Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Gjest På druen
Blondie65 skrev (6 minutter siden):

Du må selvsagt få mene akkurat det du vil om talentene deres og like Alexandra best.

Men å si at Bjørn ikke har talent blir som å si at Morten Harket ikke kan synge. At det ikke er din smak er noe helt annet.

Jeg synes Alexandra har et fantastisk talent - men jeg synes hun forvaltet det svært dårlig i finalen. Enhver som kan synge Queen Of The Night ariaen uten at stemmen brister eller joike så intenst som hun gjorde i tidligere episoder har selvsagt et talent og til og med et unikt et. Men noen burde ha hjulpet henne med låtvalgene i finalen - for det var der det sviktet. Hadde hun feid oss av banen med noe som krevde noe av henne så hadde hun også vunnet i mine øyne.

Jeg har ikke skrevet at han ikke har noe talent i det hele tatt. Han var helt klart den som gjorde mest inntrykk den første kvelden av årets sesong, men etter det har han bare fortsatt i samme dur og ikke klart å bevise at han mestrer alle sjangere. Han har bare sunget forskjellige sanger med sin egen sjanger, samtidig som han har spilt på humor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (13 timer siden):

Ja det er jeg klar over og Bjørn er veldig flink han altså, men jeg trodde bare at han ble for sær for det norske folk.

Kan ikke bli for sær for det norske folk. Nordmenn elsker det sære, rare og litt neddempa. 
Et eksempel fra 90-tallet; Tanita Tikaram. HUN var sær, mørk og mystisk. Selvfølgelig mer populær i Norge enn noen andre steder. 
Finnes nok mange flere eksempler, som jeg ikke kommer på i farta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, På druen said:

Jeg driter vel i hvordan disse to ser ut. Det handler om å gjøre det riktig i konkurransen. Å mestre alle sjangere sånn som de er. Det var stjernekamp i utgangspunktet, men det har endret seg de siste årene, ja. Bjørn når egentlig ikke Alexandra opp til støvlene engang. Norge foretrekker underholdning og humor istedenfor talent. Folket har egentlig bare ledd av/med Bjørn hele sesongen. 

Jeg er enig i at Alexandra mestrer sjangrene bedre, men det hjelper ikke når man ikke får lyst til å høre det igjen. Det er flott og bra, men egentlig litt kjedelig. Stjernekamp handler ikke bare om å mestre sjangere, men om å treffe noe hos folk som gjør at man har lyst til å høre mer! Det har Bjørn fått til, selv om Alexandra jevnt over mestret ting bedre. Men det handler altså ikke bare om å mestre. 

Jeg liker Alexandra veldig godt live i Keiino, men på skjermen blir det dessverre litt kjedelig. Veldig bra, ja, men det holder ikke. Jeg ble litt blåst av banen da jeg hørte Keiino live, for da var det en helt annen opplevelse enn å se pen og pyntelig EDM på skjermen. 

Gi Alexandra 10 år til, så treffer hun også kanskje på en annen måte. Hennes styrke ble også hennes svakhet, hun er god i alt men ikke unik i noe som helst. Bjørn er ikke god i alt men har greid å dra sin unikhet med i mange sjangere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
Albbas skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig i at Alexandra mestrer sjangrene bedre, men det hjelper ikke når man ikke får lyst til å høre det igjen. Det er flott og bra, men egentlig litt kjedelig. Stjernekamp handler ikke bare om å mestre sjangere, men om å treffe noe hos folk som gjør at man har lyst til å høre mer! Det har Bjørn fått til, selv om Alexandra jevnt over mestret ting bedre. Men det handler altså ikke bare om å mestre. 

Jeg liker Alexandra veldig godt live i Keiino, men på skjermen blir det dessverre litt kjedelig. Veldig bra, ja, men det holder ikke. Jeg ble litt blåst av banen da jeg hørte Keiino live, for da var det en helt annen opplevelse enn å se pen og pyntelig EDM på skjermen. 

