Gå til innhold

Stjernekamp 2021


Gjest89754

Anbefalte innlegg

Lafamiglia skrev (4 minutter siden):

Jeg mistet fullstendig respekten for ham etter Farmen. Verdens største tosk.

Du vet at Farmen er tullete upersonlig underholdning? Thomas var den beste dommeren.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hunteragain skrev (1 minutt siden):

Du vet at Farmen er tullete upersonlig underholdning? Thomas var den beste dommeren.  

Jeg vet da selvfølgelig det. Men han viste seg som en person som var opptatt av å være kul, og å snakke ned og ødelegge for absolutt alle som ikke var innenfor hans "kul-sfære".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (Akkurat nå):

Jeg vet da selvfølgelig det. Men han viste seg som en person som var opptatt av å være kul, og å snakke ned og ødelegge for absolutt alle som ikke var innenfor hans "kul-sfære".

Det er det som er flott med reality underholdning. Tullet og tøyset. OG DRAMA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (8 timer siden):

Jeg har gamle sesonger som bakgrunnsstøy (jada, vi finnes 😆) og jeg tar meg selv i å savne Thomas Fellberg! Han tilførte noe ganske spesielt i grunn, både faglig og billedlig. Mye rart fra hans kant, men langt mer spennende enn med bare Mona som fast dommer 🤔

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (13 timer siden):

Det er vel ikke så vanskelig å forstå at hvis noen ikke har stemme og ikke har fått lov å hverken øve eller snakke gjennom uka at når noen ikke kan opera at det hele kommer ut feil. Jeg aner ikke om hun hadde klart det eller ikke med stemmen i behold og etter øving, godt mulig at det ikke vært opera da heller, men så er det vel heller ikke til å stikke under en stol at de fleste gjør seg bort når de kommer seg dit heller da - hvert år - og det er da ingen som klager.  Godt mulig hun ikke har så mye spenn som f.eks Heidi eller Alexandra, men det å dømme henne ut bare fordi det er hun det irriterer meg grenseløst. Glad hun ikke hadde det problemet da hun kom på 3.plass i 71grader nord ellers ville hun jo ha blitt stemt hjem som førstemann....

Her mister du meg fullstendig. Stjernekamp og 71 grader nord er to vidt forskjellige konsepter. Friluftsliv, kart og kompass krever ikke god sangstemme.

Du skriver at det "å dømme henne ut bare fordi det er hun det irriterer deg grenseløst". Men er det riktig at hun "Ikke stemmes ut fordi det er hun", som jo er tilfellet her? Etter min mening har Carina Dahl og Jorun Stiansen vært dårligst fra starten av, så håper virkelig de ryker ut nå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jorunn har mer karisma, personlighet og sjarm enn Carina. Derfor håper jeg Carina detter ut først. Som artister de omtrent like (dårlige), men Jorun er 100x mer sympatisk. Ja, vet at dette alt sammen går inn under "trynefaktor", men...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (På 3.10.2021 den 22.31):

Jeg mistet fullstendig respekten for ham etter Farmen. Verdens største tosk.

Han gjorde ikke en god figur i farmen, det er jeg helt enig i. Men det betyr ikke at han ikke var flink i Stjernekamp, han hadde mye interessante fakta og bilder som var et godt bidrag til Stjernekamp, samt at han ikke elsket absolutt alt sånn som Mona gjør. Farmen kjendis er jo litt lagd for drama og moro, det er ikke Stjernekamp 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra75 skrev (På 2.10.2021 den 22.58):

Det hjelper å være influencer og ha mange følgere på Snap og Insta. Noe sier meg at operapublikummet ikke er de ivrigste på sosiale medier for stemmesanking. 

Jeg tok en kjapp sjekk på Instagram og følgertallene til de gjenværende deltakerene er som følger:

Carina Dahl - 63.800
Jorunn Stiansen - 49.700
Alexandra Rotan - 31.300
Heidi Ruud Ellingsen - 3.339
Bjørn Tomren - 4.315

At det å ha en stor følgerskare i sosiale medier har bidratt til at både Carina og Jorunn har fått mange stemmer tror jeg. De har suverent flest følgere og feeden deres er veldig fokusert på Stjernekamp.  

Når det gjelder operapublikummet er du nok inne på noe. Marius har 1.772 følgere på sin egen instagramprofil og Operaens Instagram har drøyt 35.000 følgere. Sistnevnte har promotert Marius og oppfordret til å stemme på ham på story i forkant av sendingene, men operapublikummet er nok ikke de som er ivrigst på sosiale medier og responderer best på den typen stemmesanking. 

Når det er sagt synes jeg det er greit at Marius er ute. Han har vist seg lite tilpasningsdyktig til de ulike sjangerene, som jo er en del av konkurransen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter og diskuterer her hjemme i forkant av kveldens sending: får deltakerne lønn/honorar for deltakelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men de får helt sikkert dekket boligutgifter, transport og matutgifter. De går jo også glipp av andre oppdrag pgs fullt program disse ukene. Det handler jo ikke om bare å stille opp i et studio som f.eks Lindmo heller. Dette foregår jo potensielt i 2 måneder og hvem skulle ha råd til slikt uten en eller annen form for godtgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeeter skrev (3 timer siden):

Vi sitter og diskuterer her hjemme i forkant av kveldens sending: får deltakerne lønn/honorar for deltakelsen?

Det er garantert betalt. Er jo en flere måneders jobb..folk får jo penger for kjendisreality osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjugur skrev (Akkurat nå):

Synes ikke Heidi fikser denne så bra… 

Oi nei det var grusomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heidi gjorde en grei opptreden, men synes ikke sangen passet henne. 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde der??? Det var jo ingen lyd i henne! Hørtes ut som om hun kom rett fra en maraton eller noe og var fri for både pust og stemme 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (Akkurat nå):

Hva skjedde der??? Det var jo ingen lyd i henne! Hørtes ut som om hun kom rett fra en maraton eller noe og var fri for både pust og stemme 🤔

Hun sleit med å ha kontroll over pusten sin, ble for opptatt av dansingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (Akkurat nå):

Hva skjedde der??? Det var jo ingen lyd i henne! Hørtes ut som om hun kom rett fra en maraton eller noe og var fri for både pust og stemme 🤔

Ja enig, veldig lav stemme.. kanskje det var noe galt med lyden? Dommerne er jo overimponert. 😜 jeg syns det var lav lyd og falsk og heseblesende😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...