Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Takk for positive ord, @Svartfugl!

@Cata, så hyggelig at du vil henge her! Det er skikkelig motivasjon at folk følger med på denne tråden, kjenner at jeg tar meg ekstra i nakken når jeg blir fysen på ett eller annet, for det å ha noen som vet om hva man driver med, er med på å ansvarliggjøre meg. 

Det som ofte har skjedd tidligere når jeg har gått ned, er at jeg ikke har sagt det til noen, for da er det ikke like flaut når man gir opp. Derfor var det ganske skummelt å opprette denne tråden, slik at jeg faktisk er nødt til å gjennomføre! Som dere ser, det gikk noen uker før jeg startet tråden. Så bare hold meg i ørene, folkens! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luka_S skrev (2 timer siden):

Takk for positive ord, @Svartfugl!

@Cata, så hyggelig at du vil henge her! Det er skikkelig motivasjon at folk følger med på denne tråden, kjenner at jeg tar meg ekstra i nakken når jeg blir fysen på ett eller annet, for det å ha noen som vet om hva man driver med, er med på å ansvarliggjøre meg. 

Det som ofte har skjedd tidligere når jeg har gått ned, er at jeg ikke har sagt det til noen, for da er det ikke like flaut når man gir opp. Derfor var det ganske skummelt å opprette denne tråden, slik at jeg faktisk er nødt til å gjennomføre! Som dere ser, det gikk noen uker før jeg startet tråden. Så bare hold meg i ørene, folkens! 😄

Da kan vi motivere hverandre!❤ Jeg har gått fra fedme til lett overvektig (eller fra stortjukk til småtjukk) som jeg sier. Jeg skal ikke slanke meg mer akkurat nå, for jeg prøver å bli gravid,men da er det ekstra viktig å leve sunt og ikke skli ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (21 minutter siden):

Da kan vi motivere hverandre!❤ Jeg har gått fra fedme til lett overvektig (eller fra stortjukk til småtjukk) som jeg sier. Jeg skal ikke slanke meg mer akkurat nå, for jeg prøver å bli gravid,men da er det ekstra viktig å leve sunt og ikke skli ut.

Lykke til med prøvingen! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt å være flink når en god kollega feirer jubilieum. Måtte nesten ta en kakebit da. Fikk svi for den til middag. Det ble en skvett suppe :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, @Cata 😄 Jeg måtte ha en is i dag, så da sløyfet jeg kveldsmaten. 

Har veid meg etter helga, og dæven døtte det må være enorme mengder vann den alkoholen samler! Heldigvis ser jeg at vekta går like fort tilbake igjen, men det er jo nesten så man blir mørkredd. 

Happy ting i dag: Jeg prøvde en jakke som har vært alt for trang, og jeg har ikke fått til å lukke glidelåsen (det er ikke stretch i jakka). Nå passer den perfekt! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempemorsom når klær plutselig passer igjen @Luka_S 👌

Og ja alkohol samler mye vann 😉 heldigvis forsvinner det fort igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hadde akkurat samme opplevelse med vannvekt etter forrige ukes alkoholinntak. Nådeløst! Men som du sier forsvinner det jo igjen. Og gratulerer med jakken som passet! Så deilig med sånne helt konkrete "bevis" for at det man gjør funker og at det går fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, ny vekt 122,5 kg, altså ned 400 gram.

Ok, det er iallfall nedgang. Den festen forrige uke med påfølgende bakfullhelg dro visst mer etter seg enn jeg trodde.
Jeg fikk gått bare én tur denne uka, men det er også bedre enn ingenting. Jeg har vært "alenemor" store deler av uka, så det har vært vanskelig å få det til. Iallfall har jeg holdt på gode matvaner, så fortsetter med det neste uke. Må bli flinkere til å drikke vann, for det har jeg ikke gjort så mye i det siste.

Men! Jeg målte midjen da vekta ikke har gått så mye ned, og har minket 2,5 cm rundt livet siden forrige gang jeg målte! (For ca 2 uker siden? Gjør ikke det regelmessig.) Så kanskje kroppen må "sige litt sammen" før den slipper mer vekt?

Det er iallfall deilig å kose seg i klær som passer igjen i sommerværet! Var også til frisøren i går, så det er godt å føle seg litt fjong. Jeg har jo tross alt gått ned over 16 kg til sammen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 minutt siden):

Veiedag i dag, ny vekt 122,5 kg, altså ned 400 gram.

Ok, det er iallfall nedgang. Den festen forrige uke med påfølgende bakfullhelg dro visst mer etter seg enn jeg trodde.
Jeg fikk gått bare én tur denne uka, men det er også bedre enn ingenting. Jeg har vært "alenemor" store deler av uka, så det har vært vanskelig å få det til. Iallfall har jeg holdt på gode matvaner, så fortsetter med det neste uke. Må bli flinkere til å drikke vann, for det har jeg ikke gjort så mye i det siste.

Men! Jeg målte midjen da vekta ikke har gått så mye ned, og har minket 2,5 cm rundt livet siden forrige gang jeg målte! (For ca 2 uker siden? Gjør ikke det regelmessig.) Så kanskje kroppen må "sige litt sammen" før den slipper mer vekt?

Det er iallfall deilig å kose seg i klær som passer igjen i sommerværet! Var også til frisøren i går, så det er godt å føle seg litt fjong. Jeg har jo tross alt gått ned over 16 kg til sammen!

Det skal du ikke se bort i fra! U(heldigvis) er ikke vektnedgang en rett linje.  Og 2,5 cm rundt midjen på 14 dager skal man ikke undervurdere!! Godt jobba så langt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (6 minutter siden):

Det skal du ikke se bort i fra! U(heldigvis) er ikke vektnedgang en rett linje.  Og 2,5 cm rundt midjen på 14 dager skal man ikke undervurdere!! Godt jobba så langt! 

Takk for det! :)

Ja, jeg vet jo at det går litt i rykk og napp, men det er litt skuffende. Men uansett, det er jo nedgang, og all nedgang er jo bra! Kroppen trenger vel å stabilisere seg litt av og til også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang - selv om det ikke vises på vekta i dag, så ser du jo det på målebåndet 👍🏼 
Da vet du jo at det funker, og at det ikke er helt krise med en fest eller to heller. Husk at du skal leve godt underveis her 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dundre skrev (1 time siden):

Flott nedgang - selv om det ikke vises på vekta i dag, så ser du jo det på målebåndet 👍🏼 
Da vet du jo at det funker, og at det ikke er helt krise med en fest eller to heller. Husk at du skal leve godt underveis her 😃

Takk! Ja, jeg vet jo det, men jeg er litt utålmodig, da. ;)
Hadde vært fint å greie 120-målet før ferien, men jeg er litt skeptisk siden det bare er en uke til. Skal bare være hjemme den første uka, så kan hende at jeg greier det om to uker.

Fikk gått en skikkelig god tur i dag, så er veldig fornøyd med det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur hjelper. Jeg vet utmerket godt at trening er gram og mat er kilo, men jeg bruker skamløst ekstrakaloriene fra en tur til å kunne innta litt mer kalorier enn det egentlige regnskapet tilsier. Hvis en kveldstur på et par km tilsier et knekkebrød til til kvelds så blir det gjerne til at jeg tar turen. Ble også lokket med på "The Conqueror Challenges" av en venninne så nå teller jeg virtuelle km langs Australias sørkyst. :ler:  Jeg trenger litt ekstra motivasjon for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (7 minutter siden):

Tur hjelper. Jeg vet utmerket godt at trening er gram og mat er kilo, men jeg bruker skamløst ekstrakaloriene fra en tur til å kunne innta litt mer kalorier enn det egentlige regnskapet tilsier. Hvis en kveldstur på et par km tilsier et knekkebrød til til kvelds så blir det gjerne til at jeg tar turen. Ble også lokket med på "The Conqueror Challenges" av en venninne så nå teller jeg virtuelle km langs Australias sørkyst. :ler:  Jeg trenger litt ekstra motivasjon for tiden. 

Ja, og så spiser man ikke den timen man er ute og går tur heller. 😅

Fikk med meg ungen ut på en tur i går, faktisk, det gikk ikke akkurat superfort, men det ble iallfall bevegelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Urgh, jeg sliter litt nå, altså. Føler at jeg er sulten og fysen hele tiden og har lyst til å gi opp og hive meg over alt av mat og dritt jeg ser. Har holdt meg greit på matta, føler jeg, men synes det er vanskelig nå. 

