Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Gjest På druen

Det der var slutten på stjernekamp for meg. Kommer ikke til å se på dette programmet igjen noen gang etter dette. Aldri! Årets juksemaker vant, mens den mest talentfulle og verdige vinneren ble snytt. Stjernekamp er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den artisten som har gjort mest inntrykk på meg gjennom sesongen vant, men A kunne gjerne vunnet uten at jeg gikk i kjelleren. 😅

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler og godter meg over de bitre posterne.😄😄😄😄😄😄😄

Their tears taste like…VICTORY.😀😀😀

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (4 minutter siden):

Så utrolig mange bitre folk i tråden nå. Synes begge fortjente å vinne, men herlig at bjørn tok av med seieren! 🥳

Enig. Og jeg tar iallefall selvkritikk. For jeg er en så inni hampen dårlig taper 😄 

Trøsten er at jeg er en enda dårligere vinner ;) 

Men helt oppriktig, etter å ha summet meg, så klarer jeg fortsatt ikke mene at Bjørn fortjente det over Alexandra. Jeg klarer ikke finne fram litt medfølelse for han engang. Så da antar jeg at bitterheten min tidligere var berettiget likevel. 

Jaja. Sånn går dagene. God helg, folkens 😄 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett vinner, gratulerer Bjørn!! Han har en helt fantastisk stemme og god teknikk, og ikke minst betydelig mer særpreg enn mange av de andre deltakerne. Alexandra har en fantastisk stemme, men syngedamer som henne er det jo et par av på dusinet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan det være feil vinner når det er den med flest stemmer som vant? Greit nok, dere kan være uenig i resultatet, men det er jo ikke feil!?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady Lovelylocks skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan det være feil vinner når det er den med flest stemmer som vant? Greit nok, dere kan være uenig i resultatet, men det er jo ikke feil!?

Stemmer kan manipuleres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (6 minutter siden):

Det der var slutten på stjernekamp for meg. Kommer ikke til å se på dette programmet igjen noen gang etter dette. Aldri! Årets juksemaker vant, mens den mest talentfulle og verdige vinneren ble snytt. Stjernekamp er over. 

På hvilken måte jukset Bjørn? 
 

Og jeg lurer litt på om du ikke har forstått konseptet med avstemning?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk skjønne at når det er folk fra Sunnmøre og Romsdalen med på TV-konkurranser, så kommer heimebygda til å stemme seg blakk? Etter Jenny Langlo, Stine Ulla, Knut Marius Djupvik og Bjørn Tomren burde dette være klart!!
Djupvik-brødrene og Tomren har en sinnsyk fanklubb i Tomrefjorden, jeg vet om folk som har stemt for tusenvis. Og da Stine vant, drev slekta og betalte telefonregninger. Jenny hadde også store stemmekampanjer gående hjemme i byen.
Syns synd på østlendinger som skal i konkurranse mot folk fra Møre og Romsdal, for de som sitter hjemme og stemmer har dyyype lommer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
Lady Lovelylocks skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan det være feil vinner når det er den med flest stemmer som vant? Greit nok, dere kan være uenig i resultatet, men det er jo ikke feil!?

Nei det er ikke feil i Norge. Fordi Norge har ikke peiling på showbiz og talenter. Hadde denne konkurransen vært i et hvilket som helst annet land, så ville det der aldri ha skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil vinner ja. Bjørn har særpreg, men Alexandra er den som har vært best i omtrent alle sjangere. Bjørn har ofte gått for det forutsigbare,.og ikke turt å utfordre seg selv, det har Alexandra gjort. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdig vinner. Fantastisk formidling og stemme. Sjakktrekk å stå så naken på scena som han har gjort gjennom sesongen. Vokalen kommer så vanvittig til sin rett. Well played Bjørn. Gleder meg til intimkonsert på Syd om et par uker🥳🥳🥳😄 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På druen
Batteri skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte jukset Bjørn? 
 

Og jeg lurer litt på om du ikke har forstått konseptet med avstemning?