Gi Alexandra 10 år til, så treffer hun også kanskje på en annen måte. Hennes styrke ble også hennes svakhet, hun er god i alt men ikke unik i noe som helst. Bjørn er ikke god i alt men har greid å dra sin unikhet med i mange sjangere. 

Da har vi ulike meninger om hva som er stjernekamp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, På druen said:

Da har vi ulike meninger om hva som er stjernekamp. 

Stjernekamp er jo det seerne stemmer frem. 🤷‍♀️ Jeg gidder ikke stemme på den jeg synes er flinkest hvis den samme er litt kjedelig å høre på. Nå fikk Alexandra mine stemmer i går da, under sterk tvil, men jeg fikk et dilemma altså. 😛 Flertallet av stemmerne var tydeligvis uenige med deg i hva Stjernekamp er. 😄 Når dommerne attpåtil gjør en så svak jobb med å definere hva Stjernekamp er må det jo bare bli opp til hver enkelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (2 timer siden):

Det er greit, for Knut Marius brukte opp all brølinga i fjor.

Selv etter å ha gitt skryt til Alexandra for nydelig oppbygning av den siste sangen så BRØLTE han sitt bidrag i pauseunderholdningen i finalen. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Denne brølingen er vel hans signatur, lik som Bjørn har nedpå som sin signatur. Take it or leave it?

For meg er det bare grusomt å høre på. I tillegg synes jeg han ikke han gjør seg på en scene, som jeg sa i fjor er det som å se en pappa på scenen hva gjelder antrekk og bevegelse. Altfor trange klær som synes enda trangere når han skal rekke pekefingeren sin opp mot taket når han tar brølingen til et nytt nivå. Eller når han hopper og lander med bøyde knær, med brystkassa spent fremover og armene bak seg og et "jeg er best" blikk som gransker publikum for bekreftelse på at de mener det samme. Den stakkars dressjakka vet ikke hvor den skal gjøre av seg men prøver så hardt den kan å ikke revne i sømmene...

Forhåpentligvis siste opptreden fra denne fyren. Bjørn er jo bra på sin ting i det minste, selv om jeg overhodet ikke likte hans andre sang i finalen. Men han har en stemmekontroll som er veldig god!

Det har Alexandra også, og jeg liker hennes sangvalg bedre. Dama er rågod!

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På druen
Albbas skrev (14 minutter siden):

Stjernekamp er jo det seerne stemmer frem. 🤷‍♀️ Jeg gidder ikke stemme på den jeg synes er flinkest hvis den samme er litt kjedelig å høre på. Nå fikk Alexandra mine stemmer i går da, under sterk tvil, men jeg fikk et dilemma altså. 😛 Flertallet av stemmerne var tydeligvis uenige med deg i hva Stjernekamp er. 😄 Når dommerne attpåtil gjør en så svak jobb med å definere hva Stjernekamp er må det jo bare bli opp til hver enkelt. 

 

Flertallet av de som stemte på Bjørn i går, stemte nok mest pga. at de var livredde for at han ikke skulle vinne. Mange av dem har nok en eller annen tilknytning til han også. Alexandra fikk ferre stemmer fordi flertallet av folket regnet med at hun kom til å vinne uansett. Tør å vedde ræva mi på at det var tilfelle. Dette har man sett mange ganger før i flere sånne konkurranser. De som er fra småsteder rundt i landet kommer alltid langt. Ikke vanskelig å skjønne hvorfor. Men uansett, stjernekamp er over for i år og jeg kommer ikke til å se på det noe mer. Så useriøst som det har blitt. Og med et så smiskete dommerpanel, som skryter av alle uansett hvor dårlig de gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Bjørn var best. Han lagde en flott versjon av en sang man egentlig tenker bør ha et høyt tempo. Syns han lagde en rørende versjon.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 time siden):

Selv etter å ha gitt skryt til Alexandra for nydelig oppbygning av den siste sangen så BRØLTE han sitt bidrag i pauseunderholdningen i finalen. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Denne brølingen er vel hans signatur, lik som Bjørn har nedpå som sin signatur. Take it or leave it?

