Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Sullamitt skrev (28 minutter siden):

Dere er skjønne, tusen takk for masse beroligende ord🥰❤️

Er det noe jeg bør huske å spørre om når jeg er på ultralyd? Det er privat jeg skal på. Jeg har lett for å glemme å spørre om noenting når jeg kommer i sånne settinger, så sitter jeg igjen med masse spørsmål etterpå. Tenkte jeg skulle lage meg en liste. Hva er det greit å ha spurt om?

Jeg tror ikke jeg noengang har spurt om noe spesielt på UL 🤔 De er flinke, spesielt privat, på å gå nøye igjennom det meste. Mye mer enn jeg noensinne kunne tenkt på å spørre om. Lykke til på timen! Det blir fint å se den lille 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Theziken skrev (6 minutter siden):

Er det trygt å spise koteletter? Eller bør dette unngås? 

Vanlig kjøtt er ufarlig for gravide, men bare sørg for at det er gjennomstekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke jeg noengang har spurt om noe spesielt på UL 🤔 De er flinke, spesielt privat, på å gå nøye igjennom det meste. Mye mer enn jeg noensinne kunne tenkt på å spørre om. Lykke til på timen! Det blir fint å se den lille 💕

Okei, men da er jo det greit, da blir det ingen liste😄

Håper det blir fint🤞🏻 Min største bekymring er et dødt foster eller en tom livmor. Min manns sier «Kan alltids prøve igjen om det ikke er noe der». Hans største frykt er at det er fler enn én😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ultralyd i dag (9+1) og vi så én klump som var ca 2,5cm😍 Den til og med beveget seg litt🙊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

monroe927 skrev (20 minutter siden):

@Sullamitt Så kjekt, gratulerer 🤩 Skuldrene senkes noen hakk da! 

Ja, det var noe der, da ble vi glad!😄 Jeg vet ikke når neste ultralyd blir, men jeg skal på poliklinikken (kvinneklinikken) da jeg er 12 uker. Vet ikke om de tar ultralyd der?

Skal ringe de før jeg skal dit, men kanskje noen andre har en anelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sullamitt Så fint å høre! 🙏🏻🤩

 

Jeg hadde også min aller første tidlige ultralyd idag! Har vært så nervøs i forkant og under undersøkelsen, men for en følelse i etterkant. Spesiell opplevelse for en førstegangs gravid.. Fikk se en liten som vinket til oss med den ene hånden 😭❤️ Aktiv, og alt så veldig bra ut. Er så takknemlig og glad for at alt tyder på en frisk baby 🙏🏻 Jeg ble estimert til 12+0 idag, og termin forskjøvet til 03.02.22 💫  Nå har vi rundt 1,5 måned å vente til ordinær ultralyd, men det blir veldig spennende. Får håpe vi får vite kjønn da - jeg ble jo super nysgjerrig etter å ha sett den lille nå 😍 Jeg gikk rett på fotobutikken og skrev ut ultralydbildet vi fikk, og nå gråter jeg en liten skvett hver gang jeg ser på det… hehe disse hormonene 😍😭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel94 skrev (6 minutter siden):

@Sullamitt Så fint å høre! 🙏🏻🤩

 

Jeg hadde også min aller første tidlige ultralyd idag! Har vært så nervøs i forkant og under undersøkelsen, men for en følelse i etterkant. Spesiell opplevelse for en førstegangs gravid.. Fikk se en liten som vinket til oss med den ene hånden 😭❤️ Aktiv, og alt så veldig bra ut. Er så takknemlig og glad for at alt tyder på en frisk baby 🙏🏻 Jeg ble estimert til 12+0 idag, og termin forskjøvet til 03.02.22 💫  Nå har vi rundt 1,5 måned å vente til ordinær ultralyd, men det blir veldig spennende. Får håpe vi får vite kjønn da - jeg ble jo super nysgjerrig etter å ha sett den lille nå 😍 Jeg gikk rett på fotobutikken og skrev ut ultralydbildet vi fikk, og nå gråter jeg en liten skvett hver gang jeg ser på det… hehe disse hormonene 😍😭

Sååå koselig😍😍 Det er litt lenge å vente, de skulle tatt inn til ultralyd hver uke😅😂 Det er så gøy å se hva som skjer i magen❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (13 minutter siden):

Sååå koselig😍😍 Det er litt lenge å vente, de skulle tatt inn til ultralyd hver uke😅😂 Det er så gøy å se hva som skjer i magen❤️

Ja, helt enig med deg! Deilig å senke skuldrene, og alt føles så mye mer ekte ut nå. Selv om jeg har hatt kraftige symptomer - så er det noe helt annet å se at det er en liten krabat der inne 😭 Virkelig verdt å ta tidlig ultralyd! Og anbefales rundt uke 12 - da er det mye å se 😍❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (3 timer siden):

Hadde ultralyd i dag (9+1) og vi så én klump som var ca 2,5cm😍 Den til og med beveget seg litt🙊

 

Isabel94 skrev (1 time siden):

@Sullamitt Så fint å høre! 🙏🏻🤩

 

Jeg hadde også min aller første tidlige ultralyd idag! Har vært så nervøs i forkant og under undersøkelsen, men for en følelse i etterkant. Spesiell opplevelse for en førstegangs gravid.. Fikk se en liten som vinket til oss med den ene hånden 😭❤️ Aktiv, og alt så veldig bra ut. Er så takknemlig og glad for at alt tyder på en frisk baby 🙏🏻 Jeg ble estimert til 12+0 idag, og termin forskjøvet til 03.02.22 💫  Nå har vi rundt 1,5 måned å vente til ordinær ultralyd, men det blir veldig spennende. Får håpe vi får vite kjønn da - jeg ble jo super nysgjerrig etter å ha sett den lille nå 😍 Jeg gikk rett på fotobutikken og skrev ut ultralydbildet vi fikk, og nå gråter jeg en liten skvett hver gang jeg ser på det… hehe disse hormonene 😍😭

