Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!

Luka_S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wow! For en fremgang du har hatt! Ser ikke ut som samme person på bildene en gang. Det er når jeg ser slike bilder at jeg forstår hvor viktig det er å faktisk ta bilder og mål, vekten viser ikke alt, særlig ikke hvis man trener. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske utrolig når du ser de bildene sammen, utrolig bra fremgang 👏 Det vises virkelig at du har gjort en fin jobb så langt.

Jeg må bruke bilder selv for faktisk å se at jeg har gått ned. Klarer ikke å se det i speilet sånn helt av meg selv. Innimellom har jeg dager der jeg føler at jeg ser helt lik ut som tidligere.....

Denne uka blir nok veldig bra, det er jeg helt sikker på 👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Luca_s!

Nå har jeg lest igjennom hele dagboken din, og føler jeg har vært med på en reise. For en inspirasjon du er! Jeg har fulgt flere dagbøker/blogger igjennom årenes løp, men mange av dem koker bort i kål i løpet av det første året. Det er så fint å se noen som holder ut, for jeg har all tro på at man får belønning for det! At man sakte men sikkert klarer å endre livsstilen sin. og dermed til slutt vil komme seg til en komfortabel vekt man kan leve livet sitt med.

Jeg ble i alle fall veldig glad når jeg kom over denne. Jeg har vært en typisk jojo-slanker i hele mitt voksne liv. Nå er jeg så utrolig lei (jada, har sagt det før). Men en gang må det bare snu. Jeg har derfor nå startet på mine små skritt mot en livsstilsendring og varig vekttap. Jeg ble virkelig såå motivert over å lese her inne - tusen takk :heiajente:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Hei Luca_s!

Nå har jeg lest igjennom hele dagboken din, og føler jeg har vært med på en reise. For en inspirasjon du er! Jeg har fulgt flere dagbøker/blogger igjennom årenes løp, men mange av dem koker bort i kål i løpet av det første året. Det er så fint å se noen som holder ut, for jeg har all tro på at man får belønning for det! At man sakte men sikkert klarer å endre livsstilen sin. og dermed til slutt vil komme seg til en komfortabel vekt man kan leve livet sitt med.

Jeg ble i alle fall veldig glad når jeg kom over denne. Jeg har vært en typisk jojo-slanker i hele mitt voksne liv. Nå er jeg så utrolig lei (jada, har sagt det før). Men en gang må det bare snu. Jeg har derfor nå startet på mine små skritt mot en livsstilsendring og varig vekttap. Jeg ble virkelig såå motivert over å lese her inne - tusen takk :heiajente:

Ååå, tusen takk for fine ord! Det må jeg ta med meg, for jeg føler jo egentlig at jeg stort sett er en failure og juksemaker. ;) Jeg har vel litt vanskelig for å verdsette at jeg faktisk har oppnådd en god del på disse årene, likevel.

Håper du greier å snu livsstilen din også! Hvis du skal ha en tråd her, så vil jeg gjerne følge den! :) 
Det er bare viktig å huske på at man ikke gir opp hvis det ikke går rett vei en (lang) stund - slik som meg som faktisk "sto fast" et helt år i fjor. 😛 Og at tallene på vekta ikke er det eneste som vitner om suksess. Jeg må iallfall klappe meg selv på skuldra for at jeg har opprettholdt regelmessig trening selv om kostholdet ikke var så bra en stund. Alle monner drar! Og jeg heier på deg! 🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag og veiedag! Vekta i dag er 111,0 kg, 0,6 kg ned fra forrige uke. Endelig går det nedover igjen, deilig!

Tror kanskje jeg har funnet løsningen på hvorfor jeg sto fast forrige uke. Hadde følt meg veldig sulten og fysen store deler av tiden, og jeg glapp på både det ene og andre som fristet. Det er så sykt vanskelig å holde seg når sulten gnager om kvelden og man egentlig har spist nok, men likevel ikke er mett. Hater å legge meg sulten! Nuvel, jeg hadde ganske god effekt av Saxenda på litt lavere dose, så jeg tenkte å prøve å gå ned et trinn. Begynte med det på tirsdag, og de siste dagene har jeg vært mye mer mett og ikke så fysen på alt mulig. Så jeg tenker at hvis det fortsetter, så trenger jeg ikke å gå tilbake til høyere dose (og da har jeg lenger av sprøytene også, ikke veldig dumt det heller når jeg kun har blåresept i en begrenset tid nå).

Jeg satte meg ned og regnet litt på det, og hvis jeg fortsetter å gå ned i samme jevne tempo som nå, så kan jeg faktisk nå målet om BMI under fedme til november når jeg må betale for Saxenda selv. Egentlig har jeg et lite håp om at reglene kan bli endret før den tid, eller at prisen kan bli lavere, men må legge det inn i planen hvis prisen og refusjonsreglene forblir slik som nå.

Treningsmålet mitt for uka er også nådd, det ble tre økter. Godt fornøyd med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for over et halvt kilo ned siste uke! Og nådd treningsmål :heiajente:

Håper absolutt at det blir noen regelendringer i løpet av året... høres jo helt håpløst ut. Folk bruker jo ikke Saxenda for gøy akkurat, og når alt annet i livet er så dyrt for tiden så er det teit at noe man trenger som dette skal være så dyrt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (50 minutter siden):

Hurra for over et halvt kilo ned siste uke! Og nådd treningsmål :heiajente:

Håper absolutt at det blir noen regelendringer i løpet av året... høres jo helt håpløst ut. Folk bruker jo ikke Saxenda for gøy akkurat, og når alt annet i livet er så dyrt for tiden så er det teit at noe man trenger som dette skal være så dyrt.

