Gjest laPistola Skrevet 9. juni 2021 #41 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det upassende synes du? Anonymkode: 7cd50...8f1 Hvorfor?
Gjest laPistola Skrevet 9. juni 2021 #42 Skrevet 9. juni 2021 Zooey skrev (6 timer siden): Hvorfor lages det stringtruser for 9-åringer?!?! Står det 9 år på str? Jeg var vel 10 når string kom, men da kjøpte jeg vi xs på H&M, kommer vel an på høyde og str.
Hannah80 Skrevet 9. juni 2021 #43 Skrevet 9. juni 2021 Macro skrev (2 minutter siden): Hjelper ikke at vi voksne sier det når ungene har egen "kjøreregler" på skolen. Om dette har blitt ei greie for unene på dette barnets skole så er det ikke lett. Joda, ser den. Men karusellen stanser jo aldri. Og da må jo vi som er foreldre sette foten ned. 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #44 Skrevet 9. juni 2021 Vera skrev (9 minutter siden): Hvor er det egentlige stringen går..? Hvorfor uttaler du deg om du aldri har gått i stringtruse? Kanskje du bør prøve? Strengen gnisser ikke borti om du tror det Anonymkode: d20ec...2b4 2
AllahBallah Skrevet 9. juni 2021 #45 Skrevet 9. juni 2021 Jeg tror kanskje det diskuteres to forskjellige ting her. 1. Er string-truser seksualiserende? 2. Er det ok på en 9-åring? Jeg mener på spørsmål 1 at, ja. Det er seksualiserende, eller minimum objektiverende. Det handler om rumpa, hvordan rumpa vises og fremstår. Og det er kanskje den første måten gutter begynner seksualisere jenter på. Hun har «digg rumpe» eller «digge pupper». Husker i hvertfall vi begynte prate om jentene på skolen slik i 3-4 klasse. Vi snakket ikke om at jentene var søte eller pene, vi snakket om at deler av jentene var digge og sexy. På spørsmål 2 har jeg ikke noen formening, men faktum er at hun er i den alderen der gutta (og andre jenter) begynner vise den typen interesse for hverandre. Både bevisst og ubevisst, tenker jeg. Så blir spørsmålet heller: er det ok at hun nå blir en del av denne «kulturen», eller er det noe man skal prøve holde henne unna? Det at hun ber om dette selv, viser i det minste at hun er noe opptatt av det. 6
Hr. Aktiv Skrevet 9. juni 2021 #46 Skrevet 9. juni 2021 Jeg vet ikke hva som er riktig eller ikke. Det jeg vet er at her rundt går jenter ned i 12 - 13 års alder med string på stranda. Den er ofte så smal at du kan fint ha den bak-frem uten at folk egentlig ser noen forskjell. Så om de starter med string i 9 års alder er det fordi de skal bli vant til den da sikkert. Det er jo helt klart at foreldre synes dette er greit.
Gjest Margo Skrevet 9. juni 2021 #47 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor uttaler du deg om du aldri har gått i stringtruse? Kanskje du bør prøve? Strengen gnisser ikke borti om du tror det Anonymkode: d20ec...2b4 Selvfølgelig har jeg prøvd stringtruse, hvorfor tror du jeg uttaler meg? Jeg hadde en periode i livet hvor jeg trodde at stringtruser så bra ut jeg også 🤪 String er det ekleste jeg noensinne har hatt på meg..ja takk til hipsters! Ikke går de inn i rumpa, og ikke viser trusekanten. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan hevde at stringen ikke går inn i rumpa..den ligger jo klistret inni rompa.
