Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte noen Salomon sko i Gore-tex på XXL. De er sånn "halvhøye" og støtter anklene mine. Jeg går også mye i vått terreng og har ikke blitt våt på beina av dem. Jeg investerte kr 30 i at de impregnerte de for meg i butikken når jeg kjøpte de, og det fungerer helt greit. Så må jeg selv huske å impregnere dem jevnlig sånn at de fortsatt holder vannet ute.

Og super bra å oppdage at formen er bedre når du er ute på en tur 👏 Akkurat den følelsen kjenner jeg godt til og den er ganske god 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wit skrev (3 timer siden):

Jeg kjøpte noen Salomon sko i Gore-tex på XXL. De er sånn "halvhøye" og støtter anklene mine. Jeg går også mye i vått terreng og har ikke blitt våt på beina av dem. Jeg investerte kr 30 i at de impregnerte de for meg i butikken når jeg kjøpte de, og det fungerer helt greit. Så må jeg selv huske å impregnere dem jevnlig sånn at de fortsatt holder vannet ute.

Og super bra å oppdage at formen er bedre når du er ute på en tur 👏 Akkurat den følelsen kjenner jeg godt til og den er ganske god 👍

Jeg har hatt Salomon tidligere, og de er ikke noe gode på mine føtter. Har Hoka Bondi til både jobb og fritid, og jeg elsker dem! Så har litt lyst til å prøve fjellskoene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (41 minutter siden):

Jeg har hatt Salomon tidligere, og de er ikke noe gode på mine føtter. Har Hoka Bondi til både jobb og fritid, og jeg elsker dem! Så har litt lyst til å prøve fjellskoene også.

Ja, der er jo føtter forskjellig ;) Salomon passer veldig godt på mine føtter. Tror nok også at det aller viktigste er skikkelig impregnering. Da trekker de ikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (10 minutter siden):

Ja, der er jo føtter forskjellig ;) Salomon passer veldig godt på mine føtter. Tror nok også at det aller viktigste er skikkelig impregnering. Da trekker de ikke vann.

Ja, tror jeg må impregnere Alfa-skoene mine og gi det et forsøk. Men tror det skal mye til å holde seg tørr på beina når det er så søkkvått som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW så flink du er! Virker som du er på god vei allerede og innarbeidet deg mange gode rutiner, så har ikke så masse å tilføye enn at jeg heier på deg 👏🏼🧚🏼‍♂️ Kan sikkert være lurt å være med i en klubb eller gjeng med andre som også vil litt ned i vekt, sånn at man er med i et fellesskap der man jobber mot samme mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 18.6.2021 den 13.56):

Veiedag. Ny vekt 122,4, altså ned 100 gram. Heller ingen forandring på midjemål.

Synes det er dritkjipt å få en så dårlig uttelling etter en uke som har vært knallhard. Jeg har trent hver eneste dag, unntatt onsdag. Har ikke overspist. Har hatt kjempematsug, men stått imot. Så en halv kilo på to uker føles veldig som et slag i trynet.

Ferien starter på mandag. Vakler mellom å ta "pause" og å være knallhard en uke til, for vi skal være hjemme første uka. Får se hva som skjer.

Husk at det blir vanskeligere og vanskeligere jo lenger ned du kommer, i starten mister man masse veldig raskt og deretter tar det litt lenger tid. Det er ikke din feil, det er bare sånn kroppen fungerer, det er her veldig mange mister motivasjonen så det viktigste er at du ikke gjør det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fitnessjenta skrev (6 minutter siden):

WOW så flink du er! Virker som du er på god vei allerede og innarbeidet deg mange gode rutiner, så har ikke så masse å tilføye enn at jeg heier på deg 👏🏼🧚🏼‍♂️ Kan sikkert være lurt å være med i en klubb eller gjeng med andre som også vil litt ned i vekt, sånn at man er med i et fellesskap der man jobber mot samme mål!

 

fitnessjenta skrev (3 minutter siden):

Husk at det blir vanskeligere og vanskeligere jo lenger ned du kommer, i starten mister man masse veldig raskt og deretter tar det litt lenger tid. Det er ikke din feil, det er bare sånn kroppen fungerer, det er her veldig mange mister motivasjonen så det viktigste er at du ikke gjør det!

