Gå til innhold

Stemor kjøpte stringtruse til datteren min!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tråden går på om trusa bidrar til UVI eller sopp. Om den gjør det mener jeg hygiene er et problem, ja. 

Anonymkode: 135fb...270

*Diskusjonen. 

Ikke tråden. 

 

Anonymkode: 135fb...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er upassende for en 9 åring å gå med stringtruse, hadde sagt ifra til stemor. Dessuten er ikke stringtruser det beste for miljøet der nede. 

Anonymkode: fb98f...a3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan skjønne den litt. Men samtidig så har vi en jobb som foreldre å lære barna å stå litt i det og ikke måtte gjøre som alle andre alltid òg. 

Her her "alle andre" TikTok, Snapchat, går med mascara og sånn - men etter en liten samtale med 11-åringen i hus om hvorfor jeg ikke synes det er greit, og at hun kan vente noen år - så skjønner hun det. 

Det samme om g-string hadde vært et tema. Jeg som mor synes ikke g-string har noe på en barnekropp i gjøre (mye fordi rumpeballene henger ut og mye pga hygienen), og hadde hadde jeg ikke rykket på det heller.

Selvfølgelig, en velger sine kamper - men alle disse tingene som er med på å bidra til at barna blir fortere voksne enn det de trenger, det er jeg i mot. Å være foreldre er ikke alltid en populær jobb, men noen ganger må man stå på prinsippene sine 💁‍♀️

Anonymkode: c1440...324

Fikk høre i dag om ei på 10 som filmer seg selv i stringtruse på tik tok. Helt forferdelig. 

Anonymkode: a3dab...ef4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS:

Hei. Så bra med mye engasjement, var ikke forberedt på så mange svar! Takk for alle innspill.
Datteren min ble introdusert for g-streng av en venninne som hadde fått Instagram og vist henne bilder av jenter/influensere med plagget, bl.a hun Sofie Elise. Venninnen hadde sagt noe som at det er sexy og gutter liker sånt. De hadde da bestemt seg for å spørre hver sin mor om å få kjøpe. Det fremkom under samtalen med datteren min at ingen av jentene i klassen bruker det pr nå. Hun nevnte også at stemor hadde hatt en sånn bikinitruse på seg på stranda tidligere i sommer. 
Jeg sa nei til kjøp av dette, og at det var noe vi kunne handle inn nærmere ungdomstrinnet. Men så har hun da gått og spurt stemor om å få kjøpe, og fått en pakke. Jeg er usikker på om stemor har tatt det opp med far, men kjenner jeg ham rett er ikke han intr. i undertøyet til datteren.

Jeg tenker at jeg nok må ta rollen som slemming i denne omgang og stå på at det er uaktuelt, selv om det kan bli tøft.

Anonymkode: 22c05...eaa

Da kan de bare ligge på vent. Det er ikke farlig. Så gøy å få noe man ønsker seg, da. Tøft behøver det da aldeles ikke bli. 

Anonymkode: c72df...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med normal hygiene er ikke dette et problem i det hele tatt. Herregud som dere krisemaksimerer hygieneaspektet.

Anonymkode: cf70d...c21

hvorcflink og nøye er en niåring med hygienen der nede? Det vet man jo ikke med sikkerhet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud blir skremt !!! Stringtruse er seksuelt undertøy og skal ikke brukes av barn! 

Anonymkode: 9d6f0...d95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Tråden går på om trusa bidrar til UVI eller sopp. Om den gjør det mener jeg hygiene er et problem, ja. 

Anonymkode: 135fb...270

Jeg bruker ikke string. Men sliter med sopp like vel. Men det er kjent at string gjør slikt verre ja

Anonymkode: 9becc...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeMarie skrev (5 timer siden):

Ja, det burde jo det?

Men jeg skjønner at du ikke syns det.

Synes du det er greit med stringtruser på barn på stranda også? Det er ingen grunn til at barn må gå med slike plagg når det finnes andre langt mer komfortable og hygieniske plagg. 

Anonymkode: 1a986...b0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS:

Hei. Så bra med mye engasjement, var ikke forberedt på så mange svar! Takk for alle innspill.
Datteren min ble introdusert for g-streng av en venninne som hadde fått Instagram og vist henne bilder av jenter/influensere med plagget, bl.a hun Sofie Elise. Venninnen hadde sagt noe som at det er sexy og gutter liker sånt. De hadde da bestemt seg for å spørre hver sin mor om å få kjøpe. Det fremkom under samtalen med datteren min at ingen av jentene i klassen bruker det pr nå. Hun nevnte også at stemor hadde hatt en sånn bikinitruse på seg på stranda tidligere i sommer. 
Jeg sa nei til kjøp av dette, og at det var noe vi kunne handle inn nærmere ungdomstrinnet. Men så har hun da gått og spurt stemor om å få kjøpe, og fått en pakke. Jeg er usikker på om stemor har tatt det opp med far, men kjenner jeg ham rett er ikke han intr. i undertøyet til datteren.