Gjest laPistola Skrevet 9. juni 2021 #49 Skrevet 9. juni 2021 AllahBallah skrev (1 minutt siden): Jeg tror kanskje det diskuteres to forskjellige ting her. 1. Er string-truser seksualiserende? 2. Er det ok på en 9-åring? Jeg mener på spørsmål 1 at, ja. Det er seksualiserende, eller minimum objektiverende. Det handler om rumpa, hvordan rumpa vises og fremstår. Og det er kanskje den første måten gutter begynner seksualisere jenter på. Hun har «digg rumpe» eller «digge pupper». Husker i hvertfall vi begynte prate om jentene på skolen slik i 3-4 klasse. Vi snakket ikke om at jentene var søte eller pene, vi snakket om at deler av jentene var digge og sexy. På spørsmål 2 har jeg ikke noen formening, men faktum er at hun er i den alderen der gutta (og andre jenter) begynner vise den typen interesse for hverandre. Både bevisst og ubevisst, tenker jeg. Så blir spørsmålet heller: er det ok at hun nå blir en del av denne «kulturen», eller er det noe man skal prøve holde henne unna? Det at hun ber om dette selv, viser i det minste at hun er noe opptatt av det. Får man digger rumpe av string? Skulle tro du snakket om truser med silikoninnlegg i rumpa. Altså, vanlige truser har en tendens til og gå opp i rompa uansett og det er ubehagelig. Trusekanter kan være ubehagelig . Masse lag med klær ( store truser , strømpebukser, kjole/ bukse ) blir klumpete. Jeg bruker string fordi det er mest behagelig, men rompa mi er like lite digg. hun er i den alderen der gutter begynner og vise interesse for hva slags undertøy hun bruker?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #50 Skrevet 9. juni 2021 Jeg antar at dette er et ønske fordi venner bruker det samme. Selv om jeg personlig ikke synes barn skal bruke dette, så blir det feil å ikke få lov når andre åpenbart for lov. Det er jo bare en truse, ikke noe alvorlig. Anonymkode: 3b7d3...28d 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #51 Skrevet 9. juni 2021 Macro skrev (22 minutter siden): Hjelper ikke at vi voksne sier det når ungene har egen "kjøreregler" på skolen. Om dette har blitt ei greie for unene på dette barnets skole så er det ikke lett. Da vil jeg påstå det er et veldig usunt miljø på skolen. Fy fader så glad jeg er for at jeg har barn som er barn. Anonymkode: 80bd7...b8f 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #52 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er godt voksen og bruker stringtruser nettopp fordi andre truser går inni rompa, veldig ubehagelig. En stringtruse går da ikke inn i rompa! Den kommer ikke borti anus. Hva tror du egentlig? Anonymkode: d20ec...2b4 Går ikke stringen inn i rompa? Dette er en helt vanlig stringtruse. Dette også Jeg synes begge ser ut som om de går inn i rompa. Det er greit at du foretrekker g-string, men å hevde at den ikke går inn i rompa er direkte feil. Det er jo der stringen går. Anonymkode: b7264...409 23
GammelKaktus Skrevet 9. juni 2021 #53 Skrevet 9. juni 2021 Jentene er jo tidligere ute nå enn hva de hva når jeg var "ung", ikke at det gjør det bedre men ser jo det at jentene i 4 klasse er der vi var når vi gikk i 6 klasse. Selv var jeg 12 når jeg begynte med string, var ikke noe som varte lenge for min del men det var normen da. Selv ville jeg ikke at mitt barn skulle gått i string når hun var 10 men vi kan ikke alltid bestemme alt om vi er foreldre heller. Her har jo jenta de allerede fått de av "stemor" og det vil nok bli du som blir den store stygge ulven om du nå nekter henne å bruke de. Jeg ville nå heller lagt mer vekt på prat om jenter, seksualitet og presset rundt. Man vinner ikke en kjempestor kamp om man nekter jentungen å gå med string. Nok av andre ting man kan gnåle om enn undertøy. Har flere venninner som kommenterer at jentene gnåler om å få string og bh topp i den alderen så det er jo ikke uvanlig og det er jo alltid noen som får det og de som ikke har får høre det. Guttene driter i hva jentene går med er ikke noe seksualisering fra deres side i den alderen, de er ikke på den planeten i det hele tatt. Ungdomsskolen, da prater vi men barneskolen er det lite styr fra guttene sin side altså. 7
