Gå til innhold

Nakstad bagatelliserer menstruasjonsforstyrrelser i forbindelse med vaksinen.


MonicaH

Anbefalte innlegg

Nakstad er bare alltid meget bekymret over viruset, aldri over bivirkningene til vaksinene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare nok et klassisk eksempel på at kvinnesykdommer- og plager bagatelliseres og nedprioriteres.

Hadde det blitt meldt inn tilsvarende stort antall bivirkninger fra menn som plutselig fikk nedsatt funksjon av penis eller libido etter vaksinering, så ville det blitt ganske mye mer styr og vaksinene ville antagelig blitt satt på vent med et samme 😄😅 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (På 3.7.2021 den 23.15):

 

Kvinner over 60 opplever også denne bivirkningen, ikke alle tar seg bryet med å melde det inn og ikke alle tenker at det har en sammenheng. Min tante på 65 skjønte det ikke før hennes venninner sa at samme smerter kom hos dem på dag 3 etter vaksinen. Årsaken til at de i det hele tatt kom på å se at det hadde en sammenheng med vaksinen var at de satt sammen på cafe når en av de falt helt sammen i akutte smerter.

Nettopp dette. De aller fleste som allerede slet med menstruasjons-og syklus forstyrrelser fra før, lot nok- og lar nok være å melde fra om disse mulige bivirkningene etter vaksine fordi de selv konkluderer med at dette ikke skyldes vaksinen.

De som melder inn regner jeg med stort sett er kvinner som har hatt regelmessig syklus fra før og plutselig mister-, får svært uregelmessig, eller får mye kraftigere blødninger og smerter etter vaksine.  Så har vi dem som ikke har hatt mensen på noen år, enten fordi de har kommer i overgangsalder eller bruker prevensjon som gjør at de mister blødning. Og så får de helt plutselig blødning igjen etter vaksine. 

Likevel konkluderer forskerne med at «ingenting tilsier at disse forstyrrelsene skyldes vaksine ‘fordi det er så vanlig med menstruasjonsforstyrrelser».


 

Endret av Jullen
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må være flittige til å melde inn iallefall. Ikke la de få gå under radaren 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenk positivt

Jeg er blitt usikker på om jeg s k a l ta vaksinen, etter nye opplysninger, men tror jeg tar dose en, og ser ann om jeg tar dose to. Får se hvilken informasjon som dukker opp i mellomtiden.. Huff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stwo skrev (4 timer siden):

Hvordan kan du påstå at en covidinfeksjon utfordrer immunforsvaret betydelig mer enn vaksinen? En frisk person med velfungerende immunforsvar vil som regel komme seg gjennom corona uten noe store utfordringer.At en frisk kvinne får menstrusjonsforstyrrelser tilsier imidlertid at kroppen har blitt utsatt for en påkjenning. 

Nei. Friske kvinner får menstruasjonsforstyrrelser hele tiden, uten at de har blitt utsatt for påkjenninger. Det er noe de aller, aller, aller fleste kvinner opplever minst en gang i livet, de fleste opplever det mange ganger. Opplever det selv omtrent en gang i året. Det er ikke farlig. Jeg vil heller oppleve menstruasjonsforstyrrelser hundre ganger enn å ha covid én gang.

Fra denne artikkelen:
"Uregelmessige og kraftige menstruasjonsblødninger er en vanlig tilstand. Forekomsten er spesielt høy hos unge tenåringer, og hos kvinner i 40-50 års alder. Unormale livmorblødninger antas å forekomme minst en gang i løpet av den reproduktive perioden hos halvparten av alle kvinner, og halvparten av disse igjen (25 prosent) skyldes sviktende eggeløsning. Tilstanden forekommer noe hyppigere hos overvektige og hos kvinner med polycystisk ovariesyndrom."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (9 minutter siden):

Vi må være flittige til å melde inn iallefall. Ikke la de få gå under radaren 

Enig. Men er redd bagatelliseringen i media kan føre til at færre kvinner melder inn ved forstyrrelser etter vaksinen..

https://www.aftenposten.no/norge/i/x31Vep/kvinner-over-hele-verden-melder-om-mens-endringer-etter-koronavaksine

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (6 minutter siden):

Nei. Friske kvinner får menstruasjonsforstyrrelser hele tiden, uten at de har blitt utsatt for påkjenninger. Det er noe de aller, aller, aller fleste kvinner opplever minst en gang i livet, de fleste opplever det mange ganger. Opplever det selv omtrent en gang i året. Det er ikke farlig. Jeg vil heller oppleve menstruasjonsforstyrrelser hundre ganger enn å ha covid én gang.

Fra denne artikkelen:
"Uregelmessige og kraftige menstruasjonsblødninger er en vanlig tilstand. Forekomsten er spesielt høy hos unge tenåringer, og hos kvinner i 40-50 års alder. Unormale livmorblødninger antas å forekomme minst en gang i løpet av den reproduktive perioden hos halvparten av alle kvinner, og halvparten av disse igjen (25 prosent) skyldes sviktende eggeløsning. Tilstanden forekommer noe hyppigere hos overvektige og hos kvinner med polycystisk ovariesyndrom."

Vi snakker om kvinner som er ferdig med overgangsalderen og vel så det. Personlig har jeg ikke hatt en blødning på 8 år. Hvis jeg hadde fått det nå kombinert med smerter så hadde jeg ikke sett på det som noe normalt.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (1 time siden):

Vi snakker om kvinner som er ferdig med overgangsalderen og vel så det. Personlig har jeg ikke hatt en blødning på 8 år. Hvis jeg hadde fått det nå kombinert med smerter så hadde jeg ikke sett på det som noe normalt.

Det er normalt, uavhengig av hva du føler. Og normalt eller ikke - det er uansett en ufarlig bivirkning.

Mannjessheim1984 skrev (1 time siden):

Nakstad er mann. Kvinnehelse blir alltid prioritert ned 

Kvinnehelse nedprioriteres veldig ofte, men ikke i dette tilfellet. P-piller har mange av de samme bivirkningene som vaksinen, bare at bivirkningene til p-piller er mye vanligere. Kan ikke se at menn/vaksinemotstandere uttaler seg om det, eller om kvinnehelse forøvrig. Altså er kvinnehelse bare viktig for dem når de kan bruke det for å pushe sin agenda mot vaksiner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (14 timer siden):

Det er normalt, uavhengig av hva du føler. Og normalt eller ikke - det er uansett en ufarlig bivirkning.

Nei det er ikke normalt. Og vi vet enda ikke om det er en ufarlig bivirkning.

 

venus24 skrev (14 timer siden):

Kvinnehelse nedprioriteres veldig ofte, men ikke i dette tilfellet. P-piller har mange av de samme bivirkningene som vaksinen, bare at bivirkningene til p-piller er mye vanligere. Kan ikke se at menn/vaksinemotstandere uttaler seg om det, eller om kvinnehelse forøvrig. Altså er kvinnehelse bare viktig for dem når de kan bruke det for å pushe sin agenda mot vaksiner.

Fakta er at de for lengst har utviklet ulike former for hormonprevensjon som ser ut til å fungere like godt for menn som for kvinner. Menn hopper derimot av forskningen som prøvekaniner eller studiene blir avblåst fordi det rapporteres om bivirkninger som humørsvingninger, forandringer i sexlyst, kviser osv. Mao bivirkninger vi kvinner har slitt med i mer eller mindre grad i alle år. Men hos oss bagatelliseres det. Dette er egentlig en annen diskusjon. Men her handler det altså om at kvinnehelse generelt nedprioriteres og at menstruasjonsforstyrrelsene ifm vaksine bare blir er nok et eksempel på det.

Endret av Jullen
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (2 timer siden):

Nei det er ikke normalt. Og vi vet enda ikke om det er en ufarlig bivirkning.

 

Fakta er at de for lengst har utviklet ulike former for hormonprevensjon som ser ut til å fungere like godt for menn som for kvinner. Menn hopper derimot av forskningen som prøvekaniner fordi de rapporterer om bivirkninger som humørsvingninger, forandringer i sexlyst, kviser osv. Mao bivirkninger vi kvinner har slitt med i mer eller mindre grad i alle år. Men hos oss bagatelliseres det. Dette er egentlig en annen diskusjon. Men her handler det altså om at kvinnehelse generelt nedprioriteres og at menstruasjonsforstyrrelsene ifm vaksine bare blir er nok et eksempel på det.

Menstruasjonsforstyrrelser er i aller høyeste grad normalt, jo. Og ufarlig.

Ja, dette med p-piller for menn er jo noe som har vært kjent siden tidlig 2000-tallet. Ingen er uenig i at kvinnehelse nedprioriteres. Men heller enn å være et eksempel på nedprioritert kvinnehelse, handler dette mer om folk som bruker kvinnehelse som brekkstang i sin personlige vendetta mot vaksiner. Ikke greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus24 skrev (3 timer siden):

Det er normalt, uavhengig av hva du føler. Og normalt eller ikke - det er uansett en ufarlig bivirkning.