Tusen takk! :)
 

Jeg er litt av en einstøing, og må gjøre ting litt på min egen måte, så trives best med å gjøre dette for meg selv. ;) Denne tråden er en fin "gjeng", synes jeg, og her kan jeg blåse ut litt hvis jeg trenger det. 

Har gått opp og ned ganske mange ganger og "kan" dette her med at det stopper opp til tider. ;) Skal fortsette med veiing etter ferien, så håper jeg at det løsner igjen. Synes jeg har vært ganske flink med å være i aktivitet nå da, så det er det jeg prøver å fokusere på i sommer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Luka_S said:

Denne tråden ligger visst i forumet "Treningsdagbok", så jeg kan jo oppdatere litt på treningsfronten.

I dag gikk jeg en turløype som jeg gikk for første gang i år for noen måneder siden. Den gangen slet jeg meg opp bare på trass og følte at jeg holdt på å daue. Kjentes ut som beina var bly, pusten og pulsen raste i vei, og jeg trodde aldri jeg kom til toppen. I dag var det også tungt, ja, men jeg kjente meg ikke døden nær. Når jeg i dag kom til det punktet at jeg måtte ta hyppige pauser, var jeg plutselig i den siste kneika. Herlig å oppleve at kroppen har respondert på turene! 

Er det forresten noen som har tips til gode tursko som tåler å plumpe ned i våt myr? Jeg trenger støtte til anklene når jeg skal gå i ulendt terreng, så det må være litt høyt skaft på dem. De fleste stedene jeg går på har store områder med våt og gjørmete sti, så jeg blir klissvåt på beina. Jeg har Alfa Kvist tursko med Gore-Tex, men likevel suger de masse vann når det blir så vått som nå. Jeg har tittet lengselsfullt på Hoka-tursko, er det noen som har erfaringer med disse

Det der er for meg mye mer tilfredsstillende enn at vekten går nedover, det å kjenne man lever og takler turer og livet bedre - grattis! 
 

Jeg kjøpte faktisk disse i dag. Vi går i vått, ulendt terreng og jeg sliter veldig med en ankel som jeg stadig tråkker over. Så disse var dustete dyre (3000) og er laget for de som kan gå helt andre type turer enn jeg klarer, men de satt som støpt på bena og hadde masse støtte til ankler + godt feste og Goretex. Spent på om de kan bli litt varme, men det er bedre enn å tråkke over og forstue gang på gang. 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirius skrev (36 minutter siden):

Det der er for meg mye mer tilfredsstillende enn at vekten går nedover, det å kjenne man lever og takler turer og livet bedre - grattis! 
 

Jeg kjøpte faktisk disse i dag. Vi går i vått, ulendt terreng og jeg sliter veldig med en ankel som jeg stadig tråkker over. Så disse var dustete dyre (3000) og er laget for de som kan gå helt andre type turer enn jeg klarer, men de satt som støpt på bena og hadde masse støtte til ankler + godt feste og Goretex. Spent på om de kan bli litt varme, men det er bedre enn å tråkke over og forstue gang på gang. 

image.jpg

@Tirius Takk for det! 😄

Jeg trenger også støtte for ankel, brakk den ene for noen-og-tjue år siden, og vrikker stadig anklene hvis jeg ikke er utrolig forsiktig. Så er jeg livredd for å falle, trur seriøst jeg kommer til å slå meg i hjel hvis jeg sklir på glatte steiner på fjelltur. Så her går det nesten like sakte på tur ned som på tur opp. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Luka_S said:

@Tirius Takk for det! 😄

Jeg trenger også støtte for ankel, brakk den ene for noen-og-tjue år siden, og vrikker stadig anklene hvis jeg ikke er utrolig forsiktig. Så er jeg livredd for å falle, trur seriøst jeg kommer til å slå meg i hjel hvis jeg sklir på glatte steiner på fjelltur. Så her går det nesten like sakte på tur ned som på tur opp. 😂

Ja men det er ikke tull 😂 Jeg går turer med ungene men er ganske konstant bekymret. Første tur ferdig og de var utrolig stødige og gode!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er ferien over for denne gang, og jeg dristet meg på vekta i morges. Opp 2,5 kg til 124,9 kg.

Jaja, så ble det noen feriekilo. Nå er tiden kommet for å snu skuta igjen, mot tidligere når jeg bare har fortsatt å kjøre på med latskap og usunt kosthold. Kjenner det skal bli godt å komme i gjenge igjen nå, har virkelig følt meg ganske dvask og lat de siste dagene.