Hactar Skrevet 9. juni 2021 #54 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Truser må enten ha like lange bein som en herre-bokser, eller være g-string, for å være behagelige. 8-åringen min bruker gutte-boksere, men det er ikke så kult med den digre posen foran (som om 8 år gamle guttebarn uansett har så mye der foran at det trengs...), og ikke så kult med stadige kommentarer om at det er en guttetruse. Ja, hvorfor lages det egentlig ikke skikkelige dameboksere? Det har jeg savnet i alle år. Ikke bare sånne liksomboksere/hipstere som i praksis bare betyr at det er litt mer stoff tilgjengelig til å krype opp i rompa. Synes egentlig det er ganske håpløst at bare menn skal ha det behagelig. Kvinner kan velge mellom truser som sklir opp i rompa, eller stringtruser som er direkte designet for å skulle inn i rompa. Skal liksom ikke være mulig å få tak i noe som holder seg på plass utenpå rompa. 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #55 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Seksualisert undertøy??? Det er da ingenting seksuelt med en g-string. For mange er det det eneste behagelige undertøyet, siden alle truser uansett prøver å krype opp i rumpa. Anonymkode: 4b4c1...6b1 Det finnes ikke behagelig i det hele tatt! Kasta alle trusene mine i søpla etter en tur på tredemølla. Dette er mange år siden, men husker godt hvor vemmelig det var. Kjentes som om noen dro et tau fra og tilbake, mellom rumpeballene. Umtrent som en tanntråd, bare mye tjukkere. Æsj! 🤮 Andre truser krabber slettes ikke inn i rumpa. Da har man feil størrelse, eller dårlig passform. Anonymkode: c48c9...c60 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #56 Skrevet 9. juni 2021 Jeg brukte string en periode da jeg var yngre, og det var pga utseendet, skulle være sexy for kjæresten. Men jeg gadd aldri bruke det lenge nok til at jeg vennet meg til hvor irriterende det var. For når du ikke har vennet deg til det, kjenner du hvor irriterende det er at noe ligger mellom rompeballene! Jeg bruker bare helt vanlige truser. Og når du kjøper vanlige truser i riktig størrelse, går de faktisk ikke inn i rompa. Dere som maser om at vanlige truser gjør det - kast den varianten og prøv en ny type, evt en størrelse større. Med riktig størrelse og fasong er det ingen måte den trusa går inn i rompa på, så det argumentet for stringtrusas fortreffelighet. Anonymkode: 92d88...177 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #57 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Seksualisert undertøy??? Det er da ingenting seksuelt med en g-string. For mange er det det eneste behagelige undertøyet, siden alle truser uansett prøver å krype opp i rumpa. Anonymkode: 4b4c1...6b1 Hva slags truser har du prøvd siden de kryper oppi rumpa? Alle mine truser omtrent er vanlige fine truser i ulike former, og ingen kryper inn i rompa. Tror du har vært og sett på feil str eller noe. Anonymkode: f25df...4c5 9
Hannah80 Skrevet 9. juni 2021 #58 Skrevet 9. juni 2021 Vera skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig har jeg prøvd stringtruse, hvorfor tror du jeg uttaler meg? Jeg hadde en periode i livet hvor jeg trodde at stringtruser så bra ut jeg også 🤪 String er det ekleste jeg noensinne har hatt på meg..ja takk til hipsters! Ikke går de inn i rumpa, og ikke viser trusekanten. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan hevde at stringen ikke går inn i rumpa..den ligger jo klistret inni rompa. Selvsagt går den inn i rumpa. Prøvde å være trendy, jeg også. Men endte opp med å kaste alle stringtrusene i søppelet. De var regelrett helt jævlige å gå med😂 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #59 Skrevet 9. juni 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Selvsagt går den inn i rumpa. Prøvde å være trendy, jeg også. Men endte opp med å kaste alle stringtrusene i søppelet. De var regelrett helt jævlige å gå med😂 Helt enig 😂 Anonymkode: c48c9...c60 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #60 Skrevet 9. juni 2021 Herregud, det er en type undertøy liksom. Tenker du hun vil ha det fordi hun skal sprade rundt i undertøy foran guttene i klassen, eller hva? Formodentlig skal hun jo ha det under klærne, og ingen, ikke engang du, trenger å vite hva hun har under der. Min mor var litt som deg, helt anti stringtruser uten noen god grunn. Jeg måtte mase i årevis, og fikk endelig kjøpe stringtruser da jeg var 11 år. Jeg hatet vanlige truser og gjør det fortsatt. De føles store, sklir ned, lager trusemerker, og ikke minst når man trener blir de svette og sykt ubehagelige. Ute på tur blir de svette og KALDE og ubehagelige. Grøss. Hvis du tror niåringen din vil ha stringtruser fordi det er sexy, så har du større problemer å ordne opp i enn hva slags undertøy hun bruker. Anonymkode: 3e015...4a8 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå