Gå til innhold

Stemor kjøpte stringtruse til datteren min!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vera skrev (22 minutter siden):

Selvfølgelig har jeg prøvd stringtruse, hvorfor tror du jeg uttaler meg? Jeg hadde en periode i livet hvor jeg trodde at stringtruser så bra ut jeg også 🤪 String er det ekleste jeg noensinne har hatt på meg..ja takk til hipsters! Ikke går de inn i rumpa, og ikke viser trusekanten.
Jeg skjønner ikke hvordan dere kan hevde at stringen ikke går inn i rumpa..den ligger jo klistret inni rompa. 

Ikke den du siterer. Jeg fortrekker string da jeg synes det er mer behagelig med litt tøy som er der, enn en hel truse, altså mye mer tøy.

Kan hende det er jeg som ikke har funnet riktig truse til min kropp siden 'alle' blir nysgjerrige. :fnise:

Anonymkode: dcbf1...2af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er du som seksualiserer og ikke undertøyet i seg selv. 

Anonymkode: 7cd50...8f1

Frederick Mellinger, founder of the famous undies brand Frederick's of Hollywood, introduced the G String to the masses, marketing it as the Scanty Panty. It first came out as more of a sex toy, alongside the crotchless and edible undies, so not exactly mainstream.

 

 

Anonymkode: f25df...4c5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik var det da jeg var 9 for 30 år siden også.

Du fikk høre det i skolegården om du hadde en synlig trusekant.  "Lise bruker truse!!!"

Anonymkode: 135fb...270

Aldri opplevd før, og jeg var barn for 25 år siden

Anonymkode: f25df...4c5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeMarie skrev (1 time siden):

La henne nå få gå med de klærne hun føles seg komfortabel med..

Er det så rart at en 9-åring vil se bra ut? 🙄

«se bra ut»..?! Kødder du? Hva mer skal 9åringen få ta på seg for å «se bra ut»..? Push-up BH? Hold in og Stay ups? 
 

Herregud hvor er foreldrene? Hva er fokus og interesser til disse barna? En 9 åring bør da være mer opptatt av å klatre i trær, sparke fotball, leke med bamser og dukker enn stringtruse og undertøy?! 
Og ja: nå vil jeg sikkert få noen som sier at det er «barnslig» med bamse og dukke til 9 åringer, vel, det er nok ungene deres som er mer opptatt av undertøy og «å se bra ut».. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg husker jeg leste en artikkel i et amerikansk magasin for mange år tilbake om mødres syn på stringtruse blant barn i alderen 5-10 år. Ei mente at det var best at ungen hennes på 6 gikk med string fordi da unngikk de at pedofile så på ungen… :sjokkbla: 

Ei annen mente at string var mer seksualisert enn vanlig truse, og at man kunne se om man gikk med string eller ikke. 

Altså, man kan jo se det til tider. Det kommer jo an på hva man går med av farge og stoff. Personlig liker jeg det ikke. Enten går jeg med sømløst eller så går jeg uten :sleep: )

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

«se bra ut»..?! Kødder du? Hva mer skal 9åringen få ta på seg for å «se bra ut»..? Push-up BH? Hold in og Stay ups? 
 

Herregud hvor er foreldrene? Hva er fokus og interesser til disse barna? En 9 åring bør da være mer opptatt av å klatre i trær, sparke fotball, leke med bamser og dukker enn stringtruse og undertøy?! 
Og ja: nå vil jeg sikkert få noen som sier at det er «barnslig» med bamse og dukke til 9 åringer, vel, det er nok ungene deres som er mer opptatt av undertøy og «å se bra ut».. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Internett og tv har dessverre ødelagt barnesinnet.

Anonymkode: dcbf1...2af

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri opplevd før, og jeg var barn for 25 år siden

Anonymkode: f25df...4c5

Samme her. Helt fjernt. Stringtruse ble «introdusert» i livet mitt da jeg ble fjortiss, ikke på småskolen. Har barn som er eldre enn 9, og «stringtruse» har aldri vært et tema. Tror seriøst ikke de vet hva det er en gang! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Internett og tv har dessverre ødelagt barnesinnet.

Anonymkode: dcbf1...2af

Med god hjelp fra idiotiske foreldre 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

«se bra ut»..?! Kødder du? Hva mer skal 9åringen få ta på seg for å «se bra ut»..? Push-up BH? Hold in og Stay ups? 
 

Herregud hvor er foreldrene? Hva er fokus og interesser til disse barna? En 9 åring bør da være mer opptatt av å klatre i trær, sparke fotball, leke med bamser og dukker enn stringtruse og undertøy?! 
Og ja: nå vil jeg sikkert få noen som sier at det er «barnslig» med bamse og dukke til 9 åringer, vel, det er nok ungene deres som er mer opptatt av undertøy og «å se bra ut».. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Min sønn er EKSTREMT opptatt av undertøy. Helt besatt. Riktignok er han 4 år, og undertøyet har Paw Patrol på seg, men ja. Mye mer opptatt av undertøy enn fotball om dagen. 

 

Men seriøst: Syns du det er rart at barn er opptatt av at klær og ting de bruker hver dag ser bra ut og er komfortabelt? Har møtt veldig få barn som ikke bryr seg noe om hvordan de ser ut. Det betyr ikke at de ønsker å se ut som voksne, men de fleste barn har jo den fotballgenseren, den joggebuksa, de rosa sokkene, det undertøyet, de hårspennene osv. som er favoritten og de vil bruke hele tiden. Dessuten veldig forskjell på push up-bh, som faktisk synes utad, og truser som IKKE synes. 

Anonymkode: 3e015...4a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg antar at dette er et ønske fordi venner bruker det samme. Selv om jeg personlig ikke synes barn skal bruke dette, så blir det feil å ikke få lov når andre åpenbart for lov. Det er jo bare en truse, ikke noe alvorlig.

Anonymkode: 3b7d3...28d

Jeg lar ikke 8-åringen min laste ned TikTok, selv om kompisene hans har det. Jeg klarer å sette grenser, og jeg tåler at jeg er upopulær et par dager:) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i hennes omgangskrets bruker nok stringtruse - hvordan vet hun ellers hva det er? Det kan være deg, stemor, venninner eller hun kan ha sett det på en reklame, om det er tv, mobil eller kanskje også i et magasin. 
Jeg skjønner at stringtruse kan virke som et spennende undertøy, da det er så annerledes enn truser og boxere som barn normalt sett bruker de første årene. Jeg husker selv da jeg fikk lov, jeg var 11. Det var spennende med behå også. 

Jeg synes ikke det er noe å lage drama ut av. 

Anonymkode: ab842...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (22 minutter siden):

Selvsagt går den inn i rumpa. Prøvde å være trendy, jeg også. Men endte opp med å kaste alle stringtrusene i søppelet. De var regelrett helt jævlige å gå med😂

Ja enig! De gikk i bosset her også. 
For hvert skritt jeg tok med stringtruser føltes det ut som de gnagde seg lengre og lengre inn i rumpa..for meg finnes det bare ting som skal UT av rompa, og ikke inn :fnise: Det var en befrielse når kvelden endelig kom, og den stakkars rompa endelig kunne slappe av. Jeg er sikker på at jeg hørte rompa juble da stringtrusene gikk i bosset. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Seksualisert undertøy??? Det er da ingenting seksuelt med en g-string. For mange er det det eneste behagelige undertøyet, siden alle truser uansett prøver å krype opp i rumpa.

Anonymkode: 4b4c1...6b1

Som om ikke stringtruser kryper opp i rumpa?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her er du som seksualiserer og ikke undertøyet i seg selv. 

Anonymkode: 7cd50...8f1

Vet du hva, denne setningen er så hyklerisk og naiv at jeg tenker man må ha hjerneceller på nivå med en gullfisk.

NEI, det er ikke vedkommende du siterer som seksualiserer, det er undertøy som er seksualiserende. Du kan bo i Kardemommeby og hevde det ikke er tilfelle, men i så fall sier jeg bare stakkars barn om de har slike foreldre! 
 

De fleste av oss har før eller siden vært eksponert for seksualisert materiale og klarer da fint å identifisere når noe er seksualiserende. Det er forskjell på undertøy, en stringtruse er langt mer seksualiserende enn ei sliten bestemortruse fra Sloggy.

Du kan ikke putte all slags klær på barn og hevde at «nei nei, det er du som seksualiseres barnet» om noen stiller kritiske spørsmål til antrekket. At 9 åringer skal ha personlig interesse av stringtruse er helt absurd.
 

Å ikke stille seg kritisk til det som voksen men å normalisere det er verre! 

Ville du sagt det samme om barnet ønsket seg push-up bh? Eller hofteholder og stay ups med sorte blonder ? Kanskje litt lakk og lær undertøy? Nei nei, det er ikke seksualiserende, det er de som tenker det, som det er noe galt med... 🙄

Jeg har barn selv som er spesielt interessert i manga. De synes klærne og stilen er kule, og har venner som mener det samme.

Her har vi faktisk hatt noen samtaler om hvordan andre kan oppfatte ulikt tøy.

De har faktisk også fått se deler av dokumentaren til Stacey Dooley som tar for seg seksualiseringsindustrien av stilen de liker, ofte den typiske japanske skolejente uniformen  (JK industrien https://en.m.wikipedia.org/wiki/JK_business ) 

Det handler om større ting enn at en 9 åring ute av det blå finner på at hun ønsker seg ei stringtruse. Det handler om hva slags media og interesser de eksponeres for, hva disse representerer og hvem de er. Det er penger og industri bak alle produkter vi kjøper til barna våre.

