Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

loveli skrev (10 minutter siden):

Så enkelt kan det sies.

Juks er å vinne ved å ikke følge reglene.

Det er jo det mange av historiens vinnere gjorde da, inkludert musikkhistoriens 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hunteragain skrev (4 timer siden):

Først sier dere "nei, det er ikke sangkonkurranse, det er sjangerkonkurranse", så sier dere "nei, det er ikke sjangerkonkurranse likevel". 

Dette beviser det jeg har sagt flere ganger. Om å gjøre folk komfortable og ikke imponere for mye.

Alexandra er for god for det norske folk, sitt eget folk. 

Det er vel ikke sånn at hun ble dumpa. Hun fikk vist seg i alle sjangre og programmer og fikk 2.plass. Hun ble ikke dumpa, men ikke alle er interessert i å gå på konserter eller kjøpe platene hennes - det skal bli fullt nok, tror jeg. Det ville vært idiotisk å tenkt at Bjørn ble dumpa om han ikke vant også. Han ville fått fulle hus uansett, slik som resten av de som viste seg også fåf selv om de kanskje røyk fort. Det er godt at bransjen har litt bredde og at folk kan få lov å like Bjørn, Carina og de andre også. Alle MÅ ikke like Alexandra best! 

Hun er stemt frem som nr 2 og fikk vist seg hver lørdag i 10 uker i beste sendetid (pluss 'tett på stjernene' og mange artikler og terningkast så det suste). Det er beste betaling du som artist kan få å bli valgt ut i Stjernekamp. Vinner eller 2.plass har ikke noe å si. De fikk vist seg. Bjørn fikk 1 sang mer og den hadde vi hørt minutter før. Når folk stemmer deg til 2.plass  er man glad. Alexandra kan bare glise i skjegget. 

Og de som engasjerte seg i Alexandra får bare fortsette med det. Jeg vil før høre eller på noe fra flere av de andre. Så får hun heller 'være for god for meg'....

 

Endret av Lawyam
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
Lawyam skrev (5 timer siden):

Javel, men hvis noen ikke var så redde for at Alexandra skulle vinne forteller det vel mest om at engasjementet lå på vinneren..... Folks engasjement for Alexandra var ikke like stort som for Bjørn. Deal with it.

Du skjønte ikke poenget mitt. De som stemte som faen på Bjørn er fra samme kommune som han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (20 minutter siden):

Du skjønte ikke poenget mitt. De som stemte som faen på Bjørn er fra samme kommune som han. 

Åh, du har fått sett utskrifter...!!!!

Hvordan sto det til med innringere fra Alexandra's kommune da....?  Er det en mindre kommune med færre folk eller er det en fsttig komnune som ikke hadde råd å ringe inn?

Har du oversikt over hvilke andre komnuner de ringte fra til hver og en?

Kanskje du skulle dele de med oss; siden NRK eller opetatør var så 'vennlig' å gi de til deg?

Vi må nok starte pengeinnsamling til lille Tomrefjord snart. Tenke seg til at de stod for flesteparten av stemmene helt alene og det etter å ha ringt seg fattig i fjor også. 

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
Lawyam skrev (6 minutter siden):

Åh, du har fått sett utskrifter...!!!!

Hvordan sto det til med innringere fra Alexandra's kommune da....?  Er det en mindre kommune med færre folk eller er det en fsttig komnune som ikke hadde råd å ringe inn?

Har du oversikt over hvilke andre komnuner de ringte fra til hver og en?

Kanskje du skulle dele de med oss; siden NRK eller opetatør var så 'vennlig' å gi de til deg? 

Nei, det har jeg ikke men dette ser man i alle programmer hvor kjendiser konkurrerer, særlig de som konkurrerer i musikk. De som bor på småsteder rundt i landet sanker flest stemmer. Det er ikke noe nytt hvis du har fulgt litt med. Hvorfor tror du Jorunn og carina kom så langt? Men dette var i går og jeg driter i det. Jeg driter i stjernekamp heretter, som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden. Bye! 

Endret av På druen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (1 time siden):

Du skjønte ikke poenget mitt. De som stemte som faen på Bjørn er fra samme kommune som han. 

Nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bjørn er wannabe spaghetti western visesanger.

Alex er Norges egne unge diva!

Norge har for mange visetrallere og nesten ingen ekte divaer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (3 timer siden):

Bjørn er wannabe spaghetti western visesanger.

Alex er Norges egne unge diva!

Norge har for mange visetrallere og nesten ingen ekte divaer. 

VERDEN har for mange «divaer»/syngedamer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

VERDEN har for mange «divaer»/syngedamer.

Hahahahaha det blir aldri for mange reale divaer. ❤️

Om du liker amatør møkk, så har du alltids soundcloud og din lokale pub. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (26 minutter siden):

Hahahahaha det blir aldri for mange reale divaer. ❤️

Om du liker amatør møkk, så har du alltids soundcloud og din lokale pub. 

Ihvertfall for mange syngedamer som synger kjedelig musikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn har sjarm og personlighet i stemma. Noe ekte og røft. Det er det vi trauste, jordnære  nordmenn vil ha. Alexandra har en typisk "flinkpike" stemme og image. Hun har en fantastisk stemme, men det appellerer ikke til de fleste, dessverre. Gå  tilbake i tid å se hvem er det som er Stjernekampvinnere. 

 

Endret av Såpestykke
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
Sanninga skrev (På 31.10.2021 den 2.03):

Det er aldri for sent å bli en god sanger hvis talentet ligger der. Og man øver med riktig teknikk som ikke sliter på stemmen. 

Vel,alt er relativt.  Fysiologisk så endres stemmen med alderen og man må jobbe hardere for å opprettholde smidighet   , rekkevidden av topp og bunntoner og unngå større utslag ifht vibrato og kontrollen på den. Hverfall i den klassiske måten å synge på. 

Men riktig teknikk er så viktig , som du sier. Det bevarer stemmen i mange flere år. I popsjangeren, så tenkte jeg mye på markedet i hennes tilfelle. Dessverre er det liten plass for damer over 40 🤪 og hun er jo allerede i 30- åra. Man hører også at hun ikke har den daglige sangen ( rutinen) inne ifht renhet og i det å trene opp øret . 

Synd, jeg liker godt særegne damestemmer med litt rasp i country/ rock. 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...