Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Skal dere ha Eurovision-fest med mange venner tilstede Eira2020? Gøy!! (elsker ESC selv). Kan forstå at det blir en utfordring, men med litt planlegging går det nok helt sikkert fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det skal vi 🤩🎊 Tror det blir veldig gøy! Har bestilt litt diverse fra leske.no (anbefales forøvrig!), som jeg skal mikse og trikse litt nye etiketter på 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 17.5.2021 den 1.04):

Vi begynte på utredning for habituell abort. Rakk å få svar på blodprøver om at det ikke var noe genetisk galt, så bare uflaks - og så ble jeg gravid på nytt igjen, og den spiren holdt. Var forberedt på det svaret fordi det var ulike aborter. To tidlige SA'er ja, men den tredje var en senabort pga organfeil. Så det stemmer nok at det bare var uflaks... Jeg bare syns jeg har fått min dose nå. Trodde nesten ikke det var mulig da jeg fikk beskjed om MA ifjor! Altså, come on! Må vi virkelig få alt :( Men må jo bare fortsette å prøve for å få drømmen om barn oppfylt. 

Ja det er virkelig uflaks😢❤️ Er enkelt for andre å si at det er jo kroppens måte å rydde opp på ,- man vet jo det, men er mye bak det som blir knust❤️ Men man må jo bare håpe håpe håpe!!! ❤️ Håper spiren sitter nå hos dere! Du fikk oppfølging med tidlig ul? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deprim skrev (9 minutter siden):

Du fikk oppfølging med tidlig ul? 

Ja har fått mange ultralyder i tidligere svangerskap, og i dette skal jeg på første den 9. juni. Skrekkblandet fryd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ☀️

Hva tar dere av kosttilskudd nå? Jeg tar Omega 3 (med A, C, D og E-vitamin), Folsyre/folat 400 µg og Jod 225 µg. Har egentlig tatt denne kombinasjonen så lenge jeg har vært prøver. Etter jeg ble gravid har jeg begynt å bli litt usikker på om jeg kan ta for mye jod? Jeg har bare brukt Nycoplus sine tabletter som da inneholder 225 µg, men registrerer at enkelte andre typer inneholder mindre. Da jeg spurte fastlegen om dette ba hun meg bare bruke jodkalkulatoren til melk.no, men jeg blir likevel ikke helt klok på mengden. Innspill? :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter med det samme som jeg tok da jeg var prøver. Jeg tar folat og B6-vitamin hver dag. Jern og d-vitamin annen hver dag.

I tillegg tar jeg medisinene metformin og duphaston (progesteron) 3 ganger pr. dag, så det blir temmelig mye tabletter hver dag 🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Eira2020 said:

God morgen ☀️

Hva tar dere av kosttilskudd nå? Jeg tar Omega 3 (med A, C, D og E-vitamin), Folsyre/folat 400 µg og Jod 225 µg. Har egentlig tatt denne kombinasjonen så lenge jeg har vært prøver. Etter jeg ble gravid har jeg begynt å bli litt usikker på om jeg kan ta for mye jod? Jeg har bare brukt Nycoplus sine tabletter som da inneholder 225 µg, men registrerer at enkelte andre typer inneholder mindre. Da jeg spurte fastlegen om dette ba hun meg bare bruke jodkalkulatoren til melk.no, men jeg blir likevel ikke helt klok på mengden. Innspill? :smilyblomst:

Jeg tar samme som deg. Men sjekket også litt opp jodmengden, leste et sted at det var 150 µg som var anbefalt daglig, og sjekket kalkulatoren, så jeg har valgt å ta joden kun annenhver dag, ble også litt bekymret for for mye. Det har jeg gjort en stund nå egentlig.
Var hos legen i dag, og spurte om dette med tran/omega-3 og særlig med tanke på vitamin A, og han anbefalte veldig disse «gravid»-pillene, som jeg tidligere har hørt bare er unødvendig dyre 🤷🏻‍♀️ Men sjekket og de inneholder akkurat samme mengde vitamin A som de omega-3-kapslene jeg tar. Så tenker det går fint jeg 😝 viktigste var uansett folsyren fikk jeg beskjed om i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Amatariel & @Solina 🙌🏼  Det var lurt å bare ta de annenhver dag @Solina, det tror jeg egentlig jeg godt kan gjøre også. Får i meg en del meieriprodukter tross alt, og hvit fisk i ny og ne, så tror ikke jeg har helt kritisk lave nivåer i utgangspunktet heller. Kunne jo egentlig vært litt fristende å bare gått tilbake til de «gravid»-pillene (har hatt de en gang før) når jeg går tom for de jeg har nå. Så er man liksom bare sikret 🙊

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Eira2020 said:

Ja, det skal vi 🤩🎊 Tror det blir veldig gøy! Har bestilt litt diverse fra leske.no (anbefales forøvrig!), som jeg skal mikse og trikse litt nye etiketter på 🙊

Forresten, takk for dette tipset! Der var det jo så masse snasent! Jeg har skikkelig lyst å teste GinISH 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 +4 

Dagens test viste ikke gravid så hadde vært fint vis noen kan fjerne meg fra listen :( Har ikke fått mensen enda, men tipper det utsettes pga crinone som jeg har sluttet med i dag. 

Kanskje vi ses igjen om 1 måned. Lykke til til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (4 timer siden):

Forresten, takk for dette tipset! Der var det jo så masse snasent! Jeg har skikkelig lyst å teste GinISH 🤩

Ikke sant? 🤩 Den skal jeg definitivt også teste etterhvert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (Akkurat nå):

4 +4 

Dagens test viste ikke gravid så hadde vært fint vis noen kan fjerne meg fra listen :( Har ikke fått mensen enda, men tipper det utsettes pga crinone som jeg har sluttet med i dag. 

Kanskje vi ses igjen om 1 måned. Lykke til til alle dere andre :)

Off! Det var trist å høre @Dame1989😢 Lykke til videre, krysser fingrene for deg igjen ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (7 minutter siden):

4 +4 

Dagens test viste ikke gravid så hadde vært fint vis noen kan fjerne meg fra listen :( Har ikke fått mensen enda, men tipper det utsettes pga crinone som jeg har sluttet med i dag. 

Kanskje vi ses igjen om 1 måned. Lykke til til alle dere andre :)

Så trist at det gikk den veien 😥 Jeg ordner listen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Dame1989 said:

4 +4 

Dagens test viste ikke gravid så hadde vært fint vis noen kan fjerne meg fra listen :( Har ikke fått mensen enda, men tipper det utsettes pga crinone som jeg har sluttet med i dag. 

Kanskje vi ses igjen om 1 måned. Lykke til til alle dere andre :)

Så leit å høre! Jeg har tenkt på deg ❤️ Håper det går snart, lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊
Gratulerer så mye med spirene alle sammen! 🌱
Jeg kanskje tør å skrive her nå... Etter over 1 års forsøk og midt i fertilitetsutredning ble jeg gravid! 7+3 i dag med termin 6. januar. Jeg har en 8åring fra før men det blir mannens første.
Vi skal på tidlig ultralyd i morgen og jeg er såååå sykt nervøs. Kryss fingrene! 🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malani skrev (2 minutter siden):

Hei 😊
Gratulerer så mye med spirene alle sammen! 🌱
Jeg kanskje tør å skrive her nå... Etter over 1 års forsøk og midt i fertilitetsutredning ble jeg gravid! 7+3 i dag med termin 6. januar. Jeg har en 8åring fra før men det blir mannens første.
Vi skal på tidlig ultralyd i morgen og jeg er såååå sykt nervøs. Kryss fingrene! 🤞

Velkommen! :smilyblomst:
Så herlig at spiren endelig satt etter såpass lang tid med prøving. Masse lykke til på UL i morgen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, malani said:

Hei 😊
Gratulerer så mye med spirene alle sammen! 🌱
Jeg kanskje tør å skrive her nå... Etter over 1 års forsøk og midt i fertilitetsutredning ble jeg gravid! 7+3 i dag med termin 6. januar. Jeg har en 8åring fra før men det blir mannens første.
Vi skal på tidlig ultralyd i morgen og jeg er såååå sykt nervøs. Kryss fingrene! 🤞

Velkommen og masse lykke til i morgen! ❤️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ultralyd. Legen brukte lang tid på å finne noe, og min første tanke var at det ikke var festet seg på riktig sted. Tilslutt fant hun en mørk flekk, men bilde var dårlig og hun mente jeg ikke var kommet like langt som hun hadde beregnet. Jeg spurte om det kunne være at det var stoppet opp, slik det hadde gjort i høst. Hun lurte på det hun også, men ville prøve en utvendig ultralyd. Og så, etter å ha presset apparatet nesten gjennom magen min, så vi er lite bankende hjerte og målene stemte med antall uker. Deretter fant hun en til! Bildet var dårlig, så vi fikk ikke sett noe hjerte, men hun virket optimistisk. Så nå skal jeg tilbake om to uker for nye sjekk. For en dag!👶🏼👶🏼

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi for en thriller Pippien! Fra å være redd for å ikke finne noe spire til å plutselig se to! 😳 Så utrolig gøy og spennende! Har du fått satt inn to egg, eller har dette skjedd naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i gang med ivf, men det ble avbrutt før egguttak fordi det var så få egg som var modnet. Fikk beskjed om at jeg kunne sette eggløsningssprøyte og prøve naturlig. Og det funket jo det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...