Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Fredag og veiedag. Opp 1/2 kg til 123,9 kg.

Uff, slitsom uke.
Startet så bra i helga, gikk turer hver dag fredag, lørdag og søndag. Men utover uka har det ikke gått så bra. Det er vanskelig å ikke skeie ut i denne varmen, hvor man bare har lyst på is og lettvint mat. Dessuten har det vært bytur med restaurantbesøk og senere i uka har det vært bursdagsfeiringer.

Er litt lei nå, føles ut som jeg har gått opp og ned de samme kiloene i evigheter. Det er vanskelig å være streng i ferietiden, gleder meg til skolen begynner igjen og det blir litt mer struktur på dagene.

Tenkte jeg ihvertfall kunne ta midjemål igjen, siden det er en stund siden jeg har gjort det. Har faktisk gått ned 1 cm rundt midjen siden forrige måling før sommeren en gang, så det er da i det minste positivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skikkelig kjedelig med denne opp og ned-perioden ja. Hos meg har det nå variert rundt 2kg/uke i ferieukene, og jeg gleder meg også litt til hverdag og litt mer stabile og forutsigbare hverdager. 
Men midjemålet forteller deg at du fremdeles gjør en god jobb da 👍🏼👏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (2 timer siden):

Skikkelig kjedelig med denne opp og ned-perioden ja. Hos meg har det nå variert rundt 2kg/uke i ferieukene, og jeg gleder meg også litt til hverdag og litt mer stabile og forutsigbare hverdager. 
Men midjemålet forteller deg at du fremdeles gjør en god jobb da 👍🏼👏🏼

Ja, så lenge jeg greier å holde meg sånn ca standby til skolestart, så skal jeg være fornøyd. Vil jo gjerne gjøre litt morsomme ting i friperioder når det er skolefri, og da blir det jo ofte å spise ute når man er på reise eller på stranda etc. 

Fikk mange komplimpenter fra familiemedlemmer som jeg ikke har truffet på et år nå denne uka, så det er jo koselig. Samtidig stikker det litt i at man får ros når man er "flink" (altså blir tynnere), har fortsatt den vonde følelsen av at man ikke er bra nok når man sliter og legger på seg igjen. Det er jo selvsagt morsomt å få ros, men jeg skulle ønske det ikke var så mye fokus på kropp overalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din, men må bare si at jeg synes du er god! Jeg er helt i starten av min "omlegging" og merker det hjelper veldig å lese andres dagbøker og se at jeg ikke er alene om tanker og følelser. Hadde ikke trodd det skulle ligge så god motivasjon på kvinneguiden, men her sitter jeg og scroller dagbok etter dagbok. Vil veldig gjerne følge med på deg og være med og heie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme inn i de gode vanene igjen. I kveld etter jobb, tok jeg meg et eple og et glass Pepsi Max som kveldskos. Tidligere hadde jeg sikkert kjørt både frossenpizza, cola, potetgull og sjokolade. Den der "er det verdt det"- tanken er god å ha. 

Har også lyttet til "Operasjon sjølvkontroll" av Agnes Ravatn når jeg har gått turer i det siste, og den ga meg noen aha-opplevelser og gode tips. Anbefales! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar veiedag i dag, siden jeg ikke har tilgang på vekt i morgen. Vekt i dag, 122,4 kg, altså ned 1,5 kg siden forrige uke, og tilbake til der jeg var før sommerferien. 

Håper det løsner nå! Har fått vært på et par fine turer denne uka, og kjenner at jeg har lyst på mer! Kunne gjerne tenkt meg å ha fri hver dag slik at jeg kunne brukt all tid på å gå tur, hehe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet 👏 Kjenner også på at det er veldig fint å gå tur for tiden, merker jeg skal holde på mest mulig aktivitet ute så lenge det fortsatt er sommer. Heier på en god høst 💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (9 minutter siden):

Godt jobbet 👏 Kjenner også på at det er veldig fint å gå tur for tiden, merker jeg skal holde på mest mulig aktivitet ute så lenge det fortsatt er sommer. Heier på en god høst 💪

Ja, håper det gode været holder seg langt utover høsten, slik at det går an å gå i fjellet en god stund framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare inn og kommentere at du er flink! Tenk hvor mye du har gått ned siden du startet dagboka i mai, det står det respekt av. Jeg jobber med vekta selv, og det vanskeligste for meg å håndtere er at vekta faktisk hopper opp og ned ut ifra så mange variabler. Føler meg helt mislykka om jeg har gått opp en kilo på ei helg, men det har jeg jo egentlig ikke gjort - jeg har f.eks. bare spist mer mat med salt som binder vann i kroppen. Men sykt vanskelig å tenke rasjonelt når man står og ser på de f"#¤ tallene 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (Akkurat nå):

Ville bare inn og kommentere at du er flink! Tenk hvor mye du har gått ned siden du startet dagboka i mai, det står det respekt av. Jeg jobber med vekta selv, og det vanskeligste for meg å håndtere er at vekta faktisk hopper opp og ned ut ifra så mange variabler. Føler meg helt mislykka om jeg har gått opp en kilo på ei helg, men det har jeg jo egentlig ikke gjort - jeg har f.eks. bare spist mer mat med salt som binder vann i kroppen. Men sykt vanskelig å tenke rasjonelt når man står og ser på de f"#¤ tallene 😄

Takk for det!

Ja, jeg må jobbe litt med mentaliteten i forhold til tallene på vekta, altså. Nå kan det "make or break my day" hvis jeg går på vekta og den viser mer enn dagen før. Og motsatt, blir nesten litt euforisk hvis tallene går nedover. Jeg vet jo at man bør se på den langsiktige trenden, men så er jeg så utålmodig også da! Og når man føler at man har gjort "alt rett", trimmet godt og spist sunt hele uka, så er det surt når "belønningen" ikke kommer i form av nedgang på vekta. Så intellektuelt klarer jeg å se at det går rett vei, men apehjernen vil ha dopamin NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er prikk lik 😄 Om jeg har gått opp 300 gram fra en dag til den neste kan jeg tenke "ja, det var jo mye vits i alt slitet, nå kan jeg like gjerne gi opp hele greia!" selv om jeg over tid har gått ned 5 kilo på fem uker. Er jo helt irrasjonelt 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (3 minutter siden):

Jeg er prikk lik 😄 Om jeg har gått opp 300 gram fra en dag til den neste kan jeg tenke "ja, det var jo mye vits i alt slitet, nå kan jeg like gjerne gi opp hele greia!" selv om jeg over tid har gått ned 5 kilo på fem uker. Er jo helt irrasjonelt 😅

Ja, det er iallfall da man bør kjøle ned skallen og ikke gi opp! 😂 Samme hvor lyst jeg får til å stappe innpå med cola og skoleboller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nikea skrev (6 timer siden):

Jeg er prikk lik 😄 Om jeg har gått opp 300 gram fra en dag til den neste kan jeg tenke "ja, det var jo mye vits i alt slitet, nå kan jeg like gjerne gi opp hele greia!" selv om jeg over tid har gått ned 5 kilo på fem uker. Er jo helt irrasjonelt 😅

 

Luka_S skrev (6 timer siden):

Ja, det er iallfall da man bør kjøle ned skallen og ikke gi opp! 😂 Samme hvor lyst jeg får til å stappe innpå med cola og skoleboller. ;)

Så godt at jeg ikke er alene. Veide meg i sted for å være «forberedt» på veiedag i morgen. Var ikke noe sjakktrekk og tankene gikk rett til is og sofa som plan for kvelden 😅 Har heldigvis kommet på bedre tanker 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag er alltid ‘nervepirrende’ ja, selv om det er trenden som er viktig, som dere sier. 
Jeg merker selv at jeg er ekstra oppmerksom og forsiktig med matinntaket dagen før veiedag, for å ikke få noen unødvendig økning. Vil jo gjerne gå inn i helga med så fine tall som mulig… 

Flotte tall i dag da, og godt jobba med å være tilbake til før-ferie-vekt allerede 👍🏼👍🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bokdamen skrev (1 time siden):

 

Så godt at jeg ikke er alene. Veide meg i sted for å være «forberedt» på veiedag i morgen. Var ikke noe sjakktrekk og tankene gikk rett til is og sofa som plan for kvelden 😅 Har heldigvis kommet på bedre tanker 😝

Bra! Og du, da, som tok joggetur istedet! Det er jenta si det! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fornøyd med at jeg gjennomførte planen min for i dag! Hadde tenkt å gå fjelltur etter jobb, og jeg gjorde det! Måtte bare gjøre det før jeg rakk å tenke på at jeg var sliten og hadde mest lyst til å slenge meg på sofaen med en gang. Jævlig tungt var det, men har funnet ut at jeg har en sykt seig viljestyrke på tur og nekter å gi meg før jeg når toppen. 😅

Så - just do it! Det slagordet er ikke så dumt. NÅ skal jeg slenge meg på sofaen, med GOD samvittighet!

God helg, alle sammen! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det og om du kom deg ut, for en god innledning på helgen 👏👏 Jeg har oppdaget at jeg liker å gå og høre på lydbok, føler jeg får dobbelt så mye ut av det tiden og glemmer litt at jeg puster og peser 😅 Nyt kvelden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...