Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Kugres skrev (9 timer siden):

@Amatarielkunne du lagt meg inn i terminlista? 🤗 Foreløpig termindato er 16.januar. 

Da er du inne 🤗

Jeg har også en "letrozol-baby", men den var ikke interessert å sitte med èn gang. Først to sykluser med enkel dose, så fem sykluser på dobbel før den satt. Nå var det nok ikke letrozolen som gjorde at jeg ble gravid, men jeg fikk utrolig tidlig eggløsning av den! Så det hjalp selvsagt på ventetiden, og muligheten til å få prøvd oftere :Nikke: Så jeg er evig takknemlig for det. Før var ikke eggløsning rundt syklusdag 30 uvanlig for meg, men med letrozol kom den rundt dag 15 som oftest. Og nå som spiren satt fikk jeg rekordtidlig EL på CD13!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kugres skrev (1 time siden):

Så spennende reise. Gratulerer så mye med graviditeten! 😄

Jeg har vært utrolig heldig i prosessen, ble gravid på første forsøk. Klarer ikke helt å tro det. Får nesten litt dårlig samvittighet, spesielt ovenfor de som prøver i flere år uten å lykkes. Jeg syntes det var stress den ene måneden vi forsøkte, så kan ikke se for meg hvordan det er å forsøke i 8+ måneder 😳

Nå håper jeg bare det ene forsøket holder og at vi ikke mister eller noe. Er ganske redd for det. 

Jeg tenkte jeg skulle ringe fastlegen min i dag og sette opp time, men etter å ha lest litt her inne lurer jeg på om jeg gjerne skal få time hos jordmor også/isteden for🤔

Tusen takk ❤️ Det har på noen måter vært en prøvelse, aller mest i tålmodighet så klart. Da det endelig fungerte var det også en lettelse å få bekreftet at vi ikke hadde andre utfordringer, på toppen av manglende eggløsning hos meg. Det som kanskje stresset meg mest disse 8 mnd var at vi ikke på noe tidspunkt at det var «reell prøving», og at man hører det kan ta inntil 1 år dersom alt fungerer som det skal også. Jeg har også tatt et tresifret antall negative EL-tester 🙈

Så flott at det fungerte på første for deg «også» 🥰 Og skjønner den tanken, den streifer meg også titt og ofte - men forsøker å forholde meg positiv inntil jeg har grunn til å tenke annerledes. Høres lurt ut å oppdatere fastlegen, min lege anbefalte annenhver kontroll hos henne og jordmor - som jeg synes hørtes greit ut. 

Solina skrev (1 time siden):

Hurra for flere letrozol-babyer! 🥳 det satt her også på «første» forsøk!

6 timer fjelltur er imponerende gravid eller ei 👏🏻
 

Jeg har tenkt å starte med en tur til fastlegen, han har vært involvert i prosessen hittil og jeg har også et stoffskifte jeg gjerne vil få kontrollert. Så tar jeg videre kontroller derfra 🙃

Yaay, Letrozol-baby! 🎊 for et fantastisk hjelpemiddel det var altså 👏🏼 Jeg hadde aldri trodd det skulle gå med en gang for å være helt ærlig!

Hehe, takk for det! Min trening er stort sett turgåing, så håper jeg får mulighet til å fortsette med det gjennom sommeren 🤞🏼 Høres lurt ut å bli fulgt opp av fastlegen om man har en god kontakt der ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (5 minutter siden):

Tusen takk ❤️ Det har på noen måter vært en prøvelse, aller mest i tålmodighet så klart. Da det endelig fungerte var det også en lettelse å få bekreftet at vi ikke hadde andre utfordringer, på toppen av manglende eggløsning hos meg. Det som kanskje stresset meg mest disse 8 mnd var at vi ikke på noe tidspunkt at det var «reell prøving», og at man hører det kan ta inntil 1 år dersom alt fungerer som det skal også. Jeg har også tatt et tresifret antall negative EL-tester 🙈

Så flott at det fungerte på første for deg «også» 🥰 Og skjønner den tanken, den streifer meg også titt og ofte - men forsøker å forholde meg positiv inntil jeg har grunn til å tenke annerledes. Høres lurt ut å oppdatere fastlegen, min lege anbefalte annenhver kontroll hos henne og jordmor - som jeg synes hørtes greit ut. 

