Gå til innhold

Maren Andrea Hansen


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Det med flerkoneri er jo rimelig spesielt... Har han ny kone nå?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AntiBullshit skrev (21 timer siden):

Pinsemenigheten er veldig utbredt i sørvest-norge, så helt uvanlige holdninger er det dessverre ikke. 

Det kan umulig være en vanlig pinsemenighet. De er på ingen måte så fundamentalistisk som Nørstrud har gitt uttrykk for. Og de tillater heller ikke flerkoneri! Det er ikke lov i Norge. Dette må være en særegen sekt som ikke teller mange her i landet. Giftet de seg i kirken eller annet lovlig trossamfunn? Hvis ikke har de ikke vært lovformelig gift. Jeg går ut fra at de i hvert fall ikke giftet seg på et rådhus e.l. 

Veldig flott at Maren kom seg unna! Lykke til!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (22 timer siden):

Det kan umulig være en vanlig pinsemenighet. De er på ingen måte så fundamentalistisk som Nørstrud har gitt uttrykk for. Og de tillater heller ikke flerkoneri! Det er ikke lov i Norge. Dette må være en særegen sekt som ikke teller mange her i landet. Giftet de seg i kirken eller annet lovlig trossamfunn? Hvis ikke har de ikke vært lovformelig gift. Jeg går ut fra at de i hvert fall ikke giftet seg på et rådhus e.l. 

Veldig flott at Maren kom seg unna! Lykke til!

Gifta seg visst på zoar bedehus var det en som skrev lengre opp her. Det er vel indremisjon ut ifra hva jeg har Googlet meg frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (På 9.5.2021 den 18.32):

Helt enig!! Men er det noen som vet om familien til andreas også er med i samme menighet som han?

Om så at så er ikke det vanlig oppførsel innad i pinsemenigheten. Jeg har vanket mye i pinsemenigheter, men aldri hørt noe lignende. Alle har født på sykehus.

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 11.5.2021 den 2.13):

Pinsemenigheten er veldig utbredt i sørvest-norge, så helt uvanlige holdninger er det dessverre ikke. 

Jo, det er veldig uvanlig for pinsevenner å bli nektet å føde på sykehus. Såpass uvanlig at jeg aldri har hørt om det før.

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
AntiBullshit skrev (På 11.5.2021 den 2.13):

Pinsemenigheten er veldig utbredt i sørvest-norge, så helt uvanlige holdninger er det dessverre ikke. 

Nei vet du hva, så gærne er ikke pinsevennene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trynefaktor skrev (42 minutter siden):

Nei vet du hva, så gærne er ikke pinsevennene. 

Jo vet du, det har jeg og flere med meg faktisk erfart at de kan være ganske så "out there".

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
AntiBullshit skrev (11 minutter siden):

Jo vet du, det har jeg og flere med meg faktisk erfart at de kan være ganske så "out there".

Jeg kjenner mange selv, har flere i familien også. Ingen av dem er for flerkoneri eller at kvinnen skal tie i forsamlinger. 

At mange av dem har mye annet rart for seg- det synes jeg også. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver i kommentarfeltet sitt på Instagram at dette er ingen menighet, så da er det nok plukk og miks etter eget forgodtbefinnende.

Hun la ut et knippe av reglene de måtte leve etter, det er så sykt, så sykt. 

Endret av vintage
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
Sjela skrev (På 10.5.2021 den 20.02):

Utrolig tøff og sterk jente som har kommet seg ut av et helt forferdelig samliv. Jeg kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan det har måttet vært for henne. Vi trenger flere som Maren som tørr å åpne seg og dele av erfaringene sine etter å ha brutt ut av religiøse trossamfunn og ikke minst voldelige samliv. Det hun har vært utsatt for er rett og slett psykisk mishandling. Andreas burde vært anmeldt og satt i fengsel. Måtte han aldri få taletid i mediene igjen! 

Har hun sakt noe om han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (11 minutter siden):

Har hun sakt noe om han? 

Du kan gå inn på videoen hun har delt på Instagram og lytte til den. Hun nevner han aldri med navn men nå vet vel alle at det var han hun var gift og bodde sammen med. Hun nevner både forventninger om flerkoneri, at hun trosset mannen sin ved å føde på sykehus og fikk beskjed om at det var guds straff at hun fikk infeksjon på sykehuset siden hun da trosset sin mann. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har fulgt litt med på henne etter at hun sto frem med voldsom vektnedgang og bukoperasjon. Husker han godt fra farmen, ganske kjekk utseendemessig men veldig spesiell. Hun har virkelig endret seg de siste par årene og håper både hun og barna har det bra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 14.8.2021 den 18.25):

Har fulgt litt med på henne etter at hun sto frem med voldsom vektnedgang og bukoperasjon. Husker han godt fra farmen, ganske kjekk utseendemessig men veldig spesiell. Hun har virkelig endret seg de siste par årene og håper både hun og barna har det bra.

Ja. Trodde de ekstreme holdningene var et image. Men ut ifra det hun skriver på Instagram var det sånn det faktisk var  ...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Sikkert mye rart i det ekteskapet, men hu visste vel hva hu gikk til. Det var hu selv som konverterte til kristendommen, og deretter la seg etter den eksentriske Farmen-deltakeren. Stas å kapre en kjendis.

Så, når kjendisstatusen hans har lagt seg, hu går ned i vekt og blir slank og smekker, er det like greit å kaste både gubben og gudstroa på dunken, som om de aldri hadde eksistert. Ikke vits å være gift eller kristen når man heller kan flagge trendy legning og kaste klærne for oppmerksomhet. Mer stas å bli kjendis selv.

Jeg håper så klart hu har det bra i sitt nye liv, men jeg synes ikke dette er særlig beundringsverdig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten hadde jeg sansen for henne. Men nå lurer jeg på om vekttap har blitt en besettelse og Hvorfan hun egentlig har det. Hun er normalvektig slank og har gjort en kjempejobb. Likevel skal hun innom bukplastikk på ny og fettsuges. Hun viste hva som «måtte vekk» og det var blittelitt helt vanlig fett 

Hun la også ut før og etter bilder for en tid tilbake der hun snakket stygt om den hun var før. Men der var forsatt henne. En god mamma med en haug tette barn og hun tok det på strak arm. DET er imponerende . Når tvillingene var født hadde hun en 3 åring, 2 åring, 11 mnd og nyfødte tvillinger . I er forhold der hun måtte ta det meste av barnestell. Det er mye mer imponerende enn vekttap synes jeg. Hun burde ikke være skuffer over hvem hun var før. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det var spennende å se instaen hennes. Hva hun har vært igjennom, imponerende at hun kom seg ut av det! Likte også matinspo og fokus på å mindre matsvinn. Men fikk helt sjokk da jeg så videoen av Maren med de fem ungene i bilen. Dårligere sikring skal du lete lenge etter. Ikke bra! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (55 minutter siden):

Synes det var spennende å se instaen hennes. Hva hun har vært igjennom, imponerende at hun kom seg ut av det! Likte også matinspo og fokus på å mindre matsvinn. Men fikk helt sjokk da jeg så videoen av Maren med de fem ungene i bilen. Dårligere sikring skal du lete lenge etter. Ikke bra! 

Tenker du på set fra tidligere i sommer der hun la er klipp med henne og barna der hun filmer bakover i bilen? Alle untatt 7 åringen satt i fremovervendte beltestoler jeg kunne se. Eldste satt på pute. Beltestoler er bedre enn ingenting . Men 

det er desverre ikke uvanlig. Har en 2018 gutt og en 2019 gutt. Der er flere på yngste sin avdeling som tar skuff fremover for lenge siden. Det samme med 2018 gjengen. Sett flere 4-5 åringer bli levert, der de hopper ut av bilen. Og man ser det er sittepute . Foreldre bryr seg ikke så lenge de er praktisk for dem …

Endret av Cyndaquil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (19 minutter siden):

Tenker du på set fra tidligere i sommer der hun la er klipp med henne og barna der hun filmer bakover i bilen? Alle untatt 7 åringen satt i fremovervendte beltestoler jeg kunne se. Eldste satt på pute. Beltestoler er bedre enn ingenting . Men 

det er desverre ikke uvanlig. Har en 2018 gutt og en 2019 gutt. Der er flere på yngste sin avdeling som tar skuff fremover for lenge siden. Det samme med 2018 gjengen. Sett flere 4-5 åringer bli levert, der de hopper ut av bilen. Og man ser det er sittepute . Foreldre bryr seg ikke så lenge de er praktisk for dem …

Ja. Alle de fem små satt feil vei og beltet var ikke festet riktig engang. Håper virkelig ikke hun kræsjer!

Hun virker jo som en oppegående dame ellers. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte også på det med at hun skal fettsuge seg, det er helt normalt ha å litt fett på kroppen, jeg har vel ca like mye som henne og har aldri tenkt tanken på å fettsuge seg. Hun bør også tenke over hvilket ideal hun sender ut, for andre som ikke er trygg på egen kropp (jeg er heldigvis trygg på egen kropp, hvis ikke kunne jeg lett tenkt at fettet mitt er galt).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...