Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

JustLikeThat skrev (11 timer siden):

Helt greit det. Jeg kan forstå hvorfor Jorun ikke røyk ut nå eller tidligere. Mange ser på dette hennes som beste og verdifulle comeback og vil se henne lengst mulig i Stjernekamp. Tror kanskje mange har en slik Idol innstilling når det gjelder henne. At de skal hjelpe henne med vinne dette også slik at hun ikke føler at hun jobbet med sin pysisk helse for ingenting,  når det var grunnen for at hun plutselig forsvant fra scenen. Når det gjelder Carina så signere jeg på de andre  tidligere kommentarer fra forrgie helg.

Jeg vil anta de fleste som velger å delta i Stjernekamp gjør dette for å få et løft i karrieren. De fleste artister er frilansere. Å være synlig på statskanalen i beste sendetid i noen uker har stor verdi. Så å argumentere for at dette er Jorun Stiansens comeback og derfor stemme henne frem uke etter uke når hennes prestasjon tilsier hun skulle vært ute for lengst, er bare så feil i mine øyne. At hun har slitt psykisk er leit, at hun har jobbet seg gjennom dette flott og beundringsverdig, men det bør på ingen måte gi fripass fra å bli stemt ut når prestasjonene tilsier det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Heidi sang en flott versjon av Crazy, og ble nesten sjokkert over den dårlige tilbakemeldingen hun fikk. Heldigvis så ikke folket til å være enige med dommeren, og stemte på henne.

jeg synes det er vanskelig å komme nærere innpå Heidi… Flere andre artister har fått profilere seg, vist sårbarhet, fortalt noe som gjør at vi ser dem som mennesker, og har lyst til å heie dem videre. Heidi blir for meg så anonym da jeg ikke kjenner henne som artist fra før, og har ingen knagger å hekte henne på… Da er det lett å gi stemme til en av artistene man føler at man kjenner bedre, uavhengig av vokalprestasjoner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (51 minutter siden):

Jeg vil anta de fleste som velger å delta i Stjernekamp gjør dette for å få et løft i karrieren. De fleste artister er frilansere. Å være synlig på statskanalen i beste sendetid i noen uker har stor verdi. Så å argumentere for at dette er Jorun Stiansens comeback og derfor stemme henne frem uke etter uke når hennes prestasjon tilsier hun skulle vært ute for lengst, er bare så feil i mine øyne. At hun har slitt psykisk er leit, at hun har jobbet seg gjennom dette flott og beundringsverdig, men det bør på ingen måte gi fripass fra å bli stemt ut når prestasjonene tilsier det.

Det er helt greit at det blir feil i dine øyner men det er slik det har blitt framstil gjennom media når det ble kjent at Jorun skulle være med på sjernekamp. Det har vært mye skriveri om hvorfor hun plutselig forsvant og at dette er hennes beste måten og gjøre comeback på. Jorun har selv holdt sine følgere flittig oppdatert på sin reise og fortalte ærlig at hun var veldig usikker om hun i det hele tatt ville takke ja for å være med på dette. Samboeren hennes måtte nærmeste overtale henne for så usikker var hun. Når man har en slik historie som Jorun så er det ikke bare for få en ''løft i karrieren'' men også for å bevise noe for seg selv. Det er folkets stemme som avgjør hvem som skal ryke ut eller ikke uavhengig om prestasjonen var god eller dårlig. Mange har nok savnet og se Jorun på scene å da er det lett og være bestemt på at hun skal videre uansett hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angara skrev (2 timer siden):

Jeg synes Heidi sang en flott versjon av Crazy, og ble nesten sjokkert over den dårlige tilbakemeldingen hun fikk. Heldigvis så ikke folket til å være enige med dommeren, og stemte på henne.

jeg synes det er vanskelig å komme nærere innpå Heidi… Flere andre artister har fått profilere seg, vist sårbarhet, fortalt noe som gjør at vi ser dem som mennesker, og har lyst til å heie dem videre. Heidi blir for meg så anonym da jeg ikke kjenner henne som artist fra før, og har ingen knagger å hekte henne på… Da er det lett å gi stemme til en av artistene man føler at man kjenner bedre, uavhengig av vokalprestasjoner.

Heidi Ruud Ellingsen er vel mest kjent fra teaterscenen og noen tv serier. Hun har hatt mange store roller i musikaler som Singing in the Rain, Så som i himmelen, Mary Poppins og Peer Gynt. Hun har også hatt noen konserter med storband, så håper virkelig hun når så langt i Stjernekamp.

