Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Åå takk Saloni og Solina! (merket nå hvor like nick dere egentlig har forresten 😅

Tilbakemeldingen deres gledet meg virkelig, godt med forståelse :klemmer: det er nok spesielt viktig det med manglende støtte i irl ja. Er jo egentlig et eget valg da, men blir helt feil for meg å dele graviditeten så tidlig. Er kun min også gravide søster som vet, og det er nok. Så da blir det jo psykisk tøft å sette opp en ansiktmaske foran andre. Hele dager på jobb for kolleger, folk jeg kjenner og møter, når jeg snakker med mamma i tlf osv. Kan liksom ikke snakke om det jeg tenker på aller mest og som bekymrer meg stort. Så - veldig godt å ha dere her! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Amatariel said:

Åå takk Saloni og Solina! (merket nå hvor like nick dere egentlig har forresten 😅

Tilbakemeldingen deres gledet meg virkelig, godt med forståelse :klemmer: det er nok spesielt viktig det med manglende støtte i irl ja. Er jo egentlig et eget valg da, men blir helt feil for meg å dele graviditeten så tidlig. Er kun min også gravide søster som vet, og det er nok. Så da blir det jo psykisk tøft å sette opp en ansiktmaske foran andre. Hele dager på jobb for kolleger, folk jeg kjenner og møter, når jeg snakker med mamma i tlf osv. Kan liksom ikke snakke om det jeg tenker på aller mest og som bekymrer meg stort. Så - veldig godt å ha dere her! 

Jeg synes også det er fint å kunne drodle litt her! Har fortalt det til mamma og ei venninne, for å ha noen å kunne snakke med, men merker det er litt hardt å ha denne store nyheten og ikke «kunne» si noe! Heldigvis er jeg fortsatt helt fin i formen, så kan oppføre meg som normalt - og sitter på hjemmekontor så treffer ikke så mange 😅 jeg sa alltid at «jeg kommer sikkert til å bli gravid i det alt åpner opp igjen» - fikk jo litt rett i det! Så det blir litt spennende fremover.

PS @Amatariel jeg gikk på Change og kjøpte sportsbh, veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk og det var en ny verden på trening 🤩

Endret av Solina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 timer siden):

Hurra - fint å se deg her Sai! :klemmer:
Når det gjelder lang syklus og du vet når du hadde EL så kan jeg sterkt anbefale å oppgi datoen 14 dager før EL som første mens dag. Det er mange som spør etter den... leger og andre, og de er så utrolig A4. Nekter å høre på når EL faktisk var. De skriver opp første dag i siste mens uansett. Og da blir det jo følgefeil i datoer. Dette har irritert meg så mange ganger i mine svangerskap, for disse datoene er stuck på helsekortet hele veien. Men da jeg skjønte at jeg kunne "lyve" meg på dato 14 dager før EL så har datoene passet perfekt.

Har faktisk tenkt på det, for mener jeg leste samme tips fra deg i din egen dagbok eller et annet sted. Er sykt irriterende at de ikke hører, hvert fall når gynekologen min gikk helt god for EL-tester+temping istedenfor blodprøver 😳 Hvis de tar utgangspunkt i min siste mens nå er jeg jo nesten syv uker på vei, noe som ikke stemmer 🤪 

Håper sånn at du (og alle andre naturligvis) har en deilig og angstFRI pinsehelg! Måtte dette gå bra for alle sammen ❤️❣️Så stas å starte 2022 i perm med en liten en 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 
Ønsker veldig gjerne også å være med her😇 Om jeg ikke er for sent ute da. 
 

Termin for meg er 23. januar 22 🌼🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, monroe927 said:

Heisann! 
Ønsker veldig gjerne også å være med her😇 Om jeg ikke er for sent ute da. 
 

Termin for meg er 23. januar 22 🌼🤩

Velkommen! Samme termin som meg 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (8 minutter siden):

Velkommen! Samme termin som meg 🥰 

Tusen takk🥰

Å så kjekt med samme dato da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sai skrev (2 timer siden):

❣️Så stas å starte 2022 i perm med en liten en 😍

Jaa det blir jo så kjekt og naturlig å ta farvel på jobb til juleferien da. I følge min terminkalkulator så begynner permisjonen 31.desember 😊

monroe927 skrev (1 time siden):

Termin for meg er 23. januar 22 🌼🤩

Her er det ikke for sent for noen som ikke har født ennå :fnise: Velkommen! Første barn du er gravid med eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Jaa det blir jo så kjekt og naturlig å ta farvel på jobb til juleferien da. I følge min terminkalkulator så begynner permisjonen 31.desember 😊

Her er det ikke for sent for noen som ikke har født ennå :fnise: Velkommen! Første barn du er gravid med eller?

