Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Luka_S skrev (9 timer siden):

Jeg er en einstøing som liker meg godt alene, så å gå tur alene er bare rekreasjon. :)
Og så er jeg såpass sta at jeg ikke vil gi meg før jeg kommer på toppen!

Jeg kan også gå sammen med mannen min og datteren min, og til Gaustatoppen gikk vi også sammen med datteren til et vennepar av oss. Mannen min er med på enkelte turer og det går greit så lenge jeg får gå først. I starten pesa jeg som en blåsebelg og han var såvidt anpusten, men nå tror jeg vi er mer like. 

Ellers trives jeg godt på mine turer alene også. Da går jeg med lydbok på øret og det er min "alene-tid" der jeg bare går og koser meg alene i skogen.

Jeg gir meg heller ikke hvis jeg først har bestemt meg, og det tror jeg er en god egenskap 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar veiedagen i dag, siden det blir vanskelig å få det til i morgen. Ned 0,8 kg til 121,6 kg.

Ja, hva skal man si om denne uka? Selvfølgelig er jeg glad for at resultatet viser nedgang, men jeg føler jeg har slitt for hvert eneste gram. Har gått tur hver eneste dag, selv om jeg måtte slepe meg ut i går og på tirsdag. Og jeg har vært veldig sulten, selv om jeg har loggført og spist nok. Vet ikke hva jeg føler, er bare veldig sliten. Kanskje jeg bare skal hvile noen dager. Samtidig har jeg så sykt lyst til å nå delmålet mitt, det føles som jeg aldri kommer dit. Og sluttmålet orker jeg ikke tenke på engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 time siden):

Tar veiedagen i dag, siden det blir vanskelig å få det til i morgen. Ned 0,8 kg til 121,6 kg.

Ja, hva skal man si om denne uka? Selvfølgelig er jeg glad for at resultatet viser nedgang, men jeg føler jeg har slitt for hvert eneste gram. Har gått tur hver eneste dag, selv om jeg måtte slepe meg ut i går og på tirsdag. Og jeg har vært veldig sulten, selv om jeg har loggført og spist nok. Vet ikke hva jeg føler, er bare veldig sliten. Kanskje jeg bare skal hvile noen dager. Samtidig har jeg så sykt lyst til å nå delmålet mitt, det føles som jeg aldri kommer dit. Og sluttmålet orker jeg ikke tenke på engang.

Husk at vektnedgangen går i rykk og napp, og innimellom stopper det litt opp uansett hva du gjør :klem:

Hvis du føler deg veldig sliten, så slapp av et par dager. Dropp turene. Det er ikke de som gir deg den store vektnedgangen, det er det matinntaket som gjør.

Det er sikkert ikke noen trøst, men vi har alle de dagene der vi ser mørkt på det og ikke ser noen ende på det vi holder på med. Men plutselig gjør vekta et hopp nedover igjen, og livet føles lysere igjen 😊

Hvis neste delmål føles langt unna, så lag deg et nytt delmål litt før det neste. Og da gir du deg selv en dag med egenpleie eller andre ting som gjør at du føler deg bedre (og jeg vet at du ikke tenker på mat som belønning 😉). 

Les også gjennom dagboka di og se at du HAR kommet langt allerede, og legg sluttmålet litt unna akkurat nå. Det kommer, men kan føles UENDELIG langt borte i sånne perioder. Jeg tenker ikke på sluttmålet mitt, men tar nedgangen delmål for delmål. Har faktisk ikke helt bestemt meg enda for hva som er sluttmålet mitt. Det ser jeg når jeg nærmer meg 😉

Sender deg mange store klemmer :klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord og klemmer, @Wit! :)

Ja, jeg vet at det går i rykk og napp, men jeg synes det "rykket" har vært veldig langt unna veldig lenge nå. 😬
Men det er vel bare å fortsette med gode vaner, så løsner det vel snart. Blir ikke tur de nærmeste dagene, iallfall, så får jeg se om et par dagers hvile hjelper litt. Og nei, jeg bruker ikke mat som belønning, det ville jo vært litt selvmotsigende. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 minutt siden):

Takk for gode ord og klemmer, @Wit! :)

Ja, jeg vet at det går i rykk og napp, men jeg synes det "rykket" har vært veldig langt unna veldig lenge nå. 😬
Men det er vel bare å fortsette med gode vaner, så løsner det vel snart. Blir ikke tur de nærmeste dagene, iallfall, så får jeg se om et par dagers hvile hjelper litt. Og nei, jeg bruker ikke mat som belønning, det ville jo vært litt selvmotsigende. ;)

Jeg skjønner deg veldig godt. Hadde det sånn selv før sommerferien og vær nær på å gi opp hele greia. MEN, etter flere uker ferie der jeg ikke var så hard på matinntaket der jeg opplevde at vekta ikke gikk veldig opp, så er jeg nå heldigvis tilbake i godt spor og forventer at nedgangen fortsetter fra og med neste uke (denne uka regnes som siste del av ferien, så tanken er at jeg ca går i 0 fra før ferien).

MEN, vi klarer dette, og skal heie hverandre frem 👍🌹👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner deg veldig godt. Hadde det sånn selv før sommerferien og vær nær på å gi opp hele greia. MEN, etter flere uker ferie der jeg ikke var så hard på matinntaket der jeg opplevde at vekta ikke gikk veldig opp, så er jeg nå heldigvis tilbake i godt spor og forventer at nedgangen fortsetter fra og med neste uke (denne uka regnes som siste del av ferien, så tanken er at jeg ca går i 0 fra før ferien).

MEN, vi klarer dette, og skal heie hverandre frem 👍🌹👏

Ja, det gjør vi! 😊
Takk for at du er så positiv hele tiden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (9 minutter siden):

Ja, det gjør vi! 😊
Takk for at du er så positiv hele tiden!

Jeg er ikke alltid like positiv som jeg kanskje er her inne 🤪 MEN, jeg vet at hvis jeg klarer å snu tankene mine til å tenke positivt, så vil etter hvert hodet mitt skjønne det og tenke mer positivt helt av seg selv 😂 Og noe av det jeg syns er bra i disse dagbøkene er at alle er flinke til å backe hverandre opp når vi sliter. Det hjelper ihvertfall meg 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke alltid like positiv som jeg kanskje er her inne 🤪 MEN, jeg vet at hvis jeg klarer å snu tankene mine til å tenke positivt, så vil etter hvert hodet mitt skjønne det og tenke mer positivt helt av seg selv 😂 Og noe av det jeg syns er bra i disse dagbøkene er at alle er flinke til å backe hverandre opp når vi sliter. Det hjelper ihvertfall meg 👍

Det var ikke så dumt! :)
Tror jeg skal prøve på det, jeg også, istedet for å deppe når den hersens badevekta ikke vil samarbeide. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvordan noen tall på den badevekta kan ødelegg en dag ja, eller en uke for den del. 
Og da er disse dagbøkene helt fantastisk. Gjør som Wit sier, og les igjennom dagboka di. Du har gjort en kjempejobb til nå, og så lenge du fortsetter, så vil fremgangen etterhvert fortsette også. Men platåer er noe dritt!!

Et par hviledager kan også være lurt ha. Min kropp samler vann når den har fått for lite hvile. Så jeg legger inn hviledag hver 4. dag, sånn ca. Det er passe for min kropp. Ikke bra å droppe hviledager

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (14 minutter siden):

Det er utrolig hvordan noen tall på den badevekta kan ødelegg en dag ja, eller en uke for den del. 
Og da er disse dagbøkene helt fantastisk. Gjør som Wit sier, og les igjennom dagboka di. Du har gjort en kjempejobb til nå, og så lenge du fortsetter, så vil fremgangen etterhvert fortsette også. Men platåer er noe dritt!!

Et par hviledager kan også være lurt ha. Min kropp samler vann når den har fått for lite hvile. Så jeg legger inn hviledag hver 4. dag, sånn ca. Det er passe for min kropp. Ikke bra å droppe hviledager

Takk! Får prøve å snu tankene til å være glad for det jeg faktisk har greid, og ikke skuffet fordi nedgangen denne uka ikke var så god som forventet. Herregud, 800 g er jo egentlig kjempebra! Jeg tror nok egentlig jeg hadde hatt godt av å ikke gå på vekta så ofte, men samtidig tør jeg ikke la være, i tilfelle det går gal vei. Må bare klare å snu tankene til at de tallene ikke skal få ødelegge dagen min!

Skal bli flinkere til å legge inn hviledager. Neste uke og en stund framover blir det naturlig mindre trening, for jeg jobber mer da, og da orker jeg ikke å trimme så hardt. Skal bli interessant å se hvordan det går på vekta neste uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på heia og egenpleietoget!

Jeg skal ha hviledag i dag og tenker jeg skal fylle badekaret, slenge i noen bobler. Så får vi se om det blir lydbok eller kindle; men skal i alle fall kose meg (helt uten mat 😉). Hvordan kan du være snill med deg selv i kveld?