Synes jeg har vært veldig flink på trimmingen, har gått tur hver dag siden fredag. Noen gode fjellturer, og har planer om en slik tur i morgen også. Men så har jeg jukset og gått på vekta (dumt, ja, jeg vet), og den viser mer enn sist. Og da blir jeg veldig demotivert, spesielt fordi jeg blir ekstra sulten når jeg blir så sliten. Drømmer om lyst brød med masse smør, nybakte kanelsnurrer med ostekrem, godteri, potetgull, macdonalds og alskens drittmat. Blah.

Så ja... Måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Luka_S said:

Urgh, jeg sliter litt nå, altså. Føler at jeg er sulten og fysen hele tiden og har lyst til å gi opp og hive meg over alt av mat og dritt jeg ser. Har holdt meg greit på matta, føler jeg, men synes det er vanskelig nå. 

Synes jeg har vært veldig flink på trimmingen, har gått tur hver dag siden fredag. Noen gode fjellturer, og har planer om en slik tur i morgen også. Men så har jeg jukset og gått på vekta (dumt, ja, jeg vet), og den viser mer enn sist. Og da blir jeg veldig demotivert, spesielt fordi jeg blir ekstra sulten når jeg blir så sliten. Drømmer om lyst brød med masse smør, nybakte kanelsnurrer med ostekrem, godteri, potetgull, macdonalds og alskens drittmat. Blah.

Så ja... Måtte bare få det ut.

Har du tenkt på hvilken seier det er å klare stoppe opp og kjenne igjen disse følelsene? I stede for å bare handle på instinkt, kjøpe all mulig dritt og spise det - også angre etterpå? Du er sterkt og flink og dette fikser du, den virkelig store jobben er å kjenne igjen dette før det skjer og det får du jo til. Også er bare livet litt dritt i blant, ta deg en ekstra tur og gi deg selv litt velfortjent godfølelse i stede! 💪 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirius skrev (3 timer siden):

Har du tenkt på hvilken seier det er å klare stoppe opp og kjenne igjen disse følelsene? I stede for å bare handle på instinkt, kjøpe all mulig dritt og spise det - også angre etterpå? Du er sterkt og flink og dette fikser du, den virkelig store jobben er å kjenne igjen dette før det skjer og det får du jo til. Også er bare livet litt dritt i blant, ta deg en ekstra tur og gi deg selv litt velfortjent godfølelse i stede! 💪 

Takk for det! 

Kjente i går kveld at det hjalp bare å skrive det innlegget. 

I dag skal jeg gå meg en god tur og nyte øyeblikket når jeg kommer på toppen og ser den fantastiske utsikten! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 15.6.2021 den 22.58):

Urgh, jeg sliter litt nå, altså. Føler at jeg er sulten og fysen hele tiden og har lyst til å gi opp og hive meg over alt av mat og dritt jeg ser. Har holdt meg greit på matta, føler jeg, men synes det er vanskelig nå. 

Synes jeg har vært veldig flink på trimmingen, har gått tur hver dag siden fredag. Noen gode fjellturer, og har planer om en slik tur i morgen også. Men så har jeg jukset og gått på vekta (dumt, ja, jeg vet), og den viser mer enn sist. Og da blir jeg veldig demotivert, spesielt fordi jeg blir ekstra sulten når jeg blir så sliten. Drømmer om lyst brød med masse smør, nybakte kanelsnurrer med ostekrem, godteri, potetgull, macdonalds og alskens drittmat. Blah.

Så ja... Måtte bare få det ut.

Sånn føler vi alle innimellom 😘 Har bare lyst til å gi opp alt og spise alt man ikke skal spise. MEN, det varer ganske kort heldigvis og så blir du ekstra stolt når du klarte å la være.

Du er kjempeflink med trimmingen, og det vil gi stadig bedre resultat etterhvert. Jeg bruker også turene mine som motivasjon. Særlig i starten var det viktig å se at jeg gikk den ene ruta mi raskere og raskere. Faktisk går jeg den nå mer enn 35 minutter raskere enn første gang (bruker nå 1 time og 5 minutter).

Det er viktig å finne de små tingene som motiverer til å fortsette.

Jeg må også innrømme at jeg er på vekta gjennom uka for å "sjekke" hvordan det går, men det offisielle tallet mitt er fredagsveiingen.

Du er flink, og dette klarer du 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...