Gå til innhold

Stemor kjøpte stringtruse til datteren min!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brunello skrev (11 minutter siden):

Nei, når den brukes. Spesielt når kvinnen bruker tettsittende kjole eller skjørt. Kan ikke si at jeg har reagert særlig mange ganger på å ha sett sømmene fra en "vanlig" truse. G-streg derimot har jeg lagt merke til et utall ganger.

Nei og ja.  Soppdannelse skyldes ofte kombinasjonen barbert og g-streng. Så har ikke noe med at brukeren ikke er renslig (men man kan jo si at det er uhygienisk å være barbert og bruke g-streng siden det medfører større fare for sopp).  Det blir fuktigere og tettere, følgelig elsker soppen det. G-streng kan også forverre soppdannelsen om man først har fått det.

Men hvorfor skal jeg som aldri har hatt sopp, eller opplevd søl på stringen, slutte å bruke det fordi andre har slike problem? 

Anonymkode: 135fb...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men hvorfor skal jeg som aldri har hatt sopp, eller opplevd søl på stringen, slutte å bruke det fordi andre har slike problem? 

Anonymkode: 135fb...270

Det er det ingen som har sagt. Det er bare en faktaopplysning om at sopp er mer utbredt blant de som bruker det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer ikke. Ville ikke latt min 9 åring bruke det. 

Anonymkode: 54f2c...f18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (5 timer siden):

Det er det ingen som har sagt. Det er bare en faktaopplysning om at sopp er mer utbredt blant de som bruker det.

Tydeligvis flere som føler seg krenket når man påpeker fakta.. 

 

https://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/her-er-de-ti-verste-bakteriefellene-2503611

 

«Stringtrusa, en bakteriebombe»...

- Ikke akkurat så sexy eller praktisk som mange skal ha det til 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stringtruser kan føre til ideel vekst av bakterier som igjen kan danne UVI. Når de går inn i rumpa så er det stor sjanse for å få e.coli bakterier i stoffet og siden få urinveisinfeksjon. Dette er et problem mange jenter har, men de færreste vet at det kommer av tarmbakterier og hygiene der nede 🤢

 

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hygiene er lurt...

Altså. Hva slags hygiene forventer du at en 9-åring har? De færreste sier de har problemer med sopp og UVI, men se på alle trådene her inne på KG om dette. Og her er det snakk om voksne mennesker. Jobber selv på sykehus, og skal love deg at det er mange som kommer med UVI. 

Anonymkode: 1a986...b0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (4 timer siden):

Tydeligvis flere som føler seg krenket når man påpeker fakta.. 

 

https://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/her-er-de-ti-verste-bakteriefellene-2503611

 

«Stringtrusa, en bakteriebombe»...

- Ikke akkurat så sexy eller praktisk som mange skal ha det til 🤪

 

Artikkelen viser til de ti verste bakteriefellene - at folk ikke vasker telefonen daglig, ikke renser PC tastatur, bruker offentlige toalett, at oppvaskmaskinen kjøres på for lav temperatur, at man tar på handtak og knapper på bussen, dørhandtak i eget hjem.... 

Nevner ikke stringtruse med et ord. Så den er tydeligvis ikke like farlig som tingene som er ramset opp. 

Anonymkode: 135fb...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Artikkelen viser til de ti verste bakteriefellene - at folk ikke vasker telefonen daglig, ikke renser PC tastatur, bruker offentlige toalett, at oppvaskmaskinen kjøres på for lav temperatur, at man tar på handtak og knapper på bussen, dørhandtak i eget hjem.... 

Nevner ikke stringtruse med et ord. Så den er tydeligvis ikke like farlig som tingene som er ramset opp. 

Anonymkode: 135fb...270

Stringtrusa er en bakteriebombe står det jo. Og så trykker du deg inn på linken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 time siden):

Stringtrusa er en bakteriebombe står det jo. Og så trykker du deg inn på linken...

I en annen av artiklene det er linket til er headeren "derfor bør kvinner droppe trusen"

Hva stemmer, mener du? 

Anonymkode: 135fb...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I en annen av artiklene det er linket til er headeren "derfor bør kvinner droppe trusen"

Hva stemmer, mener du? 

Anonymkode: 135fb...270

Hos meg ligger artikkelen rett under de ti punktene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Hos meg ligger artikkelen rett under de ti punktene. ;)

Da er det ulike artikler avhengig av hvem som klikker seg inn på linken. 

Dette er den største hos meg, helt nederst i artikkelen, stort bilde;

https://www.klikk.no/helse/helseguiden/derfor-bor-damer-droppe-trusen-2452584

Finnes sikkert også 50+ andre artikler på klikk.no om hva kvinner bør og ikke bør gjøre med trusene sine.... 

 

Anonymkode: 135fb...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er det ulike artikler avhengig av hvem som klikker seg inn på linken. 

Dette er den største hos meg, helt nederst i artikkelen, stort bilde;

https://www.klikk.no/helse/helseguiden/derfor-bor-damer-droppe-trusen-2452584

Finnes sikkert også 50+ andre artikler på klikk.no om hva kvinner bør og ikke bør gjøre med trusene sine.... 

 

Anonymkode: 135fb...270

Hehe, det kan være mulig. Ikke rart du ikke finner den da😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...