Kvinnehelse nedprioriteres veldig ofte, men ikke i dette tilfellet. P-piller har mange av de samme bivirkningene som vaksinen, bare at bivirkningene til p-piller er mye vanligere. Kan ikke se at menn/vaksinemotstandere uttaler seg om det, eller om kvinnehelse forøvrig. Altså er kvinnehelse bare viktig for dem når de kan bruke det for å pushe sin agenda mot vaksiner.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med resonnementet ditt? Flere og flere kvinner velger andre prevensjonsmidler enn p- piller nettop fordi p- pillen kan ha en del uheldige bivirkninger. Så hvorfor mener du at kvinnehelse ikke nedprioriteres i dette tilfellet?
 

Dessuten anser jeg det mer normalt at et legemiddel som skal unngå graviditet tuller til mensen, enn at en vaksine mot et virus gjør det. P pillene hindrer eggløsning - da er det ganske naturlig at det tuller til mensen også. Vaksinen skal hjelpe immunforsvaret - hva har det med eggløsning og blødninger fra livmor slimhinnen å gjøre?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (36 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med resonnementet ditt? Flere og flere kvinner velger andre prevensjonsmidler enn p- piller nettop fordi p- pillen kan ha en del uheldige bivirkninger. Så hvorfor mener du at kvinnehelse ikke nedprioriteres i dette tilfellet?
 

Dessuten anser jeg det mer normalt at et legemiddel som skal unngå graviditet tuller til mensen, enn at en vaksine mot et virus gjør det. P pillene hindrer eggløsning - da er det ganske naturlig at det tuller til mensen også. Vaksinen skal hjelpe immunforsvaret - hva har det med eggløsning og blødninger fra livmor slimhinnen å gjøre?

Fordi p-piller anses som svært trygt, og noe kvinner oppfordres til å bruke av legene sine. P-piller er mye farligere enn vaksiner, og p-piller er ikke farlige. Altså er vaksinen svært trygg. Nok en gang: menstruasjonsforstyrrelser er ikke farlig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (9 minutter siden):

Fordi p-piller anses som svært trygt, og noe kvinner oppfordres til å bruke av legene sine. P-piller er mye farligere enn vaksiner, og p-piller er ikke farlige. Altså er vaksinen svært trygg. Nok en gang: menstruasjonsforstyrrelser er ikke farlig. 

P- piller anbefales da vitterlig ikke til alle.  Dersom det feks er historikk i familien for blodpropp anbefales andre prevensjonsmidler. 
 

Det er jo også interresant at du konkluderer med at fordi p-piller (som har vært på markedet i 60 år) anses trygt for de aller fleste, så kan det samme sies om en vaksine som har vært på markedet i ca et halvt år. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ukjent. skrev (1 time siden):

Dessuten anser jeg det mer normalt at et legemiddel som skal unngå graviditet tuller til mensen, enn at en vaksine mot et virus gjør det. P pillene hindrer eggløsning - da er det ganske naturlig at det tuller til mensen også. Vaksinen skal hjelpe immunforsvaret - hva har det med eggløsning og blødninger fra livmor slimhinnen å gjøre?

Nettopp, lurte på det samme selv.

 

venus24 skrev (38 minutter siden):

Fordi p-piller anses som svært trygt, og noe kvinner oppfordres til å bruke av legene sine. P-piller er mye farligere enn vaksiner, og p-piller er ikke farlige. Altså er vaksinen svært trygg. Nok en gang: menstruasjonsforstyrrelser er ikke farlig. 

Men du omgår jo fullstendig spørsmålet over.
Hvis vaksinen virker på samme måte som P-piller og påvirker hormonsystemet, hvorfor i alle dager skulle den gjøre det??
Og om den gjør det, virker den da også som prevensjon?
Alternativt ligger det en annen virkemåte bak mensforstyrrelsene, men den er i så fall ukjent og hvirdan kan man da påstå at "det er like ufarlig som P-piller"?
Skjønner heller ikke på hvilket grunnlag du kan si at P-piller er mye farligere enn vaksinen. Hva vet du om det?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (1 time siden):

P- piller anbefales da vitterlig ikke til alle.  Dersom det feks er historikk i familien for blodpropp anbefales andre prevensjonsmidler. 
 

Det er jo også interresant at du konkluderer med at fordi p-piller (som har vært på markedet i 60 år) anses trygt for de aller fleste, så kan det samme sies om en vaksine som har vært på markedet i ca et halvt år. 

