Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!


Luka_S

Anbefalte innlegg

Veiedagen er her, vekta viser nå 117,5 kg, ned 1 kg denne uka. Nå har jeg sannelig gått ned 10 kg siden jeg startet denne tråden her inne, og 21,4 kg til sammen siden jeg begynte på vektnedgangen i februar. :)

Denne uka har det nesten gått skremmende lett, selv om jeg ikke fikk gjennomført planen min helt etter boka. Skulle egentlig gå tur på torsdag, og lage fiskekaker til middag. Men så måtte jeg en tur på jobb, og etter den slitsomme vakta ble det Grandiosa Hjemmelaget istedet, og jeg var så trøtt på ettermiddagen at jeg sovnet på sofaen istedet for å gå tur. 😂

Jeg tror jeg har lært meg å ikke overspise nå, jeg klarer som regel å stoppe når jeg er mett, og ikke ta en porsjon til bare fordi det er så godt. Og jeg har strammet inn på helgene, jeg var litt "flink" til å skeie ut en periode, og det ble godis og brus både fredag, lørdag og søndag. Nå har jeg begrenset det til kun lørdag. Så er jeg flinkere til å trimme i helgene også, så det hjelper nok på.

Håper det går like lett i fortsettelsen nå (bank i bordet). Nå begynner jeg å nærme meg tall på vekta som jeg ikke har sett på tiårsvis, så det begynner å bli veldig gøy! Prøvde forskjellige kjoler jeg har i klesskapet her om dagen, og de sitter ikke som pølseskinn lenger. Da går det an å glede seg til festlige anledninger, istedet for å grue seg til å gå rundt som en stappa pølse hele dagen. Og kanskje, kanskje passer til og med bunaden til neste 17. mai?! 😄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wit skrev (33 minutter siden):

Bra jobba @Luka_S 👏 Deilig med sånne uker der alt går som det skal :) 

Takk for det! 😅

Traff mannen min i dag, han har vært mer eller mindre bortreist i to uker nå. Og det første han kommenterte var at nå har jeg virkelig gått mye sammen. Jeg er så stolt! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 kg ned 🤩☺️ Bra jobba 💪🏻

Bunad som passer er drømmen her også, men tror kanskje jeg var hakket for ung og smal da jeg fikk den 😅 Må nok sy den ut på et tidspunkt, men har utsatt det til jeg er på idealvekt. Vil ikke risikere å ende opp med for stor bunad heller. 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,  @KaBom og @Kepaløk! 😄

Jeg fikk bunaden min til konfirmasjonen, for et latterlig konsept, egentlig. Hvem er det som har kropp som en fjortenåring resten av livet, liksom? Nå har jeg sydd den ut max og skjorta passer iallfall ikke lenger. Men jeg kan kjøpe ny skjorte, hvis bare selve livet blir passelig igjen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var en alt for høy og rar fjortenåring, og dermed naturlig nok bredere enn andre fjortenåringer, så min passer ennå uten å ha endret på den. Men det var noen år jeg ikke fikk den på, og det var en stor sorg. Så hvert år jeg fortsatt klarer å lukke skjørtet og knappene ikke spretter ut på vesten, så er jeg så fornøyd 😄 I år var det så vidt jeg fikk den igjen, som er noe av grunnen til at jeg bestemte meg for å ta grep. Bunaden er en fin målestokk for om jeg har blitt for stor 😛 Og jeg kan ikke akkurat gjøre som broren min (som er en permanent jojo-slanker) som har en tjukke-dress og en tynne-dress, altså bare velger dress ut ifra om han er tjukk eller tynn akkurat når han skal bruke den 😄 

Du kommer inn i bunaden igjen, og skjorte er det faktisk bare å kjøpe ja. Det er det som er så greit med bunad, de består vanligvis av flere deler som kan byttes ut ved behov :) Og det er veldig få som har en bunad de ikke har sydd ut eller byttet ut en del eller tre etter konfirmasjonen, så det er helt vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke akkurat råd til å kjøpe en tjukke-bunad og en tynne-bunad, så da er det nok jeg som må bli passende til bunaden og ikke omvendt. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bunad, men ønsker meg en. Jeg har faktisk spart til bunad i flere år og har nå spart nok til å kjøpe meg. Men nå synes jeg det er vanskelig på grunn av størrelsen. Skal jeg tørre å satse på at jeg blir værende her i uoverkommelig fremtid? Regner med det går fint om/ når jeg går videre ned - det pleier å være en del å gå på på bunader etter hva jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 time siden):

Jeg har ikke akkurat råd til å kjøpe en tjukke-bunad og en tynne-bunad, så da er det nok jeg som må bli passende til bunaden og ikke omvendt. 😂

Hahaha ja, ikke sant, det er liksom ikke noen løsning det heller 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kepaløk skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke bunad, men ønsker meg en. Jeg har faktisk spart til bunad i flere år og har nå spart nok til å kjøpe meg. Men nå synes jeg det er vanskelig på grunn av størrelsen. Skal jeg tørre å satse på at jeg blir værende her i uoverkommelig fremtid? Regner med det går fint om/ når jeg går videre ned - det pleier å være en del å gå på på bunader etter hva jeg har skjønt.

