Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Oh well. Alexandra er alltid nr. 1 for meg, at Bjørn vant er ikke noe som har så fryktelig stor innvirkning på livet mitt akkurat. 

Jeg håper de gjør noe med dommerpanelet neste år, det er det eneste jeg vil klage på.  Uansett om det er Mona som sitter der eller noen andre, så MÅ de være ærlig og ikke oversukre opptredene. Jeg forstår at dette er et familieprogram, men det blir bare teit og overdrevet. 

Gratulerer til Bjørn 😊

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (Akkurat nå):

Vinneren var en av ytterst få deltagere i år som IKKE kjørte på med tigging etter sympatistemmer. Alexandra ble like ille som Carina på slutten.

Bra du nevnte Carina, for hun var i år et prakteksempel på poenget mitt i innlegget. Et innlegg som for øvrig ikke var ment til å diskreditere Bjørn i utgangspunktet, men for å belyse et problem rundt stemmegivning. Underdogsa og sympatisankere er ofte favoritter. 

Men jeg er uenig i at Alexandra ble like ille som Carina. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syns at det hadde vært kult med en all star-versjon neste år, med alle de ti tidligere vinnerne?

 

Og btw, hvor har det blitt av Nora Foss Al-Jabri i offentligheten? Har hun trekt seg tilbake fra rampelyset?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (25 minutter siden):

Akkurat som en million andre flinke syngedamer. Bjørn er noe annerledes og en artist med særpreg som tilfører noe nytt til de låtene han gjør..

Ja det er jeg klar over og Bjørn er veldig flink han altså, men jeg trodde bare at han ble for sær for det norske folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (Akkurat nå):

Ja det er jeg klar over og Bjørn er veldig flink han altså, men jeg trodde bare at han ble for sær for det norske folk.

Tror det sære gikk rett hjem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (Akkurat nå):

Jeg er fra samme sted som bjørn og knut marius, kan ikke si meg helt enig? 

Om du ikke vet hva jeg snakker om, så er du ikke fra samme plass som oss, nei. Vi sitter jo her en heil hop og ser på i lag. Aldri i livet om du er her ifra - vi har jo sammenkomster hvert år. Vel, før korona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blåbærpai skrev (Akkurat nå):

Tror det sære gikk rett hjem.

Ja folk blir lei av det glatte og «perfekte», det er musikere med personlighet som huskes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (Akkurat nå):

Ja det er jeg klar over og Bjørn er veldig flink han altså, men jeg trodde bare at han ble for sær for det norske folk.

Det norske folket setter sympati og særhet før talent hver gang. Spesielt når seieren avgjøres med frikvoter gjennom telefonstemming. Det er det som er problemet med norske konkurranser. Det handler ikke om hvem som er best, men hvem som appellerer best til folket. Jo mer underdog jo større sjanse har du for å vinne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Ja folk blir lei av det glatte og «perfekte», det er musikere med personlighet som huskes.

Spot on. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (4 minutter siden):

Heldigvis handler det bare om et  underholdningsprogram og ikke noe som faktisk er viktig 😅

Akkurat nå virker det faktisk som det er mer snakk om liv og død enn et underholdningsprogram😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 minutter siden):

Det norske folket setter sympati og særhet før talent hver gang. Spesielt når seieren avgjøres med frikvoter gjennom telefonstemming. Det er det som er problemet med norske konkurranser. Det handler ikke om hvem som er best, men hvem som appellerer best til folket. Jo mer underdog jo større sjanse har du for å vinne. 

Hva som er «best» er jo et definisjonsspørsmål som alle vil ha ulike meninger om

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Det norske folket setter sympati og særhet før talent hver gang. Spesielt når seieren avgjøres med frikvoter gjennom telefonstemming. Det er det som er problemet med norske konkurranser. Det handler ikke om hvem som er best, men hvem som appellerer best til folket. Jo mer underdog jo større sjanse har du for å vinne. 

Vi er vel sentimentale folk. Se på noen av de siste års vinnere. De kom gjennom skjermen med noen helt fantastiske tolkninger av ulik musikk i ulike sjangere. Samtidig som de portretterer et bredt spekter av ulike personligheter.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (3 minutter siden):

Akkurat nå virker det faktisk som det er mer snakk om liv og død enn et underholdningsprogram😅

Lurer nesten på om enkelte sitter med sånne tin foil hats på hodet 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (3 minutter siden):

Hva som er «best» er jo et definisjonsspørsmål som alle vil ha ulike meninger om

Poenget er at f.eks du sender din mening inn til NRK 100 ganger, mens jeg sender inn min mening 3 ganger. 