Heheh, så bra 😅

Jobber som lærer, så passer helt ypperlig med den permisjonen sånn sett🙌

Nei, det blir nummer 2 for min del. Har en aktiv rakker på 2 år som løper rundt her😅 

Første for din del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monroe927 skrev (Akkurat nå):

Heheh, så bra 😅

Jobber som lærer, så passer helt ypperlig med den permisjonen sånn sett🙌

Nei, det blir nummer 2 for min del. Har en aktiv rakker på 2 år som løper rundt her😅 

Første for din del?

Fjerde! 🙊
Men har stor aldersforskjell mellom alle, og yngste er 6 år, så føler meg litt som førstegangs hver gang... hehe. Sikkert vanskelig å forstå, men er sant. Lurer nesten på hva jeg skal kjøpe o.l som alle andre, og når babyen kommer kan jeg nok banne på at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde den :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Fjerde! 🙊
Men har stor aldersforskjell mellom alle, og yngste er 6 år, så føler meg litt som førstegangs hver gang... hehe. Sikkert vanskelig å forstå, men er sant. Lurer nesten på hva jeg skal kjøpe o.l som alle andre, og når babyen kommer kan jeg nok banne på at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde den :Knegg:

Såpass 💪 Meget imponerende du! 
 

Det var egentlig min «plan» å ha stor aldersforskjell mellom barna. Skulle ikke gå i samme «felle» som min mor og ha 3 barn under 3 før hun var 30😂 

Nå blir ikke jeg like ille som henne da, men kjenner allerede at korsryggen ikke er helt nøgd med løfting 🆘😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke så enkelt å planlegge slike ting gitt... Er det noe jeg har lært så er det at barna kommer når de kommer :Knegg: Vi fikk nr.1 helt plutselig som 18-åring... Så da ble det naturlig at det gikk noen år før vi ville ha nr.2. Og da vi ønsket nr.3 så slet vi litt med det (mange aborter imellom). Visste allerede da vi fikk nr.3 at vi ønsket en fjerde og sistemann og da var planen at det skulle være max 3 år mellom. Så skjedde det alt mulig rart i mellom, bl.a mistet jeg jobben (tok lang tid å finne ny fast), vi flyttet - som tok tid og energi og prøvingen var ikke lett denne gangen heller. Og sånn går da tiden... Plutselig har yngste fylt 6 år 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Ja det er ikke så enkelt å planlegge slike ting gitt... Er det noe jeg har lært så er det at barna kommer når de kommer :Knegg: Vi fikk nr.1 helt plutselig som 18-åring... Så da ble det naturlig at det gikk noen år før vi ville ha nr.2. Og da vi ønsket nr.3 så slet vi litt med det (mange aborter imellom). Visste allerede da vi fikk nr.3 at vi ønsket en fjerde og sistemann og da var planen at det skulle være max 3 år mellom. Så skjedde det alt mulig rart i mellom, bl.a mistet jeg jobben (tok lang tid å finne ny fast), vi flyttet - som tok tid og energi og prøvingen var ikke lett denne gangen heller. Og sånn går da tiden... Plutselig har yngste fylt 6 år 😳

Tiden flyr altså. 
Veldig koselig med en liten attpåklatt da💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monroe927 skrev (1 minutt siden):

Tiden flyr altså. 
Veldig koselig med en liten attpåklatt da💗

Ja vi er jo så vant med det, kjenner egentlig ikke til noe annet (6-7 år mellom alle våre). Er SÅ imponerte og har æresfrykt for alle som får to eller flere tette. Min søster er forresten også gravid nå, så det blir to veldig tette søskenbarn dette her da ❤️ De kommer til å vokse opp veldig tett de da.

Endret av Amatariel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sniklest litt her inne da termingrupper er koselig. Mye mer liv, flere tette, og så koselig stemning her inne iforhold til min termingruppe. Nesten så jeg har lyst å spørre om å melde meg inn her hos dere, selv om jeg blir malplassert med 2 måneder 🤦🏻‍♀️😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndag! 🎈Jeg hadde gledet meg til å få 3+ på digitaltest i dag, er 5+3 og fikk 2-3 forrige søndag, men den viste fortsatt 2-3 😕 prøver å ikke la meg bekymre for mye.. 

Er det andre enn meg som synes tiden går veeldig sakte? Føles som et helt liv siden første positive test, enda det knapt har gått to uker. 

Endret av Solina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god morgen 🌼

Jeg vet ikke 100% teknologien bak disse testene, men på en artikkel jeg leste skulle man ha rimelig høye nivåer av HCG før man får 3+. For å være garantert at det ikke var en «falsk negativ» altså at man får 3+ og ikke 2-3, har kliniske studier vist at du må ha over 4000 hcg. 
Grenser går egentlig på rundt ca 2600-2800, men er ikke garantert før 4000 hcg. 
 