Yaay, Letrozol-baby! 🎊 for et fantastisk hjelpemiddel det var altså 👏🏼 Jeg hadde aldri trodd det skulle gå med en gang for å være helt ærlig!

Hehe, takk for det! Min trening er stort sett turgåing, så håper jeg får mulighet til å fortsette med det gjennom sommeren 🤞🏼 Høres lurt ut å bli fulgt opp av fastlegen om man har en god kontakt der ☺️

Det hørtes slitsomt ut. Og wow så mange negative eggløsningstester! Kan se for meg at de månedene har bydd på utfordringer med tålmodigheten ja 🙈

Men da ringer jeg bare til fastlegen jeg så kan jeg ta det derfra, og høre litt hva hun anbefaler og sånn også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kugres skrev (2 minutter siden):

Det hørtes slitsomt ut. Og wow så mange negative eggløsningstester! Kan se for meg at de månedene har bydd på utfordringer med tålmodigheten ja 🙈

Men da ringer jeg bare til fastlegen jeg så kan jeg ta det derfra, og høre litt hva hun anbefaler og sånn også! 

Ja, var både et pengesluk og skikkelig demotiverende i lengden 😑 I tillegg hjalp det jo ikke at flere vennepar ble gravide i løpet perioden - alle på tilsynelatende første forsøk 🙈 Men, nå er alt verdt det 🥰 

Det høres lurt ut! Hun har sikkert noen formeninger om det vil jeg tro ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Eira2020 said:

Ja, var både et pengesluk og skikkelig demotiverende i lengden 😑 I tillegg hjalp det jo ikke at flere vennepar ble gravide i løpet perioden - alle på tilsynelatende første forsøk 🙈 Men, nå er alt verdt det 🥰 

 

Dette kjenner jeg til, vi startet prøvingen i månedsskiftet april/mai i fjor og jeg har kun én gang fått en nesten positiv el-test 🤨 hadde syklus på ca 5 uker det første halve året, så ble de plutselig 40-50 dager, og da satte jeg i gang litt utredning. Viser seg at jeg har egne eggløsninger, men for lav LH til å slå ut, og de kom jo veldig sent, etter typ 28 dager. Merket tydelig eggløsning rundt dag 14-15 på letrozol, men slo fortsatt ikke ut på test 🙃 men den var tydeligvis god nok allikevel!

Alle mine nærmeste som har blitt gravide de siste årene har også fått det til på første eller andre forsøk, så det har vært litt tungt å bruke så lang tid selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Letrozol baby. 4 runder med enkel dose og første runden med dobbel dose satt den :) (jeg fikk alltid el av megselv, men litt sen rundt cd 20). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Dame1989 said:

Jeg har også Letrozol baby. 4 runder med enkel dose og første runden med dobbel dose satt den :) (jeg fikk alltid el av megselv, men litt sen rundt cd 20). :)

Så deilig at den endelig satt for deg også!
Hvordan gikk det å fortelle mannen i går? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (29 minutter siden):

Så deilig at den endelig satt for deg også!
Hvordan gikk det å fortelle mannen i går? 😊

Jaa :) Etter 1,5 års prøving :)

Det gikk fint, men vi tror ikke helt på det enda. Det er fortsatt så tidlig - uke 3+6 og jeg er litt bekymret for svak stigning. Tror jeg kan glede meg litt mer når jeg forhåpentligvis får gravid 2-3 på test neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Dame1989 said:

Jaa :) Etter 1,5 års prøving :)

Det gikk fint, men vi tror ikke helt på det enda. Det er fortsatt så tidlig - uke 3+6 og jeg er litt bekymret for svak stigning. Tror jeg kan glede meg litt mer når jeg forhåpentligvis får gravid 2-3 på test neste uke :)

