Gå til innhold

Stemor kjøpte stringtruse til datteren min!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Hva om det står «Fuck me hard» på trusa til 9 åringen? Er det Ok det også, det er jo bare ei truse?

Eller har du også før eller siden ei grense ?

Min grense går ved stringtruse til barneskolebarn. Det går jeg faktisk ikke til innkjøp av ukritisk.

Og det er ingen «kamp» heller, fordi mine barn tåler et nei. 
 

Å velge sine kamper er et utrykk. Jeg er veldig stolt over mine barn og deres oppdagelse. Hold deg til temaet. Det er ikke en perversitet. Hadde det vært fransk åpning eller pervers tekst er det noe annet. Dette er bare en truse som er normal (for dem). 

Og om du velger å ta alle "kamper" så er det stor sjanse for at de mister respekten for deg når de blir ungdom. Helikopter-foreldre har ikke bedre barn enn andre, selv om de kanskje tror det 

Anonymkode: 3b7d3...28d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å velge sine kamper er et utrykk. Jeg er veldig stolt over mine barn og deres oppdagelse. Hold deg til temaet. Det er ikke en perversitet. Hadde det vært fransk åpning eller pervers tekst er det noe annet. Dette er bare en truse som er normal (for dem). 

Og om du velger å ta alle "kamper" så er det stor sjanse for at de mister respekten for deg når de blir ungdom. Helikopter-foreldre har ikke bedre barn enn andre, selv om de kanskje tror det 

Anonymkode: 3b7d3...28d

det er ikke hygienisk med stringtruser heller. Øker faren for uvi. En annen god grunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (30 minutter siden):

Hun er 9, hvorfor skriver du 10?

Nei, det er hverken en menneskerett å få Paw Patrol bokser eller stringtruse når man går på barneskolen. Man er ikke en grusom foreldre om man unnlater å kjøpe disse trusene.

Forskjellen er at det er langt mer forståelig å støtte oppunder fire åringen sitt ønske om ei standard barnetruse med favoritt tegneserien på versus å støtte en 9 åring i å kjøpe undertøy som er tiltenkt voksne damer. Les innlegg tidligere i tråden, stringtruse ble «funnet opp» som nærmest et sexleketøy. Det er ikke grunnet sin såkalte «praktiske funksjon»! (Som flere vil hevde er bare tull, da stringtruse for mange er ubehagelig å ha på!) 

Be 4 åringen argumentere for hvorfor han skal få paw Patrol truse.

 Det fire åringen vil si er at dyrene i paw Patrol er tøffe og modige, osv.
 

- Hva slags argumenter ligger bak 9åringen sitt ønske om ei stringtruse..? 

TS hevder 9 åringen argumenterer med at andre ikke skal se 9 åringen sin vanlige truse gjennom tøyet.
 

Det 9 åringen da trenger er hjelp til å endre fokus, hun trenger en alvorsprat og veiledning/rettledning, - ikke å få viljen sin. 
 

Det kalles oppdragelse.

Tok 10 i stedet for 9 for det var et eksempel, spiller ingen rolle, i tredje klasse så har har man barn på 8 og på 9 i fjerde klasse så har man barn på 9 og 10 osv. På begge trinn er det barn som bruker string.

Hvis mitt barn ville hatt string eller bokser så hadde hen ikke trengt å argumentere med noe annet en at hen har lyst til å prøve det ut. Det er undertøy, hva mine preferanser er hjelper ikke barnet mitt å finne sine preferanser for undertøy. 

Nok av saker som er verdt å ha en diskusjon om men undertøy er ikke noe jeg har behov for å diskutere. 