Jeg reagerte også på den voldsomme kritikken hun fikk igår. Det samme med Anna Lisa og Marius. Med tanke på at det var bare to artister, jeg vil si traff sjangeren og var utrolig dyktig, så var det merkelig at bare de tre skulle slaktes.

Heidi Ruud Ellingsen sa forøvrig i en av de første sendingene at hun hadde blitt spurt mange ganger før om å delta i Stjernekamp. Men at hun ikke hadde våget for hun synes det er skummelt å stå alene på en scene og å gå utenfor komfortsonen. Dette er vel noe programleder eller dommere enkelt kunne tatt tak i for å gi et bilde av hvem hun er for seerene.  Som at de til det kjedsommelige fokuserer på Jorun Stiansens psyke og at Carina Dahl er så misforstått og undervurdert som artist.

JustLikeThat skrev (1 time siden):

Det er helt greit at det blir feil i dine øyner men det er slik det har blitt framstil gjennom media når det ble kjent at Jorun skulle være med på sjernekamp. Det har vært mye skriveri om hvorfor hun plutselig forsvant og at dette er hennes beste måten og gjøre comeback på. Jorun har selv holdt sine følgere flittig oppdatert på sin reise og fortalte ærlig at hun var veldig usikker om hun i det hele tatt ville takke ja for å være med på dette. Samboeren hennes måtte nærmeste overtale henne for så usikker var hun. Når man har en slik historie som Jorun så er det ikke bare for få en ''løft i karrieren'' men også for å bevise noe for seg selv. Det er folkets stemme som avgjør hvem som skal ryke ut eller ikke uavhengig om prestasjonen var god eller dårlig. Mange har nok savnet og se Jorun på scene å da er det lett og være bestemt på at hun skal videre uansett hva.

For meg blir det fullstendig feil, ja. Jorun Stiansen har ikke vært anonym og glemt siden Idol. Hun har deltatt i diverse tv program, som Sofa, og hun figurer jevnlig i en reklame som ruller og går på tv. At hun selv velger å oppdatere sine tilhengere og bruke Stjernekamp for å promotere seg selv er forståelig. Men som seer er det lov å tenke selv. At hun, etter det hun fremførte igår, ikke var blant de tre i faresonen er bare helt fjernt.

Når det kommer til å ha en "historie og bakteppe" om den vanskelige tiden, vil jeg tro de fleste artistene i Stjernekamp kan komme med noe. Carina Dahl fremhever hvor misforstått hun er som artist. At hun lever i skyggen av sin far. De fleste av artistene er, som nevnt tidligere, frilansere. Noe som vil si at de ikke har tryggheten i fast jobb. For artister som for eksempel Kevin og Anna Lisa, som er ukjent for mange, er det å delta i Stjernekamp verdifullt. Det kan gi dem flere muligheter på scenen. Fra å være en del av ensemblet i musikalen kan de få en av hovedrollene. De kan få tilbud om  jobb på teater i Kristiansand, Bergen ellerTromsø. Noe som gir dem flere muligheter og større nedslagsfelt en de har nå.

Derfor blir det fullstendig feil for meg at dyktige talentfulle artister ryker ut til fordel for dem som ikke presterer. Det er fint mulig å støtte noen uten å la seg styre av sympati og trynefaktor.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (12 minutter siden):

Heidi Ruud Ellingsen er vel mest kjent fra teaterscenen og noen tv serier. Hun har hatt mange store roller i musikaler som Singing in the Rain, Så som i himmelen, Mary Poppins og Peer Gynt. Hun har også hatt noen konserter med storband, så håper virkelig hun når så langt i Stjernekamp.

Jeg reagerte også på den voldsomme kritikken hun fikk igår. Det samme med Anna Lisa og Marius. Med tanke på at det var bare to artister, jeg vil si traff sjangeren og var utrolig dyktig, så var det merkelig at bare de tre skulle slaktes.

Heidi Ruud Ellingsen sa forøvrig i en av de første sendingene at hun hadde blitt spurt mange ganger før om å delta i Stjernekamp. Men at hun ikke hadde våget for hun synes det er skummelt å stå alene på en scene og å gå utenfor komfortsonen. Dette er vel noe programleder eller dommere enkelt kunne tatt tak i for å gi et bilde av hvem hun er for seerene.  Som at de til det kjedsommelige fokuserer på Jorun Stiansens psyke og at Carina Dahl er så misforstått og undervurdert som artist.

For meg blir det fullstendig feil, ja. Jorun Stiansen har ikke vært anonym og glemt siden Idol. Hun har deltatt i diverse tv program, som Sofa, og hun figurer jevnlig i en reklame som ruller og går på tv. At hun selv velger å oppdatere sine tilhengere og bruke Stjernekamp for å promotere seg selv er forståelig. Men som seer er det lov å tenke selv. At hun, etter det hun fremførte igår, ikke var blant de tre i faresonen er bare helt fjernt.