Har ikke sagt at p-piller anbefales for alle. Det var heller ikke konklusjonen min. Påstanden var at vaksinen er et bevis på at kvinnehelse nedprioriteres. Derfor sammenlignet jeg med et legemiddel som utelukkende brukes av folk med livmor, som anses å være trygt og som anbefales til svært mange kvinner, men hvor f.eks. faren for blodpropp er mye større enn med vaksinen.

Enda en tulling skrev (48 minutter siden):

Nettopp, lurte på det samme selv.

 

Men du omgår jo fullstendig spørsmålet over.
Hvis vaksinen virker på samme måte som P-piller og påvirker hormonsystemet, hvorfor i alle dager skulle den gjøre det??
Og om den gjør det, virker den da også som prevensjon?
Alternativt ligger det en annen virkemåte bak mensforstyrrelsene, men den er i så fall ukjent og hvirdan kan man da påstå at "det er like ufarlig som P-piller"?
Skjønner heller ikke på hvilket grunnlag du kan si at P-piller er mye farligere enn vaksinen. Hva vet du om det?

Ingen har påstått at vaksinen fungerer på samme måte som p-pillen. Det jeg sier er at alvorlige bivirkninger (altså blodpropp) er mye vanligere med p-piller enn med vaksinen. Det er heller ingen som vet hvorvidt menstruasjonsforstyrrelser er en bivirkning av vaksinen, siden slike blødningsforstyrrelser er ekstremt vanlige for kvinner. Det kan like godt være en tilfeldighet.

Tror forøvrig mange her inne vil ha godt av å lese denne artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (8 timer siden):

Nei. Friske kvinner får menstruasjonsforstyrrelser hele tiden, uten at de har blitt utsatt for påkjenninger. Det er noe de aller, aller, aller fleste kvinner opplever minst en gang i livet, de fleste opplever det mange ganger. Opplever det selv omtrent en gang i året. Det er ikke farlig. Jeg vil heller oppleve menstruasjonsforstyrrelser hundre ganger enn å ha covid én gang.

Fra denne artikkelen:
"Uregelmessige og kraftige menstruasjonsblødninger er en vanlig tilstand. Forekomsten er spesielt høy hos unge tenåringer, og hos kvinner i 40-50 års alder. Unormale livmorblødninger antas å forekomme minst en gang i løpet av den reproduktive perioden hos halvparten av alle kvinner, og halvparten av disse igjen (25 prosent) skyldes sviktende eggeløsning. Tilstanden forekommer noe hyppigere hos overvektige og hos kvinner med polycystisk ovariesyndrom."

Ærlig talt, de fleste friske kvinner får ikke menstruasjonsforstyrrelser. Selv om mange opplever det EN gang i livet så tilsier ikke det at det er normalt at det skjer i sammenheng med covid: det er jo helt klart en årsaksammenheng! For de øvrige som opplever dette i løpet av livet så er sikkert prevensjonsmidler en årsaksfaktor, psoc som fremkommer og overvekt, eller store påkjenninger og stress. En normal og regelmessig syklus er det sikreste tegnet på frisk kropp og reproduksjonssysten. Når dette klusser i forbindelse med vaksinen er det helt åpenlyst at kroppen har blitt utsatt for en unormal stor påkjenning.

Endret av Stwo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (1 time siden):

Har ikke sagt at p-piller anbefales for alle. Det var heller ikke konklusjonen min. Påstanden var at vaksinen er et bevis på at kvinnehelse nedprioriteres. Derfor sammenlignet jeg med et legemiddel som utelukkende brukes av folk med livmor, som anses å være trygt og som anbefales til svært mange kvinner, men hvor f.eks. faren for blodpropp er mye større enn med vaksinen.

Ingen har påstått at vaksinen fungerer på samme måte som p-pillen. Det jeg sier er at alvorlige bivirkninger (altså blodpropp) er mye vanligere med p-piller enn med vaksinen. Det er heller ingen som vet hvorvidt menstruasjonsforstyrrelser er en bivirkning av vaksinen, siden slike blødningsforstyrrelser er ekstremt vanlige for kvinner. Det kan like godt være en tilfeldighet.

Tror forøvrig mange her inne vil ha godt av å lese denne artikkelen.

Det er bare tull at menstruasjonsforstyrrelser er ekstremt vanlig. Dersom det var ekstremt vanlig ville ikke folk meldt inn dette som bivirkninger. Kvinner som er friske får ikke menstruasjonsforstyrrelser, med mindre det er sykdom, medisin/prevensjon eller stress i bildet.

At blodpropp er mer vanlig med p-piller enn ved covid betyr ikke at noen av delene er bra! Det opplyses alt for lite om bivirkninger tilknyttet p-piller også.

Endret av Stwo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...