Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Kahean skrev (1 time siden):

Carina har ni liv i denne konkurransen. Skjønner ikke hvordan hun kan ha kommet så langt.

Det hjelper å være influencer og ha mange følgere på Snap og Insta. Noe sier meg at operapublikummet ikke er de ivrigste på sosiale medier for stemmesanking. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Petra75 skrev (1 minutt siden):

Det hjelper å være influencer og ha mange følgere på Snap og Insta. Noe sier meg at operapublikummet ikke er de ivrigste på sosiale medier for stemmesanking. 

Tenkte meg at det var noe sånn 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg ble fysisk kvalm av dagens program. Kom akkurat inn døren til mamma for å høre siste opptreden og oppsummeringen. Så da ikke hele programmet. At to alminnelige og noen ganger dårlige kvinnelige vokalister gang på gang kan reddes, mens en flott, sterk, brukbar mannlig vokalist som Marius sendes ut da han står mot disse to, er bare trist. Jeg er ingen flink sanger, men jeg vet jag kan synge like bra som Jorun og kanskje som Carina noen ganger. Bare flaut å vite at det er folk som stemmer på dem i fleng. 

Personlig, synes jeg Alex og Heidi er best. 

Endret av hunteragain
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra75 skrev (8 timer siden):

Det hjelper å være influencer og ha mange følgere på Snap og Insta. Noe sier meg at operapublikummet ikke er de ivrigste på sosiale medier for stemmesanking. 

Javel? Når ble Carina influenser?

Jeg elsker nå opera, men Marius var ikke der for å synge opera i hvert program og idag var det heller ikke hiphop. Carina gjorde hiphop. Sist gjorde hun country og har også gjort de andre sjangrene alright nok - bortsett fra opera (men så hadde hun ikke stemme heller). Marius var der på overtid, så også Jorunn, hun har gått videre på kun sjarm hver gang. Heidi kan virkelig synge, men hun har musicalsjangeren hver gang, så får håpe at hun ikke utagerer helt ved å gjøre store teaterfakter hverken på latino eller visesang ellers må hun eller Jorunn ut. Carina vil kunne vise begge sjangre og Jorunn kan kanskje klare å gjøre det bedre neste gang, men come-on; det er ikke årets sjarmtroll vi skal kåre....så hun må vise noe neste gang.

Bjørn eller Alexandra vinner jo. Min favoritt er Bjørn.

Men altså; Carina har aldri vært den dårligste hittil - og det blir hun ikke neste gang heller. Hun kommer til å levere latino og visesang som sjanger. Deretter kan vi snakkes når det kommer til joik - tror hun kan klare det og, jeg - hvis ikke kan hun ryke da...!

Endret av Lawyam
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (7 timer siden):

Må innrømme jeg ble fysisk kvalm av dagens program. Kom akkurat inn døren til mamma for å høre siste opptreden og oppsummeringen. Så da ikke hele programmet. At to alminnelige og noen ganger dårlige kvinnelige vokalister gang på gang kan reddes, mens en flott, sterk, brukbar mannlig vokalist som Marius sendes ut da han står mot disse to, er bare trist. Jeg er ingen flink sanger, men jeg vet jag kan synge like bra som Jorun og kanskje som Carina noen ganger. Bare flaut å vite at det er folk som stemmer på dem i fleng. 

Personlig, synes jeg Alex og Heidi er best. 

Det er jo ikke en vokalistkonkurranse. Det er en sjangerkonkurranse. Marius har jo ikke klart å mestre så mange andre sjangre enn opera spør du meg, da hjelper det Ikke at han har en vakker sterk stemme 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, hunteragain said:

Må innrømme jeg ble fysisk kvalm av dagens program. Kom akkurat inn døren til mamma for å høre siste opptreden og oppsummeringen. Så da ikke hele programmet. At to alminnelige og noen ganger dårlige kvinnelige vokalister gang på gang kan reddes, mens en flott, sterk, brukbar mannlig vokalist som Marius sendes ut da han står mot disse to, er bare trist. Jeg er ingen flink sanger, men jeg vet jag kan synge like bra som Jorun og kanskje som Carina noen ganger. Bare flaut å vite at det er folk som stemmer på dem i fleng. 

Personlig, synes jeg Alex og Heidi er best. 

Dette er ikke en sangkonkurranse som sådan. De konkurrerer om å være den beste entertaineren, og da må de være allsidige. Marius var rett og slett dårlig i country, og i går var han svakest. 

