Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Velkommen Solina! hellosmiley.gif.ecc6a96ad63bb754e98563d574c7829a.gif
Jeg har oppdatert deg i listen. Spennende med mange førstegangsgravide! Så utrolig herlig at letrozol funket med èn gang!

Jeg har ikke dukket så hardt ned i app-verden enda, men jeg brukte Babyverden sin sist og den fungerte greit. Tar absolutt i mot tips jeg også om det finnes noen "nyere og kulere" apper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å bruke Preglife og Preggers. Begge fungerer bra men er personlig mest glad i preggers sin. Der får man mye mer informasjon om hva som skjer uke etter uke med både baby og mamma. Den har også små dansende frukt eller bær som skal vise hvor stor babyen er på hvert stadie, de er så koselige. I tillegg kan man også legge til partneren sin om man vil  😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her selv om det er veldig tidlig. Fikk positiv digital test i dag, 10 dpo. Termin er 25 januar :)

Hvor finner dere appen Preggers? Fins den til android  

Jeg tenkte å ringe ang time til tidlig ultralyd neste uke :) Det blir i uke 7-8 og jeg må bruke Crinone til da iallefall da :)

Jeg kommer til å vente med å fortelle min kjære om det til torsdag, da har vi begge fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dame1989 said:

Jeg melder meg inn her selv om det er veldig tidlig. Fikk positiv digital test i dag, 10 dpo. Termin er 25 januar :)

Hvor finner dere appen Preggers? Fins den til android  

Jeg tenkte å ringe ang time til tidlig ultralyd neste uke :) Det blir i uke 7-8 og jeg må bruke Crinone til da iallefall da :)

Jeg kommer til å vente med å fortelle min kjære om det til torsdag, da har vi begge fri :)

Velkommen! 🤗

Jeg har lastet ned Preggers (har iPhone), Preglife og Helseoversikt, i tillegg brukte jeg Flo til å logge mens og nå er den magisk blitt en graviditetstracker. Men jeg ønsker å ha maks to, alle disse blir litt voldsomt 😅 

Hva er Crinone? Progesteron-støtte?
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (52 minutter siden):

Velkommen! 🤗

Jeg har lastet ned Preggers (har iPhone), Preglife og Helseoversikt, i tillegg brukte jeg Flo til å logge mens og nå er den magisk blitt en graviditetstracker. Men jeg ønsker å ha maks to, alle disse blir litt voldsomt 😅 

Hva er Crinone? Progesteron-støtte?
 

 

Jeg finner ikke preggers (har samsung). 

Crinone er progesteronstøtte ja. Har vært fulgt opp av privat fertilitetssenter siden i høst da vi hadde vært prøvere i 1,5 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Dette er en vanskelig tid ja @Pippien :troest: Man er jo så glad for å være gravid, samtidig så redd. Har du opplevd å miste før? Satser på at uvitenheten er det verste, og at når du kommer på sjekken i neste uke så løftes hundre kilo av skuldrene dine.

Ja, har mistet to ganger tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på cyclogest og klexane( blodfortynnende) sistnevnte gjør hele magen min blå🥴

38690D13-988C-4715-A496-27787D3EEBF2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (2 timer siden):

Jeg melder meg inn her selv om det er veldig tidlig. Fikk positiv digital test i dag, 10 dpo. Termin er 25 januar :)

Herlig å ha deg med på listen :klemmer:

Dame1989 skrev (1 time siden):

Jeg finner ikke preggers (har samsung). 

Hm, det var merkelig. Jeg har også samsung. Appen dukker lett opp i min google play når jeg søker "gravid" eller "preggers".

Pippien skrev (1 time siden):

Ja, har mistet to ganger tidligere.

Uff, er så tungt når man har opplevd det altså... og så flere ganger. Jeg har mistet fire ganger :( men jeg nekter at dette blir den femte! 

Pippien skrev (1 time siden):

Jeg går på cyclogest og klexane( blodfortynnende) sistnevnte gjør hele magen min blå🥴

 

Oii shiit det var heftig ja! Hvor lenge skal du bruke klexane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pippien said:

Jeg går på cyclogest og klexane( blodfortynnende) sistnevnte gjør hele magen min blå🥴

38690D13-988C-4715-A496-27787D3EEBF2.jpeg

Oj! Det var voldsomt! 😳 gjør det vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt, men pleier vanligvis ikke å være det. Tror jeg satt en sprøyte litt for nærme et annet blåmerke. Godt det ikke er på en mer synlig plass, for da tror jeg folk ville ha stusset litt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Og gratulerer så mye med graviditet 😍. Det er også min første gang og er derfor utrolig spent. Krysser alt av fingre og tær for at dette går veien 🤞

Jeg har termin 16.januar slik jeg har regnet det ut, så er per nå 4+5. Håper ukene i starten nå går raskt slik jeg slipper å uroe meg så mye før 12 uker 😅

Forresten, har dere mange symptomer til nå? Jeg har hatt menssmerter en del og såre nippler. I går og i dag har jeg også begynt å få stikkende smerter/ubehag i nedre del av magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Kugres said:

Hei alle sammen! Og gratulerer så mye med graviditet 😍. Det er også min første gang og er derfor utrolig spent. Krysser alt av fingre og tær for at dette går veien 🤞

Jeg har termin 16.januar slik jeg har regnet det ut, så er per nå 4+5. Håper ukene i starten nå går raskt slik jeg slipper å uroe meg så mye før 12 uker 😅

Forresten, har dere mange symptomer til nå? Jeg har hatt menssmerter en del og såre nippler. I går og i dag har jeg også begynt å få stikkende smerter/ubehag i nedre del av magen.

Hei velkommen! 😀

Jeg merker fortsatt veldig lite - har hatt mindre symptomer denne syklusen enn de som ikke ble noe, og jeg har fortsatt innstillingen «det er sikkert bare noe jeg innbiller meg» 😅 er jo også en uke bak deg 🙃 har litt knip/menssmerter i mage og rygg, og i går kom de ømme/såre brystvortene, på en litt annen måte enn vanlig PMS-ømt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solina skrev (48 minutter siden):

Hei velkommen! 😀

Jeg merker fortsatt veldig lite - har hatt mindre symptomer denne syklusen enn de som ikke ble noe, og jeg har fortsatt innstillingen «det er sikkert bare noe jeg innbiller meg» 😅 er jo også en uke bak deg 🙃 har litt knip/menssmerter i mage og rygg, og i går kom de ømme/såre brystvortene, på en litt annen måte enn vanlig PMS-ømt. 

Morsomt å høre at vi har noe av de samme symptomene! Jeg har også levd i bobla om at dette ikke kan være virkelig en stund, men endelig begynner det å synke inn 😅

Blir spennende å se hvordan reisen til alle her inne blir etter hvert, hvilke symptomer, hvilket kjønn osv. 

Gleder meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kugres skrev (12 timer siden):

Forresten, har dere mange symptomer til nå? Jeg har hatt menssmerter en del og såre nippler. I går og i dag har jeg også begynt å få stikkende smerter/ubehag i nedre del av magen.

Kjenner egentlig ingenting, er helt som vanlig. Bare at mensen ikke kom i går, og de positive testene 😄 Vi får se etterhvert. Dette er 8. gang jeg har blitt gravid og symptomer o.l har vært relativt forskjellig. Eneste er at de gangene jeg HAR kjent noe så har det ikke begynt før uke 6.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fine damer! 🥰
 

Gratulerer så mye med spirene alle sammen 🌱 Henger meg på tråden sammen med dere; termin 21. januar 2022🙋‍♀️Første time hos jordmor på helsestasjon 31.05. og TUL 05.07 (11+6).  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3+4 og føles som en evighet siden jeg fikk positiv test i går 🙈 Kjenner en pressende følelse/øm i livmor området og har noen noe ubehagelige småkramper/stikkinger nedre høyre side. 

Neste uke tenkte jeg å bestille time til tidlig ultralyd som blir i uke 7-8. Sist jeg var gravid (endte i BO) sa fastlegen at jeg ikke trengte å komme inn på første kontroll + blodprøver før uke 12. Er det vanlig å gå til jordmor før dette? Eller burde jeg bestille time nå da det kan være noe ventetid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å legge til enda et innlegg, kom nær feil knapp :)

Endret av Dame1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (9 minutter siden):

Er det vanlig å gå til jordmor før dette? Eller burde jeg bestille time nå da det kan være noe ventetid? :)

Tror det varierer veldig fra kommune til kommune. Har hørt at noen steder vil de ikke ha gravide inn før uke 12, mens andre steder kan det nesten være fullt om man venter for lenge.

Om du ønsker å gå til jordmor ville jeg ha ringt kommunen og spurt om når det er ønskelig med første time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Tror det varierer veldig fra kommune til kommune. Har hørt at noen steder vil de ikke ha gravide inn før uke 12, mens andre steder kan det nesten være fullt om man venter for lenge.

Om du ønsker å gå til jordmor ville jeg ha ringt kommunen og spurt om når det er ønskelig med første time.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...