Gå til innhold

Maren Andrea Hansen


hobbykokken

Anbefalte innlegg

TheEmpress skrev (17 minutter siden):

Jeg tror ikke hun har forstått hva dette kan utløse. Ser hun (han?) skrev på FB at politiet hadde vært på besøk hos de igår (søndag) og at det hadde vært en hyggelig prat. Hvis de tror at det er det eneste som kommer til å skje, så tror jeg de tar feil. Det kommer til å gå inn så mange meldinger til barnevernet også, at de er nødt til å gjøre noe. Hun burde ha stått opp mot han, skal veldig mye til at far bare kan hente ungene ut av sitt miljø og vekk fra mor. Det å bli med han hjem er litt som å "tisse i buksa for å holde varmen", det er mange som vet mye og tross alt, den lille menigheten han (de) tilhører, er ikke alt. SÅ stor innflytelse har de ikke (selv om de kanskje truer med det). Nå har hun slettet profiler/innhold fra sosiale medier, blir interessant å se hva som skjer videre. Jeg tror ikke hun forstår hvordan hun er i ferd med å rote til sitt eget liv - og ordentlig denne gangen.

Barnevernet har allerede vært hos dem og dem kan ikke gjøre noe uten bevis, uavhengig av hvor mange meldinger barnevernet får. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marvelous skrev (Akkurat nå):

Barnevernet har allerede vært hos dem og dem kan ikke gjøre noe uten bevis, uavhengig av hvor mange meldinger barnevernet får. 

Vent og se. Dette er ikke over. Det kommer til å være røde lamper som blinker over alt. De har barn som skal i skole også. OG jeg snakker av erfaring, i saker som trigger masse folk og media, så blir barnevernet tvunget til å følge med på en helt annen måte. Dette er ikke en sak som legges i skuff i morgen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvelous skrev (3 minutter siden):

Barnevernet har allerede vært hos dem og dem kan ikke gjøre noe uten bevis, uavhengig av hvor mange meldinger barnevernet får. 

Bevis finnes det plenty av, Andreas har jo vært meget aktiv i media og frontet «tukt» og fysisk avstraffelse av kone og barn. Alle disse intervjuene og artiklene ligger ute. Og podkasten ligger ute, der Maren selv forteller om livet hun levde. Disse er da nødt til å veie tungt. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (4 minutter siden):

Bevis finnes det plenty av, Andreas har jo vært meget aktiv i media og frontet «tukt» og fysisk avstraffelse av kone og barn. Alle disse intervjuene og artiklene ligger ute. Og podkasten ligger ute, der Maren selv forteller om livet hun levde. Disse er da nødt til å veie tungt. 

Men hun (eller Andreas?) ga inntrykk av at det var en hyggelig samtale de hadde med barnevernet og det var det, mao så ble saken henlagt. Men nå vet man ikke om de snakker sant da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvelous skrev (Akkurat nå):

Men hun (eller Andreas?) ga inntrykk av at det var en hyggelig samtale de hadde med barnevernet og det var det, mao så ble saken henlagt. Men nå vet man ikke om de snakker sant da.

Det de sier/skriver offentlig nå må tas med mange store klyper salt, tror jeg nok. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BV og politi kan ikke gjøre noe så lenge barna ser friske ut og mor ikke sier noe. 
 

Håper hun klarer å finne styrke og noen allierte mot disse mørkemennene. Innlegget til A om at «kongen har talt» ga meg frysninger. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg frykter nå, er at hun blir avskåret fra moren sin også, siden hun i podcasten snakket om viktigheten av å ha et menneske å kunne snakke med utenfor «menigheten» . For Maren hørtes det ut som dette primært var moren. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (4 minutter siden):

BV og politi kan ikke gjøre noe så lenge barna ser friske ut og mor ikke sier noe. 
 

Håper hun klarer å finne styrke og noen allierte mot disse mørkemennene. Innlegget til A om at «kongen har talt» ga meg frysninger. 

I følge podkasten har mor sagt mer enn nok til at noen burde følge ekstra godt med der. Hjelper ikke om hun tier nå.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (22 minutter siden):

BV og politi kan ikke gjøre noe så lenge barna ser friske ut og mor ikke sier noe. 
 

Håper hun klarer å finne styrke og noen allierte mot disse mørkemennene. Innlegget til A om at «kongen har talt» ga meg frysninger. 

 

Bvtj kan gjøre mye mer enn bare et besøk iallefall. 

En undersøkelse består av vesentlig mer enn det, innhenting av informasjon fra bhg, skole, helsestasjon, samtaler med barna og foreldrene. 

 

Om alle som her og på fb sier de skal kontakte bvtj gjør det kan ikke bvtj  forsvare å ikke åpne og gjøre en grundig undersøkelse. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma1984 skrev (3 minutter siden):

Her er det mange som overvurderer hva barneverntjenesten har lov/mulighet til å gjøre…. 