Jeg syns riktignok Jorunn burde gå ut først. Hun har da ikke levert noe som helst som er direkte bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (5 timer siden):

Javel? Når ble Carina influenser?

Jeg elsker nå opera, men Marius var ikke der for å synge opera i hvert program og idag var det heller ikke hiphop. Carina gjorde hiphop. Sist gjorde hun country og har også gjort de andre sjangrene alright nok - bortsett fra opera (men så hadde hun ikke stemme heller). Marius var der på overtid, så også Jorunn, hun har gått videre på kun sjarm hver gang. Heidi kan virkelig synge, men hun har musicalsjangeren hver gang, så får håpe at hun ikke utagerer helt ved å gjøre store teaterfakter hverken på latino eller visesang ellers må hun eller Jorunn ut. Carina vil kunne vise begge sjangre og Jorunn kan kanskje klare å gjøre det bedre neste gang, men come-on; det er ikke årets sjarmtroll vi skal kåre....så hun må vise noe neste gang.

Bjørn eller Alexandra vinner jo. Min favoritt er Bjørn.

Men altså; Carina har aldri vært den dårligste hittil - og det blir hun ikke neste gang heller. Hun kommer til å levere latino og visesang som sjanger. Deretter kan vi snakkes når det kommer til joik - tror hun kan klare det og, jeg - hvis ikke kan hun ryke da...!

Carina Dahl har over 60 000 følgere på Instagram, og annenhvert innlegg er Stjernekamp/reklame for ett eller annet. Det er ganske tydelig at dette påvirker stemmegivningen en god del. 

Carina synger ikke bra. Hun er kanskje en entertainer, men hun synger falskt. Jeg, for min del, forventer at en som deltar i en sangerkonkurranse treffer tonene. Det har vært dyktigere vokalister i flere sjangre enn henne som har røket ut, og jeg syns ikke hun fortjener å fortsatt være med.

Eller er jeg enig i deg i mye av det du skriver, og jeg selv krysser fingrene for at Bjørn vinner. Han er jo en liga over de andre.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (8 timer siden):

Javel? Når ble Carina influenser?

Jeg elsker nå opera, men Marius var ikke der for å synge opera i hvert program og idag var det heller ikke hiphop. Carina gjorde hiphop. Sist gjorde hun country og har også gjort de andre sjangerne alright nok - bortsett fra opera (men så hadde hun ikke stemme heller). Marius var der på overtid, så også Jorunn, hun har gått videre på kun sjarm hver gang. Heidi kan virkelig synge, men hun har musicalsjangeren hver gang, så får håpe at hun ikke utagerer helt ved å gjøre store teaterfakter hverken på latino eller visesang ellers må hun eller Jorunn ut. Carina vil kunne vise begge sjangre og Jorunn kan kanskje klare å gjøre det bedre neste gang, men come-on; det er ikke årets sjarmtroll vi skal kåre....så hun må vise noe neste gang.

Bjørn eller Alexandra vinner jo. Min favoritt er Bjørn.

Men altså; Carina har aldri vært den dårligste hittil - og det blir hun ikke neste gang heller. Hun kommer til å levere latino og visesang som sjanger. Deretter kan vi snakkes når det kommer til joik - tror hun kan klare det og, jeg - hvis ikke kan hun ryke da...!

Det er jammen meg godt smaken er forskjellig. I mine ører har hun sunget falskt i større eller mindre grad hver uke. I opera var hun ikke i nærheten av sjanger. Carina Dahl har en stemme uten spenn, noe som godt frem under gruppeoppgaven. Der ble hun fullstendig "avkledd". I tillegg har null pusteteknikk. Noe som er merkelig om det er musikken hun lever for og av.

Du påstår at hun aldri har vært den dårligste, hva med opera? Jeg vil påstå hun sammen med Jorun Stiansen var  dårligst da, og har vært det hver eneste uke. I mine øyne er de to virkelig på overtid i denne runden av Stjernekamp. Jeg skulle så gjerne hatt med Kevin, Anna Lisa og Marius fremfor disse to. Men slik er det når sympati og trynefaktor trumfer dyktighet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette ikke er en sangkonkurranse, hva er det da? Om å ha de beste danserne på scenen med seg? Velge best låt og misbruke den? Om det ikke handler om sangtalent, hvorfor spiller de ikke instrumenter eller danser i stedet da. Noe av det dummeste jeg har lest på kg denne helgen. For å mestre forskjellig musikk, må man ha et brukbart talent som vokalist. De to av kvinnene har kun greid max to genres så langt.

Endret av hunteragain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (1 time siden):

Om dette ikke er en sangkonkurranse, hva er det da? Om å ha de beste danserne på scenen med seg? Velge best låt og misbruke den? Om det ikke handler om sangtalent, hvorfor spiller de ikke instrumenter eller danser i stedet da. Noe av det dummeste jeg har lest på kg denne helgen. For å mestre forskjellig musikk, må man ha et brukbart talent som vokalist. De to av kvinnene har kun greid max to genres så langt.

Det er en sjangerkonkurranse. Det Selvsagt bør man mestre å synge. Men det holder ikke å synge pent man må også mestre og overbevise sjangermessig. Derfor handler Det ikke nødvendigvis om å synge vakrest for å vinne.  Det hjelper jo ikke Marius å synge vakkert operaaktig når meningen er at han skal overbevise i hiphop som sjanger. 
men utover det enig i at carina og jorun heller ikke er best når det kommer til å overbevise i alle sjangre. Men at Marius skal stemmes frem på bakgrunn av at han har best stemme når han ikke mestrer sjangrene blir jo helt feil.

Endret av rosemarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 minutter siden):

Det er en sjangerkonkurranse. Det Selvsagt bør man mestre å synge. Men det holder ikke å synge pent man må også mestre og overbevise sjangermessig. Derfor handler Det ikke nødvendigvis om å synge vakrest for å vinne.  Det hjelper jo ikke Marius å synge vakkert operaaktig når meningen er at han skal overbevise i hiphop som sjanger. 
men utover det enig i at carina og jorun heller ikke er best når det kommer til å overbevise i alle sjangre. Men at Marius skal stemmes frem på bakgrunn av at han har best stemme når han ikke mestrer sjangrene blir jo helt feil.

Det er en sangkonkurranse. Virker ikke som du forstår hva jeg skriver. Hvem har nevnt vakker/pen synging? Det er forskjellige teknikker man bruker til forskjellige genres. Noen er mer allsidige, brukbare og fleksible enn andre. Vi vet jo alle hvem det er, og noen få av de står igjen og de fleste har forlatt konkurransen. Mens det fortsatt står igjen kvinnfolk som lener seg på flaks og utseende og åpenhet om psykisk helse. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (18 minutter siden):

Det er en sangkonkurranse. Virker ikke som du forstår hva jeg skriver. Hvem har nevnt vakker/pen synging? Det er forskjellige teknikker man bruker til forskjellige genres. Noen er mer allsidige, brukbare og fleksible enn andre. Vi vet jo alle hvem det er, og noen få av de står igjen og de fleste har forlatt konkurransen. Mens det fortsatt står igjen kvinnfolk som lener seg på flaks og utseende og åpenhet om psykisk helse. 

Det er jeg ikke uenig i. Men jeg svarte på innlegget om at det var hårreisende at Marius gikk ut. Fordi han kan synge. Men det holder ikke å «kunne synge». Jeg synes fortsatt at feks carina har mestret sjangrene bedre enn han. Men at hun er best eller fortjener å vinne har jeg aldri sagt.

Endret av rosemarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hunteragain said:

Om dette ikke er en sangkonkurranse, hva er det da? Om å ha de beste danserne på scenen med seg? Velge best låt og misbruke den? Om det ikke handler om sangtalent, hvorfor spiller de ikke instrumenter eller danser i stedet da. Noe av det dummeste jeg har lest på kg denne helgen. For å mestre forskjellig musikk, må man ha et brukbart talent som vokalist. De to av kvinnene har kun greid max to genres så langt.

Det er en sjangerkonkurranse. Å synge bra er ofte en fordel, men kan også bli en ulempe hvis man i de ulike sjangerne ikke greier å legge vekk tanken om å synge bra. Hip hop for eksempel kan være jævlig bra selv om man synger dårlig. I joik skal du ikke synge (og det er jo der mange bommer), og du kan joike bra selv om du har dårlig sangstemme. 

Stjernekamp sitt motto et jo "jakten på Norges beste entertainer". Vi har da mange ganger sett at de som kanskje er best til å synge helt generelt ryker tidlig ut fordi de ikke er allsidige nok. I mange sjangere må du jo være god til å synge, men det er ikke det som får deg gjennom konkurransen.