Jeg tenker at jeg nok må ta rollen som slemming i denne omgang og stå på at det er uaktuelt, selv om det kan bli tøft.

Anonymkode: 22c05...eaa

Heia mamma!! 👏🏼👏🏼👏🏼
 

Mitt forslag er at du setter deg ned først og gjør litt «research» vedr. Sofie Elise.

Etter du har lest deg opp nok, så anbefaler jeg at du setter deg ned sammen med dattera di. Vis hele bildet av Sofie Elise. Hennes egne innlegg hvor hun selv snakker om spiseforstyrrelse, kroppskompleks, tatovering av hårviker, plastiske operasjoner, psykiske sykdommer, Osv osv osv. 
 

Spør datteren din om hun fortsatt synes S.E er verdt å kopiere og se opp til. 

Så kan du finne noen andre, for eksempel Alyssa Carson, Malala eller Frida Kahlo. (Andre må gjerne komme med bedre eksempler) - bare hvilket som helst annet forbilde som representere andre verdier enn de S.E gjør. 
 

Jeg hadde blitt forbanna om noen (samme hvem) hadde kjøpt dette til mitt barn uten samtykke. Hadde vel dratt frem Cecilia Brækhus som eksempel og personlig forbilde der og da, og vist til hva slags truser (og hansker!) -  hun har på! 😂

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Datteren min på 9 år har en stund ønsket seg g-stringtruser. Jeg synes det er i det tidligste laget for slikt undertøy, og har sagt at hun må vente i noen år før det er aktuelt. I helgen var hun hos sin far og der kjøpte stemor en pakke med slike truser til henne. Tenker dere at dette er innafor? Jeg kjenner det er ubehagelig at stemor gjorde dette uten å snakke med meg, og vet ikke hvordan jeg skal klare å unngå at jenta bruker disse uten å bli den store slemme ulven. Eller overdriver jeg?

Anonymkode: 22c05...eaa

Hvorfor føler du, ts, at det er innenfor å seksualisere undertøyet til en 9(!) åring? :klo: 

En stringtruse er en truse. Den er ikke et sexleketøy.  
 

Ja, du overreagerer. Det er det minst alvorlige. Mest alvorlig er at du forteller en 9-årig jente at «enkelte plagg har jenter på seg kun for å tiltrekke gutter» og kanskje forteller du henne også «dersom jenter (selv så unge som deg) har på seg «sexy» klær så fortjener hun å bli voldtatt og overfalt og plaget». 
 

Det er for det første gammeldags. Og kvinnefiendtlig. Og ekkelt. Men det er også videreføring av et samfunn som undertrykker kvinner. Og det er kvinnenes mødre, som deg, som viderefører dette samfunnet der noe klær er «fy» og innbyr til at andre skal velge å være kriminelle. 
 

La barnet ditt gå i stringtruse. La barnet ditt gå i hotpants. Å fortelle småjenter at sånne klær «innbyr til vold(tekt)» er ikke ålreit oppførsel. 

Anonymkode: fd3a9...073

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor føler du, ts, at det er innenfor å seksualisere undertøyet til en 9(!) åring? :klo: 

En stringtruse er en truse. Den er ikke et sexleketøy.  
 

Ja, du overreagerer. Det er det minst alvorlige. Mest alvorlig er at du forteller en 9-årig jente at «enkelte plagg har jenter på seg kun for å tiltrekke gutter» og kanskje forteller du henne også «dersom jenter (selv så unge som deg) har på seg «sexy» klær så fortjener hun å bli voldtatt og overfalt og plaget». 
 

Det er for det første gammeldags. Og kvinnefiendtlig. Og ekkelt. Men det er også videreføring av et samfunn som undertrykker kvinner. Og det er kvinnenes mødre, som deg, som viderefører dette samfunnet der noe klær er «fy» og innbyr til at andre skal velge å være kriminelle. 
 

La barnet ditt gå i stringtruse. La barnet ditt gå i hotpants. Å fortelle småjenter at sånne klær «innbyr til vold(tekt)» er ikke ålreit oppførsel. 

Anonymkode: fd3a9...073

Er du dum? 