For meg er det bare grusomt å høre på. I tillegg synes jeg han ikke han gjør seg på en scene, som jeg sa i fjor er det som å se en pappa på scenen hva gjelder antrekk og bevegelse. Altfor trange klær som synes enda trangere når han skal rekke pekefingeren sin opp mot taket når han tar brølingen til et nytt nivå. Eller når han hopper og lander med bøyde knær, med brystkassa spent fremover og armene bak seg og et "jeg er best" blikk som gransker publikum for bekreftelse på at de mener det samme. Den stakkars dressjakka vet ikke hvor den skal gjøre av seg men prøver så hardt den kan å ikke revne i sømmene...

Forhåpentligvis siste opptreden fra denne fyren. Bjørn er jo bra på sin ting i det minste, selv om jeg overhodet ikke likte hans andre sang i finalen. Men han har en stemmekontroll som er veldig god!

Det har Alexandra også, og jeg liker hennes sangvalg bedre. Dama er rågod!

Haha, spot on! KM ser ut som han har kaktus både under armene og i skrittet når han står på scena. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i at Alexandra mestrer sjangrene bedre, men det hjelper ikke når man ikke får lyst til å høre det igjen. Det er flott og bra, men egentlig litt kjedelig. Stjernekamp handler ikke bare om å mestre sjangere, men om å treffe noe hos folk som gjør at man har lyst til å høre mer! Det har Bjørn fått til, selv om Alexandra jevnt over mestret ting bedre. Men det handler altså ikke bare om å mestre. 

Jeg liker Alexandra veldig godt live i Keiino, men på skjermen blir det dessverre litt kjedelig. Veldig bra, ja, men det holder ikke. Jeg ble litt blåst av banen da jeg hørte Keiino live, for da var det en helt annen opplevelse enn å se pen og pyntelig EDM på skjermen. 

Gi Alexandra 10 år til, så treffer hun også kanskje på en annen måte. Hennes styrke ble også hennes svakhet, hun er god i alt men ikke unik i noe som helst. Bjørn er ikke god i alt men har greid å dra sin unikhet med i mange sjangere. 

Synes du nailer det godt her. 👏👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marissa skrev (4 timer siden):

Din reaksjon minner veldig om Kelly Clarkson med fans da de ble klart at hun tapte World Idol til Kurt Nilsen. Smellvakre syngedamen med stor stemme måtte seg seg slått av en snodig utseende, ikke videre pen, sær type fra lille Norge. Falti ikke i god jord der heller, faktisk i så dårlig jord at WI aldri ble arrangert igjen. Så joda, dette kunne skjedd hvor som helst. Folk er lei vakre syngedamer, de vil ha noe annet. 

Jepp husker det godt, særlig han dommeren som mobbet Kurt…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (4 timer siden):

Det er greit, for Knut Marius brukte opp all brølinga i fjor.

Du kan ingenting om sang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangteknikk er ikke alt.

Bob Dylan synger som ei kråke.

De fleste av de store bluessangerne hadde røffe men ikke veldig sterke stemmer.

Bandet som skapte ekstremmetall, Venom, har en vokalist som høres ut som Lemmys inkompetente lillebror🤣

Alle disse er ekstremt mye kulere enn la oss si Mariah Carey. 😉

(Alexandra >>> Mariah og da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På druen skrev (3 timer siden):

Flertallet av de som stemte på Bjørn i går, stemte nok mest pga. at de var livredde for at han ikke skulle vinne. Mange av dem har nok en eller annen tilknytning til han også. Alexandra fikk ferre stemmer fordi flertallet av folket regnet med at hun kom til å vinne uansett. Tør å vedde ræva mi på at det var tilfelle. Dette har man sett mange ganger før i flere sånne konkurranser. De som er fra småsteder rundt i landet kommer alltid langt. Ikke vanskelig å skjønne hvorfor. Men uansett, stjernekamp er over for i år og jeg kommer ikke til å se på det noe mer. Så useriøst som det har blitt. Og med et så smiskete dommerpanel, som skryter av alle uansett hvor dårlig de gjør det. 

