Gå til innhold

Stemor kjøpte stringtruse til datteren min!?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (12 minutter siden):

Mener du dette? Det er jo du som forelder som skal sette grenser for barna dine, og ikke barnas venner? Det blir problematisk å oppdra et barn om man skal bruke «alle andre får jo lov» som rettesnor..hva da når noen av vennene begynner å drikke i 14-års alderen? «Jesper drikker jo, da da blir det jo feil å nekte Jonathan å drikke». 

Fordi det er en truse og ikke noe alvorlig, som jeg skrev. Man velger sine kamper.

Anonymkode: 3b7d3...28d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En 9-åring skal ikke tenke på om trusekanten syns utenpå buksa altså! Ærlig talt! Da er ungen din alt for tidlig ute med å være opptatt av kropp og utseende, og det er ikke normalt. Jeg har tre jenter der yngste er 10 år,  og INGEN av de går med eller gikk med slike truser i den alderen. Heller ikke vennene deres. De visste knapt nok hva det var. 

Anonymkode: 80bd7...b8f

Min unge går kun med truse når hun har skjørt/kjole, fordi hun alltid har syntes truser er så ubehagelig. Det med synlig trusekant er en av MINE grunner til å foretrekke string, ikke barnets. Siden hun nekter å ha på truse under bukse pga ubehag har hun selvsagt aldri sett noen synlig trusekant heller, så slapp helt av.  

Anonymkode: 4b4c1...6b1

Gjest Margo
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig går den ikke "inni rompa" når du velger riktig type, i riktig størrelse. Den ligger fint på plass, hele dagen, også under treningsturen. 

Du må ha prøvd typer som er alt for små, eller som bare en en liten string som du drar godt opp. En string skal synes bakfra når du står oppreist. 

Anonymkode: 135fb...270

Vel, jeg veide 45 kg da jeg gikk med string..hadde jeg gått opp en størrelse ville den vært for løs rundt hofter/mage..men hey, rumpehullet hadde jo holdt den på plass 🤪🤪

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker bare helt vanlige truser. Og når du kjøper vanlige truser i riktig størrelse, går de faktisk ikke inn i rompa. Dere som maser om at vanlige truser gjør det - kast den varianten og prøv en ny type, evt en størrelse større. Med riktig størrelse og fasong er det ingen måte den trusa går inn i rompa på, så det argumentet for stringtrusas fortreffelighet.

Det der er nok meget individuelt. Her har jeg etter noen-og-førti år på jorda lært meg å bruke sykkelshorts under plagg som ikke er tettsittende nok til å holde trusa på plass.

Det er ikke den modell eller størrelse jeg ikke har prøvd, men uansett truse; er det ikke noe utenpå som holder den nede, så kryper den opp. Jo større, jo verre, egentlig. 

Prøvde til og med sømløs string, men de gnagde nå enda verre enn alt annet på meg. Men har ei venninne som erfarer det samme som deg, stor nok truse = null problem. Er egentlig litt misunnelig på akkurat det der…

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man kan ikke sammenligne undertøy og alkohol. Finnes ingen lov som sier man må være 18år for å bruke seg string.

Å lage en stor konflikt på grunn av undertøy er meningsløst. På et tidspunkt må man gi barnet råderett over eget undertøy, at en på 4 kan får velge paw petrol men jenta på 10 kan ikke kjøpe string blir veldig rart. 

Når det kommer til diskusjonen om string og gnagsår i rumpa. Har du for liten størrelse så kan det skje, ingen som har riktig størrelse på stringtrusa ender opp med gnagsår. Man kjenner ikke at man har den på, enkelt og greit. Går den inn i rompa og størrelsen er riktig så blir det ikke gnagsår,.

Anonymkode: a4fbb...c2d

Hun er 9, hvorfor skriver du 10?

Nei, det er hverken en menneskerett å få Paw Patrol bokser eller stringtruse når man går på barneskolen. Man er ikke en grusom foreldre om man unnlater å kjøpe disse trusene.

Forskjellen er at det er langt mer forståelig å støtte oppunder fire åringen sitt ønske om ei standard barnetruse med favoritt tegneserien på versus å støtte en 9 åring i å kjøpe undertøy som er tiltenkt voksne damer. Les innlegg tidligere i tråden, stringtruse ble «funnet opp» som nærmest et sexleketøy. Det er ikke grunnet sin såkalte «praktiske funksjon»! (Som flere vil hevde er bare tull, da stringtruse for mange er ubehagelig å ha på!) 

Be 4 åringen argumentere for hvorfor han skal få paw Patrol truse.

Det fire åringen vil si er at dyrene i paw Patrol er tøffe og modige, osv.

- Hva slags argumenter ligger bak 9åringen sitt ønske om ei stringtruse..? 

TS hevder 9 åringen argumenterer med at andre ikke skal se 9 åringen sin vanlige truse gjennom tøyet.

Det 9 åringen da trenger er hjelp til å endre fokus, hun trenger en alvorsprat og veiledning/rettledning, - ikke å få viljen sin. 

Det kalles oppdragelse.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Datteren min på 9 år har en stund ønsket seg g-stringtruser. Jeg synes det er i det tidligste laget for slikt undertøy, og har sagt at hun må vente i noen år før det er aktuelt. I helgen var hun hos sin far og der kjøpte stemor en pakke med slike truser til henne. Tenker dere at dette er innafor? Jeg kjenner det er ubehagelig at stemor gjorde dette uten å snakke med meg, og vet ikke hvordan jeg skal klare å unngå at jenta bruker disse uten å bli den store slemme ulven. Eller overdriver jeg?

Anonymkode: 22c05...eaa

Litt på sida av temaet, men: Finnes det virkelig strintruser i så små størrelser?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi det er en truse og ikke noe alvorlig, som jeg skrev. Man velger sine kamper.

Om det er en «kamp» for deg som foreldre å si nei, eller unnlate å gjøre absolutt alt som ungen din ber om, - så er det en billig form for barneoppdragelse.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg visste ikke at det fantes for 9 åringer, jeg har nemlig lett etter til 8 åringen, men det kan jo hende denne 9-åringen er stor og dermed kan bruke små voksentruser, eller så kan det hende at noen har skjønt at stringtruser er mye mer behagelige også for 9-åringer.

Jeg bruker g-string fordi det er mest behagelig. Bomulls-g-string, ikke noe polyester-blonderæl. Både fordi det er mer behagelig å slippe en stor kladd stoff som kryper oppover, og fordi det ser penere ut å ikke ha synlig trusekanten. Ikke mer sexy, bare penere. Har aldri sett en gutt eller mann med synlig trusekant utenpå buksa? Truser må enten ha like lange bein som en herre-bokser, eller være g-string, for å være behagelige. 8-åringen min bruker gutte-boksere, men det er ikke så kult med den digre posen foran (som om 8 år gamle guttebarn uansett har så mye der foran at det trengs...), og ikke så kult med stadige kommentarer om at det er en guttetruse.

Det finnes jenteboksere. 

Anonymkode: 9becc...11d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At -noen- kvinner synes det er ubehagelig å bruke burde ikke være et argument for hvorfor andre ikke skal bruke det. Om man syns det er ubehagelig selv er det lett å tenke at andre bruker det for å fremstå attraktiv (=seksualisert) men newsflash - noen syns dette er mer behagelig og gjør det -for sin egen del-! 

Anonymkode: d5731...427

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At -noen- kvinner synes det er ubehagelig å bruke burde ikke være et argument for hvorfor andre ikke skal bruke det. Om man syns det er ubehagelig selv er det lett å tenke at andre bruker det for å fremstå attraktiv (=seksualisert) men newsflash - noen syns dette er mer behagelig og gjør det -for sin egen del-! 

Anonymkode: d5731...427

Du har jo misforstått poenget fullstendig.  

Anonymkode: 64846...e90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må ha prøvd typer som er alt for små, eller som bare en en liten string som du drar godt opp. En string skal synes bakfra når du står oppreist. 

Anonymkode: 135fb...270

Kan du vise et bilde?? Jeg forstår virkelig ikke hvordan man kan bruke en string uten at den legger seg godt til rette mellom rumpeballene (og de treffer den jo rumpehullet),uten at den er 6 størrelser for stor (og ramler ned). 

Jeg brukte string som tenåring, og det er sant som de sier, det er helt jævlig til å begynne med, så blir man vant med følelsen og merker det ikke lenger. Så gjør man som meg, slutter med string fordi tacky, og klarer ikke bruke det igjen fordi JO DEN GÅR OPPI RUMPA OG ER UBEHAGELIG! At man må venne seg til bruken er bare et argument for å droppe dritten. 

Neida, folk skal få bruke hva de vil, men for de aller fleste går en string opp i rumpa. Det er hele konseptet med string, at den skal gjemme seg mellom der. 

Anonymkode: aa343...a3a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes jenteboksere. 

Anonymkode: 9becc...11d

Som har like ubrukelige korte bein som dame-boksere, noe som betyr at de kryper oppover og det blir veldig ubehagelig. Har du tips til en damebokser med lagt liv og lange bein,  typ 10 cm bein, så blir jeg derimot lykkelig, det har jeg lett etter i åresvis! 

Jeg tror det er fordi man har forskjellig passform. Jeg har tre venninner med samme problem som meg - alt av truser og hipstere og dameboksere krøller seg opp og inn, og prøver å oppføre seg som en string. De andre kvinnene jeg kjenner godt nok til å vite dette om, altså et klart flertall, får vanlige truser til å holde seg på plass, og foretrekker dem.

Det er ikke fordi jeg har feil str. Akkurat som at andre her skriver at de har prøvd flere g-stringer, men alle er ubehagelige, har jeg prøvd ufattelig mange truser i alt fra XS til L, men alle blir nysgjerrige og en ubehagelig klump jeg må få og dra i hele dagen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (13 minutter siden):

Litt på sida av temaet, men: Finnes det virkelig strintruser i så små størrelser?

Bare å kjøpe xxs på Cubus feks. 

