Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Da fikk vi akkurat vite at vi venter en gutt! 😄 Ååh så spennende! Gleder meg bare enda mer nå 🥰 Nå fikk plutselig den lille i magen enda større identitet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så stas, gratulerer🥰 @Kugres

Koselig og lese at flere andre også har hatt fine ultralyder siste tiden☺️ 

@ThezikenDenne runden merker jeg allerde nå i uke 12 at buksene strammer og har faktisk allerde begynt med gravidvennlige klær☺️

Er jo ikke sånn at man må kjøpe spesifikke gravidklær, men jeg har kjøpt feks basic gravid T skjorter som jeg synes er mye mer flatterende enn vanlige da de gjerne er lenger og har rynker i sidene som femehever magen fint🥰 Så kombinerer jeg heller med mine vanlige klær som blazere og cardigans👍 I tillegg er jo gravidjeans/tights så utrolig digg! Så de synes jeg også er verdt å kjøpe et par av😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med gutt @Kugres, gratulerer ♡ 

 

Har de fleste her allerede fortalt familie og venner om graviditeten? Hvordan gjorde dere det? Vi skal i bryllup ved uke 11 så tenker å dele nyheten før det,  om ikke skjønner alle det uansett om jeg ikke drikker noe. Har lyst til å dele på en morsom måte med familien, f eks kjøpe body til dattera mi der det står storesøster på og bruke den neste gang vi sees. 

Har dere delt det med jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (2 timer siden):

Så fint med gutt @Kugres, gratulerer ♡ 

 

Har de fleste her allerede fortalt familie og venner om graviditeten? Hvordan gjorde dere det? Vi skal i bryllup ved uke 11 så tenker å dele nyheten før det,  om ikke skjønner alle det uansett om jeg ikke drikker noe. Har lyst til å dele på en morsom måte med familien, f eks kjøpe body til dattera mi der det står storesøster på og bruke den neste gang vi sees. 

Har dere delt det med jobben?

I går (14+1) delte vi med de nærmeste familiemedlemmene til mannen. Kjempeskummelt! Men litt kjekt også. Han holdt en høytidelig tale til dem ved å si at han har en kunngjøring :Knegg: Min familie får ikke vite før etter OUL. Har tenkt å overrekke mamma en gave - et hjemmelagd smykke med perler på. Hun blir sikkert ikke å forstå hva det er, men når hun har åpnet skal jeg si at perlene representerer barnebarna hennes. Da vil hun forhåpentligvis se at det er én perle mer enn barnebarn hun vet om, og forstå greia 💕

Er på ferie nå, så skal fortelle til sjefen og jobben når jeg er tilbake. Da er jeg ca. 16 uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (4 timer siden):

Så fint med gutt @Kugres, gratulerer ♡ 

 

Har de fleste her allerede fortalt familie og venner om graviditeten? Hvordan gjorde dere det? Vi skal i bryllup ved uke 11 så tenker å dele nyheten før det,  om ikke skjønner alle det uansett om jeg ikke drikker noe. Har lyst til å dele på en morsom måte med familien, f eks kjøpe body til dattera mi der det står storesøster på og bruke den neste gang vi sees. 

Har dere delt det med jobben?

Jeg har egentlig lyst til å vente så lenge som mulig (helst uke 22 egentlig), men treffer ikke mine foreldre så ofte. Så om alt fortsatt ser bra ut i uke 15, får de vite det da. Vil gjerne fortelle de det i person, og ikke over telefon. Så etter det får nok det andre besteforelderparet vite det ganske fort, etterfulgt av kommende tanter og onkler. Har lyst til å si det til mine besteforeldre med en gang, men er så redd de (les:bestemor) ikke klarer å holde seg, hun er så glad i barn❤️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På grunn av min elendige form, og en krevende toåring i hjemmet fortalte vi foreldrene våre på begge sider rundt uke 8. 🤗 De er bare så begeistret for å være inkludert helt fra «begynnelsen». Min mor fikk vite det i det jeg hadde positiv test, vi har et svært nært forhold. Var med på forrige fødsel osv. 

Delte tidlig i et svangerskap der det ende i MA også, og er utrolig takknemlig for det. Masse kjærlighet og omsorg fra alle kanter, og en svigermor som fortalte at hun hadde opplevd akkurat det samme 💗 

Nå i uke 14, delte vi det med øvrige, sånn når det passer seg og vi treffer på folk. 
Arbeidsplassen er ikke informert enda, er ferietid, så avventer til sjefene er på plass på kontoret igjen👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det først til sønnen, som fikk lov til å dele nyheten med sine besteforeldre etter ultralyd i uke 12. Han syntes det var så stas og få lov til å være den som fortalte det til familien. 💕  

Han fikk sitt eget ultralydbilde som har viste frem. 

Han greide selvsagt ikke å holde seg overfor andre heller, så her vet vel egentlig hele «bygda» at han skal bli storebror 😅 

Delte det med arbeidsgiver og kollegaer i uke 13. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å fortelle det til familie og venner etter ultralyden 12+6. Det er 3 uker og 4 dager til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det litt sånn underveis når det har passet seg, men folk har fått beskjed om å ikke si det videre ☺️ Har også sagt det til sjefen, av diverse grunner, men ingen andre på jobb. Tenkte egentlig å gå mer ut med det etter UL uke 12, men det har foreløpig ikke blitt 🤷🏻‍♀️ Tar det fortsatt bare som det faller seg når vi møter folk, men nå er vi litt rausere på eventuell viderefortelling 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (3 timer siden):

Vi har fortalt det litt sånn underveis når det har passet seg, men folk har fått beskjed om å ikke si det videre ☺️ Har også sagt det til sjefen, av diverse grunner, men ingen andre på jobb. Tenkte egentlig å gå mer ut med det etter UL uke 12, men det har foreløpig ikke blitt 🤷🏻‍♀️ Tar det fortsatt bare som det faller seg når vi møter folk, men nå er vi litt rausere på eventuell viderefortelling

Samme her, måtte fortelle sjefen det av ulike grunner men synes det var litt for tidlig uansett. Så er jeg dessverre litt pessimistisk av meg, så redd for at ting ikke skal gå bra når jeg forteller det til folk.. Nå er jeg 11+4. Skal på ultralyd når jeg er 12+3, og om alt er fint der så forteller jeg det nok til resten av familie og venner som ikke vet det enda. Var på ultralyd når jeg var 10+5, og da var alt fint, så krysser fingrene for at alt er fint neste uke også.. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @Kugres🤩 

Angående jobb var jeg så dårlig at jeg ble nødt til å fortelle det til nærmeste leder i uke 7/8. Skal fortelle til sjefen når jeg er tilbake i jobb. 


Vi valgte å dele med foreldre på begges sider - så og si med en gang testen var positiv. Angrer ikke på valget, men de har vært litt «masete» på når vi skal fortelle søsken. De har jo visst det så lenge føler de.. 🙈 Jeg er i uke 12 nå, og skal fortelle det fortløpende nå når vi møtes. Ville ikke si til mine søsken over telefon, og ville gjerne se den lille på tidlig ultralyd først 💕 Når de kommer på besøk har jeg planer om å si at jeg har kjøpt noe som jeg lurer på hva de tenker om, hente et babyplagg vi har kjøpt, og så fortelle det på den måten 😎🐻

Vi bakte muffins og brukte sjokoladebokstaver til å stave baby på 4 muffins til svigerfamilien. 🧁Når vi satt frem fatet tok svigermor fort til tårene… veldig fin måte å fortelle det på synes vi 💕 Mine egne foreldre bor ikke i område, så de valgte jeg å ringe til. 💕

Endret av Isabel94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt menssmerter, og nå på kvelden var det blod på papiret😥 Symptomene forsvant ganske mye for 3-4 dager siden. Har kun bittelitt ømme brystvorter nå, pluss at jeg har veldig humørsvingninger. Luktesansen er normal igjen.