Når det kommer til å ha en "historie og bakteppe" om den vanskelige tiden, vil jeg tro de fleste artistene i Stjernekamp kan komme med noe. Carina Dahl fremhever hvor misforstått hun er som artist. At hun lever i skyggen av sin far. De fleste av artistene er, som nevnt tidligere, frilansere. Noe som vil si at de ikke har tryggheten i fast jobb. For artister som for eksempel Kevin og Anna Lisa, som er ukjent for mange, er det å delta i Stjernekamp verdifullt. Det kan gi dem flere muligheter på scenen. Fra å være en del av ensemblet i musikalen kan de få en av hovedrollene. De kan få tilbud om  jobb på teater i Kristiansand, Bergen ellerTromsø. Noe som gir dem flere muligheter og større nedslagsfelt en de har nå.

Derfor blir det fullstendig feil for meg at dyktige talentfulle artister ryker ut til fordel for dem som ikke presterer. Det er fint mulig å støtte noen uten å la seg styre av sympati og trynefaktor.

Alle artister er dyktige på hver sin måte. Ingen eller jeg selv som har nevnt at Jorun har blitt glemt eller ei. Selvfølgelig har hun vært og se på tv i ny og ned, men nå er diskusjonen fra min side på dette om henne som en artist og ikke influencer. Du drar dine meningene veldig bredt og langt over fra det jeg kommer med som motargument. Så jeg sier meg igrunn fornøyd med de svarene som du har fått fra meg på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari e skrev (19 timer siden):

Hvem søren stemmer på Jorunn?

hun eier ikke sangstemme.

Hun kan synge, men jeg kan synge omtrent like bra som henne. Også hun var syk. 

Endret av anonMrX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (18 timer siden):

Sympati stemmer er og blir aldri rettferdig. Den som skulle røket ut i dag var Jorun. Den som skulle røket etter opera var Carina. Synes det er trist at Kevin og Anna Lisa, som er dyktige artister ryker ut, og disse to som etter min mening har vært dårligst fra starten av henger med. Kanskje på tide at nrk gjør noen grep i forhold til avstemming for å luke ut sympati og trynefaktor stemmer. At dyktige artister ryker ut tidlig ødelegger virkelig programmet i mine øyne. 

Helt enig med deg, men slik er det alltid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (9 timer siden):

Jeg vil anta de fleste som velger å delta i Stjernekamp gjør dette for å få et løft i karrieren. De fleste artister er frilansere. Å være synlig på statskanalen i beste sendetid i noen uker har stor verdi. Så å argumentere for at dette er Jorun Stiansens comeback og derfor stemme henne frem uke etter uke når hennes prestasjon tilsier hun skulle vært ute for lengst, er bare så feil i mine øyne. At hun har slitt psykisk er leit, at hun har jobbet seg gjennom dette flott og beundringsverdig, men det bør på ingen måte gi fripass fra å bli stemt ut når prestasjonene tilsier det.

Jeg er helt enig med deg angående Jorun. I mine øyne burde hun vært blant de tre med færrest stemmer hele veien og jeg er overrasket at hun har kommet så langt med tanke på hvor dårlig hun jevnt over har prestert. Dessverre tror jeg hun får mange sympatistemmer og det blir i overkant mye fokus på hvor flott det er at hun har kommet seg gjennom de psykiske problemene og står på scenen igjen. Joda, det er flott og det står respekt av det, men jeg synes det blir feil at det får ta så mye plass i Stjernekamp.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (På 25.9.2021 den 22.37):

Kanskje på tide at nrk gjør noen grep i forhold til avstemming for å luke ut sympati og trynefaktor stemmer

Enig at det kan være irriterende, men det er vel ikke så enkelt å gjøre noe med det. I og med at det er seerne om stemmer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady Lovelylocks skrev (På 25.9.2021 den 23.44):

Nei, og derfor syns jeg Marius skulle ryke. Han treffer heller ikke på sjanger, syns JEG.

Det gjør heller ikke Heidi Ruud Ellingsen. Hun holder godt på musikal varianten uansett sjanger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at en av de beste vokalistene røk ut på lørdag. Men hun valgte feil låt ifht sitt uttrykk . Det ble også for mye soul på slutten. Dessverre ❤ Hun er i mine øyne en sanger som overgår de alle sammen som musiker og artist.  Bra hun fikk en plattform som solist etter en årrekke som korist. Hennes tid kommer nå 🙂

Synes både Carina og Jorunn får ufortjent mye tyn.  Begge trenger de mer sangteknikk i bunnen for å mestre instrumentet og pusten sin . De trenger kunnskap og selvtillit som går inn i ryggmargen.  De er flotte begge to ,- men merket av utilstrekkelighet og brustne drømmer.  Begge to tyner sympatistemmer. Begge nærmer seg 40. På tide å ta tak i egen stemme / eget liv og stå for det ❤ 

Carina må droppe babe- greiene + datter av : satse på country/ rock. 