Anonymkode: 6cdfc...546

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (10 minutter siden):

Om det er en «kamp» for deg som foreldre å si nei, eller unnlate å gjøre absolutt alt som ungen din ber om, - så er det en billig form for barneoppdragelse.  

Snakk om å ta ting ut av løse luften. Vi var de siste som gav etter for mobil, for det var noe vi så som viktig. Men truse er virkelig ikke en big deal. Er barnet ditt like frekk som du så er det du som svikter barneoppdragelse. FYI

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du vise et bilde?? Jeg forstår virkelig ikke hvordan man kan bruke en string uten at den legger seg godt til rette mellom rumpeballene (og de treffer den jo rumpehullet),uten at den er 6 størrelser for stor (og ramler ned). 

Jeg brukte string som tenåring, og det er sant som de sier, det er helt jævlig til å begynne med, så blir man vant med følelsen og merker det ikke lenger. Så gjør man som meg, slutter med string fordi tacky, og klarer ikke bruke det igjen fordi JO DEN GÅR OPPI RUMPA OG ER UBEHAGELIG! At man må venne seg til bruken er bare et argument for å droppe dritten. 

Neida, folk skal få bruke hva de vil, men for de aller fleste går en string opp i rumpa. Det er hele konseptet med string, at den skal gjemme seg mellom der. 

Anonymkode: aa343...a3a

Når det er en myk smal stoffremse der er det selvsagt mindre ubehagelig enn å ha en stor klump med krøllete stoff der. 

På din kropp gnager tydeligvis g-string. På meg gnager den ikke, men vanlige truser krøller seg.

Før denne tråden har jeg aldri hørt om tilvenning av g-string, det høres jo helt jævlig ut. Hva er greia med det? Å få blødende gnagsår som lager arr så huden blir herdet? Hvis g-string er ubehagelig anbefaler jeg å ikke bruke det.

Hvis en annen synes g-string er behagelig på sin kropp, anbefaler jeg deg å ikke seksualisere dem og gå ut i fra at de har det på for å se sexy ut. Kjenner faktisk ingen som synes g-string er sexy, de jeg kjenner som bruker det bruker det kun pga komfort. Synlige truselinjer utenpå klærne handler også mest om ubehag, det betyr jo at trusa på en eller annen måte trykker inn i underhusfettet

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Snakk om å ta ting ut av løse luften. Vi var de siste som gav etter for mobil, for det var noe vi så som viktig. Men truse er virkelig ikke en big deal. Er barnet ditt like frekk som du så er det du som svikter barneoppdragelse. FYI

Hva om det står «Fuck me hard» på trusa til 9 åringen? Er det Ok det også, det er jo bare ei truse?

( ref. Tråden her: https://vgd.no/samfunn/barn-og-foreldre/tema/1288371/innlegg/  Hvor voksne forteller om tøy med lignende tekster: «Fuck me/Playboy» osv, - på barneklær) 

Eller har du også før eller siden ei grense ?

Min grense går ved stringtruse til barneskolebarn. Det går jeg faktisk ikke til innkjøp av ukritisk.

Og det er ingen «kamp» heller, fordi mine barn tåler et nei. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Datteren min på 9 år har en stund ønsket seg g-stringtruser. Jeg synes det er i det tidligste laget for slikt undertøy, og har sagt at hun må vente i noen år før det er aktuelt. I helgen var hun hos sin far og der kjøpte stemor en pakke med slike truser til henne. Tenker dere at dette er innafor? Jeg kjenner det er ubehagelig at stemor gjorde dette uten å snakke med meg, og vet ikke hvordan jeg skal klare å unngå at jenta bruker disse uten å bli den store slemme ulven. Eller overdriver jeg?

Anonymkode: 22c05...eaa

allerede??? Hvorfor i alle dager skulle en såååæ liten unge ønske seg g streng? Hadde skjønt det mer om hun var 13. Da tror de jo selv de er så voksne

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her er du som seksualiserer og ikke undertøyet i seg selv. 

Anonymkode: 7cd50...8f1

eh stringtruser er ment som et seksualisert plagg jo. 

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

allerede??? Hvorfor i alle dager skulle en såååæ liten unge ønske seg g streng? Hadde skjønt det mer om hun var 13. Da tror de jo selv de er så voksne

Jeg er enig. Det er forskjell på 9 og 13. Den ene er faktisk tenåring. Barn idag er ikke barn særlig lenge med foreldre som bare gir etter til enhver tid. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg syns kanskje du overreagerer. Hvis datteren din har uttrykt et ønske om å bruke det, så har nok stemor bare kjøpt de for å være grei, og hun har vel bare ikke det samme synet som deg på stringtruser. Akkurat det er det ikke noe feil med og jeg ser egentlig ikke problemet?

Hadde du vært like irritert om det var far som hadde kjøpt trusene og ikke stemor? Hva om det var en tante som hadde kjøpt de? 

Anonymkode: dce9d...459

ja men da er ddt jo greit da. da kan hun jo neste gang kjøpe truser med french cut og da.. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...