Gå til innhold

Stemor kjøpte stringtruse til datteren min!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (6 timer siden):

Stringtruser er ikke seksuelle truser. Det er mange jenter og kvinner som foretrekker det for at trusa ikke skal synes. 

Som mann henger jeg faktisk ikke med på denne setningen her.. Føler den er helt motstridende. «Ikke seksuell», og «trusa ikke skal syntes». Hvorfor er det så viktig at trusekanten ikke syntes? Man ser jo ikke dette selv en gang, så det må jo utelukkende være for at andre ikke skal se den. Hvorfor er det så viktig på en 9-åring?

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt beskjed om at det ikkr er greit 

Anonymkode: 23876...48c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (8 minutter siden):

Som mann henger jeg faktisk ikke med på denne setningen her.. Føler den er helt motstridende. «Ikke seksuell», og «trusa ikke skal syntes». Hvorfor er det så viktig at trusekanten ikke syntes? Man ser jo ikke dette selv en gang, så det må jo utelukkende være for at andre ikke skal se den. Hvorfor er det så viktig på en 9-åring?

Enig. En 9-åring som ikke kan vise trusekanten gjennom buksen. Verden har gått fullstendig av hengslene. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du overreagerer , startet selv når jeg gikk i 4 klasse så det er vel nesten på din datters alder?

i strø xs/xxs 😂 trenger ikke barnestørrelse.

Anonymkode: ed016...002

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne nå få gå med de klærne hun føles seg komfortabel med..

Er det så rart at en 9-åring vil se bra ut? 🙄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke greit! Som skrevet over her så er det en grunn for at det ikke selges sånne truser i barneavdelingen! Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg sagt i fra til stemor og barnefar. 9 år, herregud - et barn som ikke er halvveis på barneskolen, engang.

Anonymkode: c07c3...310

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett på stringtruse som noe seksualiserende. Hvorfor er den det? Den dekker det samme som en vanlig truse utenom rompeballene. Går datteren din veldig mye i bare trusa foran andre mennesker? Hvem ser egentlig trusa hennes? 

 

Anonymkode: d20ec...2b4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (5 minutter siden):

Enig. En 9-åring som ikke kan vise trusekanten gjennom buksen. Verden har gått fullstendig av hengslene. 

Slik var det da jeg var 9 for 30 år siden også.

Du fikk høre det i skolegården om du hadde en synlig trusekant.  "Lise bruker truse!!!"

Anonymkode: 135fb...270

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik var det da jeg var 9 for 30 år siden også.

Du fikk høre det i skolegården om du hadde en synlig trusekant.  "Lise bruker truse!!!"

Anonymkode: 135fb...270

Det var aldri et tema i det hele tatt da jeg gikk på skolen. Det er også 30 år siden😁 Jeg var kanskje heldigere med medelevene:)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusekant på rumpa anses som stygt så det skal helst se ut som man ikke bruker truse. Når det gjelder puppene derimot er det viktig at brystvortene ikke er synlige så der er det viktig at alle ser at en bruker bh. Så idealet er at alle tror at en går truseløs men med bh. Noen som forstår logikken (hvis det er noe logikk)?

Anonymkode: ec3f2...be3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trusekant på rumpa anses som stygt så det skal helst se ut som man ikke bruker truse. Når det gjelder puppene derimot er det viktig at brystvortene ikke er synlige så der er det viktig at alle ser at en bruker bh. Så idealet er at alle tror at en går truseløs men med bh. Noen som forstår logikken (hvis det er noe logikk)?

Anonymkode: ec3f2...be3

Jeg mener man bare mater disse meningene ved å gå etter dem. Det er usunt og det ligger ingen logikk i det.

Anonymkode: c07c3...310

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeMarie skrev (14 minutter siden):

La henne nå få gå med de klærne hun føles seg komfortabel med..

Er det så rart at en 9-åring vil se bra ut? 🙄

Hvor skal grensen gå, syns du? Alt skal være greit, så lenge jenta føler seg komfortabel? 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atte..hva er det jeg egentlig ikke skjønner når noen sier at de bruker g-streng fordi de ikke ønsker at trusa skal «gå inni rompa»? G-strengen går jo inni rompa? 🤔 Jeg ville aldri latt et barn gå med g-streng, fordi jeg anser g-streng som en togbane for bakterier mellom anus og vagina. E-coli bakterier i vagina er ikke kjekt. UVI er noe dritt. 
 

Og, når brukere sier at så små barn er opptatt av at trusekanten viser? 😳 Come on! 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeMarie skrev (17 minutter siden):

La henne nå få gå med de klærne hun føles seg komfortabel med..

Er det så rart at en 9-åring vil se bra ut? 🙄

Ja, det er rart at et barn på 9 år tenker så mye over hvordan de ser ut. Jeg jobber selv med barn og synes det er utovekkende hvor viktig det blir for små barn å se bra ut. Det blir jo bare mer og mer press. Her må foreldre ta mer ansvar!

Anonymkode: c07c3...310

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeMarie skrev (18 minutter siden):

La henne nå få gå med de klærne hun føles seg komfortabel med..

Er det så rart at en 9-åring vil se bra ut? 🙄

Er det ikke bittelitt problematisk at en 9-åring er opptatt av hvordan underlivet tar seg ut..? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vera skrev (2 minutter siden):

Atte..hva er det jeg egentlig ikke skjønner når noen sier at de bruker g-streng fordi de ikke ønsker at trusa skal «gå inni rompa»? G-strengen går jo inni rompa? 🤔 Jeg ville aldri latt et barn gå med g-streng, fordi jeg anser g-streng som en togbane for bakterier mellom anus og vagina. E-coli bakterier i vagina er ikke kjekt. UVI er noe dritt. 
 

Og, når brukere sier at så små barn er opptatt av at trusekanten viser? 😳 Come on! 

Jeg er godt voksen og bruker stringtruser nettopp fordi andre truser går inni rompa, veldig ubehagelig. En stringtruse går da ikke inn i rompa! Den kommer ikke borti anus. Hva tror du egentlig? 

Anonymkode: d20ec...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er godt voksen og bruker stringtruser nettopp fordi andre truser går inni rompa, veldig ubehagelig. En stringtruse går da ikke inn i rompa! Den kommer ikke borti anus. Hva tror du egentlig? 

Anonymkode: d20ec...2b4

Hvor er det egentlige stringen går..?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En 9-åring skal ikke tenke på om trusekanten syns utenpå buksa altså! Ærlig talt! Da er ungen din alt for tidlig ute med å være opptatt av kropp og utseende, og det er ikke normalt. Jeg har tre jenter der yngste er 10 år,  og INGEN av de går med eller gikk med slike truser i den alderen. Heller ikke vennene deres. De visste knapt nok hva det var. 

Anonymkode: 80bd7...b8f

Hjelper ikke at vi voksne sier det når ungene har egen "kjøreregler" på skolen. Om dette har blitt ei greie for unene på dette barnets skole så er det ikke lett.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (13 minutter siden):

Det var aldri et tema i det hele tatt da jeg gikk på skolen. Det er også 30 år siden😁 Jeg var kanskje heldigere med medelevene:)

Jeg og hadde heldigvis mer siviliserte klassekamerater enn at de kommenterte trusa til folk. 

Anonymkode: d8798...861

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...