Har tatt skjermbilde av en kommentar på Reddit som jeg skal ha meg meg inn i høsten når det røyner på. Kan den funke for deg og?

0698CAB7-0DF2-4A94-B03D-AEBC14D12369.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (Akkurat nå):

Melder meg på heia og egenpleietoget!

Jeg skal ha hviledag i dag og tenker jeg skal fylle badekaret, slenge i noen bobler. Så får vi se om det blir lydbok eller kindle; men skal i alle fall kose meg (helt uten mat 😉). Hvordan kan du være snill med deg selv i kveld?

Har tatt skjermbilde av en kommentar på Reddit som jeg skal ha meg meg inn i høsten når det røyner på. Kan den funke for deg og?

0698CAB7-0DF2-4A94-B03D-AEBC14D12369.jpeg

Gode råd, @Bokdamen! De skal jeg ta med meg! 😄

I kveld kan jeg nok ikke være så veldig snill med meg selv, for jeg skal på aftenvakt. 😂
Men i morgen skal jeg på en teaterforestilling som jeg har gledet meg til, så det blir jo en slags belønning det også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (14 minutter siden):

Gode råd, @Bokdamen! De skal jeg ta med meg! 😄

I kveld kan jeg nok ikke være så veldig snill med meg selv, for jeg skal på aftenvakt. 😂
Men i morgen skal jeg på en teaterforestilling som jeg har gledet meg til, så det blir jo en slags belønning det også!

Ja, den var kanskje ikke den beste arenaen for egenpleie 😂 Men teater er jo veldig kjekt, håper det blir en god start på helgen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (8 timer siden):

Melder meg på heia og egenpleietoget!

Jeg skal ha hviledag i dag og tenker jeg skal fylle badekaret, slenge i noen bobler. Så får vi se om det blir lydbok eller kindle; men skal i alle fall kose meg (helt uten mat 😉). Hvordan kan du være snill med deg selv i kveld?

Har tatt skjermbilde av en kommentar på Reddit som jeg skal ha meg meg inn i høsten når det røyner på. Kan den funke for deg og?

0698CAB7-0DF2-4A94-B03D-AEBC14D12369.jpeg

Denne skal jeg ta med meg! Er altfor fæl til å veie meg flere ganger i uka.

@Luka_S Herregud for en jobb du har gjort! Nesten en kg denne uka er kjempebra! 👏👏 Det er jo bare å finne frem vekta, måle opp 800g og kjenne eller se hvor mye det faktisk er. Jeg har gjort det noen ganger da jeg syntes det var lite nedgang, bare for å få en oppvekker av hvor mye som har blitt borte. 

Husk også at muskler erstatter fett, og trening skaper muskler. Slitsomme turer gjør jo uten tvil at du får mer muskler. Med mye aktivitet så kan det jo være en begrunnelse også (om ikke annet noe som kan hjelpe litt mot den kjipe følelsen). 

Så er det lov å være sliten. Hva med å legge inn noen obligatoriske dager med egenpleie der du ikke gjør noe annet en det du vil? Belønne den gode innsatsen med slike dager tror jeg bare er sunt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så skjedde det jeg fryktet mest. Var på tur, og skled og falt. Det var vått, gjørmete og mye glatt stein og røtter. Vred den ene foten litt under meg og slo kneet i en stein. Håper det bare er blåmerker og at jeg ikke har skadet kneet "skikkelig", for det hadde vært veldig dumt å få en kneskade akkurat nå! 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bokdamen skrev (57 minutter siden):

Å nei! Hvordan kjennes det nå noen timer senere?

Kjennes heldigvis ikke ut som noe alvorlig. Satt med en ispose på kneet da jeg kom hjem, så håper det verste er en såret stolthet. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, huffda. Håper det går bra med kneet. Veldig kjedelig med skader når du er så godt i gang.

Syns du går ned i et fornuftig tempo. Husk at det etterhvert ikke går like fort som i starten. Det er ganske greit for kroppen å gå ned i et passe tempo. Selvsagt vil vi helst gå ned minst 2 kg i uka, men hodet vet stort sett at dette ikke er realistisk over lang tid.

Du har vært kjempeflink, og jeg er sikker på at du kommer til å nå målet ditt 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,  @Wit! Kneet kjennes fint ut i dag, bortsett fra den blåflekken, da. Heldigvis gikk det ikke så ille som jeg trodde, for jeg så for meg luftambulanse og greier. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...