Håper håper håper at alt er fint, men er veldig bekymret nå😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg utrolig godt, @Sullamitt, men det er veldig normalt med en liten blødning i ny og ne. I mitt forrige svangerskap hadde jeg det flere ganger, og oppsøkte lege på grunn av det. Og alt var helt strålende fint! 
 

Vi gravide har ekstra skjøre slimhinner (tannkjøtt, neseblod og i skjeden) når vi er gravide. Og som regel har ikke blødningen noe med fosteret å gjøre! 💗

Er det friskt blod som kommer? 
 

Angående magesmerter var det litt psykologisk for min del, når jeg så blod på papiren kjente jeg plutselig veldig godt etter om det var noen smerter eller ikke - og litt murring og smerter der nede er det omtrent hele tiden om man blir oppmerksom på det.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monroe927 skrev (11 minutter siden):

Det skjønner jeg utrolig godt, @Sullamitt, men det er veldig normalt med en liten blødning i ny og ne. I mitt forrige svangerskap hadde jeg det flere ganger, og oppsøkte lege på grunn av det. Og alt var helt strålende fint! 
 

Vi gravide har ekstra skjøre slimhinner (tannkjøtt, neseblod og i skjeden) når vi er gravide. Og som regel har ikke blødningen noe med fosteret å gjøre! 💗

Er det friskt blod som kommer? 
 

Angående magesmerter var det litt psykologisk for min del, når jeg så blod på papiren kjente jeg plutselig veldig godt etter om det var noen smerter eller ikke - og litt murring og smerter der nede er det omtrent hele tiden om man blir oppmerksom på det.
 

Det er helt friskt blod ja. Menssmertene kom i dag morges, og da blødde jeg ingenting. De gikk litt over utpå dagen, men så har det vært litt nå på kvelden igjen, også var det blod i ste😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så kjipt med blødninger Sulamitt! Vi liker ikke å se det. Håper det er uskyldig, gode sjanser for det. Hvor langt er du på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (43 minutter siden):

Uff det er så kjipt med blødninger Sulamitt! Vi liker ikke å se det. Håper det er uskyldig, gode sjanser for det. Hvor langt er du på vei? 

Nei, det er helt grusomt å se blod😢 Er 9+6, 10+0 nå på søndag. Har lest at morkaken tar over som ca akkurat nå, og det stor sannsynlighet for litt blod, men 3-4 dager etter at de få symptomene jeg hadde nesten er vekke er dårlig timing😖

Er det noen med litt bedre nyheter?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (8 timer siden):

Nei, det er helt grusomt å se blod😢 Er 9+6, 10+0 nå på søndag. Har lest at morkaken tar over som ca akkurat nå, og det stor sannsynlighet for litt blod, men 3-4 dager etter at de få symptomene jeg hadde nesten er vekke er dårlig timing😖

Er det noen med litt bedre nyheter?😅

Har du noen TUL i nær fremtid? Hvis ikke hadde jeg nok vurdert å dratt på det. Er fryktelig fælt å være bekymret slik.. 

Jeg har også bekymringer, av andre typer. Er nå redd for koronavirus i familien og har drømt problemer i hele natt. Ikke satt meg inn i hvordan det er å være gravid med viruset... noen som vet? 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Har du noen TUL i nær fremtid? Hvis ikke hadde jeg nok vurdert å dratt på det. Er fryktelig fælt å være bekymret slik.. 

Jeg har også bekymringer, av andre typer. Er nå redd for koronavirus i familien og har drømt problemer i hele natt. Ikke satt meg inn i hvordan det er å være gravid med viruset... noen som vet? 

Nei jeg har ingen planlagt ultralyd. Var på ultralyd 9+1, og da så alt fint ut sa jordmoren. Har faktisk ikke blødd noe mer da!

Jeg skal på poliklinisk time (Fødeavdelingen, Føde-Barsel-HBE) da jeg er 12 uker. Vet ikke om de gjennomfører ultralyd der?

Jeg vet ingenting om koronaviruset og graviditet. Leser så mye forskjellig, at det er vanskelig å vite hva man egentlig skal tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...