Han har jukset seg frem til finalen ved å mikse alle sjangere til sin egen sjanger. Stjernekamp er åpenbart ikke stjernekamp lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (Akkurat nå):

Feil vinner ja. Bjørn har særpreg, men Alexandra er den som har vært best i omtrent alle sjangere. Bjørn har ofte gått for det forutsigbare,.og ikke turt å utfordre seg selv, det har Alexandra gjort. 

 

Helt feil. Alex varte bare så lenge fordi mesteparten av årets deltakere var ekstremt svake. Hun kjørte safe gjennom hele sesongen og viste seg aldri å være noe mer enn en søt syngedame. Svært tydelig i siste episode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På druen skrev (Akkurat nå):

Han har jukset seg frem til finalen ved å mikse alle sjangere til sin egen sjanger. Stjernekamp er åpenbart ikke stjernekamp lenger. 

Juksa og juksa.. ? Ser bare en fyr som har vært seg selv. Og stått sterkt i egen musikalsk identitet. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer til Bjørn 😊🎉

Hadde jeg skulle dratt på konsert med to hadde jeg valg Bjørn. Alexandra er råflink, men synes ikke hun har en stemme som skiller seg mye ut blant mange flinke artister. 

Låta til Alexandra ga meg ikke frysninger, og det får jeg hver gang jeg hører orginalen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (Akkurat nå):

Gratulerer til Bjørn 😊🎉

Hadde jeg skulle dratt på konsert med to hadde jeg valg Bjørn. Alexandra er råflink, men synes ikke hun har en stemme som skiller seg mye ut blant mange flinke artister. 

Låta til Alexandra ga meg ikke frysninger, og det får jeg hver gang jeg hører orginalen. 

Enig. Veldig glad i originalen, og Alexandra traff den ikke, hun bare kjørte i vei pompøst og sentimentalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med slike konkurranser er ubegrensede mengder telefonstemmer. 

Hadde alle måtte stemme via NRK.no med maks 3 stemmer hver, så hadde utfallene ofte blitt noe annet. Og mer rettferdig. 

Telefonstemmer er et politisk og sosialt spill om seieren, med sympati og annerledeshet som motivator. 

Er det noe Norge elsker så er det å sympatisere og like annerledeshet. Helst for den som er minst populær fra før av. Norge bryr seg sjeldent om hvem som faktisk var best. 

Men selvfølgelig, NRK håver jo inn kronasjer på dette hvert eneste år. Inntektskilde nr 2 bak linsensen. 

Jeg snakker for øvrig ikke kun om Stjernekamp, men ALT som arrangeres via NRK. MGP også. Kanskje særlig MGP med så mye i potten. 

Dette har jeg irritert meg over i mange år. Også når mine favoritter vinner. Det er en gevinst med bismak pga disse ubegrensede telefonstemmene. For vi får aldri vite hvem som FAKTISK var best siden avstemmingen skjer så skjevt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Problemet med slike konkurranser er ubegrensede mengder telefonstemmer. 

Hadde alle måtte stemme via NRK.no med maks 3 stemmer hver, så hadde utfallene ofte blitt noe annet. Og mer rettferdig. 

Telefonstemmer er et politisk og sosialt spill om seieren, med sympati og annerledeshet som motivator. 

Er det noe Norge elsker så er det å sympatisere og like annerledeshet. Helst for den som er minst populær fra før av. Norge bryr seg sjeldent om hvem som faktisk var best. 

Men selvfølgelig, NRK håver jo inn kronasjer på dette hvert eneste år. Inntektskilde nr 2 bak linsensen. 

Jeg snakker for øvrig ikke kun om Stjernekamp, men ALT som arrangeres via NRK. MGP også. Kanskje særlig MGP med så mye i potten. 

Dette har jeg irritert meg over i mange år. Også når mine favoritter vinner. Det er en gevinst med bismak pga disse ubegrensede telefonstemmene. For vi får aldri vite hvem som FAKTISK var best siden avstemmingen skjer så skjevt. 

Vinneren var en av ytterst få deltagere i år som IKKE kjørte på med tigging etter sympatistemmer. Alexandra ble like ille som Carina på slutten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...