Anonymkode: d8798...861

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk høre i dag om ei på 10 som filmer seg selv i stringtruse på tik tok. Helt forferdelig. 

Anonymkode: a3dab...ef4

Ja, verden er gal altså 😳 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor føler du, ts, at det er innenfor å seksualisere undertøyet til en 9(!) åring? :klo: 

En stringtruse er en truse. Den er ikke et sexleketøy.  
 

Ja, du overreagerer. Det er det minst alvorlige. Mest alvorlig er at du forteller en 9-årig jente at «enkelte plagg har jenter på seg kun for å tiltrekke gutter» og kanskje forteller du henne også «dersom jenter (selv så unge som deg) har på seg «sexy» klær så fortjener hun å bli voldtatt og overfalt og plaget». 
 

Det er for det første gammeldags. Og kvinnefiendtlig. Og ekkelt. Men det er også videreføring av et samfunn som undertrykker kvinner. Og det er kvinnenes mødre, som deg, som viderefører dette samfunnet der noe klær er «fy» og innbyr til at andre skal velge å være kriminelle. 
 

La barnet ditt gå i stringtruse. La barnet ditt gå i hotpants. Å fortelle småjenter at sånne klær «innbyr til vold(tekt)» er ikke ålreit oppførsel. 

Anonymkode: fd3a9...073

Herlighet. 🙄

Da er tydeligvis jeg en av mødrene som innbyr andre til å være kriminelle. Her vil datteren min sin dekke seg til når hun skifter til badetøy på stranda - noe jeg synes er sundt vett i en alder av 11 år. Det finnes faktisk fine OG kule klær til barn uten at rompa må henge ut. Ja, kropp er det mest naturlige som finnes og alt det der - men det har noe med å lære barna at en trenger ikke spille på kropp. 

 

 

 

Anonymkode: c1440...324

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (17 timer siden):

Selvfølgelig har jeg prøvd stringtruse, hvorfor tror du jeg uttaler meg? Jeg hadde en periode i livet hvor jeg trodde at stringtruser så bra ut jeg også 🤪 String er det ekleste jeg noensinne har hatt på meg..ja takk til hipsters! Ikke går de inn i rumpa, og ikke viser trusekanten.
Jeg skjønner ikke hvordan dere kan hevde at stringen ikke går inn i rumpa..den ligger jo klistret inni rompa. 

Folk er forskjellige, skulle tro du hadde lært det på skolen. Du får kjøpe en større størrelse. 

Anonymkode: 14571...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Slik var det da jeg var 9 for 30 år siden også.

Du fikk høre det i skolegården om du hadde en synlig trusekant.  "Lise bruker truse!!!"

Anonymkode: 135fb...270

 

Hannah80 skrev (18 timer siden):

Det var aldri et tema i det hele tatt da jeg gikk på skolen. Det er også 30 år siden😁 Jeg var kanskje heldigere med medelevene:)

Ikke i mitt område heller. 30 år siden jeg var 9 også. Tenker det dukket opp i 15-16 års alderen da Miss sixty-buksene og Buffalo-skoene var så populære... 

Tror ikke vi hadde sett stringtruser før vi så på Miss Universe da vi var 12. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (17 timer siden):

Selvsagt går den inn i rumpa. Prøvde å være trendy, jeg også. Men endte opp med å kaste alle stringtrusene i søppelet. De var regelrett helt jævlige å gå med😂

Bæsj på stringen, bare ekkelt-skjønner ikke hvorfor noen vil gå med noe så uhygienisk.

Anonymkode: 65491...ede

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Bæsj på stringen, bare ekkelt-skjønner ikke hvorfor noen vil gå med noe så uhygienisk.

Anonymkode: 65491...ede

Amen!!!


Eter jeg fortalte litt detaljert til min sambo om stringtruser så har han fått et litt nytt syn på dem. Han syntes jo de er så fine på kvinneromper ikke sant. Og jeg bruker dem ikke, for det er ekkelt, ærlig talt. Han sier han nå klarer ikke se stringtruser på samme måte som han gjorde før etter jeg gav info til han med teskje. 

For la oss være ærlige, de færreste vasker rompa med vann og såpe etter hver gang de har vært på do eller drita. Og selvom man tørker seg godt baki der med papir etter å ha drita, så er det masse bæsjebakterier i rævsprekken der mellom rompeballene. Der stringen koser seg dagen lang og kanskje lenger.

Endret av WonderWomaan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjenferdet skrev (På 9.6.2021 den 0.59):

 

Greit, det er kanskje ikke seksualisert undertøy, men det er uansett et upassende plagg for en 9 åring. 