Skal man virkelig la dem bestemme selv så sørg for faen i det minste for at dere har opplyst dem nok først,  til å ta den avgjørelsen da! 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Ja enig! De gikk i bosset her også. 
For hvert skritt jeg tok med stringtruser føltes det ut som de gnagde seg lengre og lengre inn i rumpa..for meg finnes det bare ting som skal UT av rompa, og ikke inn :fnise: Det var en befrielse når kvelden endelig kom, og den stakkars rompa endelig kunne slappe av. Jeg er sikker på at jeg hørte rompa juble da stringtrusene gikk i bosset. 

Haha, ler meg ihjel😂😂 Jeg fikk faktisk gnagsår i rumpa. Jeg tok opp problemstillingen med en av søstrene mine. Hun sa at jeg bare måtte holde ut, og det kun var en tilvenning. Latterlig😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min sønn er EKSTREMT opptatt av undertøy. Helt besatt. Riktignok er han 4 år, og undertøyet har Paw Patrol på seg, men ja. Mye mer opptatt av undertøy enn fotball om dagen. 

 

Men seriøst: Syns du det er rart at barn er opptatt av at klær og ting de bruker hver dag ser bra ut og er komfortabelt? Har møtt veldig få barn som ikke bryr seg noe om hvordan de ser ut. Det betyr ikke at de ønsker å se ut som voksne, men de fleste barn har jo den fotballgenseren, den joggebuksa, de rosa sokkene, det undertøyet, de hårspennene osv. som er favoritten og de vil bruke hele tiden. Dessuten veldig forskjell på push up-bh, som faktisk synes utad, og truser som IKKE synes. 

Anonymkode: 3e015...4a8

Det ungen din er opptatt av er en tegneserie for barn, som han også gjerne vil da ha på trusa si. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Haha, ler meg ihjel😂😂 Jeg fikk faktisk gnagsår i rumpa. Jeg tok opp problemstillingen med en av søstrene mine. Hun sa at jeg bare måtte holde ut, og det kun var en tilvenning. Latterlig😂

Takk for at du tar opp gnagsår i rompa! Jeg hadde ikke guts til å gjøre det 😂😂 Men ja! Gnagsår i rompa rett og slett. Det var vondt! Jeg var så sår og nuppete i huden at jeg var på gråten - men stringtrusa gikk på allikevel, for jeg hørte også rykter om «tilvenning». Herregud, alt vi utsetter oss selv for! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg antar at dette er et ønske fordi venner bruker det samme. Selv om jeg personlig ikke synes barn skal bruke dette, så blir det feil å ikke få lov når andre åpenbart for lov. Det er jo bare en truse, ikke noe alvorlig.

Anonymkode: 3b7d3...28d

Mener du dette? Det er jo du som forelder som skal sette grenser for barna dine, og ikke barnas venner? Det blir problematisk å oppdra et barn om man skal bruke «alle andre får jo lov» som rettesnor..hva da når noen av vennene begynner å drikke i 14-års alderen? «Jesper drikker jo, da da blir det jo feil å nekte Jonathan å drikke». 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Mener du dette? Det er jo du som forelder som skal sette grenser for barna dine, og ikke barnas venner? Det blir problematisk å oppdra et barn om man skal bruke «alle andre får jo lov» som rettesnor..hva da når noen av vennene begynner å drikke i 14-års alderen? «Jesper drikker jo, da da blir det jo feil å nekte Jonathan å drikke». 

Man kan ikke sammenligne undertøy og alkohol. Finnes ingen lov som sier man må være 18år for å bruke seg string.

Å lage en stor konflikt på grunn av undertøy er meningsløst. På et tidspunkt må man gi barnet råderett over eget undertøy, at en på 4 kan får velge paw petrol men jenta på 10 kan ikke kjøpe string blir veldig rart. 

Når det kommer til diskusjonen om string og gnagsår i rumpa. Har du for liten størrelse så kan det skje, ingen som har riktig størrelse på stringtrusa ender opp med gnagsår. Man kjenner ikke at man har den på, enkelt og greit. Går den inn i rompa og størrelsen er riktig så blir det ikke gnagsår,.

Anonymkode: a4fbb...c2d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Atte..hva er det jeg egentlig ikke skjønner når noen sier at de bruker g-streng fordi de ikke ønsker at trusa skal «gå inni rompa»? G-strengen går jo inni rompa? 🤔 Jeg ville aldri latt et barn gå med g-streng, fordi jeg anser g-streng som en togbane for bakterier mellom anus og vagina. E-coli bakterier i vagina er ikke kjekt. UVI er noe dritt. 
 

Og, når brukere sier at så små barn er opptatt av at trusekanten viser? 😳 Come on! 

Selvfølgelig går den ikke "inni rompa" når du velger riktig type, i riktig størrelse. Den ligger fint på plass, hele dagen, også under treningsturen. 

Du må ha prøvd typer som er alt for små, eller som bare en en liten string som du drar godt opp. En string skal synes bakfra når du står oppreist. 

Anonymkode: 135fb...270

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...