Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (23 minutter siden):

Ikke alltid, men det er ofte en motsetning. Fordi underdogs appellerer automatisk mer til folket enn etablerte personligheter. Og de etablerte må alltid prestere så himla mye bedre for samme kreds som underdogs. Det så vi tydelig i semien der Carina, som var svak, fikk en stemme fra Henriette i "ekspertpanelet" fordi "det krevde så mye av Carina å stå der". Mens Alexandra som leverte plettfritt i internasjonal toppklasse ikke fikk stemmen fordi "det ikke krevde så mye av Alexandra". Har du hørt sånn tull. Jaja. Nei nå ble jeg irritert igjen! 😄 

Det er jeg enig i. 
men uavhengig av det så vil det alltid være slik at hva man anser som bra/best avhenger av ulike ting man ser etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ikke eneste gang beltet. Han sang alt som en visesang eller godnattasang til barna sine. Flaut å vite at man kan vinne med det.

Han har verken vunnet dette som en sjangerkonkurranse eller sangkonkurranse. Han har vunnet fordi han har et spesielt vokaltalent som han har så vidt benyttet seg av.

Glad jeg så film i stedet for dette tullet. 

Endret av hunteragain
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk hvordan de gjorde narr av stemmen til Carina Dahl i "Kåss til kvelds" etter sendingen, og hennes "stjernestatus" 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt usikker på hvem jeg unnet seieren mest, kom frem til at det var Alexandra.

Selv om jeg synes hun er bittelitt zzz, så er Bjørn enda mer zzz.

Hvorfor?

Fordi med Alexandra så vet jeg at det blir bra. Jeg vet det blir sunget med vanvittig stor stemme og med kontroll. Det er ikke en ukjent spenning der, men en spenning fordi jeg eventuelt liker sangen hun syner og gleder meg til take-offen.

Med Bjørn blir det kjedelig fordi jeg hele tiden venter på at det skal skje noe og så skjer det aldri. Men det gir nå en spenning det også, å vente slik, problemet oppstår først når sangen er ferdig og antiklimakset og skuffelsen kommer.

Men hva hører jeg på når jeg hører musikk? Jo, det er jo flinke folk da. Så Alexandra hadde fått min stemme hvis jeg hadde stemt i kveld.

Men pga den beryktede Mollemafiaen er jeg glad jeg ikke kastet bort noen penger på å stemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (28 minutter siden):

Komisk hvordan de gjorde narr av stemmen til Carina Dahl i "Kåss til kvelds" etter sendingen, og hennes "stjernestatus" 🤣

De nevnte at det kunne være hun ble invitert til Hver gang vi møtes og da ville andre fremføre hennes låter så de bad henne øve på å bli rørt når noen fremførte 'den de valgte; despacito på norsk. Det var ingen DER som gjorde narr av henne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (7 minutter siden):

De nevnte at det kunne være hun ble invitert til Hver gang vi møtes og da ville andre fremføre hennes låter så de bad henne øve på å bli rørt når noen fremførte 'den de valgte; despacito på norsk. Det var ingen DER som gjorde narr av henne.

Mener du det ikke er å gjøre narr av noen å be de øve på å bli rørt? Blir man rørt er det noe som skjer naturlig, og ikke noe man bare kan fake. Og inviteres til "hver gang vi møtes", ja. Særlig, etter all den kritikken hun har fått for stemmen sin. Ironisk at du ikke ser det 🙈

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sweetheaven skrev (Akkurat nå):

Mener du det ikke er å gjøre narr av noen å be de øve på å bli rørt? Blir man rørt er det noe som skjer naturlig, og ikke noe man bare kan fake. Og inviteres til "hver gang vi møtes", ja. Særlig, etter all den kritikken hun har fått for stemmen sin. Ironisk at du ikke ser det 🙈

 

I en slik setting; hvor de skal være andre artister, så bør man helst ikke le hvis-de andre fremfører en dårlig fremførelse - og de prøvde å få henne å le, men skulle teste om hun klarte å la være. 