Ja satser på det! 🤞🏻 Jeg har også kjøpt ny digitaltest og håper å få 2-3 på mandag 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (9 minutter siden):

Ja satser på det! 🤞🏻 Jeg har også kjøpt ny digitaltest og håper å få 2-3 på mandag 😊

 

Jeg burde egentlig vente til tirsdag, men har lyst til å prøve på mandag, er 4+2 da. Hvor langt påvei er du da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere🥰

termin 22 eller 23 januar / har to ulike apper som viser to forskjellige datoer. Er så tidlig fortsatt, og klarer ikke glede meg helt enda siden jeg hadde spontanabort sist😢 men krysser alt jeg har for at vår lille spire sitter denne gangen❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 minutt siden):

Jeg burde egentlig vente til tirsdag, men har lyst til å prøve på mandag, er 4+2 da. Hvor langt påvei er du da? :)

Jeg tok ny digital idag, er 4+2 å viste 2-3 uker☺️💪🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

deprim skrev (Akkurat nå):

Jeg tok ny digital idag, er 4+2 å viste 2-3 uker☺️💪🏻

Gratulerer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (Akkurat nå):

Gratulerer :)

Takk❤️Så er bare kjøre på med ny digital test for deg da☺️💪🏻 Var spent på om den ville vise mer enn 1-2 uker, så glad for det! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

deprim skrev (3 minutter siden):

Hei på dere🥰

termin 22 eller 23 januar / har to ulike apper som viser to forskjellige datoer. Er så tidlig fortsatt, og klarer ikke glede meg helt enda siden jeg hadde spontanabort sist😢 men krysser alt jeg har for at vår lille spire sitter denne gangen❤️ 

Jeg kan putte deg inn i listen på den ene datoen, 22. januar f.eks? Er det første barnet? Satser på at denne spiren holder :hug:

Jeg var jo 4+2 i går og ble overlykkelig over å få digital 2-3! Følte meg såå lettet, men i dag har jeg vært skikkelig angstfull. Følt harde mensensmerter hele dagen, og trodde jeg skulle besvime da jeg plutselig så noe farge på dopapiret. Kaldsvettet og følte meg dårlig hele dagen... Men tror nå egentlig ikke det var blod, men enten mørk urinfarge eller rester fra diarè (sorry TMI altså!!) da jeg har vært dårlig i magen. Men ja, virkelig en berg- og dalbane dette. Såå glad i går, og langt nede i dag. Men går bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Jeg kan putte deg inn i listen på den ene datoen, 22. januar f.eks? Er det første barnet? Satser på at denne spiren holder :hug:

Jeg var jo 4+2 i går og ble overlykkelig over å få digital 2-3! Følte meg såå lettet, men i dag har jeg vært skikkelig angstfull. Følt harde mensensmerter hele dagen, og trodde jeg skulle besvime da jeg plutselig så noe farge på dopapiret. Kaldsvettet og følte meg dårlig hele dagen... Men tror nå egentlig ikke det var blod, men enten mørk urinfarge eller rester fra diarè (sorry TMI altså!!) da jeg har vært dårlig i magen. Men ja, virkelig en berg- og dalbane dette. Såå glad i går, og langt nede i dag. Men går bedre nå.

Ja gjør det☺️❤️Nei dette er andre, har ett barn på snart 4. Har du flere barn eller er dette første? 
 

Å, den første tiden er grusom altså. Man engster seg å kjenner etter på alt. Mitt første svangerskap hadde jeg blødning i nesten 3 måneder, det var forferdelig. Hadde flere tidligere ultralyder da, så det hjalp på. Men noen kan jo få det rundt tiden man forventer mensen eller at man har skjøre slimhinner. Satser på at det er det❤️ Visst det var brunt, er det nok helt ufarlig. Du trenger ikke beklage det, er ganske herda😂 Man blir vant til litt av hvert, å etter å ha født en gang mister man de hemningene😂💪🏻 God klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

deprim skrev (4 minutter siden):

Ja gjør det☺️❤️Nei dette er andre, har ett barn på snart 4. Har du flere barn eller er dette første? 

