Gå til innhold

Maren Andrea Hansen


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Tenkte det var noe ugler i mosen da det brått ble så stille på instaen.. Håper det går bra med henne og jentene. Mon tro om hun føler hun "må" gjøre dette for barna? Det har vel ikke vært noen indikasjoner på at han var dårlig pappa på noe vis? 🤔

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Boblerone said:

Fysisk avstraffelse er vel ganske sterk indikasjon…

Oi, sa hun dette i podkasten? Jeg har bare fulgt henne fra insta fra langt tilbake og husker hun postet en del av han og barna sammen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt og tenkt på henne og dette den siste timen etter å sett det sjokkerende skjermbildet 

«det kunne vært meg» jeg har selv løpt tilbake i en ex sine armer.  Det var et dårlig forhold, han tok meg for gitt, hver gang jeg trua med å gå ble han plusetlig superromantisk og jeg trodde han endra seg. Det varte kort tid før han var sitt samme jeg igjen. Til slutt klarte jeg å gjøre det slutt, men slet med å komme over han. Til slutt fant jeg en ny kjærlighet . Jeg var så lykkelig og nyforelska, alt var bra. Også brått slutt. Jeg var såra, svak, idylliserte exen som var. Hvorfor gikk jeg fra han, han likte jo meg for meg tenkte jeg. Svak og full av kjærlighetssorg dro jeg tilbake til den dårlige exen, fordi jeg i en sårbar fase trodde han var bra. Det tok 6 mnd før jeg klarte å bryte fri på ny (og aldri mer tilbake) 

Kjærlighet er som rus. Man blir hekta. Man blir avhengig av noen. Å bryte fri er ikke lett. Maren har vært i mange år med Andreas, det er det hun kjenner til. Så møter hun en ny vanlig mann som nye Maren. Lykkelig og glad. Såret og svak, usikker på seg selv, hun som var så sikker.  Løpt tilbake til Andreas . «Nye Maren betydde jo ikke noe fordi den nye mannen ikke ville ha henne, Andreas hadde rett» 

jeg håper for alt i verden at Andreas har forandra seg noe. At ikke Maren nå blir ennå mer kontrollert, ikke kan si sin mening, ikke gå i vanlige klær osv. 

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sapphira skrev (5 minutter siden):

Tenkte det var noe ugler i mosen da det brått ble så stille på instaen.. Håper det går bra med henne og jentene. Mon tro om hun føler hun "må" gjøre dette for barna? Det har vel ikke vært noen indikasjoner på at han var dårlig pappa på noe vis? 🤔

Hør på podcasten Bak Fasaden. Der forteller hun om både fysisk avstraffelse og at mannen forlot henne utenfor sykehuset og lot henne føde alene. Årets far? Tror ikke det du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er voksen og har valgt dette på ny. Kanskje det ikke var så ille som hun tilsynelatende har sagt eller skrevet mange steder? Mange sier og gjør mye rart i effekt som hun kanskje også har gjort? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå ble jeg lei meg. Dette berører meg virkelig kjenner jeg, har fulgt med på Maren en god stund nå. Men det er vel dessverre en vanlig historie at damer (og menn) går tilbake til voldelige forhold. Man er jo tiltrukket av den man var sammen med, og de har en slags makt over deg. Får vondt av barna oppi dette også. Maren har det nok ikke helt godt inni seg. Hun har jo gjort mye med utseende i det siste, men virker ikke som hun har vært helt fornøyd likevel. Håper ting ordner seg for det beste, men akkurat nå ser det mørkt ut. 5 jenter skal ikke måtte vokse opp i et hjem med så ekstreme holdinger, så her håper jeg rette instanser griper inn. 
 

Dette var bare trist. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk vold må fram i lyset.

Se instagramprofil: @psykiskvold.no for dypere forståelse.

 

Kjærlighet og styrke sendes til Maren ❤️

Spoiler

 

 

9294D17F-E25E-4E4A-93B0-E1736E5F3721.jpeg

Endret av Psykiskvold
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sapphira skrev (19 minutter siden):

Oi, sa hun dette i podkasten? Jeg har bare fulgt henne fra insta fra langt tilbake og husker hun postet en del av han og barna sammen. 

Ja, hun fortalte at det var forventet og at hun også har blitt utsatt for det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charminia skrev (1 minutt siden):

Ja nå ble jeg lei meg. Dette berører meg virkelig kjenner jeg, har fulgt med på Maren en god stund nå. Men det er vel dessverre en vanlig historie at damer (og menn) går tilbake til voldelige forhold. Man er jo tiltrukket av den man var sammen med, og de har en slags makt over deg. Får vondt av barna oppi dette også. Maren har det nok ikke helt godt inni seg. Hun har jo gjort mye med utseende i det siste, men virker ikke som hun har vært helt fornøyd likevel. Håper ting ordner seg for det beste, men akkurat nå ser det mørkt ut. 5 jenter skal ikke måtte vokse opp i et hjem med så ekstreme holdinger, så her håper jeg rette instanser griper inn. 
 

Dette var bare trist. 

Jeg misstenkte også at hun ikke hadde det bra til tross for stor endring , da hun informere følgere om at hun skulle fettsuges på nytt (et par mnd siden) . Og viste noe bittelite fett på magen, helt normalt fett. Ikke noe som trenger behandling . Og skrev så masse hat og gamle Maren, som var en flott dame bare litt rundt. Hun rakket ned på den dama som klarte en 4 åring, 3 åring, 2 åring , 11mnding og nyfødte tvillinger. 
 

man må være glad i seg selv som tykk før man kan bli glad i seg selv etterpå . Kropp er ikke alt

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter på at dette bare var første runde av mange. Veien ut av psykisk vold er lang og brokete, full av omveier og vendinger. Bare fælt at barna må bli med på runddansen. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boblerone skrev (36 minutter siden):

Fysisk avstraffelse er vel ganske sterk indikasjon…

Men det er jo ulovlig i Norge uansett. Så da er det bare å melde til barnevernet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt dårlig. Håper INDERLIG noen nære kan gripe inn her nå. Håper alle instanser som kan følger med. Dette er ikke bra. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en  tur innom facebookprofilen hennes, og kommentarfeltet er jo katastrofe. Ser noen irettesetter kritikken hun får, og det er vel og bra. Men det virkelig kritikkverdige her, er de som støtter dette, og gratulerer og sier "historien var en løgn". Forstår disse menneskene hva de driver med? Er de helt i vater? Det er få som kan si nøyaktig hva som er sant, men tenker det er greit å gardere seg litt i slike situasjoner. 

Dette vet vi, generelt: Når man løsriver seg fra et usunt forhold, så er dette ofte en prosess preget av ambivalens. At man ombestemmer seg flere ganger, er snarere normen enn unntaket. Det er ikke en rett kurve, og det er ofte preget av motstridende tanker, handlinger og følelser. Dersom det er vold i bildet, og barn involvert, så er sånt en tragedie, det siste man trenger er å GRATULERES. Selv om man har kjennskap til mannen, er religiøs eller hva enn, så vil ikke noen gratulere noen i en sånn situasjon som dette, om de klarer å tenke litt stort.

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...