Gå til innhold

Maren Andrea Hansen


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Murstein skrev (16 minutter siden):

Det var nok slik i starten av forholdet. Hun har vært aktiv både på facebook og instagram i flere år. På instagram med mat / baking siden 2018 hvertfall.  Ganske sikker på at hun har styrt dette selv. Men nå blir det nok slutt på SoMe. Stakkars jente som nok en gang har havnet hos denne mannen.

Kan tenke meg at tilgangen på sosiale medier gjorde at hun fikk innsyn i livet utenfor, og er mye av grunnen til at hun til slutt klarte å bryte ut. At begge profilene nå er deaktivert tyder vel på som du sier at den tiden er forbi. Stakkars menneske, og stakkars barn.🥲

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok tid for å betale for de såkalte syndene hun har begått. 🙄 
Hadde dette vært så greit som de prøver fremstille det som, hadde Maren kommet med en forklaring. En troverdig en. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ufattelig lei meg og se at hun er tilbake hos han ,og hun velger denne livstilen igjen, stakkars barn sier jeg. og søsteren har jo bekreftet at det stemmer dessverre :(

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leila87
skruf skrev (7 timer siden):

Tar vel ikke lang tid før hun er gravid igjen tenker jeg…..ut i fra tankegangen til den sekten der så skal vel ikke prevensjon brukes, man tar i mot de barna Gud velsigner de med. De har jo også «bare» døtre, og Andreas vil nok også ha en sønn da det er gjevest å få 

Stakkars, stakkars dame! 

 

Cyndaquil skrev (7 timer siden):

Jeg tror de bruker prevansjon. Fordi de yngste barna er 4 år. Hadde de latt naturen og «gud» gått sin gang hadd der fått flere etter tvillingene 

såklart hva de gjør nå vil bare tiden vise. Håper hun drar til lege og får oppfølging i svangerkapet istedenfor å dra når det nermer seg termin. Med tvillingene dro hun ikke til lege før i uke 30 , og først da fikk hun vite det var 2 der inne

I følge podcasten hadde hun ikke lov til å bruke prevensjon. Men nå er jo podcasten bare "tull" da 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (18 minutter siden):

Jeg har nok ikke fulgt godt nok med men har ikke moren eller noen andre kontakt? 

Har kontakt med søster hverfall, men de skjønner ingenting av hva som nå skjer i følge kommentar på insta

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruddet med A ble offentlig i april. I mai åpnet hun seg på Instagram om hvor tøft det å leve som konservativ kristen hadde vært psykisk, ikke kunne hun pynte seg, klippe håret og hun måtte dekke seg til. I løpet av sommeren står hun frem som bifil, tar tatovering og deler i vei på insta. I august bekrefter hun til media at hun har funnet kjærligheten på ny, dette er en person barna har blitt glad i. Er med i en podcast der hun forteller flere detaljer fra sitt tidligere liv og hvordan hun kom seg vekk. To måneder senere uten forklaring legger hun ut video av dåp og heldekkende klær. Selv hennes egen familie bekrefter de sitter med 100 spørsmål. Noe stemmer ikke! 

Endret av Jordbærkake34532
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør også i denne tråden:

Kan noen bekrefte at lokale offentlige instanser har blitt tipset om podcasten? Viktig at de vet det vi vet. Nå når alle andre spor er slettet og deaktivert. 

Endret av Marimekkoen
Skrivefeil
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (7 timer siden):

Nei. Men jeg ringte alarmtelefonen som er åpen i helgene. Nummeret er oppgitt på nettsidene til Hjartdal kommune under barnevern. Jeg kommer til å ringe igjen i morgen. 

Takk! Jeg tviler sterkt på at politiet liksom har sjekket ut i helga. De har helt sikkert andre ting som må prioriteres i helgene. Også tror jeg det er viktig å melde i fra senere også, det kan godt hende at ting er fint nå, men blir verre senere. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (14 minutter siden):

Takk! Jeg tviler sterkt på at politiet liksom har sjekket ut i helga. De har helt sikkert andre ting som må prioriteres i helgene. Også tror jeg det er viktig å melde i fra senere også, det kan godt hende at ting er fint nå, men blir verre senere. 

Ungene må i hvert fall ut. Det går neppe an å tvinge en hjernevasket Maren derfra, men ungene må tas hånd om. De har godt om familie på begge sider som ikke tilhører denne sekten, så det bør være mulig å ordne noe på kort varsel hos noen de kjenner så det ikke blir alt for traumatisk. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel også slutt med keto-kosthold og tilbake til vanlig husmannskost….Andreas har tidligere uttalt at han vil gjeninnføre den «gode gammeldagse» gardskjerringa, og gardskjerringer i gamle dager lagde og spiste husmannskost. 

Dette Andreas driver med et overhodet ikke vanlig kristendom. Jeg betegner meg selv som kristen, og jeg har mye kontakt med andre kristne. Det er heller ikke vanlige pinsevenner som driver sånn, mange i nær svigerfamilie er pinsevenner, i tillegg har jeg mye kontakt selv med pinsevenner, og aldri har jeg opplevd noe som dette. 

Dette må være en variant av ekstremister, mulig en lokal sekt. I allefall et lite miljø 

Edit; Maren er et voksent menneske og man kan ikke tvinge henne til å forlate mannen. Men barna er uskyldig dratt inn i dette og de har åpent gått ut med at fysisk avstaffelse er innafor. Dessuten er det ødeleggende for 5 små jenter å vokse opp og lære at kvinner skal undertrykkes og at de ikke er like mye verdt som det mannlige kjønn. De vil bli like undertrykt som moren. Barna må berges, de må ut av denne galskapen. 

