første gang og tenkte "jøss, det skjedde jo med meg også!" Og jeg var på vei til å melde det inn som bivirkning.

Det var bare det at når jeg dobbeltsjekket datoene, så viste det seg at jeg hadde surret. Jeg fikk nemlig min første dose uka ETTER denne blødningen. Så jeg ville ha blødd uansett - men hadde dette skjedd i motsatt rekkefølge hadde jeg selvsagt meldt det inn som mulig bivirkning.

Jeg vil ikke avskrive noe, for jeg er mektig lei av at alt som har med menstruasjon å gjøre skal skyves under teppet. Jeg bare nevner det. (Og bare så det er sagt så har jeg ikke hatt noen problemer etter vaksinen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstruasjonsforstyrrelser kan ikke sies å være en alvorlig bivirkning. Ja, det er upraktisk med uregelmessig menstruasjon og kraftige blødninger, men det er ikke farlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (7 timer siden):

Menstruasjonsforstyrrelser er i aller høyeste grad normalt, jo. Og ufarlig.

Du svarte at det var normalt å plutselig få tilbake blødning etter overgangsalder. Det er det altså ikke. Det kan tvert i mot tyde på at noe er galt.

 

venus24 skrev (6 timer siden):

menstruasjonsforstyrrelser er ikke farlig. 

Kanskje ikke farlig i seg selv, men det tyder på hormonubalanse et sted. Og uregelmessige blødninger kan i verste fall føre til redusert fruktbarhet.
 

Har fått med meg at det foreløpig tyder på at hormonubalansen med de uregelmessige blødningene ifm vaksinen, er forbigående. Men om en planlegger å bli gravid, så ville jeg nok personlig vært litt på vakt mht disse bivirkningene som meldes inn. Sett an litt hva dette egentlig er for noe, hvorfor det skjer og om det kan påvirke fertiliteten i nærmeste framtid.

Endret av Jullen
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (2 minutter siden):

Menstruasjonsforstyrrelser kan ikke sies å være en alvorlig bivirkning. Ja, det er upraktisk med uregelmessig menstruasjon og kraftige blødninger, men det er ikke farlig.

Kanskje ikke farlig for livet. Men helse. Dersom uregelmessig syklus videre fører til nedsatt fruktbarhet og vansker med å bli gravid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, MapleSirup said:

Her har du misforstått. Vaksinen gir enkelte kvinner en MIDLERTIDIG bivirkning… Ingen grunn til å mistenke at det påvirker fertiliteten.

Vaksinene mot covid er temmelig nye. På dette tidspunktet kan derfor alle bivirkninger hevdes å være "midlertidige", ganske enkelt fordi det ennå ikke har gått lang nok tid med massevaksinering.

Om ett år, to år og videre framover i tid, vil vi ha mer kunnskap om hva effektene av vaksinene er, enten de er postive eller negative; midlertidige, langvarige eller permanente.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonicaH skrev (På 2.7.2021 den 11.28):

Nakstad bagatelliserer menstruasjonsforstyrrelser i forbindelse med vaksinen. 

Intervju med VGTV:

Intervjuer: – Flere opplever mens-forstyrrelser etter å ha tatt vaksina. Er dette noe vi skal være bekymra for?

Nakstad: – Jeg tror ikke vi skal være bekymra, men det er en av bivirkningene som meldes inn ute i Europa nå. Da er det sånn at veldig mange bivirkninger er jo å forvente etter vaksinasjon og det meldes inn et veldig stort antall bivirkninger til Legemiddelverket og til tilsvarende etater i andre land. Men akkurat dette med sammenhengen her mellom vaksine og menstruasjonsforstyrrelser, det er noe nytt som har dukket opp de siste ukene. Det er meldt noen hundre tilfeller, meg bekjent, av dette også i Norge, men ingen alvorlige tilfeller og det er ikke klassifisert, foreløpig, som en alvorlig bivirkning, men likevel så er det en bivirkning. Så… Dette tror jeg man vil se mer på utover i Europa. Det tegner seg nå et bilde av at det er mange bivirkninger man kan forvente fra vaksine, men det er heldigvis fortsatt veldig, veldig få alvorlige bivirkninger av vaksinene vi bruker i Norge.

https://www.vgtv.no/video/220864/nakstad-om-mensforstyrrelser-etter-vaksinen?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2

For det første er det ikke sant at menstruasjonsforstyrrelser er noe nytt. Det har vært meldt om menstruasjonsforstyrrelser i forbindelse med vaksinene i hvert fall i et halvt år nå.

For det andre er det meldt om mange og alvorlige bivirkninger. Siste rapporten fra Legemiddelverket pr 29 juni melder om 193 dødsfall og 17422 bivirkninger i etterkant av vaksinasjon, herav 1683 alvorlige. 

Den europeiske databasen EudraVigilance, som registrerer vaksineskader i EU,  melder at det frem til 19. juni 2021 var rapportert 15 472 dødsfall og 1 509 266 skader (herav omtrent 50% alvorlige) etter COVID-19 vaksinasjoner.

Nakstad er feil person til denne jobben. Han er mest interessert i å skrive bok å tjene selv på dette. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jullen said:

Kanskje ikke farlig for livet. Men helse. Dersom uregelmessig syklus videre fører til nedsatt fruktbarhet og vansker med å bli gravid.

Kanskje litt stygt å si det, men på verdensbasis vil jo dette være bra, forutsatt at nesten alle blir vaksinert. Verden er overbefolket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Hr. Aktiv said:

Nakstad er feil person til denne jobben. Han er mest interessert i å skrive bok å tjene selv på dette. 

Her må du nesten utdype.

Hvilken jobb? Hvilken bok? Hva er "dette"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (1 minutt siden):

Her må du nesten utdype.

Hvilken jobb? Hvilken bok? Hva er "dette"?

Nakstad har vært overarbeidet det siste året. Det kom frem i vår at han hastet med å skrive bok om covid19. 

Personlig synes jeg dette blir helt feil fokus når hele landet og verden forøvrig ligger nede med brukket rygg når han som en viktig brikke i bekjempelsen av dette skal bruke tiden og kreftene på egen profitt. Rett og slett smakløst. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (5 minutter siden):

Kanskje litt stygt å si det, men på verdensbasis vil jo dette være bra, forutsatt at nesten alle blir vaksinert. Verden er overbefolket.

😐

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hr. Aktiv said:

Nakstad har vært overarbeidet det siste året. Det kom frem i vår at han hastet med å skrive bok om covid19. 

Personlig synes jeg dette blir helt feil fokus når hele landet og verden forøvrig ligger nede med brukket rygg når han som en viktig brikke i bekjempelsen av dette skal bruke tiden og kreftene på egen profitt. Rett og slett smakløst. 

Ok, hadde ikke fått med meg at han skriver bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...