Gå til innhold

Maren Andrea Hansen


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Krysopras skrev (På 31.8.2021 den 17.44):

Sikkert mye rart i det ekteskapet, men hu visste vel hva hu gikk til. Det var hu selv som konverterte til kristendommen, og deretter la seg etter den eksentriske Farmen-deltakeren. Stas å kapre en kjendis.

Så, når kjendisstatusen hans har lagt seg, hu går ned i vekt og blir slank og smekker, er det like greit å kaste både gubben og gudstroa på dunken, som om de aldri hadde eksistert. Ikke vits å være gift eller kristen når man heller kan flagge trendy legning og kaste klærne for oppmerksomhet. Mer stas å bli kjendis selv.

Jeg håper så klart hu har det bra i sitt nye liv, men jeg synes ikke dette er særlig beundringsverdig.

Hun var 18 år og hadde en fortid med narkotika. Hun så vel muligheten til å leve et bedre "renere" liv, som ikke var så bra. Fikk helt vondt i meg når hun snakket om at hun og det ene barnet ble avvist av ektemannen og familien når de kom hjem fra sykehuset, for mannen mente hun måtte føde hjemme, selv om det ble frarådet av helsepersonell pga risikosvangerskap. Tenk hvor mye rart som kan ha skjedd i løpet av de årene.

Synes det er veldig beundringsverdig at hun kom seg ut av ekteskapet, ikke alle som hadde klart det.

Cyndaquil skrev (10 timer siden):

I starten hadde jeg sansen for henne. Men nå lurer jeg på om vekttap har blitt en besettelse og Hvorfan hun egentlig har det. Hun er normalvektig slank og har gjort en kjempejobb. Likevel skal hun innom bukplastikk på ny og fettsuges. Hun viste hva som «måtte vekk» og det var blittelitt helt vanlig fett 

Hun la også ut før og etter bilder for en tid tilbake der hun snakket stygt om den hun var før. Men der var forsatt henne. En god mamma med en haug tette barn og hun tok det på strak arm. DET er imponerende . Når tvillingene var født hadde hun en 3 åring, 2 åring, 11 mnd og nyfødte tvillinger . I er forhold der hun måtte ta det meste av barnestell. Det er mye mer imponerende enn vekttap synes jeg. Hun burde ikke være skuffer over hvem hun var før. 

Jeg er enig. Reagerer også på at hun nylig hadde spleis hvor hun fikk inn flere tusen kroner for å kjøpe seg bil og ta lappen. Men fettsuging koster vel også flere tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diamant20 skrev (6 timer siden):

Reagerte også på det med at hun skal fettsuge seg, det er helt normalt ha å litt fett på kroppen, jeg har vel ca like mye som henne og har aldri tenkt tanken på å fettsuge seg. Hun bør også tenke over hvilket ideal hun sender ut, for andre som ikke er trygg på egen kropp (jeg er heldigvis trygg på egen kropp, hvis ikke kunne jeg lett tenkt at fettet mitt er galt).

Helt enig. Det er mange som blir hekta på å gå ned i vekt, det som en rus. Når de da når måler er de forsatt ikke fornøyd med seg. De savner kicket . Så de forsetter å finne fett og hva som er galt med seg selv. De har de ikke bra! Iallefall ikke bra psykisk . 

 Hun deler ikke detaljnivå hvordan livet var med A. Men hun har jo sagt ifølge religiongren hans var skulle hun ikke pynte seg, si si mening, være underdanig, fikse alt hjemme. Han kunne gjøre hva f han ville Det lærer jo det «du er ikke verd noe» . Hun har gått masse ned i vekt . Men føler hun seg verd noe? Er det fikset på? Stakkars jente 

jeg lurer også på Hvordan hun har hatt råd til inngrepene sine? hun måtte starte spleis foe å få råd til bil, og leier nå sammen med barna. Hvordan ha råd til inngrep når du ikle har råd til bil?  Det skurrer 

Under første inngrep var hun forsatt sammen med A. Har han sponset noe som går mot hans tro? Og tiden etterpå må hun ha hatt hjelp med barna. Men han mente det var kvinners jobb.

