Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pippien skrev (1 time siden):

Jeg var i gang med ivf, men det ble avbrutt før egguttak fordi det var så få egg som var modnet. Fikk beskjed om at jeg kunne sette eggløsningssprøyte og prøve naturlig. Og det funket jo det!

Ja det kan man si! Utrolig flott :klemmer:

MissB skrev (21 minutter siden):

Jeg kan også fjernes fra listen. Vi prøver lykken fremover igjen 😊

Masse lykke til videre kjære MissB! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (På 19.5.2021 den 9.22):

God morgen ☀️

Hva tar dere av kosttilskudd nå? Jeg tar Omega 3 (med A, C, D og E-vitamin), Folsyre/folat 400 µg og Jod 225 µg. Har egentlig tatt denne kombinasjonen så lenge jeg har vært prøver. Etter jeg ble gravid har jeg begynt å bli litt usikker på om jeg kan ta for mye jod? Jeg har bare brukt Nycoplus sine tabletter som da inneholder 225 µg, men registrerer at enkelte andre typer inneholder mindre. Da jeg spurte fastlegen om dette ba hun meg bare bruke jodkalkulatoren til melk.no, men jeg blir likevel ikke helt klok på mengden. Innspill? :smilyblomst:

Jeg tar folsyre, omega-3 og vitamin D:) Det anbefales at gravide tar 10 mikrogram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 18.5.2021 den 23.17):

Ja har fått mange ultralyder i tidligere svangerskap, og i dette skal jeg på første den 9. juni. Skrekkblandet fryd!

Det blir spennende!!!❤️ Jeg skal også ordne en tidlig UL om alt går bra til da. Tenker å da den uken jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (På 19.5.2021 den 16.46):

4 +4 

Dagens test viste ikke gravid så hadde vært fint vis noen kan fjerne meg fra listen :( Har ikke fått mensen enda, men tipper det utsettes pga crinone som jeg har sluttet med i dag. 

Kanskje vi ses igjen om 1 måned. Lykke til til alle dere andre :)

Trist å høre❤️ God klem til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malani skrev (6 timer siden):

Hei 😊
Gratulerer så mye med spirene alle sammen! 🌱
Jeg kanskje tør å skrive her nå... Etter over 1 års forsøk og midt i fertilitetsutredning ble jeg gravid! 7+3 i dag med termin 6. januar. Jeg har en 8åring fra før men det blir mannens første.
Vi skal på tidlig ultralyd i morgen og jeg er såååå sykt nervøs. Kryss fingrene! 🤞

Gratulerer så masse! ❤️ Å masse lykke til på UL imorgen☺️ Må oppdatere oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt går fint med dere  ❤️ 

I dag har samboer og jeg var på tidlig ultralyd! Var forberedt på en innvendig ultralyd, men ble gjennomført en utvendig ultralyd faktisk! Vi fikk se et bittelite foster, og fikk først se hjerteslag. Deretter fikk vi høre hjerteslagene, som slår 117 slag i minuttet ❤️ Jordmor fortalte at dette var helt innenfor normalområdet, og prognosen ser veldig bra ut. Dette var en helt fantastisk og ubeskrivelig opplevelse, og føler meg litt mer rolig nå enn det jeg gjorde før TUL-en. Termindato er fremdeles 6. januar, men hun sa det kan hende at den blir endret på med noen dager ved OUL.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, saloni said:

Håper alt går fint med dere  ❤️ 

I dag har samboer og jeg var på tidlig ultralyd! Var forberedt på en innvendig ultralyd, men ble gjennomført en utvendig ultralyd faktisk! Vi fikk se et bittelite foster, og fikk først se hjerteslag. Deretter fikk vi høre hjerteslagene, som slår 117 slag i minuttet ❤️ Jordmor fortalte at dette var helt innenfor normalområdet, og prognosen ser veldig bra ut. Dette var en helt fantastisk og ubeskrivelig opplevelse, og føler meg litt mer rolig nå enn det jeg gjorde før TUL-en. Termindato er fremdeles 6. januar, men hun sa det kan hende at den blir endret på med noen dager ved OUL.