Legger ved linken hvor jeg leste om dette:

https://community.whattoexpect.com/forums/december-2015/topic/interesting-info-about-weeks-estimator.html
 

Det betyr jo med andre ord at det kan drøye litt før et positivt resultat (3+) kommer 💗💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, monroe927 said:

Riktig god morgen 🌼

Jeg vet ikke 100% teknologien bak disse testene, men på en artikkel jeg leste skulle man ha rimelig høye nivåer av HCG før man får 3+. For å være garantert at det ikke var en «falsk negativ» altså at man får 3+ og ikke 2-3, har kliniske studier vist at du må ha over 4000 hcg. 
Grenser går egentlig på rundt ca 2600-2800, men er ikke garantert før 4000 hcg. 
 

Legger ved linken hvor jeg leste om dette:

https://community.whattoexpect.com/forums/december-2015/topic/interesting-info-about-weeks-estimator.html
 

Det betyr jo med andre ord at det kan drøye litt før et positivt resultat (3+) kommer 💗💗

Det var spennende lesning! Og beroligende ☺️ HCG-nivået har jo et enormt normal-spenn etterhvert, så tenker at det ikke nødvendigvis betyr noe. Og blir litt irritert fordi jeg henger meg opp i sånt, men det er jo en fin indikator før man faktisk får sjekket med UL. Og jeg kommer selvfølgelig til å kjøpe en ny på tirsdag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (1 time siden):

Hei og god søndag! 🎈Jeg hadde gledet meg til å få 3+ på digitaltest i dag, er 5+3 og fikk 2-3 forrige søndag, men den viste fortsatt 2-3 😕 prøver å ikke la meg bekymre for mye.. 

Er det andre enn meg som synes tiden går veeldig sakte? Føles som et helt liv siden første positive test, enda det knapt har gått to uker. 

Ja det går veeldig sakte! 

Kjedelig at du ble skuffet over testen... Det ble jeg også tidligere denne uken. Mens neste dag viste den 3+. Så vi er veeldig i grenseland her nå. Og hcg produseres jo litt forskjellig. I mine tidligere svangerskap testet jeg ikke med siste digital før 6+0! Er egentlig det vi her inne også burde gjort, for å slippe unødvendig bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Amatariel said:

Ja det går veeldig sakte! 

Kjedelig at du ble skuffet over testen... Det ble jeg også tidligere denne uken. Mens neste dag viste den 3+. Så vi er veeldig i grenseland her nå. Og hcg produseres jo litt forskjellig. I mine tidligere svangerskap testet jeg ikke med siste digital før 6+0! Er egentlig det vi her inne også burde gjort, for å slippe unødvendig bekymring. 

Det hørtes egentlig lurt ut ja. Jeg snoket litt i prøverdagboken din og så det var ei som aldri fikk 3+, og har plukket opp at det faktisk ikke er helt uvanlig. Så jeg er rolig igjen nå. Den hadde i hvert fall ikke sunket ned igjen til 1-2!

Har en pragmatisk samboer som mener jeg bør la hele testingen ligge. Han har sikkert rett, men jeg kjenner meg selv såpass at jeg kommer nok til å ta en til. Men det blir ikke før onsdag, som er 5+6 (eller faktisk 6+0 i følge et par av appene mine). Og etter det skal jeg heller la være, uansett utfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (3 timer siden):

Hei og god søndag! 🎈Jeg hadde gledet meg til å få 3+ på digitaltest i dag, er 5+3 og fikk 2-3 forrige søndag, men den viste fortsatt 2-3 😕 prøver å ikke la meg bekymre for mye.. 

Er det andre enn meg som synes tiden går veeldig sakte? Føles som et helt liv siden første positive test, enda det knapt har gått to uker. 

God søndag til deg også :klem: Som de andre skriver så er jo produksjon av hcg veldig forskjellig. Ut i fra egen erfaring: Jeg kartla min syklus med temping og ELtesting, så jeg testet ikke for 3+ før jeg visste det hadde gått 3 uker siden befruktning skjedde. Jeg har lengre syklus enn 28 dager (ca. 30-35 dager) så har EL senere enn syklusdag 14 (hadde EL på syklusdag 18). Men graviditeten regnes jo ut i fra første dag i siste menstruasjon så jeg også var vel 5+4 før jeg fikk 3+.

Følte det ble litt rotete det jeg skrev, ga det mening?
Jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg var deg :hug: Man produserer hcg veldig forskjellig som nevnt. Men kan jo forstå at man blir skuffet.

Og ja: Jeg syns tiden går ekstremt sakte selv :hakeslepp: . De sier at de første 12 ukene går veldig sakte. Så håper det går litt raskere etterhvert 🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...