Hvorfor ikke? Hun har vært i mange tv-program og det de nevnte at det neste kanskje kunne bli det programmet  'så la oss se det for oss'

Nei, de prøvde ikke drite henne ut - du prøver på det. Folk flest er ikke jævlige.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanninga
Skogsalv skrev (På 3.9.2021 den 21.54):

Helt enig.  Hun bør legge vekk babe- faktene og finne frem rockedama som egentlig er gjemt . Hun mangler sangtrening,  og virker veldig usikker . Synd glamouren fikk tak i henne ,fordi hun kunne blitt en bra sanger.  Rockesanger.  Tror nok toget er gått, sånn aldersmessig. Det kreves år med trening og rutine. For ikke å snakke om selvtillit.  Som kommer innenfra.  Hun trenger en mentor som rister i henne 🙂

Det er aldri for sent å bli en god sanger hvis talentet ligger der. Og man øver med riktig teknikk som ikke sliter på stemmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra er dødsflink🌟 veldig fortjent finaleplass🥳 men fysøren så teit det er å sitte å sure seg over at Bjørn vant, han stod i finalen for en grunn han også! Syns han har ganske fin sangstemme🥰 Grattis til Bjørn og «stjernekamp» bygda nummer en, Tomrefjord!!🏆🤗

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente tidlig at det måtte bli Bjørn og Alexandra i finalen, men jeg ble faktisk litt overrasket over at det ble Bjørn som tok seieren. 

Det jeg lurer på nå er hvor lenge NRK kommer til å mase på Susanne Sundfør om å delta og hvor lenge hun kommer til å si nei. Hvis hun blir med, så tipper jeg at hun vinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (56 minutter siden):

Jeg mente tidlig at det måtte bli Bjørn og Alexandra i finalen, men jeg ble faktisk litt overrasket over at det ble Bjørn som tok seieren. 

Det jeg lurer på nå er hvor lenge NRK kommer til å mase på Susanne Sundfør om å delta og hvor lenge hun kommer til å si nei. Hvis hun blir med, så tipper jeg at hun vinner.

Det tror jeg ALDRI hun gjør. Hun er for sær, men VUNNET hadde hun.  

Det som også kunne være gøy og kanskje gøyere; Aurora - men vi kan nok bare glemme det også desverre. Jeg kan ikke tenke meg noen mer fascinerende vesen enn henne.

Kunne også likt å fått med hun i Highasakike-dama (feilstavet).  Fantastisk å høre på, men kan hun smile og kan hun danse....? 

Mine ønsker, som jeg ikke tror på.

Men Isah.....han kan lokkes. Han bestiller jeg. Og Morten Harket.

Det blir vel en av disse hvertfall; Tone Damli, Astri S, Dagny, Joner og May Britt Andersen. Det kommer en same, en operasanger og en musicalartist og en eller to ingen har hørt om uansett.

Endret av Lawyam
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (53 minutter siden):

Jeg mente tidlig at det måtte bli Bjørn og Alexandra i finalen, men jeg ble faktisk litt overrasket over at det ble Bjørn som tok seieren. 

Det jeg lurer på nå er hvor lenge NRK kommer til å mase på Susanne Sundfør om å delta og hvor lenge hun kommer til å si nei. Hvis hun blir med, så tipper jeg at hun vinner.

Det er jo en selvfølge… men Stjernekamp er vel helst for Grand prix- og idolsangere og andre mindre kjente artister?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marykay skrev (6 minutter siden):

Det er jo en selvfølge… men Stjernekamp er vel helst for Grand prix- og idolsangere og andre mindre kjente artister?

Det er vel de som takker ja, for å få fart på karriæren sin - eller har lyst på en utfordring og som har ledig tid. Har jeg forstått det riktig så er det vel en for hver sjanger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sundfør er for dyktig, for populær og for kul, blir bare feil for henne å bli med - hva har hun å tjene på det liksom?

Omtrent like sannsynlig som at Gylve Nagell skulle bli med 😁😁😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det skulle bli Alexandra. Og håpet på det. Men jeg tror på henne når hun ( etter å ha summet seg litt) ikke ble altfor skuffet. For hun ble ikke slått av en bedre sanger, men av en anderledes sanger, hun ble slått av jodling og en kasse-gitar. Hun fikk absolutt vist seg frem til siste slutt- som en fabelaktig vokalist. Til slutt- gratulerer til Bjørn! 

Endret av Zenhouse
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har vært Bjørn fan helt til forrige lørdag (semifinalen) da jeg synes han falt fullstendig gjennom i forhold til Alexandra.

Men finalen var det Bjørn som mestret. Ikke fordi han skinte så veldig, men fordi Alexandra safet så til de grader og valgte låter som ikke på noen som helst måte viser hva den stemmen faktisk kan. 

