Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Takk for støtten @Fluvia, @Ardwinna, @Sprinkle og alle andre! Setter veldig stor pris på alt dere skriver! Føles godt å ha fellesskap med andre som er på samme reise, håper dere vil fortsette å følge meg selv om det ble litt syting fra meg her nå. 😉

Dagens opptur var å ta på seg arbeidstøy i en størrelse mindre. Ok, så er den frakken bittelitt pølseskinn ennå, men det var sannelig også størrelsen over for tre måneder siden! 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luka_S skrev (2 timer siden):

Takk for støtten @Fluvia, @Ardwinna, @Sprinkle og alle andre! Setter veldig stor pris på alt dere skriver! Føles godt å ha fellesskap med andre som er på samme reise, håper dere vil fortsette å følge meg selv om det ble litt syting fra meg her nå. 😉

Dagens opptur var å ta på seg arbeidstøy i en størrelse mindre. Ok, så er den frakken bittelitt pølseskinn ennå, men det var sannelig også størrelsen over for tre måneder siden! 😅

Vet du, jeg vil ikke kalle det syting, for det er en del av gamet!! Dette er ikke en reise som går i en rett linje, men det går opp og ned! Heiaheia! :duskedame:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (13 timer siden):

Dagens opptur var å ta på seg arbeidstøy i en størrelse mindre. Ok, så er den frakken bittelitt pølseskinn ennå, men det var sannelig også størrelsen over for tre måneder siden! 😅

Det er sånne ting som gjør det mer verdt enn å se vekta gå nedover :) Jeg syns at det å se klær som tidligere ikke passet nå plutselig sitter som et skudd er verdens beste følelse 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det veiedag, og vekta stoppet på 125,8 kg! 1,3 kg ned! Selv om det har vært langhelg og 17. mai! Det hjalp visst å sutre litt. 😅

Endelig ser jeg 125-tallet, og har snart nådd andre delmål. 😊

Har også et annet mål, og det er å kunne sitte med beina i kors. Gleder meg til den dagen jeg klarer det, istedet for å sitte som en deigklump. 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 21.5.2021 den 11.21):

I dag er det veiedag, og vekta stoppet på 125,8 kg! 1,3 kg ned! Selv om det har vært langhelg og 17. mai! Det hjalp visst å sutre litt. 😅

Endelig ser jeg 125-tallet, og har snart nådd andre delmål. 😊

Har også et annet mål, og det er å kunne sitte med beina i kors. Gleder meg til den dagen jeg klarer det, istedet for å sitte som en deigklump. 😂

YES! Fantastisk jobbet! Gratulerer med flotte resultater tross 17. mai og alt 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluvia skrev (3 timer siden):

YES! Fantastisk jobbet! Gratulerer med flotte resultater tross 17. mai og alt 👏

Tusen takk! 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (På 21.5.2021 den 11.21):

I dag er det veiedag, og vekta stoppet på 125,8 kg! 1,3 kg ned! Selv om det har vært langhelg og 17. mai! Det hjalp visst å sutre litt. 😅

Endelig ser jeg 125-tallet, og har snart nådd andre delmål. 😊

Har også et annet mål, og det er å kunne sitte med beina i kors. Gleder meg til den dagen jeg klarer det, istedet for å sitte som en deigklump. 😂

Veldig bra jobba 👏 Måtte le litt når jeg leste det om å sitte med beina i kors. Jeg har vel også hatt litt problemer med det, men nå klarer jeg det fint igjen 😊 så det er de små gleder og så videre 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (35 minutter siden):

Veldig bra jobba 👏 Måtte le litt når jeg leste det om å sitte med beina i kors. Jeg har vel også hatt litt problemer med det, men nå klarer jeg det fint igjen 😊 så det er de små gleder og så videre 😁

Ja, det er sånne småting som slanke mennesker ikke tenker over, men som jeg gleder meg veldig til å få til, da. :)
Og f.eks. å kunne ta på seg en lett sommerkjole uten mange lag med hold-inn-undertøy under. Det tar liksom bort litt av vitsen med lett sommerkjole.

Nå som sommeren begynner å nærme seg med stormskritt, skulle jeg gjerne ha vært lenger på veien. Mindre og tynnere klær er ikke gøy når man ikke synes kroppen er så fin. Har kjøpt inn litt selvbruningsgreier slik at jeg kanskje får litt farge og ikke er fullt så bleikfeit, men dette er ikke verdens morsomste tid på året, synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (2 timer siden):

Ja, det er sånne småting som slanke mennesker ikke tenker over, men som jeg gleder meg veldig til å få til, da. :)
Og f.eks. å kunne ta på seg en lett sommerkjole uten mange lag med hold-inn-undertøy under. Det tar liksom bort litt av vitsen med lett sommerkjole.

Nå som sommeren begynner å nærme seg med stormskritt, skulle jeg gjerne ha vært lenger på veien. Mindre og tynnere klær er ikke gøy når man ikke synes kroppen er så fin. Har kjøpt inn litt selvbruningsgreier slik at jeg kanskje får litt farge og ikke er fullt så bleikfeit, men dette er ikke verdens morsomste tid på året, synes jeg.

