Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns Jorun skal være stolt av seg selv! Hun har hatt en stor utvikling i Stjernekamp og jeg håper det gir henne sanggleden og selvtilliten tilbake til og fortsette med musikk! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelloMindy skrev (Akkurat nå):

Jeg syns Jorun skal være stolt av seg selv! Hun har hatt en stor utvikling i Stjernekamp og jeg håper det gir henne sanggleden og selvtilliten tilbake til og fortsette med musikk! 

Enig :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelloMindy skrev (3 minutter siden):

Jeg syns Jorun skal være stolt av seg selv! Hun har hatt en stor utvikling i Stjernekamp og jeg håper det gir henne sanggleden og selvtilliten tilbake til og fortsette med musikk! 

Helt klart! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

netpuppy skrev (1 minutt siden):

Er det musikal neste gang? Fikk ikke med meg slutten der de opplyser om det

Ja, musikal og storband mener jeg 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Blå lenestol said:

Ja, musikal og storband mener jeg 

Bra! Gleder meg alltid til musikal, men blir som regel skuffet... Men i år har jeg trua.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ha Carina og Bjørn i finalen, er lei av " perfekte" Aleksandra. 

Hvordan går det an å bli lei en som leverer gang på gang og åpenbart er et stort musikalsk talent? 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Carina har vokst på disse ukene, duetten i dag var magisk. Alex leverer hver gang, ingen overraskelse det og i dag vant hun joiken mens Bjørn ikke klarte det helt desverre. 

Synd å si men vi har vente på at Jorunn  skulle ryke ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (9 minutter siden):

Hvordan går det an å bli lei en som leverer gang på gang og åpenbart er et stort musikalsk talent? 

Som jeg sa ; fordi hun er for perfekt, jeg misliker perfekte folk. Jeg liker særpreg og liker og det litt harry som Carina representerer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (1 minutt siden):

Nettopp derfor bør hun vinne. 

Er ikke alltid det perfekte som når folks hjerter vet du. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (3 minutter siden):

Er ikke alltid det perfekte som når folks hjerter vet du. 

Masse herlige folk i Stjernekamp, men her vil i hvert fall jeg stemme på den med det absolutt største potensialet til å være artist. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Albbas skrev (2 timer siden):

Bjørn joiker faktisk! Hadde jeg hørt dette på radio hadde jeg aldri skjønt at han ikke var erfaren joiker. Kveldens beste ass! 

Dårlig samiskuttale riktignok, men det er jo ikke krise. 😄

Han tok jo også en krevende joik, uten noe fiksfakseri som de andre. 

Men dommerne er ikke like begeistret?? 🤔🤔

Som same som er vokst opp med joik. Om du tror det Bjørn fremførte er joik foreslår jeg du finner frem joik på Spotify. Kan anbefale kveldens mentor Emil Kārlsen. Bandet Isák med Ella Marie Hætta Isaksen. Mari Boine for den tradisjonelle joiken. 

Den som var nærmest joik var Alexandra Rotan. Den var uten "fiksfakseri", som du sier. Hun hadde utrolig innlevelse og flott oppbygging i joiken. Bjørn var nølende og usikker. Han datt også ut i teksten, men hentet seg inn. Jorunn var overraskende bra. Men hennes dårlige pusteteknikk ødelegger og stemmen drukner til tider i musikken. Carina sang mer en hun joiket.

Gagaen skrev (15 minutter siden):

Er ikke alltid det perfekte som når folks hjerter vet du. 

Da er det en gåte for meg at Jorunn Stiansen og Carina Dahl har kommet så langt i Stjernekamp. De har jevnt over sunget surt hver uke. Vil påstå de som ufortjent har røket ut de siste ukene er av de du definerer som de "perfekte". 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Hvordan går det an å bli lei en som leverer gang på gang og åpenbart er et stort musikalsk talent? 

Fordi det blir kjedelig, glatt, perfekt og uten særpreg og personlighet.

cerruti skrev (28 minutter siden):

Masse herlige folk i Stjernekamp, men her vil i hvert fall jeg stemme på den med det absolutt største potensialet til å være artist. 

Jeg vil jo mene at folk som Bob Dylan, Janis Joplin, Lars Lillo-Stenberg og Bjørk i sin tid hadde potensial til å være artister, selv om de ikke kan synge, i snever forstand. 

Personlighet, innlevelse og formidling er veldig viktige faktorer her, og det har så definitivt Bjørn, f.eks. Han er dessuten så definitivt usedvanlig musikalsk, selv om han ikke mestrer alle sjangre like godt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (15 minutter siden):

Storband og musikal….æææsj…masse glatt opplegg, blir vanskelig for Bjørn😑

Glatt opplegg?? Har du noen gang hørt om for eksempel  musikalen  Spelemann på taket? Hovedrollen Tevje,  en forfyllet fyr, blir som oftest spilt av skuespillere med dyp stemme, som Bjørn. Langt fra "glatt opplegg".

Samme kan sies om storband. Rod Stewart med sin rufsete stemme har spilt med storband. Langt fra "glatt opplegg".

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 minutt siden):

Glatt opplegg?? Har du noen gang hørt om for eksempel  musikalen  Spelemann på taket? Hovedrollen Tevje,  en forfyllet fyr, blir som oftest spilt av skuespillere med dyp stemme, som Bjørn. Langt fra "glatt opplegg".

Samme kan sies om storband. Rod Stewart med sin rufsete stemme har spilt med storband. Langt fra "glatt opplegg".

 

Rod Stewart =\= storband.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...