Gå til innhold

Nakstad bagatelliserer menstruasjonsforstyrrelser i forbindelse med vaksinen.


MonicaH

Anbefalte innlegg

Hedy Lamarr skrev (18 minutter siden):

Nei, i prinsippet ikke. Man tilfører kroppen et stoff som har en virkning og en bivirkning.

Vaksiner er vel gjerne bakteriene og virusene i svekket form?

Mens en paracett er noe helt annet. Et kjemisk stoff antar jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bie-damen skrev (1 minutt siden):

Som du sikkert vet tar "seriøs forskning" ofte lang tid. Nakstad burde legge vekt på at han tar alle innmeldte bivirkninger svært alvorlig, og komme konkret med hva som blir gjort for å følge opp dette. Forøvrig er jeg vaksinetilhenger av rang, og er allerede fullvaksinert. Men denne "politiske korrektheten" der en ikke skal stille spørsmål ved hverken det ene eller andre, preller fullstendig av på meg.

Joda, men det kan jo stilles spørsmål om absolutt alt. Og for all del, fint at vi gjør det. Men forløpig er det vi vet at et fåtall kvinner får trøbbel med første mens etter vaksinen, eventuelt at de som nylig har stoppet å menstruere pga overgangsalder får en blødning. Alt dette skjer også noen om de får korona. 

Vaksinene er testet i ca ett år og gitt til mange i ca et halvt år, og det er ingenting som tyder på at vaksinen kan gi menstrøbbel utover dette innmeldte, dvs for et fåtall kvinner i en kort periode. Klart dette følges opp. Men om det ikke er mer å forske på enn at noen kvinner får menstrøbbel like etter vaksinen, og så går tilbake til normalen, hva mener du man skal forske på?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (6 minutter siden):

Vaksiner er vel gjerne bakteriene og virusene i svekket form?

Mens en paracett er noe helt annet. Et kjemisk stoff antar jeg. 

La oss si det er slik (det er ikke fullt så enkelt), men er det ikke bedre å få en bitteliten, redusert dose av viruset i svekket form, enn en megadose virus i full vigør fra en som er smittet? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (1 minutt siden):

Joda, men det kan jo stilles spørsmål om absolutt alt. Og for all del, fint at vi gjør det. Men forløpig er det vi vet at et fåtall kvinner får trøbbel med første mens etter vaksinen, eventuelt at de som nylig har stoppet å menstruere pga overgangsalder får en blødning. Alt dette skjer også noen om de får korona. 

Vaksinene er testet i ca ett år og gitt til mange i ca et halvt år, og det er ingenting som tyder på at vaksinen kan gi menstrøbbel utover dette innmeldte, dvs for et fåtall kvinner i en kort periode. Klart dette følges opp. Men om det ikke er mer å forske på enn at noen kvinner får menstrøbbel like etter vaksinen, og så går tilbake til normalen, hva mener du man skal forske på?

 

Du er sikkert klar over at svært mange av de hittil vaksinerte er over femti år. Det blir derfor svært interessant å følge med på innmeldte bivirkninger hos fertile kvinner framover. Forhåpentligvis er de uskyldige, men som vi har sett tidligere ved AZ- vaksinen, kommer kunnskapen fram underveis...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bie-damen skrev (2 minutter siden):

Du er sikkert klar over at svært mange av de hittil vaksinerte er over femti år. Det blir derfor svært interessant å følge med på innmeldte bivirkninger hos fertile kvinner framover. Forhåpentligvis er de uskyldige, men som vi har sett tidligere ved AZ- vaksinen, kommer kunnskapen fram underveis...

Ja, og det følges selvfølgelig med på. Og etter ett år med testing, et halvt år med vaksinering, er det, så vidt jeg vet, intet av langtidsbivirkninger å melde angående mens. Og det er land som har vaksinert betydelig flere unge enn Norge.

Men igjen, mensforstyrrelser forekommer også om man blir smittet av Covid-19. Hvorfor tror du vaksine-mensforstyrrelse er så mye verre en covid-mensforstyrrelse? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (2 minutter siden):

La oss si det er slik (det er ikke fullt så enkelt), men er det ikke bedre å få en bitteliten, redusert dose av viruset i svekket form, enn en megadose virus i full vigør fra en som er smittet? 

Dersom valget stod mellom det. Men med tanke på at kvikksølv f.eks. er ingrediens i vaksiner, er det vel ikke så enkelt at man velger mellom en redusert dose og full dose. Thiomersal er et annet eksempel på ingrediens.

Har stor tillit til etablerte vaksiner som har funnes i mange tiår. Merker meg at hurtigutviklede vaksiner innføres uten noen særlig kontroll og resulterte i 173 søksmål mot staten for nevrologiske skader etter svineinfluensavaksinen. Når man vet hvor mye som skal til for å slå staten norge i retten, så antar jeg det betyr titusenvis av reelle skadelidende av vaksinen.

Nei, venter tålmodig på at Pfizer enten godkjennes av seriøs forskning, eller blir forbudt, akkurat som sputnik, Johnson og Aztra Zeneka. 


For min del virker det som snittalderen er ca 90 år for dem som dør av korona. Kan ikke si jeg føler for å knuse landets økonomi og avlyse ungdomsidretten i årevis for å berge akkurat denne aldersgruppa. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brudd på koronarommets regler og svar til dette. Lomvi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (1 time siden):

Det betyr at immunforsvaret mobiliseres, og det gjør det enten vi får vaksine eller covid-19 (og andre sykdommer). Så langt ser det ut som blødningsforstyrrelsene er kortvarige, typisk under første mens etter vaksinen, og det er absolutt ingenting som tyder på at dette har noen som helst langtids-virkning. Og når en covid-infeksjon i  betydelig større grad utfordrer immunforsvaret enn det vaksinen gjør, sier det seg selv hva man bør satse på (vel, ikke for de med folihatter, de har andre issues.)

Hvordan kan du påstå at en covidinfeksjon utfordrer immunforsvaret betydelig mer enn vaksinen? En frisk person med velfungerende immunforsvar vil som regel komme seg gjennom corona uten noe store utfordringer.At en frisk kvinne får menstrusjonsforstyrrelser tilsier imidlertid at kroppen har blitt utsatt for en påkjenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stwo skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan du påstå at en covidinfeksjon utfordrer immunforsvaret betydelig mer enn vaksinen? En frisk person med velfungerende immunforsvar vil som regel komme seg gjennom corona uten noe store utfordringer.At en frisk kvinne får menstrusjonsforstyrrelser tilsier imidlertid at kroppen har blitt utsatt for en påkjenning. 

Så covid-infeksjon mobiliserer ikke immunforsvaret? Den får du belegge med forskning.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (1 minutt siden):

Så covid-infeksjon mobiliserer ikke immunforsvaret? Den får du belegge med forskning.

Du skriver at det utfordrer immunforsvarer betydelig mer. Det fremgår av hva jeg har lest at friske unge ofte får sterkere reaksjoner på vaksinen. De hadde nok sluppet lettere unna med en covidinfeksjon. Forøvrig skjønner jeg isolert sett ikke hva som skal være problemet med at immunforsvaret blir mobilisert av covid, er det ikke derfor vi har er immunforsvar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bie-damen skrev (42 minutter siden):

Du er sikkert klar over at svært mange av de hittil vaksinerte er over femti år. Det blir derfor svært interessant å følge med på innmeldte bivirkninger hos fertile kvinner framover. Forhåpentligvis er de uskyldige, men som vi har sett tidligere ved AZ- vaksinen, kommer kunnskapen fram underveis...

Kvinner over 60 opplever også denne bivirkningen, ikke alle tar seg bryet med å melde det inn og ikke alle tenker at det har en sammenheng. Min tante på 65 skjønte det ikke før hennes venninner sa at samme smerter kom hos dem på dag 3 etter vaksinen. Årsaken til at de i det hele tatt kom på å se at det hadde en sammenheng med vaksinen var at de satt sammen på cafe når en av de falt helt sammen i akutte smerter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (1 minutt siden):

 

Kvinner over 60 opplever også denne bivirkningen, ikke alle tar seg bryet med å melde det inn og ikke alle tenker at det har en sammenheng. Min tante på 65 skjønte det ikke før hennes venninner sa at samme smerter kom hos dem på dag 3 etter vaksinen. Årsaken til at de i det hele tatt kom på å se at det hadde en sammenheng med vaksinen var at de satt sammen på cafe når en av de falt helt sammen i akutte smerter.

Du verden.. Ja, det er mye vi ikke vet foreløpig..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stwo skrev (14 minutter siden):

Du skriver at det utfordrer immunforsvarer betydelig mer. Det fremgår av hva jeg har lest at friske unge ofte får sterkere reaksjoner på vaksinen. De hadde nok sluppet lettere unna med en covidinfeksjon. Forøvrig skjønner jeg isolert sett ikke hva som skal være problemet med at immunforsvaret blir mobilisert av covid, er det ikke derfor vi har er immunforsvar? 

Hvor har du lest at friske unge får sterkere reaksjoner på vaksinen enn covid-19? 

Og hvor har jeg skrevet at det er et problem at immunforsvaret blir mobilisert av covid? For det er, isolert sett, selvsagt ikke et problem. Det er heller ikke et problem at immunforsvaret blir mobilisert av vaksinen (snarere tvert imot 😄). Jeg utfordrer bare oppfatningen at det er et problem at et fåtall kvinner får et midlertidig problem med mensen etter vaksine, når de like gjerne kan få det ved covid-infeksjon. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (1 time siden):

Nei, i prinsippet ikke. Man tilfører kroppen et stoff som har en virkning og en bivirkning.

Hvor lenge blir medisiner i kroppen kontra vaksine? Har du reaksjon på en tablett så stopper du. Vesentlig forskjell. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep og brudd på koronarommets regler om saklighet. Lomvi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hedy Lamarr skrev (5 minutter siden):

Hvor har du lest at friske unge får sterkere reaksjoner på vaksinen enn covid-19? 

Og hvor har jeg skrevet at det er et problem at immunforsvaret blir mobilisert av covid? For det er, isolert sett, selvsagt ikke et problem. Det er heller ikke et problem at immunforsvaret blir mobilisert av vaksinen (snarere tvert imot 😄). Jeg utfordrer bare oppfatningen at det er et problem at et fåtall kvinner får et midlertidig problem med mensen etter vaksine, når de like gjerne kan få det ved covid-infeksjon. 

https://forskning.no/covid19-kjonn-og-samfunn-medisiner/derfor-rapporterer-kvinner-om-flere-bivirkninger-av-vaksiner/1840693

Her:

Screenshot_20210703-232827_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bie-damen skrev (10 minutter siden):

Du verden.. Ja, det er mye vi ikke vet foreløpig..

Nå skal jeg ta vaksinen når det er min tur men akkurat dette skremte meg litt. Samtidig er jeg veldig glad for at jeg nå vet hva det kommer av hvis det skjer meg. Eller, jeg er så sårbar for alt av medisiner at jeg er beredt på at noe skjer.

zemer skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge blir medisiner i kroppen kontra vaksine? Har du reaksjon på en tablett så stopper du. Vesentlig forskjell. 

Absolutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (4 timer siden):

Tenker du sånn om absolutt alle medisiner legen din foreslår? For i teorien kan de alle bli forbudt.

Medisiner legen min foreslår er for at jeg skal få bedre helse. Corona-vaksine tar jeg, satt på spissen, for at overvektige diabetikere og sykehjemspasienter ikke skal ta opp intensivkapasitet.

Hedy Lamarr skrev (4 timer siden):

Nei, i prinsippet ikke. Man tilfører kroppen et stoff som har en virkning og en bivirkning.

Og man gjør det egentlig ikke for å få noen medisinsk fordel selv, i motsetning til andre vaksiner.

Hedy Lamarr skrev (3 timer siden):

La oss si det er slik (det er ikke fullt så enkelt), men er det ikke bedre å få en bitteliten, redusert dose av viruset i svekket form, enn en megadose virus i full vigør fra en som er smittet? 

Nei atort sett ikke - det er selvsagt anekdotisk men omtrent alle jeg kjenner har blitt mye sykere av vaksinen enn av corona. Og all forskning viser at for folk under 45 er sjangsen for å bli alvorlig syk av covid forsvinnende liten - må virkelig noen lete opp en link til deg som bevis på det???

Hedy Lamarr skrev (2 timer siden):

Hvor har du lest at friske unge får sterkere reaksjoner på vaksinen enn covid-19? 

Og hvor har jeg skrevet at det er et problem at immunforsvaret blir mobilisert av covid? For det er, isolert sett, selvsagt ikke et problem. Det er heller ikke et problem at immunforsvaret blir mobilisert av vaksinen (snarere tvert imot 😄). Jeg utfordrer bare oppfatningen at det er et problem at et fåtall kvinner får et midlertidig problem med mensen etter vaksine, når de like gjerne kan få det ved covid-infeksjon. 

Hvor har du lest at kvinner fåe problem med mensen av covid-infeksjon? Det har jeg ikke hørt om. 

Hedy Lamarr skrev (2 timer siden):

 Du påsto at «De hadde nok sluppet lettere unna med en covidinfeksjon.» Ser ikke at du har motbevist det her.

Vel, det er jo sant - yngre tar vaksinen for å være solidariske, ikke for å beskytte seg mot covid.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...