Nei, jeg skjønner den. Og ja, det mye som slanke mennesker ikke tenker over. For eksempel å ta på seg sokker og sko uten å måtte sette seg ned ;) 

Jeg begynner endelig å føle at sommerkjoler er litt OK igjen. Så bare vent, plutselig er du der 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag! I dag ble det hele 1,8 kg ned, til 124 kg!

Nå går det nesten overraskende bra, måtte gå opp og ned fra vekta flere ganger i dag for å sjekke om det var riktig. Da er andre delmål nådd, under 125 kg! 😄
Neste delmål blir 120 kg, setter ikke noen dato på det, da det snart er sommerferie og kanskje det blir stillstand en stund.

Denne uka har vært veldig rar. Jeg har ikke fått trent noe som helst, for jeg tok vaksine forrige fredag og ble liggende rett ut med "influensa" og feber nesten hele helga. Så har det vært travelt med jobb og diverse, så det ble rett og slett ikke tid til å ut og gå tur.

Jeg synes jeg har vært flink med maten. Jeg teller ikke kalorier i og for seg, jeg bare prøver å spise litt mindre. Det har vært såpass sene middager disse dagene at jeg har spart inn på å ikke spise kveldsmat. Har også fått sansen for smoothie, det er så deilig og forfriskende i sommervarmen. Men det kan dra ganske mange kalorier hvis man ikke passer på! Var også på kino i går og spiste litt godis, men det gikk tydeligvis bra.

Neste fredag skal jeg på fest, så da blir det vel en helg med litt ekstra. Det må være lov å unne seg i disse tider. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba @Luka_S 👏

Deilig følelse når du når delmålene dine. Syns du har vært kjempeflink, og en dag eller to innimellom med planlagt utskeielse gjør ingen ting. Det er jo bare å fortsette som vanlig dagen etterpå. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag, siden jeg skal bort i morgen. Ned 1,1 kg til 122,9.

Har hatt liten matlyst denne uka pga varme, og pga varme og mye jobb har det heller ikke blitt noe trening. Har stort sett bare spist middag, og noe småtteri på kvelden. Neste uke er det meldt litt kaldere vær, så kanskje jeg orker å gå noen turer da. 

Håper jeg når målet om å komme under 120 kg før sommerferien, det hadde vært stas! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med 1,1 kilo ned 👏👏

Jeg har også slitt litt med turer denne uka, men har kommet meg ut 2 kvelder. Det tungt å gå i varmen og jeg må ha med vann.

Du er jo ikke langt unna 120 kg nå, så målet er absolutt innen rekkevidde 👏👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wit skrev (36 minutter siden):

Bra med 1,1 kilo ned 👏👏

Jeg har også slitt litt med turer denne uka, men har kommet meg ut 2 kvelder. Det tungt å gå i varmen og jeg må ha med vann.

Du er jo ikke langt unna 120 kg nå, så målet er absolutt innen rekkevidde 👏👍

Takk! 

Ja, jeg har hatt planer om å gå tur, men når jeg har kommet hjem etter jobb og fritidsaktiviteter for lille, så har jeg bare plantet meg i skyggen på verandaen med noe kald drikke. 😄

Det blir vel raskt dårligere vær, så skal ikke klage på finværet mens vi har det. 

I kveld blir det altså fest, skal drikke alkohol og spise god mat uten å tenke på en eneste kalori! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (4 minutter siden):

Takk! 

Ja, jeg har hatt planer om å gå tur, men når jeg har kommet hjem etter jobb og fritidsaktiviteter for lille, så har jeg bare plantet meg i skyggen på verandaen med noe kald drikke. 😄

Det blir vel raskt dårligere vær, så skal ikke klage på finværet mens vi har det. 

I kveld blir det altså fest, skal drikke alkohol og spise god mat uten å tenke på en eneste kalori! 

Jeg skjønner det at du planter deg ute i skyggen altså 😄 Og det er jo ingen krise om du ikke tar turene disse dagene som det er varmest.

Kos deg i kveld :) Det er deilig å ha en dag innimellom der man bare slapper av og koser seg uten å tenke på kalorier :) Jeg skal ha en sånn kveld i morgen 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Målet med 120 innen sommerferien virker veldig oppnåelig med din progresjon. Jeg heier på deg! Håper også du koste deg med fest ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Luka_S skrev (På 9.5.2021 den 13.03):

Ja, hvordan starter man en slik dagbok?

Har slitt med vekta hele livet, men i februar toppet det seg (igjen) da "alle" klærne var for små. Vekta stoppet på all time high, 138,9 kg.
Innser at jeg er lei av å ha det så tungt, så er nødt til å gjøre noen forandringer før det er for sent. Målet er 85 kg, da har jeg gått fra kategorien "svært alvorlig fedme" til "overvekt". Tror ikke jeg har vært så lett på over 20 år.

Siden midten av februar har jeg altså tatt noen små grep. Jeg er cocacoliker i øverste klasse, så det måtte iallfall ta slutt. Har greid å kutte ned cola til noen få koseglass i helgene, og bruker Pepsi Max i hverdagene til hverdagskos. (Drikker selvfølgelig også vann.) Godteri har også blitt kuttet ned fra hverdagskost til helgekos. Det jeg har funnet ut som funker for meg, er å være relativt streng i ukedagene, og heller spise mer "fritt" i helgene. Spiser f.eks. 2-3 Rugsprø med magerost og kokt skinke/kyllingpålegg og tomater/agurk/paprika på til lunsj. Frokost har jeg aldri spist, så hopper lett over den. Til middag spiser jeg meg mett på en vanlig porsjon av det resten av familien spiser, teller ikke noe kalorier her. Pleier ofte å være mest sulten på kvelden, så må ha noe kveldsmat. Kan da ta meg et par brødskiver med variert pålegg, cottage cheese med frukt eller bare oppskåret frukt som snacks hvis jeg ikke er så sulten en kveld. Pepsi Max med sitronskiver i døyver den verste "snacksesulten" på hverdagene.

Prøver å være litt mer aktiv, går 2-3 turer pr uke eller trener cardio hjemme foran TV. 

Har nå gått ned 11,4 kg til 127,5 kg siden midten av februar, håper jeg greier å fortsette med endringene til målet om overvekt er nådd!

 

Legger inn litt oppdatering på vekt her!

Delmål 1 - 125 kg innen 1. juni - oppnådd 28.01.21
Delmål 2 - 120 kg


Startvekt 15.02.21 - 138,9 kg
Vekt 07.05.21 - 127,5 kg (-11,4 kg, totalt 11,4 kg)
Vekt 14.05.21 - 127,1 kg (-0,4 kg, totalt 11,8 kg)
Vekt 21.05.21 - 125,8 kg (-1,3 kg, totalt 13,1 kg)
Vekt 28.05.21 - 124,0 kg (-1,8 kg, totalt 14,9 kg)

Vekt 03.06.21 - 122,9 kg (-1,1 kg, totalt 16,0 kg)

Så utrolig flink du er! Inspirerende! ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluvia skrev (42 minutter siden):

Du er så flink! Målet med 120 innen sommerferien virker veldig oppnåelig med din progresjon. Jeg heier på deg! Håper også du koste deg med fest ❤️

 

Svartfugl skrev (40 minutter siden):

Så utrolig flink du er! Inspirerende! ❤

Tusen takk, folkens!

Ble noen utskeielser i helga, ja, nuff said. 😂
Merker faktisk i dag at jeg faktisk ikke har noe lyst på mer junkfood og potetgull, så håper det betyr at jeg fikk nok i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 minutt siden):

 

Tusen takk, folkens!

Ble noen utskeielser i helga, ja, nuff said. 😂
Merker faktisk i dag at jeg faktisk ikke har noe lyst på mer junkfood og potetgull, så håper det betyr at jeg fikk nok i går.

Tenker det viktigste er at det du har gjort 6 dager i uka fram til nå,teller langt mer enn utskeielser på dag 7. For meg har det i alle fall funket å ha "1 juksedag" i uka. 😊😊Og selv om det blir mer kosemat i helgene, tar jeg ofte noen lure valg som å bytte ut tacolefse med lompe og rømme med kesam. Og jeg prøver å ikke ta helt av når det gjelder godis, selv om jeg av og til ender opp med smågodt nok til en hel familie (er uten barn og sambo spiser sikkert to biter😅)Heier på deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, overskriften fanget oppmerksomheten ja. Og så begynte jeg å lese. Og så kjente jeg meg igjen :fnise: . 

Gikk ned 18 kg for omtrent 7 år siden og klarte jammen å holde vekta på normalvektig i 2-3 år også, og så seg den på igjen. I starten skjønte jeg ikke bæret for da talte jeg kalorier inn og ut (MyFitnespal) som jeg hadde gjort under nedgangen. Deretter lot jeg det skli ut når "ingenting virket", så...yay...rykk tilbake til start og enda noen fler kg enn jeg hadde da. :sur:  (Har en mistanke om at den initielle oppgangen skyldtes masse stress og livet generelt...) 

Speilet og bukselinningen har vært klar over det lenge, men på mandag satte jeg nye batterier i badevekta og ...jah, se ovenfor...

Så nå er det på'n igjen da. Heldigvis røk et drøyt kg første uka. Vet jo det er mest vannvekt så tidlig i løpet men satser på at det forsvinner noen til, sakte men sikkert. Følger samme metode som før og som du gjør: telle kalorier og passe på at de som går inn er noenlunde sunne, og så en og annen utskeielse innimellom siden man faktisk skal leve sånn i det lange løp og da kan jeg bare ikke sitte og knaske på et salatblad resten av livet. 

Så jeg dingler rundt her for ekstra motivasjon hvis det er ok? Felles skjebne, felles trøst ellerno'. 

Endret av Cata
manglet visst et ord inni en setning
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...