Planen for ferien var å slappe av og fokusere på lystbetont trim. Det ble noen gode turer, men så ble jeg syk en uke, så var det reising og besøk, så det ble ikke så mye tur som jeg tenkte. Men det får være greit. Har også kost meg masse med god mat og drikke, så jeg trodde faktisk jeg hadde gått opp det dobbelte av det jeg har. Får håpe kiloene går like fort av som de kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikser du. Sansynligvis er jo mye av dette vannvekt også, så etter en uke eller to på riktig spor igjen, så er nok disse borte igjen. 
Ferie er ferie, og utgjør bare noen få uker av året, og da må det da være lov å ha et litt annet fokus disse ukene også 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til hverdagen. Jeg reiser hjem til vekten min i morgen etter tre uker uten og er ganske spent. Men selv om jeg gruer meg til å se tallet (er jo ikke morsomt når det går den veien), så er jeg ikke bekymret for at en oppgang skal "ødelegge" for meg. Tankesett er viktigere enn tallet på vekta. :) Har man riktig innstilling når man jo målene sine uansett om det skjer forsinkelser på veien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntrende ord, @Dundre og @KaBom :)

Fredag og veiedag, ny vekt er 123,4 kg og altså 1,5 kg ned siden mandag. Deilig å se at feriekiloene forsvinner like fort som de kom. :)

Nå håper jeg at jeg snart kan nå neste delmål, som er under 120 kg. Satt "frist" til 1. september, så tror jeg bør greie det. Da skal belønningen absolutt bli nye tursko, for jeg er drittlei av de jeg har nå! Tror føttene mine vokste litt da jeg var gravid, så når jeg går i nedoverbakker, butter tærne frammi skoene og jeg er på grensen til å få gnagsår. I tillegg til at jeg blir klissvåt på beina når det er vått føre, så klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba 👏🏼👏🏼 
Du klarer neste delmål i god tid før 1.september. Fortsett den gode jobben

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (4 timer siden):

Godt jobba 👏🏼👏🏼 
Du klarer neste delmål i god tid før 1.september. Fortsett den gode jobben

Takk for det! Håper det løsner nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*titter innom *

Her på disse kanter går det sakte. +0,1 forrige uke :(  men -0,4 denne uka :) . Helt forståelig for jeg slomset litt for mye med kaloriene den uka jeg gikk opp. Er litt hemmet av en ankel som ikke er i humør. Den hovner opp og furter utover dagen så jeg tør ikke legge inn turer på alt for mange km. Hadde plantar fascitt for en del år siden, og lurer på om det er noe liknende som har dukket opp nå, bare mer på siden av foten. I begynnelsen hovnet det opp men gjorde ikke særlig vondt, nå er det vondere (når jeg går) men mindre hovent :vetikke: . 

Vel vel, det må vel gi seg en gang. I det minste gleder jeg meg over at vekta tusler nedover og at klærne sitter (litt) løsere. 0,7 "BMI poeng" igjen så er jeg bare overvektig :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, @Cata! Håper ankelen snart blir samarbeidsvillig igjen. :)

Jeg kjenner også litt stivhet og smerte i den ankelen jeg brakk for mange år siden, men det går seg til når jeg begynner å bevege meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å se at det er flere som opplever at feriekiloene går av. 😀 Er i samme prosessen selv, mangler litt til å være tilbake til juni-formen, men regner med at det løser seg etter hvert. 

Og du er ikke den eneste som opplever større føtter etter graviditet 😝 To år siden fødsel og jeg har fortsatt flere par i skapet som ikke passer lengre. Hadde et håp om at det skulle gå seg til etter hvert, men tror jeg må ta en skikkelig rydderunde snart og få inn litt nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (17 timer siden):

Og du er ikke den eneste som opplever større føtter etter graviditet 😝 To år siden fødsel og jeg har fortsatt flere par i skapet som ikke passer lengre. Hadde et håp om at det skulle gå seg til etter hvert, men tror jeg må ta en skikkelig rydderunde snart og få inn litt nytt. 

Hold ut 😂    
Hos meg tok det nesten 5 år før føttene var tilbake i sin normale størrelse 🙈.  
Men - aldri feil med nye sko alikevell da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...