Ikke sant? Så da er det ikke om å gjøre å være best, men å appellerer best til folket som person og gjennom promotering.

blåbærpai skrev (1 minutt siden):

Vi er vel sentimentale folk. Se på noen av de siste års vinnere. De kom gjennom skjermen med noen helt fantastiske tolkninger av ulik musikk i ulike sjangere. Samtidig som de portretterer et bredt spekter av ulike personligheter.. 

Vi er sentimenti-folk, ja. Det er vel det som er problemet når man skal stemme i en konkurranse om hvem som liksom skal være best. 

Og man får jo heller ingen hjelp fra "ekspertene" for å mene noe om deltakerne fram eller tilbake. For ekspertene lever jo i skyene rundt alle deltakerne at det kritiske blikket må du finne frem selv. Ikke alle gidder det heller. Er jo tross lørdag, pizza og vin på bordet ;) 

Ja nei. Jeg skal gi meg. Men jeg skulle ønske avstemmingene på generelt grunnlag var mer rettferdige.

Kos dere der ute i det norske land. Hurra for Norge, om ikke annet 😄 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke på den personligheten og nerven folk ser i Bjørn. Jeg ser en person som er platt og gir lite av seg selv. Jo plattere han synger, jo mer jubler folket. Jeg tipper det er kjedelige folk som heier han frem, og med det også seg selv. For nå har nemlig kjedelig fått et mer attraktivt og  spennende synonym: personlighet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (Akkurat nå):

Poenget er at f.eks du sender din mening inn til NRK 100 ganger, mens jeg sender inn min mening 3 ganger. 

Ikke sant? Så da er det ikke om å gjøre å være best, men å appellerer best til folket som person og gjennom promotering.

Vi er sentimenti-folk, ja. Det er vel det som er problemet når man skal stemme i en konkurranse om hvem som liksom skal være best. 

Og man får jo heller ingen hjelp fra "ekspertene" for å mene noe om deltakerne fram eller tilbake. For ekspertene lever jo i skyene rundt alle deltakerne at det kritiske blikket må du finne frem selv. Ikke alle gidder det heller. Er jo tross lørdag, pizza og vin på bordet ;) 

Ja nei. Jeg skal gi meg. Men jeg skulle ønske avstemmingene på generelt grunnlag var mer rettferdige.

Kos dere der ute i det norske land. Hurra for Norge, om ikke annet 😄 

Ja selvfølgelig den som appellerer til folket og som får flest stemmer vinner. Men det er ikle nødvendigvis en motsetning til å være den beste. Fordi det ulikt hva man definerer som «best».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Highhopes skrev (2 minutter siden):

Er det bare jeg som syns at det hadde vært kult med en all star-versjon neste år, med alle de ti tidligere vinnerne?

 

Og btw, hvor har det blitt av Nora Foss Al-Jabri i offentligheten? Har hun trekt seg tilbake fra rampelyset?

Hun har vel alt for god stemme til at hun passer inn i dagens autotune/alskens annet  effekthelvete. Håper at den nye Adele låta blir en så massiv hit at den forandrer alt, på den er det null effekter på stemmen, dessuten er akkopagnementet kun piano, bass og en tromme. På tide at at de gode musikkprodusentene tar over makta fra kidsa med en laptop.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (Akkurat nå):

Ja selvfølgelig den som appellerer til folket og som får flest stemmer vinner. Men det er ikle nødvendigvis en motsetning til å være den beste. Fordi det ulikt hva man definerer som «best».

Ikke alltid, men det er ofte en motsetning. Fordi underdogs appellerer automatisk mer til folket enn etablerte personligheter. Og de etablerte må alltid prestere så himla mye bedre for samme kreds som underdogs. Det så vi tydelig i semien der Carina, som var svak, fikk en stemme fra Henriette i "ekspertpanelet" fordi "det krevde så mye av Carina å stå der". Mens Alexandra som leverte plettfritt i internasjonal toppklasse ikke fikk stemmen fordi "det ikke krevde så mye av Alexandra". Har du hørt sånn tull. Jaja. Nei nå ble jeg irritert igjen! 😄 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (8 minutter siden):

Et tips til NRK til neste års runde: Bytt ut Mona med Christine Dancke!!!

Helt enig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...