Det er evnen til å tilpasse seg, og ikke minst å ha en x-faktor som gjør at du skiller deg ut. Derfor tror jeg ikke Alexandra vil vinne i år, men Bjørn, fordi han har det der noe. Alexandra er flink, men jeg får ikke behov for å høre hennes versjon av de ulike låtene på nytt. Bjørn derimot...wow! 

I går hadde Carina mer av dette noe i sin fremføring enn Marius, og derfor røk han ut. Kjedelig, men han har dessverre ikke vist seg å være så tilpasningsdyktig. Country forrige helg var jo helt krise for hans del, unnskyld meg... 😳

Men kjedelig at det bare er én mann igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rapping er en form for syngeteknikk og man må ha et vokalt talent for å rappe bra. For å være en bra entertainer innen MUSIKK må man kunne synge. Ellers kan man bare gjøre slik Britney har de siste 15 årene, danse med armene mens man mimer sangen. Bjørn har et unikt talent, men synes ikke det gjør han til en verdig vinner. Han lener seg for mye på det ene. Han synger fint, men ikke bedre enn Heidi og Alex. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (7 timer siden):

Det er jammen meg godt smaken er forskjellig. I mine ører har hun sunget falskt i større eller mindre grad hver uke. I opera var hun ikke i nærheten av sjanger. Carina Dahl har en stemme uten spenn, noe som godt frem under gruppeoppgaven. Der ble hun fullstendig "avkledd". I tillegg har null pusteteknikk. Noe som er merkelig om det er musikken hun lever for og av.

Du påstår at hun aldri har vært den dårligste, hva med opera? Jeg vil påstå hun sammen med Jorun Stiansen var  dårligst da, og har vært det hver eneste uke. I mine øyne er de to virkelig på overtid i denne runden av Stjernekamp. Jeg skulle så gjerne hatt med Kevin, Anna Lisa og Marius fremfor disse to. Men slik er det når sympati og trynefaktor trumfer dyktighet.

Det er vel ikke så vanskelig å forstå at hvis noen ikke har stemme og ikke har fått lov å hverken øve eller snakke gjennom uka at når noen ikke kan opera at det hele kommer ut feil. Jeg aner ikke om hun hadde klart det eller ikke med stemmen i behold og etter øving, godt mulig at det ikke vært opera da heller, men så er det vel heller ikke til å stikke under en stol at de fleste gjør seg bort når de kommer seg dit heller da - hvert år - og det er da ingen som klager.  Godt mulig hun ikke har så mye spenn som f.eks Heidi eller Alexandra, men det å dømme henne ut bare fordi det er hun det irriterer meg grenseløst. Glad hun ikke hadde det problemet da hun kom på 3.plass i 71 grader nord ellers ville hun jo ha blitt stemt hjem som førstemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (4 timer siden):

Det er jeg ikke uenig i. Men jeg svarte på innlegget om at det var hårreisende at Marius gikk ut. Fordi han kan synge. Men det holder ikke å «kunne synge». Jeg synes fortsatt at feks carina har mestret sjangrene bedre enn han. Men at hun er best eller fortjener å vinne har jeg aldri sagt.

Det at Carina er best eller pr idag fortjener å vinne har heller ikke jeg sagt eller ment. Hun har bare ikke vært dårligst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lawyam skrev (3 minutter siden):

Det at Carina er best eller pr idag fortjener å vinne har heller ikke jeg sagt eller ment. Hun har bare ikke vært dårligst.

Hun har ikke vært dårligst fordi Jorun har vært dårligst hver gang. Carina nest dårligst hver gang. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gamle sesonger som bakgrunnsstøy (jada, vi finnes 😆) og jeg tar meg selv i å savne Thomas Fellberg! Han tilførte noe ganske spesielt i grunn, både faglig og billedlig. Mye rart fra hans kant, men langt mer spennende enn med bare Mona som fast dommer 🤔

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (1 time siden):

Jeg har gamle sesonger som bakgrunnsstøy (jada, vi finnes 😆) og jeg tar meg selv i å savne Thomas Fellberg! Han tilførte noe ganske spesielt i grunn, både faglig og billedlig. Mye rart fra hans kant, men langt mer spennende enn med bare Mona som fast dommer 🤔

Jeg mistet fullstendig respekten for ham etter Farmen. Verdens største tosk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...