Elsoo Skrevet 22. desember 2021 #1781 Del Skrevet 22. desember 2021 I går fikk jeg svar på hvorfor både magen og baby er målt til større enn normalt, jeg fikk glukosebelastingstesten og det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes 😮 Så nå går jeg jula i møte på diett. Men er jo selvfølgelig glad for at det ble oppdaget. Nå håper jeg det er nok med diett og at jeg ikke trenger insulin osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 22. desember 2021 #1782 Del Skrevet 22. desember 2021 Elsoo skrev (1 time siden): I går fikk jeg svar på hvorfor både magen og baby er målt til større enn normalt, jeg fikk glukosebelastingstesten og det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes 😮 Så nå går jeg jula i møte på diett. Men er jo selvfølgelig glad for at det ble oppdaget. Nå håper jeg det er nok med diett og at jeg ikke trenger insulin osv. Lykke til Fikk selv påvist svangerskapsdiabetes med verdier akkurat over grensen. Har kostholdsregulert og målt blodsukker i 6 uker nå. Går greit, men spiser ganske strengt. Urinprøven i dag viste utslag på en del ketoner, så nå må jeg prøve å spise litt mer karbohydrater samtidig som jeg må holde verdiene der de skal. Symfysemålet mitt er litt høyt, men baby målt helt normalt på ultralyd Blir en rar jul, men heldigvis bare 9 uker igjen Gleder meg til smågodt i barseltiden 🙈😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 22. desember 2021 #1783 Del Skrevet 22. desember 2021 (endret) @Parv Gratulerer så mye! 🥰 Fineste julegaven litt på forskudd😍 🎄 Endret 22. desember 2021 av Isabel94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 22. desember 2021 #1784 Del Skrevet 22. desember 2021 Dame1989 skrev (26 minutter siden): Lykke til Fikk selv påvist svangerskapsdiabetes med verdier akkurat over grensen. Har kostholdsregulert og målt blodsukker i 6 uker nå. Går greit, men spiser ganske strengt. Urinprøven i dag viste utslag på en del ketoner, så nå må jeg prøve å spise litt mer karbohydrater samtidig som jeg må holde verdiene der de skal. Symfysemålet mitt er litt høyt, men baby målt helt normalt på ultralyd Blir en rar jul, men heldigvis bare 9 uker igjen Gleder meg til smågodt i barseltiden 🙈😀 Ja både ingen alkohol og ingen godis denne julen🙈 i tillegg er det strenge regler mtp besøk her så det blir garantert en annerledes jul. Jeg har ikke fått veiledning ift kosthold enda, men spiser du ikke sukker i det hele tatt? Er det ikke lov med dessert på julaften en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 22. desember 2021 #1785 Del Skrevet 22. desember 2021 Elsoo skrev (16 minutter siden): Ja både ingen alkohol og ingen godis denne julen🙈 i tillegg er det strenge regler mtp besøk her så det blir garantert en annerledes jul. Jeg har ikke fått veiledning ift kosthold enda, men spiser du ikke sukker i det hele tatt? Er det ikke lov med dessert på julaften en gang? Jeg har ikke spist noe sukker. Jeg har også droppet all melk, juice, frukt, potet, fullkornsris og pasta. Vis jeg spiser fullkornspasta ligger blodsukkeret i grenseland 2 timer etter middag. Så har derfor redusert mye på karbohydratene også (tydeligvis redusert litt for mye pga ketoner i urin). Med dette har jeg fine målinger så jeg fikk ok til å ta 1 potet og litt kålrabistappe til pinnekjøttet på julaften. Samt spise en liten dessert Jeg har spist sukkerfri gele med blåbær og sukkerfri vaniljesaus. Ellers finnes det sukkerfri sjokolade, men noen kan få blodsukkerstigning av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 22. desember 2021 #1786 Del Skrevet 22. desember 2021 Gratulerer så mye @Parv 🥰🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #1787 Del Skrevet 22. desember 2021 Pippien skrev (På 18.12.2021 den 12.44): Her gikk det fort; fra innsett av ballong til de var ute, gikk det nesten nøyaktig 12 timer! Så babyene kom den 18. - blir det riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #1788 Del Skrevet 22. desember 2021 Hvordan går det med dere som har termin rett over nyåret og ikke har vært her inne på en stund? Hadde vært koselig å høre fra dere 😇 @malani @Anonymous 91 @Hergre @MilliMe @Lillek 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 22. desember 2021 #1789 Del Skrevet 22. desember 2021 Dame1989 skrev (4 timer siden): Jeg har ikke spist noe sukker. Jeg har også droppet all melk, juice, frukt, potet, fullkornsris og pasta. Vis jeg spiser fullkornspasta ligger blodsukkeret i grenseland 2 timer etter middag. Så har derfor redusert mye på karbohydratene også (tydeligvis redusert litt for mye pga ketoner i urin). Med dette har jeg fine målinger så jeg fikk ok til å ta 1 potet og litt kålrabistappe til pinnekjøttet på julaften. Samt spise en liten dessert Jeg har spist sukkerfri gele med blåbær og sukkerfri vaniljesaus. Ellers finnes det sukkerfri sjokolade, men noen kan få blodsukkerstigning av det. Så flink du har vært🙃 Jeg er spent hvor streng jeg må være med dietten, håper jeg fremdeles kan spise (sunnere) karbohydrater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 