Jeg tror kanskje det er lettere å sy ut bunad enn å sy den inn. Kommer vel an på om det er mye broderier og slikt på livstykket, vil jeg tro? Det var iallfall en god del å gå på for å sy ut bunaden min, så det kan kanskje være greit å ha det som en belønning når du er kommet ned dit du vil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urgh, i går ble det en skikkelig utskeielse, men jeg hadde virkelig behov for det. Måtte bare komme meg bort en tur, ha litt egentid. Så det ble en bytur hvor jeg kunne kle meg litt fint, sminke meg og ordne håret for en gangs skyld. Og jeg nøt hver time med shopping og restaurantbesøk helt for meg selv! Så hvis vekta står stille denne uka, var det totalt verdt det! 

I dag hadde jeg egentlig planlagt en fjelltur, men jeg er sliten og støl i kroppen etter en ganske hard tur jeg hadde på mandag. (Gikk en løype jeg ikke hadde gått før, og det var veldig bratte 400 høydemeter, må jeg si!) Så i dag blir det restitusjon, og heller tur i morra hvis formen er god igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en skikkelig deilig dag @Luka_S, det finnes mange måter å ta vare på seg selv ❤️

Jeg er forresten også med i bunadsgjengen, men hadde strengt tatt avskrevet den helt frem til jeg leste denne tråden. Jeg klarer akkurat å lukke hempen i livet hvis jeg trekker inn magen og ikke puster, så nå har jeg er mål for 17. mai 2022. Kanskje 😅 Men altså; bunad til 14. åringer er helt håpløst! Jeg har brystduk på min, og helt uavhengig av livvidde er broderiet mye smalere enn bysten min. Har som mål å brodere en ny 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Bokdamen Egentlig er bunad noe drit. 😂

Det er jo kjekt så lenge den passer, for da har man plagg til alle festlige anledninger, stort sett. Men når man må begynne å sy inn og ut, kjøpe til dyre erstatninger for det som ikke passer lenger og så videre, så blir det ikke så veldig gøy lenger. Til og med skoene mine er blitt for små! Jeg bruker ikke størrelse 37 lenger. Får si som mamma, det er bare veska som passer. 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (14 timer siden):

Jeg tror kanskje det er lettere å sy ut bunad enn å sy den inn. Kommer vel an på om det er mye broderier og slikt på livstykket, vil jeg tro? Det var iallfall en god del å gå på for å sy ut bunaden min, så det kan kanskje være greit å ha det som en belønning når du er kommet ned dit du vil? :)

Å, kanskje det! Takk for tips, må sjekke ut. For hvis det er slik at det er lettere å sy ut enn inn, så burde jeg vente litt til. Men jeg vil også gjerne ha bunaden til sommeren 2023, og aller senest våren 2024 pga bryllup og konfirmasjon. Og leser jo hele tiden at det er så lang leveringstid på bunader, så kan ikke vente i mange år til heller. Jaja, enda en gulrot å se frem til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Kepaløk Jeg er ikke noen ekspert på bunad, altså, så kan hende det jeg sier er helt feil. 😂 Men du kan jo forhøre deg på Husfliden eller noe, de har vel peiling? Det er nok sikkert forskjellig fra bunad til bunad også, nå vet ikke jeg hva slags bunad du har tenkt å kjøpe deg.

Apropos alt bunadspratet her nå, så måtte jeg prøve på meg bunaden i dag. Den går faktisk på uten store problemer (uten skjorte under), men den er fortsatt trang. Jeg tør ikke sette meg ned i tilfelle hektene sprenges. 😂 Men det lover iallfall godt for at den blir passelig til 17. mai neste år, hvis jeg fortsetter med vektnedgangen på samme måte! :)

 

@I Grosny Takk for det, ja, det er gøy når det går rett vei! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (5 timer siden):

@Kepaløk Jeg er ikke noen ekspert på bunad, altså, så kan hende det jeg sier er helt feil. 😂 Men du kan jo forhøre deg på Husfliden eller noe, de har vel peiling? Det er nok sikkert forskjellig fra bunad til bunad også, nå vet ikke jeg hva slags bunad du har tenkt å kjøpe deg.

Apropos alt bunadspratet her nå, så måtte jeg prøve på meg bunaden i dag. Den går faktisk på uten store problemer (uten skjorte under), men den er fortsatt trang. Jeg tør ikke sette meg ned i tilfelle hektene sprenges. 😂 Men det lover iallfall godt for at den blir passelig til 17. mai neste år, hvis jeg fortsetter med vektnedgangen på samme måte! :)

 

@I Grosny Takk for det, ja, det er gøy når det går rett vei! :)

Den bunaden blir nok bra til 17 mai 2022, alt for diger 2023, og må iallfall syes inn 2023. Når du har klart å legge programmet ditt på en såpass stødig kurs, så kommer du til å fortsette. Dette kan du :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en bunad jeg nå endelig passer inn i igjen 😊 Kjøpte ny skjorte for 2 år siden på grunn av at den gamle var for liten. Mulig den ville passet igjen nå 😂

Ellers har du vært kjempeflink så den bunaden blir nok nesten litt løs til 17. mai 👍

Endret av Wit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wit @I Grosny Ja, jeg får nok legge inn et bunadsbudsjett de nærmeste årene, blir dyrt dette med å sy inn (forhåpentligvis) og kjøpe nytt tilbehør. 😂
Tenkte jeg bare skulle kjøpe en generisk bomullsskjorte på Husfliden til neste år, så får jeg kjøpe meg den skikkelige skjorta som hører til når jeg har nådd målvekten. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...