Så kjekt å høre! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (Akkurat nå):

Så kjekt å høre! 🥰

Ja helt utrolig! Jeg unner alle (som ønsker det) å kunne oppleve det samme, og få samme følelse som jeg gjorde i dag ❤️ Jeg er så takknemlig! Nå håper jeg alt går bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Pippien said:

Da har jeg vært på tidlig ultralyd. Legen brukte lang tid på å finne noe, og min første tanke var at det ikke var festet seg på riktig sted. Tilslutt fant hun en mørk flekk, men bilde var dårlig og hun mente jeg ikke var kommet like langt som hun hadde beregnet. Jeg spurte om det kunne være at det var stoppet opp, slik det hadde gjort i høst. Hun lurte på det hun også, men ville prøve en utvendig ultralyd. Og så, etter å ha presset apparatet nesten gjennom magen min, så vi er lite bankende hjerte og målene stemte med antall uker. Deretter fant hun en til! Bildet var dårlig, så vi fikk ikke sett noe hjerte, men hun virket optimistisk. Så nå skal jeg tilbake om to uker for nye sjekk. For en dag!👶🏼👶🏼

Oj, nesten litt for spennende jo! Så koselig 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at alt var fra på TUL Saloni! :klemmer: Koselig at samboer også fikk delta. Utrolig stor opplevelse det der altså ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Så herlig å høre at alt var fra på TUL Saloni! :klemmer: Koselig at samboer også fikk delta. Utrolig stor opplevelse det der altså ❤️

Ja, det var helt uvirkelig og fantastisk! Veldig glad for at samboer fikk være med. Han er fullvaksinert så det gjør det litt lettere🥰 Hvordan går det med deg? Jeg leser forsåvidt i dagboken din da men..🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på ultralyd! Så glad for at mannen min fikk bli med 🥰  Jeg var veldig nervøs, men vi så fort ett bittelite hjerte som slo 167 sl/min og hen målte akkurat som jeg trodde 7+4. Crl var 13,6 mm. Er så takknemlig og glad nå 💕

Ønsker dere alle en fin pinsehelg! 🥳

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saloni skrev (2 timer siden):

Ja, det var helt uvirkelig og fantastisk! Veldig glad for at samboer fikk være med. Han er fullvaksinert så det gjør det litt lettere🥰 Hvordan går det med deg? Jeg leser forsåvidt i dagboken din da men..🥰

Det går bedre, takk :klem: ikke sett mer spotting utover dagen så håper det holder seg laaangt unna nå. 

malani skrev (1 minutt siden):

Da har jeg også vært på ultralyd! Så glad for at mannen min fikk bli med 🥰  Jeg var veldig nervøs, men vi så fort ett bittelite hjerte som slo 167 sl/min og hen målte akkurat som jeg trodde 7+4. Crl var 13,6 mm. Er så takknemlig og glad nå 💕

Ønsker dere alle en fin pinsehelg! 🥳

Hurra, så fantastisk!! Nyyyt pinsehelga ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal tørre å snike meg inn her, jeg 👋

Termin utifra EL er 31.januar. Kan ikke forholde meg til siste mens grunnet lange sykluser og jeg vet jo akkurat når EL var, så. Blir første barnet :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra - fint å se deg her Sai! :klemmer:
Når det gjelder lang syklus og du vet når du hadde EL så kan jeg sterkt anbefale å oppgi datoen 14 dager før EL som første mens dag. Det er mange som spør etter den... leger og andre, og de er så utrolig A4. Nekter å høre på når EL faktisk var. De skriver opp første dag i siste mens uansett. Og da blir det jo følgefeil i datoer. Dette har irritert meg så mange ganger i mine svangerskap, for disse datoene er stuck på helsekortet hele veien. Men da jeg skjønte at jeg kunne "lyve" meg på dato 14 dager før EL så har datoene passet perfekt.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (6 timer siden):

Det går bedre, takk :klem: ikke sett mer spotting utover dagen så håper det holder seg laaangt unna nå. 