Hvem er det som ser at andre bruker slike truser egentlig?

Anonymkode: e2a90...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du dramatiserer noe voldsomt. Det er så enkelt som at du forklarer din datter at hun ikke får bruke stringtruse enda & så sier du til stemor at du forstå at det var godt ment, men at du ønsker å vente med å introdusere stringtruse til hun er eldre. Enkelt og greit og normalt foreldreskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (22 timer siden):

hva er praktisk med det? det finnes truser som dekker rumpa som og er laget slik at de ikke viser noen trusekant under buksa

Ikke til alle kropper nei, som flere her nå har prøvd å forklare. 

Lizard skrev (22 timer siden):

G-streng er ikke seksualisert og det er helt ok at 9-åringer bruker dette? 😵

Ja? 

 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg kjenner ingen som bruker string fordi det er behagelig, kun for å pynte seg.

Anonymkode: 9becc...11d

Du må ha rar omgangskrets, som tar på seg noe de synes er ubehagelig for å pynte seg (jeg går ut i fra i en seksuell situasjon? Man går vel ikke og viser frem trusa på jobb eller fest?)

 

Brunello skrev (21 timer siden):

Litt utenfor tema, men denne påstanden har jeg lest mange ganger. Og forstår den ikke. En string-truse er mer "synlig" enn en ordinær truse.

Hvordan i all verden skulle en string være mer synlig enn en vanlig truse? Dette må være en sånn forskjellig anatomigreie, med mindre du tenker på sånne trashy kvinner som drar en (ubrukelig) high waist g-string langt opp i rumpa og så har rørleggersprekk på buksa...?

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Haha, klarer virkelig ikke å forstå dere som mener det er så slitsomt med vanlige truser. Kanskje dere prøver sånne med for høy skjæring, dvs at nederste del av rumpeballene henger ute? Prøv en helt vanlig truse som dekker hele rumpa - ikke bokser, ikke «slappe» hull til beina, ikke høy skjæring. 

Anonymkode: 92d88...177

Har du reflektert over muligheten for at kvinner har forskjellig form på kroppene sine...?  

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

 

Har på mine 40 år prøvd det meste. 

Alt vrir seg, og må rettes på.

Jeg foretrekker cheeky eller string, de sitter godt på plass, og er maks behagelige.

Har litt volum og muskler bak. Så mulig ulik anatomi er årsaken til uenighetene i denne tråden. 

Og når det gjelder sexy plagg - kan love at cheeky i blonder, som er litt mer dekkende, er en stor favoritt over hjemme/treingingstrusene mine som, er trauste CC bomullsstring. Det er sikkert derfor jeg rett og slett ikke klarer å se at en enkel string er et seksualisert plagg. 

Anonymkode: 135fb...270

Signerer absolutt alt i dette innlegget.

Maleficenta skrev (16 timer siden):

rumpesprekken får ikke så mye luft da

Ikke når en vanlig truse ligger som en klump inni der heller. Men siden post-pubertale kvinner dessverre har utflod er det ikke så gunstig å gå kommando heller, selv om det er klart mest behagelig, mest hygienisk og best for kroppen.

Når det er sagt ser jeg ingen grunn til at et prepubertalt barn trenger g-string i det hele tatt, siden de ikke har utflod enda og dermed like godt kan gå kommando om de synes vanlig truse er ubehagelig. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

TS:

Hei. Så bra med mye engasjement, var ikke forberedt på så mange svar! Takk for alle innspill.
Datteren min ble introdusert for g-streng av en venninne som hadde fått Instagram og vist henne bilder av jenter/influensere med plagget, bl.a hun Sofie Elise. Venninnen hadde sagt noe som at det er sexy og gutter liker sånt. De hadde da bestemt seg for å spørre hver sin mor om å få kjøpe. Det fremkom under samtalen med datteren min at ingen av jentene i klassen bruker det pr nå. Hun nevnte også at stemor hadde hatt en sånn bikinitruse på seg på stranda tidligere i sommer. 
Jeg sa nei til kjøp av dette, og at det var noe vi kunne handle inn nærmere ungdomstrinnet. Men så har hun da gått og spurt stemor om å få kjøpe, og fått en pakke. Jeg er usikker på om stemor har tatt det opp med far, men kjenner jeg ham rett er ikke han intr. i undertøyet til datteren.

Jeg tenker at jeg nok må ta rollen som slemming i denne omgang og stå på at det er uaktuelt, selv om det kan bli tøft.