Hurra for flotte fine ultralyder! 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kugres skrev (På 18.7.2021 den 10.58):

Er du bekymret og føler en telefon kan hjelpe, så for all del kjør på! Jeg tviler på at du har fått i deg noe. Men er du usikker så er det alltid bedre å få det sjekket eller få snakket med noen. Så kan du ta det litt mer med ro etterpå, forhåpentligvis

Fikk time til legen idag, hvor de tok en antistoff blodprøve på meg for å utelukke eller bekrefte taxoplasma. Så nå krysser jeg fingrene for at jeg ikke har fått det 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theziken skrev (1 time siden):

Fikk time til legen idag, hvor de tok en antistoff blodprøve på meg for å utelukke eller bekrefte taxoplasma. Så nå krysser jeg fingrene for at jeg ikke har fått det 🤞 

Krysser fingrene for deg jeg også, og håper du får raskt svar 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I stad lå jeg på siden i sengen når jeg nøs. Det stakk skikkelig til i hele livmorområdet. Er det normalt? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det er veldig normalt. 
Har det sånn jeg også, hadde det sånn i forrige svangerskap også. Sånn at jeg «gruer» meg til å nyse 🙊 Er helt ufarlig - er bare ligamentbåndene som driver og strekker seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (19 minutter siden):

I stad lå jeg på siden i sengen når jeg nøs. Det stakk skikkelig til i hele livmorområdet. Er det normalt? :)

Opplever dette selv innimellom - helt normalt har jeg inntrykk av. Jeg kjenner også at livmor kjennes litt «øm» ut når jeg bøyer meg fremover så den kommer i «klem. Håper dette også er innenfor normalen 🤔 

Har noen av dere her forsøkt å lytte med doppler? 
jeg er 15+2 i dag og vurderer å prøve, men er nok litt redd for å bli bekymret hvis jeg ikke hører noe. Selv om jeg vet at det er helt normalt å ikke finne lyden ettersom hvordan babyen ligger.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dame1989 skrev (59 minutter siden):

I stad lå jeg på siden i sengen når jeg nøs. Det stakk skikkelig til i hele livmorområdet. Er det normalt? :)

Har jeg opplevd nesten hver gang ved nys i svangerskapet her. Føles grusomt! Skikkelig vondt. Gruer meg alltid når jeg kjenner nysen er på vei 😝

Parv skrev (38 minutter siden):

Opplever dette selv innimellom - helt normalt har jeg inntrykk av. Jeg kjenner også at livmor kjennes litt «øm» ut når jeg bøyer meg fremover så den kommer i «klem. Håper dette også er innenfor normalen 🤔 

Har noen av dere her forsøkt å lytte med doppler? 
jeg er 15+2 i dag og vurderer å prøve, men er nok litt redd for å bli bekymret hvis jeg ikke hører noe. Selv om jeg vet at det er helt normalt å ikke finne lyden ettersom hvordan babyen ligger.  

Dropper doppler denne gang, men jeg har hatt i tidligere svangerskap. Har pleid å finne hjertelyden rundt uke 14-16 første gang. Men vanskelig, så skapte mer stress enn beroligelse for meg. 

I dag er jeg 14 uker! Hver uke som går er bra, men kjenner at jeg gleder meg så veldig til å starte på 20+ukene. Kanskje jeg kan begynne å kose meg og glede meg litt da? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Har jeg opplevd nesten hver gang ved nys i svangerskapet her. Føles grusomt! Skikkelig vondt. Gruer meg alltid når jeg kjenner nysen er på vei 😝

Dropper doppler denne gang, men jeg har hatt i tidligere svangerskap. Har pleid å finne hjertelyden rundt uke 14-16 første gang. Men vanskelig, så skapte mer stress enn beroligelse for meg. 

I dag er jeg 14 uker! Hver uke som går er bra, men kjenner at jeg gleder meg så veldig til å starte på 20+ukene. Kanskje jeg kan begynne å kose meg og glede meg litt da? 

Ja, sikkert like greit og bare droppe det. Spesielt med tanke på at det enda er 4 lange uker til neste UL 😨 

Akkurat nå angrer jeg nok litt på at jeg ikke takket ja til UL jeg fikk tilbud om i uke 14.. Men prøver å holde meg litt i skinnet når det kommer til redsel og bekymring nå. 
Trodde ferien skulle gjøre at tiden gikk litt fortere, men det synes jeg virkelig ikke at den har gjort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (1 minutt siden):

Ja, sikkert like greit og bare droppe det. Spesielt med tanke på at det enda er 4 lange uker til neste UL 😨 

Akkurat nå angrer jeg nok litt på at jeg ikke takket ja til UL jeg fikk tilbud om i uke 14.. Men prøver å holde meg litt i skinnet når det kommer til redsel og bekymring nå. 
Trodde ferien skulle gjøre at tiden gikk litt fortere, men det synes jeg virkelig ikke at den har gjort 😅

Kunne ikke vært mer enig! I dag er det akkurat én måned til OUL og det føles utrolig lenge til. Sitter på ferie på svigers' sommerhus i dårlig vær, så dagene snegler seg bokstavelig talt avgårde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...