 

Hadde faktisk ikke lest siste innlegget ditt i g-boken din før jeg spurte hvordan det gikk meg deg. Så bra at spottingen sluttet, den var nok helt uskyldig! Enig, spotting for holde seg langt vekk! Ikke velkommen  :opplyser:. Håper du får en rolig og fin helg, og slipper flere "berg og dalbaner" - og ikke minst begynne å nyte graviditeten for fullt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (22 minutter siden):

ikke minst begynne å nyte graviditeten for fullt ❤️ 

Ja det ser jeg veldig frem til!! Herlighet, jeg skal ikke klage på lav energi, vondter, tung mage, bekken osv. i 2. og 3.trimester hvis jeg bare kommer meg dit!

Jeg kjenner at jeg har store problemer med å forholde meg til statistikk. Altså, som prøver så har man 20% sjanse for befruktning dersom man gjør alt riktig og treffer EL. Så da håper man ALT man kan for at man klarer det... og så er man faktisk så heldig å være en av de prosentene. Men da er det plutselig 20% sjanse for at svangerskapet går til grunne, og da håper man for alt i verden at man IKKE er en av de prosentene. Altså - det er jo til å bli sprø av.

Og så har jeg flere ganger på nettet kommet over denne statistikkalkulatoren som skal hjelpe og vise hvor stor sannsynlighet det er for at det går bra... https://datayze.com/miscarriage-chart.php Den er sikkert ment å være til trøst, men den påminner meg bare om alle mine aborter og hvor uflaks det har vært. Som eksempel så er det 99% sjanse for at alt går fint når man er i uke 14. Men hvem var den 1% som opplevde å miste da? Jooo meg. Så jeg sliter skikkelig hardt med å føle at statistikken er på min side.

Beklager et veldig negativt innlegg, jeg lover å ikke ha fokus på dette fremover. Måtte bare ha det ut akkurat i kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Beklager et veldig negativt innlegg, jeg lover å ikke ha fokus på dette fremover. Måtte bare ha det ut akkurat i kveld.

Aldri beklag deg for at du får ut følelsene dine! Det kan føles godt å få ut følelser og hva som bekymrer en, særlig når man ikke ønsker å dele graviditeten "irl" med alle/så mange! Det er vanskelig å holde på en slik hemmelighet når man har litt mørkere tanker... Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, konstant bekymringer for at noe skal gå galt, i forhold til prosenter mm. Jeg har også brukt den "miscarriage charten" og er inne der hver dag. Kjedelig å høre at den minner deg om de abortene du har hatt med tanke på statistikk. Jeg forstår veldig godt at det kan være vanskelig å holde håpet oppe når man har gått igjennom traumatiske opplevelser tidligere som du har. Hadde jeg hatt noen tips utover å prøve å slappe av, ta det med ro osv, så ville jeg gjerne delt dem ❤️ Men jeg er så fersk i dette gamet, og føler meg egentlig litt sånn her: :bond:

Bare tenk at for hver dag som går nå så er du sikrere på at dette vil gå veldig bra! Og du gjør jo også en del tiltak som styrker sjansen for at det kommer til å gå bra! Forhåpentligvis går ukene fort for deg, og at bekymringene avtar. Jeg har virkelig troa på at du sitter med en sistemann i armene dine i januar 2022! Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Amatariel said:

Beklager et veldig negativt innlegg, jeg lover å ikke ha fokus på dette fremover. Måtte bare ha det ut akkurat i kveld.

Men et veldig menneskelig innlegg! Kjenner meg igjen i usikkerheten, men jeg kan ikke begynne å sette meg inn hvordan det er for deg etter flere aborter! Håper bare med alt jeg har at det går denne gangen ❤️🤞🏻

Jeg finner trøst i den tabellen, synes så ofte man hører at «de fleste svangerskap blir ikke noe av» så da jeg fant denne for litt siden og allerede var på 80 % sjanse for suksess ble jeg faktisk ganske beroliget. Men jeg forstår jo selvsagt at man ser ganske annerledes på det når man har vært i den lille prosenten flere ganger. Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...