Javel, men hvis noen ikke var så redde for at Alexandra skulle vinne forteller det vel mest om at engasjementet lå på vinneren..... Folks engasjement for Alexandra var ikke like stort som for Bjørn. Deal with it.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Synes du nailer det godt her. 👏👏👏

Jeg rygga i sofaen i går, skvatt til. Ikke bare brølte han så mye han kunne, men da hele ansiktet dekket skjermen og plutselig også hele munnen ble jeg nesten redd.  Jeg falt ut da jeg hørte han på det Voice, han var min favoritt først (liker store stemmer), men når det ble brøl etter brøl og han fortsatte å brøle videre i Stjernekamp også så var jeg fort lei hele mannen. I går ble jeg bare redd for å bli spist opp av en rasende løve. Han kan med hell dempe seg. Han overdriver jo totalt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (4 timer siden):

Jeg er enig i at Alexandra mestrer sjangrene bedre, men det hjelper ikke når man ikke får lyst til å høre det igjen. Det er flott og bra, men egentlig litt kjedelig. Stjernekamp handler ikke bare om å mestre sjangere, men om å treffe noe hos folk som gjør at man har lyst til å høre mer! Det har Bjørn fått til, selv om Alexandra jevnt over mestret ting bedre. Men det handler altså ikke bare om å mestre. 

Jeg liker Alexandra veldig godt live i Keiino, men på skjermen blir det dessverre litt kjedelig. Veldig bra, ja, men det holder ikke. Jeg ble litt blåst av banen da jeg hørte Keiino live, for da var det en helt annen opplevelse enn å se pen og pyntelig EDM på skjermen. 

Gi Alexandra 10 år til, så treffer hun også kanskje på en annen måte. Hennes styrke ble også hennes svakhet, hun er god i alt men ikke unik i noe som helst. Bjørn er ikke god i alt men har greid å dra sin unikhet med i mange sjangere. 

Først sier dere "nei, det er ikke sangkonkurranse, det er sjangerkonkurranse", så sier dere "nei, det er ikke sjangerkonkurranse likevel". 

Dette beviser det jeg har sagt flere ganger. Om å gjøre folk komfortable og ikke imponere for mye.

Alexandra er for god for det norske folk, sitt eget folk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hunteragain skrev (1 time siden):

Først sier dere "nei, det er ikke sangkonkurranse, det er sjangerkonkurranse", så sier dere "nei, det er ikke sjangerkonkurranse likevel". 

Dette beviser det jeg har sagt flere ganger. Om å gjøre folk komfortable og ikke imponere for mye.

Alexandra er for god for det norske folk, sitt eget folk. 

Strengt tatt er undertittelen "Norges største entertainer". Det vil si at artisten skal underholde og engasjere, og folk stemmer jo ut fra hva de lar seg underholde av.

Jeg stemte Bjørn, for han har underholdt meg i mye større grad enn Alexandra. Jeg mener det så absolutt var den rette vinneren i går. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (1 time siden):

 

Alexandra er for god for det norske folk, sitt eget folk. 

Hun var svært god og imponerende i opera.

I siste episode var hun bare en vanlig syngedame.

Hvis du synes en vanlig syngedame er for bra for det norske folk anbefaler jeg å flytte…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 timer siden):

Javel, men hvis noen ikke var så redde for at Alexandra skulle vinne forteller det vel mest om at engasjementet lå på vinneren..... Folks engasjement for Alexandra var ikke like stort som for Bjørn. Deal with it.

Nettopp .

Hadde følt det som et tap for norsk musikk hvis Bjørn hadde tapt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 timer siden):

Javel, men hvis noen ikke var så redde for at Alexandra skulle vinne forteller det vel mest om at engasjementet lå på vinneren..... Folks engasjement for Alexandra var ikke like stort som for Bjørn. Deal with it.

Så enkelt kan det sies.

Juks er å vinne ved å ikke følge reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...