Er så merkelig å se hva slags saker man gidder å debattere her inne... Rart å se utenfor kg for de barna som maser mest om string er de som har foreldre som er veldig i mot det. De av oss som ikke har noe behov for å lage diskusjon om slike ting, vi slipper unna maset og der går jentene i vanlige truser og boksere og har ikke ønske om string.:fnise:

 

Anonymkode: a4fbb...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å velge sine kamper er et utrykk. Jeg er veldig stolt over mine barn og deres oppdagelse. Hold deg til temaet. Det er ikke en perversitet. Hadde det vært fransk åpning eller pervers tekst er det noe annet. Dette er bare en truse som er normal (for dem). 

Og om du velger å ta alle "kamper" så er det stor sjanse for at de mister respekten for deg når de blir ungdom. Helikopter-foreldre har ikke bedre barn enn andre, selv om de kanskje tror det 

Anonymkode: 3b7d3...28d

Å si nei til barn er ikke det samme som å være helikopter foreldre. 
 

Jeg skjønner at for deg så er stringtruse passende for 9 åring, hva med en 3 åring?
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nekter du datteren din å bruke den.

Enkelt.

Anonymkode: 0e2ba...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går ikke stringen inn i rompa?

Dette er en helt vanlig stringtruse.

68161165.jpg?imageId=68161165&panow=100&

Dette også

621990-ZWA-b.jpg?fit=550,700&ssl=1

Jeg synes begge ser ut som om de går inn i rompa.

Det er greit at du foretrekker g-string, men å hevde at den ikke går inn i rompa er direkte feil.  Det er jo der stringen går.

Anonymkode: b7264...409

Den kommer ikke borti anus, den logger lett mellom rumpe ballene

Anonymkode: ed016...002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den kommer ikke borti anus, den logger lett mellom rumpe ballene

Anonymkode: ed016...002

neida for trusa kan ikke gnikke og gnu og flytte seg når man beveger seg liksom... den havner lett borti anus.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tok 10 i stedet for 9 for det var et eksempel, spiller ingen rolle, i tredje klasse så har har man barn på 8 og på 9 i fjerde klasse så har man barn på 9 og 10 osv. På begge trinn er det barn som bruker string.

Hvis mitt barn ville hatt string eller bokser så hadde hen ikke trengt å argumentere med noe annet en at hen har lyst til å prøve det ut. Det er undertøy, hva mine preferanser er hjelper ikke barnet mitt å finne sine preferanser for undertøy. 

Nok av saker som er verdt å ha en diskusjon om men undertøy er ikke noe jeg har behov for å diskutere. 

Er så merkelig å se hva slags saker man gidder å debattere her inne... Rart å se utenfor kg for de barna som maser mest om string er de som har foreldre som er veldig i mot det. De av oss som ikke har noe behov for å lage diskusjon om slike ting, vi slipper unna maset og der går jentene i vanlige truser og boksere og har ikke ønske om string.:fnise:

 

Anonymkode: a4fbb...c2d

Jeg kjenner ingen barn med stringtruse og har aldri hørt om en slik forespørsel blant barneskolebarn. Jeg vil heller påstå at det er bare på KG at stringtruse på barneskolebarn er normalt! Mine unger tror jeg ikke veit hva ei stringtruse er, tror faktisk de ville ledd seg skakk om jeg hadde kommet hjem med noe sånt.
 

Om du synes stringtruse er Ok på en 9 åring er det da også Ok på en 3 åring?

Hva med stringtruse som badetøy til småbarn? Er det også OK? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Å si nei til barn er ikke det samme som å være helikopter foreldre. 
 

Jeg skjønner at for deg så er stringtruse passende for 9 åring, hva med en 3 åring?
 

Da hadde jeg lurt på hvorfor barnet ønsket det? 

Det er ikke plagget som er seksuelt, men hodene til de som synes det. 

Og jeg synes den ikke string er sexy på noen. Det kan være et praktisk klesplagg og man må ha hygienen i orden.

Anonymkode: 3b7d3...28d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg lurt på hvorfor barnet ønsket det? 

Det er ikke plagget som er seksuelt, men hodene til de som synes det. 