Ja, det er ganske surt at vi ble fratatt denne muligheten for hjelp til vektnedgang som ikke er slankeoperasjon. Det må da være en investering at folk går ned i vekt og kanskje har mulighet til å gå tilbake i jobb dersom de har plager som skyldes overvekt. Men, men. Jeg håper egentlig dette er et forsøk fra statens side til å presse legemiddelprodusenten til å sette ned prisen på Saxenda og Wegovy. Jeg skjønner ikke at det kan lønne seg for produsenten å ha så høy pris når de fleste ikke vil ha råd til å betale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stolt over meg selv i dag. 😎 Jeg visste at det var en spinningtime kl 10 i går, så jeg tenkte at jeg skulle gå på den hvis jeg våknet i rett tid. Jeg våknet 0845, passe tid til å dra på trening, tenkte jeg. Helt til jeg så ut av vinduet. Hadde snødd så mye at det var ikke sjans til å komme seg ut med bilen før klokka ti. Så da ble jeg hjemme, da. 🤣

Men tenkte jeg heller kunne dra i dag, og det har jeg faktisk gjort. Lagde meg ei ny spilleliste og dro og spinnet for meg selv i 50 minutter. Så jeg er godt fornøyd med å ha fått inn en bonustreningsøkt denne uka! 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt: 110,3 kg, 0,7 kg ned fra forrige uke, 28,6 kg totalt.

Yes, endelig nesten vektmålet jeg satte at jeg ville nå innen i dag! (300 gram over er innafor det, eller hva?) Så godt å se det tallet, når første gang jeg satte målet var innen desember 2021. 😵

Nå blir det vinterferie for meg, sånn mat- og treningsmessig. Når det gjelder trening, så kjenner jeg at det skal bli ganske godt. Har hatt godt av slike hvileperioder tidligere, så det gjør meg ikke noe særlig at jeg ikke får trent på en uke. I helga skal jeg jobbe, og på mandag drar jeg og barnet på en liten hotell-vinterferietur.  Da blir det vel litt ekstra god mat, men det får bare tåles. 😄

God helg og god vinterferie til alle som følger med!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo @Luka_S 👏👏👏

Deilig å nå mål som du satte for så lenge siden (og ja 0,3 kilo unna er som en innertier).

Kos deg masse i vinterferien, og slapp av.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt 24.02.23 - 113,2 kg, opp 2,9 kg.

Ja... Vinterferien har satt sine spor. 🤣
Mye god mat og ekstra kos, og ingen trening annet enn litt rusling hit og dit. Men fy søren, som jeg trenger slike avbrekk av og til! Satser på at det går an å hente seg inn litt neste uke. Må vente litt med å starte opp på trening også, for jeg fikk en kink i korsryggen for et par dager siden. Håper det går over til mandag. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra med ryggen din..? Sånn kink kan virkelig være vondt! Jeg hadde en i fjor som satt i 3 måneder 😩

Så deilig at du har kost deg med ferie! Noen ganger er en liten vektoppgang verdt det altså. Og hvis det er sånn at du har spist mye salt mat og drukket mye så ligger det jo helt sikkert en del der av oppgangen. Og det blir du raskt kvitt - jeg heier på deg! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen er ikke bra... 😠

Men jeg har gått noen turer for å løse opp, og jeg syklet litt i går og fant ut at jeg nok kan prøve spinning i morgen. Håper det ikke sitter i tre måndeder, da blir jeg helt gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff nei, satser ikke på noe langvarig smerte. Det mest vanlige er vel at det går over iløpet av noen få dager 🤞 Det er veldig bra at du er i aktivitet da! Om du har tilgang til basseng så kan jeg tipse om at det er veldig godt for ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn er jo ofte i svømmehallen, så kanskje jeg skal henge meg på dem en dag. Det er bare det at jeg synes det er kjempekjedelig og bare pes å dra i svømmehallen. 😅

Får prøve å ringe en kiropraktor i morgen hvis det ikke er noen særlig bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (18 minutter siden):

Det er bare det at jeg synes det er kjempekjedelig og bare pes å dra i svømmehallen. 😅

Feel you! Aldri vært noen bader jeg heller... syns det er skikkelig pes. Hater å kle av meg, og bli kald og våt 🙄 Jeg er sånn som kan sitte på stranden og ikke orke å kle av meg klær og bade, selv om jeg er varm. For jeg syns sjeldent at peset er verdt det. Og da sliter jeg egentlig ikke så mye med å vise meg i bikini, men syns alle bevegelsene med å i det hele tatt kle av og på seg er styr 😶 Dette er en av de tingene jeg håper skal endre seg når jeg endrer livsstil... at jeg blir i bedre form, og alt sånt her skal bli lettere og faktisk verdt det. Men akkurat når det gjelder å ha ryggvondt, så er det å bevege seg rundt i vannet deilig da. Men lurt å ringe kiropraktor hvis det ikke går over av seg selv! Jeg måtte ha hjelp av det jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, jeg har ikke alltid vært sånn, da. Eeeeeelsket å bade da jeg var liten, så jeg noe som lignet på vann, så var det uti med én gang. Jeg har visst vokst det av meg. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...