Da er du inne på listen 😊 Såå gøy med en sånn her tråd der vi er mange som er så lik i svangerskapslengde.

Nei dette blir mitt fjerde barn 🙊 Men enn så rart det høres ut så føler jeg meg nesten litt som en førstegangsgravid hver gang, fordi jeg har så mange års aldersforskjell mellom dem. Sykt hva man glemmer fra gang til gang altså... samt at hvert svangerskap/barseltid selvsagt kan være unikt også. Men ja, selv om jeg har tre barn fra før av, så har jeg også fire aborter bak meg :( Så føler ikke at det har vært en drøm på rosa skyer for å få disse barna heller. Tre aborter mellom nr.2 og 3 og så en i fjor før jeg nå er gravid igjen. Så er derfor jeg er så angstfull av meg nå, kjenner på kroppen alt som kan gå galt... savner den tiden jeg var gravid med de to første, så bekymringsløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, deprim said:

Hei på dere🥰

termin 22 eller 23 januar / har to ulike apper som viser to forskjellige datoer. Er så tidlig fortsatt, og klarer ikke glede meg helt enda siden jeg hadde spontanabort sist😢 men krysser alt jeg har for at vår lille spire sitter denne gangen❤️ 

Hallo! Da må vi ligge helt likt, mine apper veksler også mellom 22. og 23. 🥰 utrolig synd med SA. Håper virkelig det går veien nå! Merker jeg også har en veldig forsiktig innstilling foreløpig...

 

21 minutter siden, Dame1989 said:

Jeg burde egentlig vente til tirsdag, men har lyst til å prøve på mandag, er 4+2 da. Hvor langt påvei er du da? :)

Jeg er 4+2 i dag, så burde sikkert få 2-3 nå, men tenkte å gi det en uke etter positiv test 🙃

 

15 minutter siden, Amatariel said:

Jeg var jo 4+2 i går og ble overlykkelig over å få digital 2-3! Følte meg såå lettet, men i dag har jeg vært skikkelig angstfull. Følt harde mensensmerter hele dagen, og trodde jeg skulle besvime da jeg plutselig så noe farge på dopapiret. Kaldsvettet og følte meg dårlig hele dagen... Men tror nå egentlig ikke det var blod, men enten mørk urinfarge eller rester fra diarè (sorry TMI altså!!) da jeg har vært dårlig i magen. Men ja, virkelig en berg- og dalbane dette. Såå glad i går, og langt nede i dag. Men går bedre nå.

Uff! Godt å høre det går bedre nå. Klem til deg, og håper virkelig ikke det var noe! Jeg tar meg i å sjekke en ekstra gang på dopapiret nå, tilfelle det skulle være noe snusk på g 🧐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

Jeg kan putte deg inn i listen på den ene datoen, 22. januar f.eks? Er det første barnet? Satser på at denne spiren holder :hug:

Jeg var jo 4+2 i går og ble overlykkelig over å få digital 2-3! Følte meg såå lettet, men i dag har jeg vært skikkelig angstfull. Følt harde mensensmerter hele dagen, og trodde jeg skulle besvime da jeg plutselig så noe farge på dopapiret. Kaldsvettet og følte meg dårlig hele dagen... Men tror nå egentlig ikke det var blod, men enten mørk urinfarge eller rester fra diarè (sorry TMI altså!!) da jeg har vært dårlig i magen. Men ja, virkelig en berg- og dalbane dette. Såå glad i går, og langt nede i dag. Men går bedre nå.

Huff, skal ikke være lett dette :( Bra du føler deg bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har en fin lørdag alle sammen ❤️

Jeg er kommet til 4+4 i dag og ny digitaltest viste som jeg håpet 2-3 uker:hoppendeglad:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...