Og jeg synes den ikke string er sexy på noen. Det kan være et praktisk klesplagg og man må ha hygienen i orden.

Anonymkode: 3b7d3...28d

hva tror du var i hodene til de som oppfant stringtrusa? Det er et plagg som er ment for kvinnelig skjønnhet på lik linje med sminke og høye hæler. Det er ikke laget som et praktisk plagg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM har hatt stringtruse til barn i årevis med Snoppy, Mikke etc.

Bare nevner det😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

det er ikke hygienisk med stringtruser heller. Øker faren for uvi. En annen god grunn.

Alt tøy som sitter tett om underlivet (lite luft) er dårlig for kvinner (og menn egentlig). Vi burde strengt tatt gått med løse luftige klær, men det er ikke alltid praktisk det heller.

Anonymkode: 3b7d3...28d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

hva tror du var i hodene til de som oppfant stringtrusa? Det er et plagg som er ment for kvinnelig skjønnhet på lik linje med sminke og høye hæler. Det er ikke laget som et praktisk plagg

Det er uansett blitt det. Høye hæler ble oppfunnet for menn, men også det har endret seg.

Anonymkode: 3b7d3...28d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg lurt på hvorfor barnet ønsket det? 

Det er ikke plagget som er seksuelt, men hodene til de som synes det. 

Og jeg synes den ikke string er sexy på noen. Det kan være et praktisk klesplagg og man må ha hygienen i orden.

Anonymkode: 3b7d3...28d

Men du lurer ikke på hvorfor 9 åringen ønsker det? 

Enkelte plagg er laget for å fremstå sexy. De er «seksualiserende». Det betyr ikke at min personlige preferanse er enig, men jeg, som et oppegående individ, ønsker ikke at mine barn i barneskolealder skal ukritisk kle seg i klær som er laget med et seksualiserende formål.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er uansett blitt det. Høye hæler ble oppfunnet for menn, men også det har endret seg.

Anonymkode: 3b7d3...28d

hva er praktisk med det? det finnes truser som dekker rumpa som og er laget slik at de ikke viser noen trusekant under buksa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (5 minutter siden):

HM har hatt stringtruse til barn i årevis med Snoppy, Mikke etc.

Bare nevner det😊

HM er et prakteksempel på en industri uten skrupler. HM selger glatt stringbikini til spedbarn om det ga penger i kassen. ;) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt tøy som sitter tett om underlivet (lite luft) er dårlig for kvinner (og menn egentlig). Vi burde strengt tatt gått med løse luftige klær, men det er ikke alltid praktisk det heller.

Anonymkode: 3b7d3...28d

men greis med stringtruser er at de gnikker og gnur nær anusområdet og drar tarmbakterier fram i skjeden samt at gnukkingen kan skape irritasjin og rifter i huden. Et enkelt googlesøk så finner du det. En gid forelder vil vel sette sitt barns helse foran barnets ønske om et helsemessig uheldig plagg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

HM er et prakteksempel på en industri uten skrupler. HM selger glatt stringbikini til spedbarn om det ga penger i kassen. ;) 

de dolgte og topper til barn med playboykaninen på uten skrupler...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

hva er praktisk med det? det finnes truser som dekker rumpa som og er laget slik at de ikke viser noen trusekant under buksa

Det er flere som forteller hvorfor de bruker string. Jeg bruker det særlig når huden har godt av luft. De sømløse trusene er av kunstig stoff og ikke like gode mot huden. Er ikke bomull et alternativ (som ved trange bukser) er det bedre for min hud å gå i sting eller uten.

 

Anonymkode: 3b7d3...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

HM er et prakteksempel på en industri uten skrupler. HM selger glatt stringbikini til spedbarn om det ga penger i kassen. ;) 

Her er jeg helt enig! Jeg vemmes.

Noen her trodde ikke det fantes, men du kan stole på HM!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...