I semifinalen satt jeg og håpet at Bjørn skulle ta Fidler On The Roof - noe som hadde passet til han. Istedet valgte han noe gørr kjedelig som jeg ikke en gang husker.

I finalen satt jeg og smilte fra øre til øre under jodlingen - og jeg elsker I Wanna Dance With Somebody - synes likevel Bjørn sin versjon var veldig fin. Det sier noe om kvaliteten på en sang at den tåler å strippes ned til det enkle, og på den måten synes jeg Bjørn løftet og æret sangen.

Hva gjorde Alexandra? Jo, hun sang perfekt ... Spesielt The Voice var fin. Men sangen er jo så gjennomspilt og ofte i media at det blir et kjedelig valg. Når hun da ikke gjør noe av den utover å synge perfekt ... 

Jeg synes faktisk at uttalelsen "Bjørn er en kunstner, Alexandra er en syngedame" passer. 

Tårene rant da Knut Andres sang Fix You - det var nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På druen skrev (12 timer siden):

Nei det er ikke feil i Norge. Fordi Norge har ikke peiling på showbiz og talenter. Hadde denne konkurransen vært i et hvilket som helst annet land, så ville det der aldri ha skjedd. 

Din reaksjon minner veldig om Kelly Clarkson med fans da de ble klart at hun tapte World Idol til Kurt Nilsen. Smellvakre syngedamen med stor stemme måtte seg seg slått av en snodig utseende, ikke videre pen, sær type fra lille Norge. Falti ikke i god jord der heller, faktisk i så dårlig jord at WI aldri ble arrangert igjen. Så joda, dette kunne skjedd hvor som helst. Folk er lei vakre syngedamer, de vil ha noe annet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (9 timer siden):

Han har ikke eneste gang beltet. Han sang alt som en visesang eller godnattasang til barna sine. Flaut å vite at man kan vinne med det.

Han har verken vunnet dette som en sjangerkonkurranse eller sangkonkurranse. Han har vunnet fordi han har et spesielt vokaltalent som han har så vidt benyttet seg av.

Glad jeg så film i stedet for dette tullet. 

Det er greit, for Knut Marius brukte opp all brølinga i fjor.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
Marissa skrev (Akkurat nå):

Din reaksjon minner veldig om Kelly Clarkson med fans da de ble klart at hun tapte World Idol til Kurt Nilsen. Smellvakre syngedamen med stor stemme måtte seg seg slått av en snodig utseende, ikke videre pen, sær type fra lille Norge. Falti ikke i god jord der heller, faktisk i så dårlig jord at WI aldri ble arrangert igjen. Så joda, dette kunne skjedd hvor som helst. Folk er lei vakre syngedamer, de vil ha noe annet. 

Jeg driter vel i hvordan disse to ser ut. Det handler om å gjøre det riktig i konkurransen. Å mestre alle sjangere sånn som de er. Det var stjernekamp i utgangspunktet, men det har endret seg de siste årene, ja. Bjørn når egentlig ikke Alexandra opp til støvlene engang. Norge foretrekker underholdning og humor istedenfor talent. Folket har egentlig bare ledd av/med Bjørn hele sesongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På druen skrev (56 minutter siden):

Jeg driter vel i hvordan disse to ser ut. Det handler om å gjøre det riktig i konkurransen. Å mestre alle sjangere sånn som de er. Det var stjernekamp i utgangspunktet, men det har endret seg de siste årene, ja. Bjørn når egentlig ikke Alexandra opp til støvlene engang. Norge foretrekker underholdning og humor istedenfor talent. Folket har egentlig bare ledd av/med Bjørn hele sesongen. 

Du må selvsagt få mene akkurat det du vil om talentene deres og like Alexandra best.

Men å si at Bjørn ikke har talent blir som å si at Morten Harket ikke kan synge. At det ikke er din smak er noe helt annet.

Jeg synes Alexandra har et fantastisk talent - men jeg synes hun forvaltet det svært dårlig i finalen. Enhver som kan synge Queen Of The Night ariaen uten at stemmen brister eller joike så intenst som hun gjorde i tidligere episoder har selvsagt et talent og til og med et unikt et. Men noen burde ha hjulpet henne med låtvalgene i finalen - for det var der det sviktet. Hadde hun feid oss av banen med noe som krevde noe av henne så hadde hun også vunnet i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...