Endret av skruf
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (8 timer siden):

Jeg tror de bruker prevansjon. Fordi de yngste barna er 4 år. Hadde de latt naturen og «gud» gått sin gang hadd der fått flere etter tvillingene 

såklart hva de gjør nå vil bare tiden vise. Håper hun drar til lege og får oppfølging i svangerkapet istedenfor å dra når det nermer seg termin. Med tvillingene dro hun ikke til lege før i uke 30 , og først da fikk hun vite det var 2 der inne

Ifg Maren selv så fikk hun ikke bruke prevensjon. Man skal ta i mot de barna Gud gir de. 

Men siden Andreas har det synet han har på kvinner så har han forhåpentligvis ikke oversikt over syklusen til Maren, og da kan Maren ha lurt han med når hun har mensen og unngått sex under usikre perioder. Mensen er garantert sett på som uren, og da har han nok ikke krevd sin rett hvis han har trodd at hun har mensen når hun egentlig har eggløsning. Eller hun kan ha fått satt inn spiral etter siste fødsel (siden han ikke var med på sykehuset så har han vel ikke helt kontroll)

Nød lærer naken kvinne å spinne er et ordtak.. 

Dette blir bare spekulasjoner, jeg vet, men det kan være forklaring på at det ikke har kommet flere barn etter de siste. 

Men jeg blir som sagt ikke overrasket om det kommer flere barn på løpende bånd. Maren kommer til å bli helt utkjørt. All den jobben med slanking, fettsuging og kirurgi helt forgjeves. All den styrken og motet hun fant i sitt indre til å ta med seg barna og komme seg fri, helt forgjeves 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken88

Men han kan vel ikke komme å bare ta ungene på den måten? Er vel ingen grunn til å ta dem fra Maren? Det er jo Andreas Nørstrud som trenger hjelp. Han deler jo et syn på kvinner og alt som er som ikke ligner grisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (5 minutter siden):

Men han kan vel ikke komme å bare ta ungene på den måten? Er vel ingen grunn til å ta dem fra Maren? Det er jo Andreas Nørstrud som trenger hjelp. Han deler jo et syn på kvinner og alt som er som ikke ligner grisen. 

Han har vel foreldrerett…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han kommer fra bygda og ikke hun.... Da blir det vanskelig. I enkelte bygder beskytter de sine egne dessverre. Får håpe det ikke er tilfelle her. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøken88 skrev (9 minutter siden):

Men han kan vel ikke komme å bare ta ungene på den måten? Er vel ingen grunn til å ta dem fra Maren? Det er jo Andreas Nørstrud som trenger hjelp. Han deler jo et syn på kvinner og alt som er som ikke ligner grisen. 

Han kan jo komme å hente de hvis der ikke er noe dom osv. som sier at han ikke kan ha samvær. Det vil jo ta tid før politiet osv. kan "ta" ungene tilbake. Han bryr seg heller ikke om at han må ta de ev.med litt makt.  Det skal ganske mye til for å bli fratatt retten til samvær. 

Jeg kan skjønne Maren.. Hvis det var mine barn,  og jeg hadde levd i et forhold så lenge,  og lært at jeg ikke hadde egenverdi/makt over egen hverdag,  hadde jeg sikkert gått tilbake for å være med /beskytte barna mine. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun har forstått hva dette kan utløse. Ser hun (han?) skrev på FB at politiet hadde vært på besøk hos de igår (søndag) og at det hadde vært en hyggelig prat. Hvis de tror at det er det eneste som kommer til å skje, så tror jeg de tar feil. Det kommer til å gå inn så mange meldinger til barnevernet også, at de er nødt til å gjøre noe. Hun burde ha stått opp mot han, skal veldig mye til at far bare kan hente ungene ut av sitt miljø og vekk fra mor. Det å bli med han hjem er litt som å "tisse i buksa for å holde varmen", det er mange som vet mye og tross alt, den lille menigheten han (de) tilhører, er ikke alt. SÅ stor innflytelse har de ikke (selv om de kanskje truer med det). Nå har hun slettet profiler/innhold fra sosiale medier, blir interessant å se hva som skjer videre. Jeg tror ikke hun forstår hvordan hun er i ferd med å rote til sitt eget liv - og ordentlig denne gangen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (47 minutter siden):

Om han kommer fra bygda og ikke hun.... Da blir det vanskelig. I enkelte bygder beskytter de sine egne dessverre. Får håpe det ikke er tilfelle her. 

Men si saken kommer i retten, så kan hun heldigvis anke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (9 timer siden):

Jeg husker Andreas fra Torpet for et par år siden. Han var jo helt ekstrem. En skam for oss kristne og setter oss alle i dårlig lys med sånne ekstremt kvinnefiendtlige og gammeldagse holdninger. 

Hvilken sekt tilhører han? Jeg nekter å tro at det er pinsebevegelsen. Jeg er halvveis pinsevenn selv, og kjenner mange pinsevenner. Det er ingen som er så ekstrem som han. Han der er styrt av et vanvittig kontrollbehov. Religion er bare et skalkeskjul. Det er en gal mann som på ingen måte er representativ for andre kristne.

Jeg er så glad du skriver det. For det er så viktig å få frem det, at han og den menigheten, ikke representerer kristne i Norge. Jeg er vanlig medlem av statskirken, og har et veldig avslappet forhold til religion og tenker at folk må få tro på det de ønsker. Men det er synd med personer som han, at han skal "representere" religion, det blir bare så feil.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...