Anonymkode: 22c05...eaa

Det skremmende her er at du lar datteren din omgås et barn som følger Sophie Elise, har sosiale medier i en alder av 9-år, og at 9-åringer i det hele tatt bryr seg om «hva gutter liker» og hva som er sexy 😵😵😵 Du trenger å jobbe med holdningene til datteren din. Det hadde da vel vært like ugreit om hun ønsket seg dinosaur-truse for at gutter skulle synes hun var sexy? 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Stringtruser kan føre til ideel vekst av bakterier som igjen kan danne UVI. Når de går inn i rumpa så er det stor sjanse for å få e.coli bakterier i stoffet og siden få urinveisinfeksjon. Dette er et problem mange jenter har, men de færreste vet at det kommer av tarmbakterier og hygiene der nede 🤢

Anonymkode: 1a986...b0e

Hygiene er lurt...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så du mener jeg sliter med sopp pga dårlig hygiene? Takk for den..

Anonymkode: 9becc...11d

Hvis man kun får sopp når man bruker en passelig bomulls-g-string og aldri ellers, er det nærliggende å tro at det handler om hygiene ja.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fikk høre i dag om ei på 10 som filmer seg selv i stringtruse på tik tok. Helt forferdelig. 

Anonymkode: a3dab...ef4

Og du mener at hovedproblemet i dette scenarioet er stringen...? 😶 Hadde det plutselig vært greit om 10-åringen filmet seg selv og deiget seg foran kamera i en mikke-mus bokser? Dette er jo syk og unormal adferd, jeg ville bært bekymret for om ungen hadde vært utsatt for overgrep, heller enn å henge meg opp i akkurat hva slags undertøy hun tok på seg.

Anonymkode: 4b4c1...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke til alle kropper nei, som flere her nå har prøvd å forklare. 

Ja? 

 

Du må ha rar omgangskrets, som tar på seg noe de synes er ubehagelig for å pynte seg (jeg går ut i fra i en seksuell situasjon? Man går vel ikke og viser frem trusa på jobb eller fest?)

 

Hvordan i all verden skulle en string være mer synlig enn en vanlig truse? Dette må være en sånn forskjellig anatomigreie, med mindre du tenker på sånne trashy kvinner som drar en (ubrukelig) high waist g-string langt opp i rumpa og så har rørleggersprekk på buksa...?

Har du reflektert over muligheten for at kvinner har forskjellig form på kroppene sine...?  

Signerer absolutt alt i dette innlegget.

Ikke når en vanlig truse ligger som en klump inni der heller. Men siden post-pubertale kvinner dessverre har utflod er det ikke så gunstig å gå kommando heller, selv om det er klart mest behagelig, mest hygienisk og best for kroppen.

Når det er sagt ser jeg ingen grunn til at et prepubertalt barn trenger g-string i det hele tatt, siden de ikke har utflod enda og dermed like godt kan gå kommando om de synes vanlig truse er ubehagelig. 

Det skremmende her er at du lar datteren din omgås et barn som følger Sophie Elise, har sosiale medier i en alder av 9-år, og at 9-åringer i det hele tatt bryr seg om «hva gutter liker» og hva som er sexy 😵😵😵 Du trenger å jobbe med holdningene til datteren din. Det hadde da vel vært like ugreit om hun ønsket seg dinosaur-truse for at gutter skulle synes hun var sexy? 

Hygiene er lurt...

Hvis man kun får sopp når man bruker en passelig bomulls-g-string og aldri ellers, er det nærliggende å tro at det handler om hygiene ja.

Og du mener at hovedproblemet i dette scenarioet er stringen...? 😶 Hadde det plutselig vært greit om 10-åringen filmet seg selv og deiget seg foran kamera i en mikke-mus bokser? Dette er jo syk og unormal adferd, jeg ville bært bekymret for om ungen hadde vært utsatt for overgrep, heller enn å henge meg opp i akkurat hva slags undertøy hun tok på seg.

Anonymkode: 4b4c1...6b1

Nei, når den brukes. Spesielt når kvinnen bruker tettsittende kjole eller skjørt. Kan ikke si at jeg har reagert særlig mange ganger på å ha sett sømmene fra en "vanlig" truse. G-streg derimot har jeg lagt merke til et utall ganger.

Nei og ja.  Soppdannelse skyldes ofte kombinasjonen barbert og g-streng. Så har ikke noe med at brukeren ikke er renslig (men man kan jo si at det er uhygienisk å være barbert og bruke g-streng siden det medfører større fare for sopp).  Det blir fuktigere og tettere, følgelig elsker soppen det. G-streng kan også forverre soppdannelsen om man først har fått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...