Vi får håpe A har fått seg en lærepenge. Før var huser fult av barnelatter, liv og røre. Hjemmelaga mat. Nå er det sikkert stille med både kone, barn og mat borte

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (5 timer siden):

Prisliste for klinikken hun dro til https://nordstrandklinikken.no/prisliste-plastikkirurgi/

Minst 45 000 da. Jeg er skuffet. De pengene kunne gått med til sparekonto mot hus, sparing til barna, uforutsette utgifter. Osv. Hun har ikke en jobb ennå. Vi har to barn i barnehage , det koster nermere 8000 per måned. Se for dere summen for 3 barn i barnehage . 

men nei det gikk til å fettsuge en kropp som ikke hadde noe man trengte å suge! Hun var tynn, vanlig, helt fin,

der mistet hun min respekt . 
 

edit: hadde plastikken vært spons, skulle innleggene om det vært merket reklame

Endret av Cyndaquil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cyndaquil skrev (7 minutter siden):

Minst 45 000 da. Jeg er skuffet. De pengene kunne gått med til sparekonto mot hus, sparing til barna, uforutsette utgifter. Osv. Hun har ikke en jobb ennå. Vi har to barn i barnehage , det koster nermere 8000 per måned. Se for dere summen for 3 barn i barnehage . 

men nei det gikk til å fettsuge en kropp som ikke hadde noe man trengte å suge! Hun var tynn, vanlig, helt fin,

der mistet hun min respekt . 

Etter stort vekttap kan man få slike operasjoner dekket av det offentlige. Bukplastikken og magemusklene har hun fått dekket på medisinsk grunnlag. Hun fødte fem barn ila. fem år, derav et tvillingsvangerskap.

Fettsugingen nå kan være en korrigering som hun også får dekket hvis hun har klagd på resultatet av bukplastikken. Det kan også hende hun har foreldre som har sponset henne, det kan hende hun har lånt penger, tatt opp kreditt, det kan hende hun har arva eller til og med fått voldsoffererstatning - DET VET VI IKKE og vi har ingenting med å spekulere i det heller! Og bare for å ha det sagt: Etter det HELVETESREGIMET denne stakkars jenta har levd under i ekteskapet med den skrekkelige hustyrannen, så unner jeg henne ALT som kan få henne til å føle seg vel og bekvem med seg sjøl. Absolutt ALT!

Endret av Lorieen
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (7 minutter siden):

Etter stort vekttap kan man få slike operasjoner dekket av det offentlige. Bukplastikken og magemusklene har hun fått dekket på medisinsk grunnlag. Hun fødte fem barn ila. fem år, derav et tvillingsvangerskap.

Fettsugingen nå kan være en korrigering som hun også får dekket hvis hun har klagd på resultatet av bukplastikken. Det kan også hende hun har foreldre som har sponset henne, det kan hende hun har lånt penger, tatt opp kreditt, det kan hende hun har arva eller til og med fått voldsoffererstatning - DET VET VI IKKE og vi har ingenting med å spekulere i det heller! Og bare for å ha det sagt: Etter det HELVETESREGIMET denne stakkars jenta har levd under i ekteskapet med den skrekkelige hustyrannen, så unner jeg henne ALT som kan få henne til å føle seg vel og bekvem med seg sjøl. Absolutt ALT!

For min del handler det ikke om å ikke unne henne ting, men man skal ALLTID tenke gjennom hva man deler på sosiale medier! Det hun viste av fett på magen er helt normalt, jeg har omtrent samme, og har aldri tenkt over at det skulle være noe galt i det før hun deler det. Jeg er trygg på egen kropp, men det er mange som ikke er det, og mange som kan bli negativt påvirket av det. Helt greit at hun deler at hun vil ta operasjon, men jeg synes ikke noe om å dele at hun tilsynelatende har helt normalt magefett! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (11 minutter siden):

For min del handler det ikke om å ikke unne henne ting, men man skal ALLTID tenke gjennom hva man deler på sosiale medier! Det hun viste av fett på magen er helt normalt, jeg har omtrent samme, og har aldri tenkt over at det skulle være noe galt i det før hun deler det. Jeg er trygg på egen kropp, men det er mange som ikke er det, og mange som kan bli negativt påvirket av det. Helt greit at hun deler at hun vil ta operasjon, men jeg synes ikke noe om å dele at hun tilsynelatende har helt normalt magefett! 

Ja, det som vises på bilder er tilsynelatende normalt, men om hun ikke er fornøyd så la henne nå i himmelens navn få fikse på det - det er ikke akkurat som om hun opererer inn digre silikonballonger i ræva og puppene to ganger i året som ei viss annen frøken…

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Ja, det som vises på bilder er tilsynelatende normalt, men om hun ikke er fornøyd så la henne nå i himmelens navn få fikse på det - det er ikke akkurat som om hun opererer inn digre silikonballonger i ræva og puppene to ganger i året som ei viss annen frøken…

Jeg har ikke sagt hun ikke skal fikse på det, men jeg synes ikke noe om bildet hun delte av hvor mye fett hun har. Jeg kjenner flere i omgangskretsen min som har hatt spiseforstyrrelser, og det skal så lite til! Jeg har hatt et negativt syn på kroppen min før også, det utviklet seg heldigvis ikke til spiseforstyrrelse, men et enkelt bilde kan ødelegge enormt for en person som sliter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt hun ikke skal fikse på det, men jeg synes ikke noe om bildet hun delte av hvor mye fett hun har. Jeg kjenner flere i omgangskretsen min som har hatt spiseforstyrrelser, og det skal så lite til! Jeg har hatt et negativt syn på kroppen min før også, det utviklet seg heldigvis ikke til spiseforstyrrelse, men et enkelt bilde kan ødelegge enormt for en person som sliter. 