22. desember 2021 #1790 Del Skrevet 22. desember 2021 Elsoo skrev (4 minutter siden): Så flink du har vært🙃 Jeg er spent hvor streng jeg må være med dietten, håper jeg fremdeles kan spise (sunnere) karbohydrater. Jeg føler liksom man ikke har noe valg når det gjelder baby i magen Får håpe du kan spise litt karbohydrater og litt sukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 22. desember 2021 #1791 Del Skrevet 22. desember 2021 Amatariel skrev (58 minutter siden): Hvordan går det med dere som har termin rett over nyåret og ikke har vært her inne på en stund? Hadde vært koselig å høre fra dere 😇 @malani @Anonymous 91 @Hergre @MilliMe @Lillek Mye murringer, såvidt litt blødning igår men det ga seg. Har skikkelig bekkenløsning og kjenner jeg vil bli ferdig. Håper litt at det skjer noe snart. Er 37+3 idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #1792 Del Skrevet 22. desember 2021 Anonymous 91 skrev (9 minutter siden): Mye murringer, såvidt litt blødning igår men det ga seg. Har skikkelig bekkenløsning og kjenner jeg vil bli ferdig. Håper litt at det skjer noe snart. Er 37+3 idag Oi det høres jo absolutt spennende ut. Da satser du kanskje på å få babyen på denne siden av året? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinapusa Skrevet 22. desember 2021 #1793 Del Skrevet 22. desember 2021 Jeg er 38+5 i dag og ingen tegn til at noe skal skje med det første. Akkurat nå er bebisen fryktelig aktiv og romsterer noe veldig 🙈 Har hatt litt murring og en del nedpress, men stopper med det. Akkurat nå håper jeg hun holder seg inne til etter julaften om ikke annet 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #1794 Del Skrevet 22. desember 2021 tinapusa skrev (3 minutter siden): Jeg er 38+5 i dag og ingen tegn til at noe skal skje med det første. Akkurat nå er bebisen fryktelig aktiv og romsterer noe veldig 🙈 Har hatt litt murring og en del nedpress, men stopper med det. Akkurat nå håper jeg hun holder seg inne til etter julaften om ikke annet 🙈 Koselig med oppdatering! Ja ikke lett å si om noe skjer snart eller... men skjønner du vil ha unnagjort julaften i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 22. desember 2021 #1795 Del Skrevet 22. desember 2021 Amatariel skrev (37 minutter siden): Oi det høres jo absolutt spennende ut. Da satser du kanskje på å få babyen på denne siden av året? Ja, jeg gjør det. Har to fra før som kom i uke 37-38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #1796 Del Skrevet 22. desember 2021 Anonymous 91 skrev (4 minutter siden): Ja, jeg gjør det. Har to fra før som kom i uke 37-38 Ah ja skjønner du håper det da ja. Jeg har gått på overtid med to stk, så bør nok innstille meg på det samme denne gangen også *vente vente* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillek Skrevet 23. desember 2021 #1797 Del Skrevet 23. desember 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Hvordan går det med dere som har termin rett over nyåret og ikke har vært her inne på en stund? Hadde vært koselig å høre fra dere 😇 @malani @Anonymous 91 @Hergre @MilliMe @Lillek Det går fint med meg, takk som spør😀 Er 37+6 i dag og føler meg i veldig fin form, håper det holder seg sånn frem til fødsel. Og så synes jeg det er så rart at man skal gjennom noe så stort som en fødsel, og så aner man ikke når?! Så innstiller meg på at det kan skje hver dag nå, for å være mentalt forberedt😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 23. desember 2021 #1798 Del Skrevet 23. desember 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Ah ja skjønner du håper det da ja. Jeg har gått på overtid med to stk, så bør nok innstille meg på det samme denne gangen også *vente vente* Samboern håper på en rolig jul men sagt jeg ikke kan love noe😅 de siste dagene går tregt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. desember 2021 Forfatter #1799 Del Skrevet 23. desember 2021 Lillek skrev (7 timer siden): Det går fint med meg, takk som spør😀 Er 37+6 i dag og føler meg i veldig fin form, håper det holder seg sånn frem til fødsel. Og så synes jeg det er så rart at man skal gjennom noe så stort som en fødsel, og så aner man ikke når?! Så innstiller meg på at det kan skje hver dag nå, for å være mentalt forberedt😂 Så bra du er i fin form! Veldig sant at det er rart ikke naturen har ordnet det slik at fødsel skjer nøyaktig et visst antall dager etter befruktning! Hadde gjort ting så mye lettere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 23. desember 2021 #1800 Del Skrevet 23. desember 2021 6 hours ago, Amatariel said: Så bra du er i fin form! Veldig sant at det er rart ikke naturen har ordnet det slik at fødsel skjer nøyaktig et visst antall dager etter befruktning! Hadde gjort ting så mye lettere Det hadde vært så digg det. Jeg har ikke lyst på keisersnitt, eller for så vidt igangsettelse, men det å ha en dato å forholde seg til hadde vært veldig fint 😌 jeg er litt for kontrollfrik til å være gravid egentlig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå