Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Haha. Tolk de emojiene som du vil du. 
Jeg synes du er veldig flink som spiser salatblader i stedet for lefser… Jeg bruker å ta 2 tacoskjell når vi har taco, med oppveide mengder av kjøtt, ost og rømme. ‘Fritt’ av grønnsaker. Det som ikke går i skjellene spises som salat etterpå. Det er min versjon av ‘pose og sekk’ når det kommer til taco 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dundre skrev (14 minutter siden):

Haha. Tolk de emojiene som du vil du. 
Jeg synes du er veldig flink som spiser salatblader i stedet for lefser… Jeg bruker å ta 2 tacoskjell når vi har taco, med oppveide mengder av kjøtt, ost og rømme. ‘Fritt’ av grønnsaker. Det som ikke går i skjellene spises som salat etterpå. Det er min versjon av ‘pose og sekk’ når det kommer til taco 😉

Prøvde salatblader for første gang i dag, faktisk. 😄 Fant ut at tacolefsene egentlig er en transportmetode for å få i seg fyllet, og at det egentlig ikke er så godt i seg selv. Så sparer man et par hundre kalorier der også. Ellers spiser jeg uten å veie opp, har sånn ca et tall i hodet av hvor mye kcal det er i den mengden jeg pleier å spise, så da tar jeg det på feelingen.

Bokdamen skrev (16 minutter siden):

Hurra for XL 🥳🥳

Haha, takk! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kepaløk skrev (1 time siden):

Hei hei :vinke:

Digger dagboktittelen din! Jeg har ikke en gang som mål å bli overvektig, men i fedme grad 1 ;)

 

Hei! Takk for det! 😅

Alle monner drar, så lenge man er fornøyd med seg selv så må man kunne få sette seg de mål man vil. Fedme grad 1 er vel det som Ronny Brede Aase ville gå ned til også? 😊 Jeg skal være lykkelig om jeg greier å komme ned til "vanlig" fedme, og overlykkelig hvis jeg kan titulere meg overvektig. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det programmet jeg også. Vi har alle ulike utgangspunkt og dermed ulike mål. Vet at mitt mål er starten for mange andre, men jeg gjør dette for meg og min helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kepaløk skrev (2 timer siden):

Ja, så det programmet jeg også. Vi har alle ulike utgangspunkt og dermed ulike mål. Vet at mitt mål er starten for mange andre, men jeg gjør dette for meg og min helse.

Nei, det går ikke an å sammenligne seg med andre. Vi må huske at vi konkurrerer bare mot oss selv! :)

I dag fikk jeg prøvd de nye skoene, jeg lurer på om jeg egentlig skulle hatt en str mindre. Men jeg trenger rommet framme i skoene når jeg går nedover, slik at jeg ikke butter og får gnagsår. Kjente bare at jeg hadde litt tendenser til å snuble i røtter og slikt når jeg går bortover, fordi de kanskje er litt romslige. Vel, jeg får prøve videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke tenkt på å bytte ut taco-skjell med salat, men det må prøves 😊 Jeg gjør som Dundre og spiser kun to skjell.

Kan du kanskje snøre skoene litt strammere så føles de ikke så romslige? Jeg har også et par sko som føles store om sommeren, men som passer perfekt om høst/vinter når jeg bruker tykkere sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (2 timer siden):

Har ikke tenkt på å bytte ut taco-skjell med salat, men det må prøves 😊 Jeg gjør som Dundre og spiser kun to skjell.

Kan du kanskje snøre skoene litt strammere så føles de ikke så romslige? Jeg har også et par sko som føles store om sommeren, men som passer perfekt om høst/vinter når jeg bruker tykkere sokker.

Jeg synes egentlig ikke lefse eller skjell er så godt i seg selv, så det kan jeg godt kutte ut uten at det går ut over taco-nytelsen. 😅

Kan prøve å stramme skoene litt, ja, og kanskje løfte beina litt mer over røtter og denslags. 😅 Det er vel en vanesak. 

Har bare fått inn en tur i helga, for jeg ble sittende her alene med sykt barn. Krysser fingrene for at det er grønt lys for å dra på skolen i morra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 time siden):

Jeg synes egentlig ikke lefse eller skjell er så godt i seg selv, så det kan jeg godt kutte ut uten at det går ut over taco-nytelsen. 😅

Kan prøve å stramme skoene litt, ja, og kanskje løfte beina litt mer over røtter og denslags. 😅 Det er vel en vanesak. 

Har bare fått inn en tur i helga, for jeg ble sittende her alene med sykt barn. Krysser fingrene for at det er grønt lys for å dra på skolen i morra. 

Kjenner til det med å ikke løfta beina nok over røtter på stien 😅 Var nesten redd en periode at jeg skulle slite ut et par sko pr tur etter stadig å dunke borti røtter når jeg gikk tur. Har heldigvis klart å løfte beina litt mer nå 😅

Kjedelig med syke barn. Krysse fingre for at det blir grønt lys for skole i morgen 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 2021-8-28 den 13.49):

Nei, det går ikke an å sammenligne seg med andre. Vi må huske at vi konkurrerer bare mot oss selv! :)

I dag fikk jeg prøvd de nye skoene, jeg lurer på om jeg egentlig skulle hatt en str mindre. Men jeg trenger rommet framme i skoene når jeg går nedover, slik at jeg ikke butter og får gnagsår. Kjente bare at jeg hadde litt tendenser til å snuble i røtter og slikt når jeg går bortover, fordi de kanskje er litt romslige. Vel, jeg får prøve videre. :)

Da jeg kjøpte meg et par sko i fjor og var livredde for at de skulle bli for små - jeg har store føtter og en tendens til å kjøpe aaaakkurat passe, og så ender jeg opp med gnagsår fordi jeg ikke vil gå rundt med klovnesko - sa hun ekspeditøren at jeg kunne legge i såler dersom de ble for store. Har du prøvd det? Jeg har ikke prøvd det selv altså, men det kan jo hende det funker :)

Nå har jeg Hoka-sko som er ekstra brede og i størrelse 42, de var store nok for å si det sånn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (30 minutter siden):

Da jeg kjøpte meg et par sko i fjor og var livredde for at de skulle bli for små - jeg har store føtter og en tendens til å kjøpe aaaakkurat passe, og så ender jeg opp med gnagsår fordi jeg ikke vil gå rundt med klovnesko - sa hun ekspeditøren at jeg kunne legge i såler dersom de ble for store. Har du prøvd det? Jeg har ikke prøvd det selv altså, men det kan jo hende det funker :)

Nå har jeg Hoka-sko som er ekstra brede og i størrelse 42, de var store nok for å si det sånn 😅

Jeg er også redd for at de skal bli for små, så jeg kjøpte de litt romslige, da. 😄 Det var også Hoka, og de passer perfekt i str 40 i joggeskoene jeg har, men jeg ble altså litt snublete i fjellskoene. Men kanskje jeg bare må venne meg til det, siden de forrige skoene var så trange? Hvilke såler mente hun man skulle bruke, halv- eller helsåler? Elsker forresten Hoka, det merket er som skyer for mine brede pailabber. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (9 minutter siden):

Jeg er også redd for at de skal bli for små, så jeg kjøpte de litt romslige, da. 😄 Det var også Hoka, og de passer perfekt i str 40 i joggeskoene jeg har, men jeg ble altså litt snublete i fjellskoene. Men kanskje jeg bare må venne meg til det, siden de forrige skoene var så trange? Hvilke såler mente hun man skulle bruke, halv- eller helsåler? Elsker forresten Hoka, det merket er som skyer for mine brede pailabber. 😄

Nei. si det. På Skoringens nettside er de enige med ekspeditøren på sportsbutikken i hvert fall: "Skosålen er fotens nærmeste kontaktflate. Det er med den du gjør de nødvendige tilpasningene. Riktige såler til rett sko utjevner den halve størrelsen som gjør den litt for stor." Så tydeligvis er det noe i det. Men om det er halv- eller helsåler er jeg usikker på. Mulig det går an å stikke innom en butikk og høre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (11 minutter siden):

Nei. si det. På Skoringens nettside er de enige med ekspeditøren på sportsbutikken i hvert fall: "Skosålen er fotens nærmeste kontaktflate. Det er med den du gjør de nødvendige tilpasningene. Riktige såler til rett sko utjevner den halve størrelsen som gjør den litt for stor." Så tydeligvis er det noe i det. Men om det er halv- eller helsåler er jeg usikker på. Mulig det går an å stikke innom en butikk og høre? 

Jepp. Jeg må prøve meg litt fram. Hvis jeg ikke blir fortrolig med skoene på de neste turene, så får jeg prøve om det blir bedre med såler. Takk for tipset! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå føler jeg det går veldig bra! Har fått gått tur både i går og i dag, og jeg synes det ikke er fullt så blytungt å gå opp bakkene lenger. Jeg har ikke helt nøyaktige mål, men jeg tror jeg har shavet av bra med tid på denne løypa siden jeg startet å gå den! I dag brukte jeg ca 50 minutter opp, så får bruke det som et referansepunkt framover. 

Jeg begynner også å bli fortrolig med skoene, og synes det er veldig behagelig at jeg kan slippe meg litt mer ned bakkene, og ikke være redd for at tærne butter frami skoene og gir gnagsår. 

Det satt noen folk oppe ved toppen da jeg kom opp i dag, og han ene sier "Ja, hva er belønningen?" (for å gå tur, regner jeg med). Det er utsikten, det, sa jeg. Ganske fornøyd med den. 😂 Tenkte på denne tråden da. 😉

Med maten går det også bra, føler meg ikke utsultet. Skal begynne med Adams Matkasse igjen neste uke, for jeg er så lei av å finne på middag hver dag. Har bare tre måltider pr uke, for det blir litt annet i helga når vi drar på hytta og slik. Kjekt å slippe å tenke på det hver dag, iallfall. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny seier i dag!

På grunn av mye tull og ball i dag så fikk jeg ikke begynt med middagen før kl. 20 i kveld, og da har jeg ikke spist siden lunsj kl. 11. Av gammel vane lagde jeg ekstra mye fordi jeg var ekstra sulten og tenkte at jeg kom til å spise alt. Tok litt under halvparten på tallerkenen, og nå er jeg mett! Skal ikke forsyne meg mer! Ah, det er ganske godt å føle det slik, altså. Før hadde jeg sikkert stappet i meg alt sammen bare fordi det var så godt og jeg var så sulten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en flott dag du har hatt @Luka_S 👍 Deilig når du føler kroppen fungerer bedre og bedre og ikke minst å klare å la være å stappe i seg alt for mye mat selv om du er sulten. Det er en av grunnen til at jeg bare MÅ spise jevnt ut over dagen, for hvis ikke er jeg livredd for at jeg stapper i meg alt for mye mat. Så jeg vet hvor bra det du gjorde i går med middagen var 😊

Godt at skoen fungerer også, for alt blir så mye lettere når du har utstyr som fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Bokdamen og @Wit!

I dag kjenner jeg på meg at jeg skal ha en hviledag. Er trøtt og daff, og det er yr i lufta ute. Så skal lytte til kroppens signaler og bare slappe av i dag. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så flink du er! Og godt tenkt med utsikten som belønning, det er jo faktisk en kjempefin belønning det 😄 Det og mestringsfølelsen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (3 timer siden):

Åå så flink du er! Og godt tenkt med utsikten som belønning, det er jo faktisk en kjempefin belønning det 😄 Det og mestringsfølelsen 😊

Takk, @Nikea! Ja, det er kjedelig å gå på en topp hvis det ikke er noen utsikt der. Da blir det liksom bare slit for ingenting.  😄 Og nedturen er også litt god, for da kan man bare lunte ned etter at man er ferdig med slitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...