Jorunn må fokusere på MUSIKK . Hun har ingen agenda eller sjanger enda etter så mange år. Men er et unikum ifht utstråling på scenen.  Nå er det på tide å kun synge. 

Marius har blitt en  stabil og midt på treet operasanger etterhvert.  Har fulgt ham i 20 år. Litt sånn autodidakt med kjærlighet for faget. Dog ingen finalist i øverste sjiktet innen opera heller. Han startet for sent,  og musikkforståelsen hans er stiv både i egen og andre sjangre.  Han har godt stemmemateriale, - that's it. Han vet ikke å nyansere.  Peiser bare på.  Lite egetuttrykk. 

 

Alexandra var best i country-sjangeren 🌷

 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier veldig på Bjørn. Kanskje den mest interessante og spennende artisten jeg har sett i Stjernekamp! 🤩

(Ihvertfall siden han norskamerikaneren for noen år siden, men Bjørn er mer spennende synes jeg)

 

Liker Alexandra også, synes hun er minst like bra som Hætta var og blir ikke skuffet hvis hun vinner heller 😊

 

Carina skulle vært stemt ut forlengst og selv om jeg liker Jorunn burde hun også vært det. Men Marius er nok neste som ryker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteballetten skrev (På 28.9.2021 den 12.18):

Det gjør heller ikke Heidi Ruud Ellingsen. Hun holder godt på musikal varianten uansett sjanger.

Enig, men jeg håper Marius ryker før henne uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (9 timer siden):

Heier veldig på Bjørn. Kanskje den mest interessante og spennende artisten jeg har sett i Stjernekamp! 🤩

(Ihvertfall siden han norskamerikaneren for noen år siden, men Bjørn er mer spennende synes jeg)

 

Liker Alexandra også, synes hun er minst like bra som Hætta var og blir ikke skuffet hvis hun vinner heller 😊

 

Carina skulle vært stemt ut forlengst og selv om jeg liker Jorunn burde hun også vært det. Men Marius er nok neste som ryker.

Tenker du på Adam Douglas? 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som blodfan av seigmen, så heier jeg jo selvsagt på Marius. MEN jeg må innrømme at han begynner å bli litt kjedelig, det er liksom det samme hele tiden. Har ikke vært superfan av Alexandra før, synes stemmen hennes er så sukkersøt, men hun har jo vært rå til nå. Bjørn er også helt unik når han først klinker til. Men alt i alt, denne sesongen fenger ikke like mye som de forrige for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lady Lovelylocks skrev (3 timer siden):

Enig, men jeg håper Marius ryker før henne uansett.

Ja, men ser ikke bort fra at han gjør det. 😉  Men aller først er det et par andre kandidater som bør ut. Carina Dahl har som standard å synge surt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (3 timer siden):

Ja, men ser ikke bort fra at han gjør det. 😉  Men aller først er det et par andre kandidater som bør ut. Carina Dahl har som standard å synge surt. 

Enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

angara skrev (På 26.9.2021 den 10.20):

Jeg synes Heidi sang en flott versjon av Crazy, og ble nesten sjokkert over den dårlige tilbakemeldingen hun fikk. Heldigvis så ikke folket til å være enige med dommeren, og stemte på henne.

jeg synes det er vanskelig å komme nærere innpå Heidi… Flere andre artister har fått profilere seg, vist sårbarhet, fortalt noe som gjør at vi ser dem som mennesker, og har lyst til å heie dem videre. Heidi blir for meg så anonym da jeg ikke kjenner henne som artist fra før, og har ingen knagger å hekte henne på… Da er det lett å gi stemme til en av artistene man føler at man kjenner bedre, uavhengig av vokalprestasjoner.

Er så enig. Vi satt her med gåsehud når Heidi sang, det var rett og slett vondt å høre hvor harde tilbakemeldingene var. Ellers synes jeg Carina tilfører lite eller ingenting til musikken hun fremfører, sangere som henne finnes det mange av. Kjedelig og forutsigbart. Bjørn, han inspirerer. Det er mektig kvalitet når man kan stå så "naken" på scenen i flere kategorier og allikevel treffe blink. Spennende musiker. Og, jeg har sunget på Eg er framand i mere enn to uker nå 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...