Lurt tips: Ikke følg folk på SoMe som trigger deg. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Lurt tips: Ikke følg folk på SoMe som trigger deg. 

Det trigger ikke meg lengre, jeg er trygg på egen kropp nå! Men det kan fortsatt trigge andre som er usikre på egen kropp, muligens en del i hennes følgerskare, der jeg vil anta en del er gjennom en livsstilsendring/på vei ned i vekt. Det de jeg tenker på! Jeg er veldig bevisst på hvem jeg følger i some og fulgte henne bare noen få dager før jeg avfulgte pga kroppsfokuset. Jeg synes det er veldig fint å høre om hvordan hun kom seg ut av ekteskapet osv, men er ikke interessert i å få bilder av normalt slanke, pene personer som finner feil med kroppen sin opp i feeden min. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (3 minutter siden):

Det trigger ikke meg lengre, jeg er trygg på egen kropp nå! Men det kan fortsatt trigge andre som er usikre på egen kropp, muligens en del i hennes følgerskare, der jeg vil anta en del er gjennom en livsstilsendring/på vei ned i vekt. Det de jeg tenker på! Jeg er veldig bevisst på hvem jeg følger i some og fulgte henne bare noen få dager før jeg avfulgte pga kroppsfokuset. Jeg synes det er veldig fint å høre om hvordan hun kom seg ut av ekteskapet osv, men er ikke interessert i å få bilder av normalt slanke, pene personer som finner feil med kroppen sin opp i feeden min. 

De som eventuelt blir trigget av instakontoen til Maren , får selv ta ansvaret for å avfølge. Det er ikke hennes ansvar.

Endret av Lorieen
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Lorieen said:

De som eventuelt blir trigget av instakontoen til Maren , får selv ta ansvaret for å avfølge. Det er ikke hennes ansvar.

Vil si det er til dels hennes ansvar å passe på hva hun legger ut...

MEN hos Maren synes jeg dette er innenfor... instagrammen hennes er mest bygd opp av lavkarbo og slankeprosessen hun holder på med... og da er også slike operasjoner ofte en naturlig del av den prosessen...

Jeg liker henne, selv om hun deler lite, så håper hun dropper å dele mer om ungene. Bildene av mat, baking og lavkarbo er det jeg vil se.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 2.9.2021 den 23.02):

De som eventuelt blir trigget av instakontoen til Maren , får selv ta ansvaret for å avfølge. Det er ikke hennes ansvar.

Javel. Naivt sagt. Så 13åringer skal kunne tenke så reflektert? Hva med 16åringer?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elisiaflisa skrev (34 minutter siden):

Lurer på hvor mye som merkes (riktig) ifht spons…….

 

Utrolig mange som vil sponse henne virker det som

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boblerone skrev (46 minutter siden):

Javel. Naivt sagt. Så 13åringer skal kunne tenke så reflektert? Hva med 16åringer?

Hvor mange trettenåringer tror du egentlig det er som aktivt søker opp instakontoen til en hjemmeværende fembarnsmor med keto-kosthold? 😂

  • Liker 28
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysopras skrev (På 31.8.2021 den 17.44):

Sikkert mye rart i det ekteskapet, men hu visste vel hva hu gikk til. Det var hu selv som konverterte til kristendommen, og deretter la seg etter den eksentriske Farmen-deltakeren. Stas å kapre en kjendis.

Så, når kjendisstatusen hans har lagt seg, hu går ned i vekt og blir slank og smekker, er det like greit å kaste både gubben og gudstroa på dunken, som om de aldri hadde eksistert. Ikke vits å være gift eller kristen når man heller kan flagge trendy legning og kaste klærne for oppmerksomhet. Mer stas å bli kjendis selv.

Jeg håper så klart hu har det bra i sitt nye liv, men jeg synes ikke dette er særlig beundringsverdig.

Enig. Det er noe med denne historien jeg har helt "kjøper". Noe som ikke virker helt troverdig. Joda, hun var jo veldig ung. Og sikkert sårbar. Men har hun hatt det såååå fælt da? Noe av dette virker konstruert på en måte....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (12 timer siden):

Hvor mange trettenåringer tror du egentlig det er som aktivt søker opp instakontoen til en hjemmeværende fembarnsmor med keto-kosthold? 😂

Det tror jeg kan være overraskende mange. Finnes flere influencere som har promotert hennes konto f.eks.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...