Hvordan?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheEmpress skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke hun har forstått hva dette kan utløse. Ser hun (han?) skrev på FB at politiet hadde vært på besøk hos de igår (søndag) og at det hadde vært en hyggelig prat. Hvis de tror at det er det eneste som kommer til å skje, så tror jeg de tar feil. Det kommer til å gå inn så mange meldinger til barnevernet også, at de er nødt til å gjøre noe. Hun burde ha stått opp mot han, skal veldig mye til at far bare kan hente ungene ut av sitt miljø og vekk fra mor. Det å bli med han hjem er litt som å "tisse i buksa for å holde varmen", det er mange som vet mye og tross alt, den lille menigheten han (de) tilhører, er ikke alt. SÅ stor innflytelse har de ikke (selv om de kanskje truer med det). Nå har hun slettet profiler/innhold fra sosiale medier, blir interessant å se hva som skjer videre. Jeg tror ikke hun forstår hvordan hun er i ferd med å rote til sitt eget liv - og ordentlig denne gangen.

Veldig lett å Skrive at hun burde stått opp mot han, virkeligheten er dessverre ikke så enkel. En grunn til at mange blir årevis i forhold som de ikke burde vært i.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma1984 skrev (3 minutter siden):

Her er det mange som overvurderer hva barneverntjenesten har lov/mulighet til å gjøre…. 

Jeg vet ikke om du sikter til meg eller andre, men bare så det er sagt så er mine svar ut fra at jeg jobber i bvtj og har gjort det i flere år. 

Den informasjonen og bekymringen som kommer frem her er nok til å starte en undersøkelse, hva som kommer ut av den er derimot vanskelig å si. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingenting her som henger på grep. I podkasten forteller hun at hun heller vil være besatt av satan enn å gå tilbake til det kristne miljøet, at hun er glad for at hun har kommet ut av det. Det er MYE som skurrer. Jeg er oppriktig bekymra for Maren😢

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkSvår skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om du sikter til meg eller andre, men bare så det er sagt så er mine svar ut fra at jeg jobber i bvtj og har gjort det i flere år. 

Den informasjonen og bekymringen som kommer frem her er nok til å starte en undersøkelse, hva som kommer ut av den er derimot vanskelig å si. 

Undersøkelse kan de alltids åpne. Men, det igjen kommer nok an på hvilken bvtjeneste det er, er ikke alle som hadde åpnet us på bakgrunn av bekymringsmeldinger fra utenforstående på et relativt tynt grunnlag. Tror f.eks ikke mitt kontor hadde gjort det. Vi kan jo håpe at bvtjenesten der de bor åpner us.

Men som du også sier, så er jeg ikke sikker på hvordan bv-tjenesten kan hjelpe videre. Slik jeg ser det, er det eneste nyttige tiltaket at hun og barna forlater han, og at de får oppfølging og støtte av det offentlige etter bruddet. Hvis hun ikke vil forlate han, og bv ikke kan i tilstrekkelig grad avdekke vold eller andre forhold som skader utviklingen til barna, hva kan bv gjøre da? Hvis Maren og mannen sier at alt er fint, og får det til å fremstå slik, er det vanskelig å få til noe. 
 

Kommentaren min var i utgangspunktet ikke ment til deg, men til de som tror at bv har stort spillerom i slike saker. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tallgirl00 skrev (8 timer siden):

Vil tipse om Messenger gruppe hvor vi samler bevis og diskuterer situasjonen. Siste innlegget på FB hennes, en av de siste kommentarene som inneholder «#freemaren».  Send Liz en pm for å bli med i gruppa vår. Vi trenger dere som engasjerer dere!

Hva heter gruppa? Hvem Liz skal man kontakte? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tallgirl00 skrev (8 timer siden):

Vil tipse om Messenger gruppe hvor vi samler bevis og diskuterer situasjonen. Siste innlegget på FB hennes, en av de siste kommentarene som inneholder «#freemaren».  Send Liz en pm for å bli med i gruppa vår. Vi trenger dere som engasjerer dere!

Hvem er liz ? Vil gjerne bli med. Kan du sende meg en pm?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesnake69 skrev (12 minutter siden):

Hva heter gruppa? Hvem Liz skal man kontakte? 

Det lurer jeg også på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesnake69 skrev (På 15.10.2021 den 14.44):

 

Screenshot_20211015_144153_com.facebook.katana.jpg

Har han vunnet noe rettsak ? Er det det han henviser til med: "Kongen har talt...."

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontoene hennes er borte… Første gang jeg er på KG faktisk av ren bekymring for ei jeg ikke kjenner annet enn fra SOME

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...